OVer je reiservaringen in september 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Michael »

Geert schreef:Wat is dat met die ogen? Die zag ik op verschillende plekken in Rotterdam al opduiken?
8 september is daar een persconferentie over en word er meer bekend gemaakt
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Die lijn 18 doet wel hocus-pocus dingen met de chipkaart, zo heeft hij voor een ritje Euromast/Erasmus MC -> Centraal Station maar liefst 1,46 in rekening gebracht. Dat zou eerder rond de 70 cent moeten zijn :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door webguy »

Vrijdag/zaterdag was ik even voor een verjaardag naar Emmen, en twee conducteurs tegen gekomen die pure onzin uitkramen over de OVC en Studentenproducten. De eerste was tussen Zwolle en Emmen op de heenweg, dat je vanaf deze maand altijd moet in en uitchecken. Vervolgens op de terugweg tussen Zwolle en Arnhem een HC die beweerde dat je als student ook in het weekend altijd moet in en uitchecken, ook als je een kaartje koopt. Daarop vroeg m'n vriendin "ja, en als er geld op staat?", dan was het dus kennelijk jammer.

Vermoed dat HCs in de war zijn met a) regionale vervoerders en b) de nieuwe NS abbonementen. Overigens was de reactie van de NS op Twitter (waar ik dit al vaker heb gemeld), dat je altijd de conducteur het kan laten nazoeken op z'n Railpocket (mocht je een boete krijgen, etc.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Vandaag ging ik naar een feestje vlakbij de Euromast in Rotterdam.

De heenreis weinig bijzonders, behalve dat toen ik op Rotterdam Centraal aan het wachten was (had net tram 8 van 12:24 gemist) er opeens een Citadis dus kwam voorrijden met lijn 18 erop. Er ging een deur open, en de conductrice ging uitgebreid roepen: BEURS! EUROMAST! HIER INSTAPPEN. Tja, dat heb ik dan maar gedaan :lol:

Toen ik na vijven weer terugging naar het CS had ik weer net lijn 8 gemist bij de halte, en natuurlijk, weer kwam lijn 18 weer opduiken, dit keer met een Citadis 2, die had ik nog niet gehad dus ik ben weer helemaal bij met het trammateriaal in Nederland 8-) Wel grappig dat een aantal mensen gingen rennen toen ze de tram zagen staan bij de halte Euromast om hem te halen. Toen ze erin zaten deed de tram een rondje over het Droogleever Fortuynplein waarna die mensen die zo hard aan het rennen waren weer konden uitstappen, want ze zaten in de verkeerde tram _O-

Vervolgens met de s2100 naar Schiphol. Toen ik ergens wilde gaan zitten sprong er opeens iemand met een snoekduik op die stoel :? Achja, dan ga ik toch ergens anders zitten :')

En daarna op Schiphol het laatste stukje met de s4300, waar een echt topmodel instapte op Schiphol: Valentijn de Hingh. Haar had ik wel eens in het Parool Magazine gezien, en ook de documentaire Valentijn die wel eens op TV is uitgezonden. In die trein ook nog iemand die probeerde van Duivendrecht naar Diemen Zuid te reizen met een 1-uurskaartje van het GVB, met de smoes dat zijn kaart niet werkte bij de paaltjes op Duivendrecht. Hij moest onder het oog van de conducteur de kaart doormidden scheuren en in Diemen Zuid uitstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Vanmiddag een reis naar Delft gemaakt. Met de s2200 aangekomen en toen de 'volg-de-schapen'-taktiek gebruikt om de uitgang te vinden. Boven de trap stond dat men voor de tram naar rechts moet zijn. Dus de geleidelijn door de tunnel gevolgd. Aan het eind van de tunnel hield de geleidelijn op en zag ik ook nergens een bordje die de tramhalte aanwees... Lekker, zo'n verbouwing daar.
Toch maar aan iemand gevraagd, die mij naar de tramhalte bracht. Overigens zag ik bij de tramhalte iemand de weg naar de bushalte vragen, die weer aan de andere kant van het station bleek te zijn...
Beul van de blindegeleidelijn
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door The best »

Candaag voor het eerst maar in Zuid-Oost Friesland gereisd en ik moet toch wel toegeven dat de bussen die ze daar hebben comfortabeler zitten dan de Citaro's in Groningen en toch ook wel chill dat je je ov-chipkaart in de bus zou kunnen opladen.

Voor de rest reed de trein van Groningen naar Assen wel met heel erg groot materiaal voor een zondagmiddag.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Ik zag daarnet een heel clubje mensen in de eerste bus van de dag stappen, de chauffeur zal wel net zo verbaasd als mij hebben gekeken want er stapt gemiddelde elke 4 maanden 1 reiziger in. In 2006 is die 3 keer per dag rijdende buslijn doorgetrokken naar Reisdorf, wat moet dat al een geld hebben gekost om elke keer maar nutteloos heen en weer te rijden...
Met een snel rekensommetje kom ik op 41.912 kilometer per jaar uit.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef: In die trein ook nog iemand die probeerde van Duivendrecht naar Diemen Zuid te reizen met een 1-uurskaartje van het GVB, met de smoes dat zijn kaart niet werkte bij de paaltjes op Duivendrecht. Hij moest onder het oog van de conducteur de kaart doormidden scheuren en in Diemen Zuid uitstappen.
Toen ik nog tramconducteur was, en mensen met het smoesje kwamen dat ze het kaartje net gekocht hebben, en ik het wilde geloven of geen zin had in discussie, nam ik het kaartje in. Wilden ze dit niet, dan mochten ze een nieuwe kopen of uitstappen.

Tegenwoordig heb ik er geen tijd voor. Het is: of kaartje kopen of uitstappen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Utrecht centraal ligt weer eens (bijna) plat :lol:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door microshit »

Al het grootste deel van de ochtend :P Nog steeds door die zelfde storing?
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Stroomstoring bij Blauwkapel, dus geen treinen vanuit Utrecht richting Hilversum en Amersfoort.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door webguy »

Was twee weken geleden ook al zo geloof ik...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Suus »

Eerder vanochtend was er iets bij Geldermalsen geloof ik en er waren/zijn werkzaamheden bij Arnhem. Dan heb je zo'n beetje alle takken wel overhoop gekregen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Storing bij Blauwkapel is gelukkig voorbij; ik moet er straks langs. :wink: Prognose was eerst 13.00, toen 16.00 en om 14.00 is het dus uiteindelijk opgelost.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door The best »

Om drie uur vanmiddag weer eens met lijn 11 (in Groningen) gereisd en het was echt weer een gekkenhuis. Bij de halte waar ik instapte (nadat de bus er al minstens 2 minuten stond) moesten mensen achterblijven en bij de laatste halte op het Zernike moesten minstens 20 man achterblijven omdat de bus er niet eens meer stopte. Nu weet ik weer waarom ze een tram willen gaan bouwen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer Missers in de Reisinformatie #15

Bericht door Etienne »

Vanochtend was er een (kortstondige) wisselstoring bij metrostation Rtd. Hierdoor reed de E-lijn korte tijd onregelmatig, via-via hoorde ik dat er ongeveer 25 minuten helemaal geen metro heeft gereden. :?
Laatst gewijzigd door Etienne op di 06 sep 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door VIRM »

Vanmiddag reed ik rond 17:50 met mijn Sprinter vanuit Leiden station Haarlem binnen. Als ik het goed heb gezien, stond er nog een ICM(m) vlak buiten Haarlem. Kennelijk zijn ze nog niet klaar met de modernisering?
Beul van de blindegeleidelijn
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Thomas »

Vanochtend was er weer eens een aantal ov-chippaaltjes van de metro op het perron van Amsterdam Amstel defect, maar het werd goed opgelost (in tegenstelling tot een paar weken geleden toen de paaltjes verplaatst werden): er stonden medewerkers van het GVB om reizigers die van metro op trein v.v. overstapten handmatig in- of uit te checken.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Gertjan »

Vanmorgen wat vertraging op de metrolijnen A, B en C. Was iemand onwel geworden in een metro.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Caspar »

Afbeelding
De machinist van de s3300 naar Hoorn Kersenboogerd had zich vanmiddag denk een bak verrekend...
Zoals je kan zien heeft ie wel precies de aankondigingssectie van de overweg afgereden, waardoor de spoorbomen weer open gingen terwijl de trein de overweg zelf een paar minuten bezet hield.

Verder had de HC van mijn trein zich niet helemaal aan de bedrijfskleding van NS gehouden; onder zijn HC pak droeg ie witte Nike Air Max schoenen :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

De machinist van de t12759 was vandaag duidelijk nog niet helemaal gewend aan het feit dat 'ie niet gecombineerd hoefde te worden... voorste bak (bij vertrek) stond zelfs nog voorbij de vaste trap naar de stationshal op Utrecht Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Freek »

De s3600 met vertrek om 15.15 uit Nm richting Zwolle reed met een ICMm 3. Er was nog ruimte nog genoeg, toch werd er in Zutphen een viertje voor geplaatst. Koppelen in Zutphen zal niet veel gebeuren.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door STF »

Vanmiddag reden we met de bus over een tamelijk smal slingerend asfaltweggetje door het bos (wel een openbare weg maar soort van sluiproute), staat er ineens een oud boertje midden op de weg te gebaren; zijn tractor stond even verderop en was stuk gegaan, de bus kon er onmogelijk langs. Aangezien het om een steil bergweggetje ging, stelde de buschauffeur voor dat die boer zijn tractor gewoon een klein stukje de berm in zou laten rollen zodat wij er langs konden maar dat bleek niet te kunnen aangezien de aandrijf-as van de wielen o.i.d. was vastgelopen dus dat ding was totaal niet meer verplaatsbaar.
Toen wist de buschauffeur het ook niet meer zo goed; heeft door de bus geroepen of er iemand naar het volgende dorp moest? Nee? Nou dan korten we de route maar een stuk af in de hoop dat er in het volgende dorp niemand op de halte zou staan wachten, het was namelijk de laatste rit van de dag (16.00 uur... :Y ). Bus in zijn achteruitversnelling en langzaam aan de bochtige weg terugrijden, tot de eerst volgende hoofdweg.
Achteruit een (drukke) hoofdweg oprijden met een bus kun je natuurlijk niet zelfstandig (je ziet als chauffeur simpelweg niets) dus ik ben maar naar achteren gelopen en aanwijzigingen gaan geven. Het hele gedoe heeft zo lang geduurd dat ondanks dat we de route een stuk hadden afgekort, we maar ternauwernood op tijd op de echte route terug waren. :lol:
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Bluearrow »

Ik reis tegenwoordig (noodgedwongen door een kapotte auto) met trein en bus naar mijn werk. Ik verbaas me erover dat ik in de bus met mijn OV-chipkaart vaak een ander bedrag moet betalen. Op het stukje van lijn 37/38 van Lage Weide naar Utrecht CS de volgende bedragen: 0,72 / 0,79 / 1,24 / 1,44 en 1,47. Volgens mij is 1,44 de juiste prijs, want dat komt het meeste voor.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Bericht door Daniel »

Die 0,72 is een erg bijzondere... lager dan het basistarief terwijl het gezien de manier van opschrijven de terugweg van je werk betreft en dus geen overstap zal zijn.
Bij die 0,79 zal de kaartlezer op je instaphalte zijn blijven hangen, dan betaal je als er enige tijd overheen gaat tot het uitchecken alleen het basistarief, de rest zullen gevalletjes zijn van boordcomputers die duidelijk niet helemaal synchroon lopen met de werkelijkheid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten