Dan moet je ook geen huile doen als mensen met wc-papier naar je gooien heCaspar schreef:NS doet in ieder geval zijn best zijn steentje bij te dragen aan het vormen van een politiestaat... Nu de S&V nog uitrusten met pepperspray en Teaser...

Dan moet je ook geen huile doen als mensen met wc-papier naar je gooien heCaspar schreef:NS doet in ieder geval zijn best zijn steentje bij te dragen aan het vormen van een politiestaat... Nu de S&V nog uitrusten met pepperspray en Teaser...
Ronald schreef:Hier in Innsbruck zag ik vandaag een streekbus met personenaanhanger. Nee, geen gelede dus, maar een 12 meter MAN Lion City met een aanhanger van een meter of 10, het geheel is zo'n 24 meter lang. Nog nooit gezien in ieder geval.
Helaas geen plaatje van kunnen maken, morgen eens proberen.
Bee schreef:Er is ergens in Zwitserland een stad waar ze achter een trolleybus nog een trolleybus koppelen, als ware het trams zijn
webguy schreef:Het begint echter patroon te zijn dat de stopper naar Tiel voor ons uit gaat en we dus +5 tot +10 krijgen en ook pas 8:09 uit Arnhem vertrekken... Als Syntus nou eens materieel/ritten op orde had...
Geniaal idee trouwens.STF schreef:Ja dat is inderdaad een raar gezicht, in Luxemburg hebben we zoiets ook rondrijden: http://www.spoorgroepluxemburg.nl/busse ... er_ew_1258
Fles schreef:Bee schreef:Er is ergens in Zwitserland een stad waar ze achter een trolleybus nog een trolleybus koppelen, als ware het trams zijn
Luzern dus![]()
http://www.smorgensindevroegte.nl/2011/treinen/trolleymetaanhanger.jpg
Fles schreef:Vanmiddag dit gezien in een VIRM4:
Nooit geweten. Komt dat nog? Of waar hangen die dingen?
Caspar schreef:Nee dan mag je niet meer instappen, maar tussen het fluitsignaal (wat ik alleen van de deuren hoorde) en het sluiten van de deur zat misschien 5 seconden. Aangezien er ook kinderwagens etc naar binnen gingen enzo vind ik het tamelijk asociaal om op deze manier te vertrekken, want voor je het weet staan bijvoorbeeld de ouders nog op het perron terwijl de kinderwagen al op het balkon staat en de trein wegrijdt. En het is natuurlijk niet leuk als je met een groepje op reis bent, persoon 1 is ingestapt, persoon 2 stapt in op het automatische fluitsignaal, persoon 3 kan er nog net bijspringen en persoon 4 blijft in zijn eentje achter op het perron. Zo ging het nu.
Raymond schreef:Dat mensen zich soms niks meer aantrekken van het fluitsignaal is voor een deel ook oorzaak-gevolg. De sluitfluit van met name ICRm wordt veelvuldig gebruikt als poging om mensen sneller te laten instappen wanneer het weer even duurt door een slechte spreiding. Zeker wanneer men al begint met die sluitfluit als nog niet eens bij alle deuren iedereen is uitgestapt, blijft er van de oorspronkelijke functie weinig meer over.
Ennes schreef:En wees blij dat we het nog zo doen! Ze willen immers dat we 10 tot 15 sec voor tijd de deuren sluiten en gaan rijden op het springen van de klok. zonder het attentiesignaal zouden er heel wat kuddedieren achterblijven!
Bee schreef:Anderzijds, vrijdagavond vertrok ik met een 8800 uit Leiden waarbij de conducteur het niet nodig vind bij vertrek te fluiten. Een minuut voor vertrek kwam hij de trein uit aan de kant van de schuifdeuren. Hij keek eens rustig of er nog mensen aan het instappen waren. Keek vervolgens rustig naar de klok. Keek of er nog iemand de trap op kwam lopen, deed vervolgens alle deuren dicht behalve zijn deur, zag dat er niemand de trap op kwam en sloot zijn deur. In die tijd heb ik hem niet zien en horen fluiten, en van ICM fluiten de deuren ook niet
Terug naar “OVer je Reiservaringen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten