OVer je reiservaringen in september 2011

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 12:21

Het rijdt nog steeds, alleen de ondersteunende extra ic´s/sprinters rijden niet.. 2000/2800 etc..
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Suus » Do 29 Sep 2011, 12:28

Ik zie ook opgeheven treinen in de series s800, s3100, s4900, s5500, s7400, s16000, dat noem ik niet allemaal ondersteunde series meer -o-
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Geert » Do 29 Sep 2011, 12:41

Chauf21 schreef:De bus rijdt dan niet achteruit, maar wel minder snel dan gepland en dat verklaart het oplopen van de wachttijd. De verwachte vertrektijd wordt aangepast aan de hand van de vertraging die de bus op *dat* moment heeft. Als je in de file komt loopt de vertraging van de bus langzaam op. Op de schermpjes bij de halte zal de aangekondigde vertrektijd dan kunnen oplopen of de langer blijven staan.
Dus ja, in zekere win wordt het oponthoud meegenomen in de berekening van de verwachte vertrektijd.

Soms is de geplande rijtijd ook structureel te krap (met dan tussen de laatste halte voor de eindbestemming en de eindhalte een te ruime rijtijd). Op die manier is de bus altijd ietsje later dan gepland en loopt de wachttijd op de DRIS altijd wat op, dat kun je in Utrecht altijd mooi zien.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 12:55

800 en 3100 zijn 'ondersteunend', 3100 voor de kwartierdienst arnhem - ut en ut-shl. 800 op Amr - Ut. 3500 rijdt nog wel.
Voor die sprinters, geen idee. Misschien wordt de sprinter naar Tiel wel gesplitst in Geldermalsen om daar verder te gaan naar Ht.
Verder is de 7400 er niet uit, maar wel de 17400. En die is dus weer ondersteunend.

5500 rijdt tussen Den Dolder en Baarn, in Den Dolder kan je overstappen naar Baarn.
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Fles » Do 29 Sep 2011, 13:00

Je zit gewoon een leuterpraatje bij elkaar te puzzelen om te "bewijzen" dat het allemaal niet zo boeiend is :')

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Geert » Do 29 Sep 2011, 13:01

Bus 52 Amersfoort - Utrecht zat goed vol vanochtend door deze storing, ik heb er van Amersfoort tot Zeist ingezeten en constant staanplaatsen...

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 13:10

Fles schreef:Je zit gewoon een leuterpraatje bij elkaar te puzzelen om te "bewijzen" dat het allemaal niet zo boeiend is :')

Shit je hebt me door :X
Komt wel goed schatje.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7693
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor webguy » Do 29 Sep 2011, 13:11

Helemaal omdat de s3500 juist als versterking van de al bestaande s800 werd ingevoerd...
Reisinformatie/nerd

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 13:12

Op het stukje Utrecht - Eindhoven wel ja ;)
Komt wel goed schatje.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Reiziger Delft » Do 29 Sep 2011, 13:24

Als je de s3500 eruit gooit heb je echter helemaal geen trein Utrecht-Schiphol meer, aangezien de s3100 niet rijdt. Vandaar dat waarschijnlijk de s800 er uit ligt, aangezien de s3000 ook rijdt tussen Amsterdam C en Utrecht C.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 13:47

Ik zeg toch nergens dat de 3500 niet rijdt? Ik zeg juist dat die wél rijdt.
Komt wel goed schatje.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Raymond » Do 29 Sep 2011, 14:10

Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft. De s3000 rijdt immers buiten de spits ook met veel losse stellen, dus met het schrappen van een serie halveer je slechts de capaciteit op Schiphol - Utrecht - Arnhem. Met het schrappen van de s800 mis je nu 2/3 van de normale capaciteit op Amsterdam - Utrecht - Den Bosch. Enige reden die ik kan voorstellen om de huidige oplossing uit te voeren is een personeelskwestie.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 14:19

De 3000 heeft een groter bereik boven Amsterdam. Die rijdt namelijk verder dan Alkmaar richting het noorden.
Ik ben trouwens blij dat ik er op tijd weg was vandaag :)
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Fles » Do 29 Sep 2011, 14:22

Wat is inmiddels de prognose voor het aanpassen van de prognose? 14:00 is het inmiddels al geweest namelijk. Ik moet nog naar Gvc vanmiddag, maar ik ga pas als de ellende voorbij is.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Thom91 » Do 29 Sep 2011, 14:23

Blik op de AV en alles richting Gvc rijdt vanaf Ut. ;)
Komt wel goed schatje.

Reiziger Delft
Berichten: 1014
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Reiziger Delft » Do 29 Sep 2011, 14:45

Raymond schreef:Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft.

Omdat er dan helemaal niets meer rijdt vanuit Utrecht richting Arnhem.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Geert » Do 29 Sep 2011, 14:49

Fles schreef:Wat is inmiddels de prognose voor het aanpassen van de prognose? 14:00 is het inmiddels al geweest namelijk. Ik moet nog naar Gvc vanmiddag, maar ik ga pas als de ellende voorbij is.

Alles lijkt weer te rijden: http://vertrektijden.rijdendetreinen.nl ... op=Utrecht

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Raymond » Do 29 Sep 2011, 16:47

Reiziger Delft schreef:
Raymond schreef:Wellicht kan je je dan eerder afvragen waarom je niet s3000 en s3500 opheft.

Omdat er dan helemaal niets meer rijdt vanuit Utrecht richting Arnhem.

s3100 mag dan natuurlijk wel gewoon rijden he ;)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Daniel » Do 29 Sep 2011, 17:09

Niet te geloven wat een geklooi net op Utrecht C.... Op een of andere manier stonden de t12759 en t1759 beide op spoor 11 aangekondigd, waarbij de trein van 16.51 voor die van 16.48 zou vertrekken. Maar beide zonder vertraging :roll:

De 12759 mocht vervolgens nog niet weg terwijl de 1759 nog nergens te bekken was. Later begon Tuffy dat eerstgenoemde van 11b ging en laatstgenoemde van 11a.
Dat werd vervolgens weer gerectificeerd en daarna begon Tuffy weer dat de 1759 van 12a vertrok, maar die reed weer grotendeels naar 12b door...

Had volgens mij toch met een stuk minder gedoe gekund. Vraag is vooral waar die spookspoorwijziging voor de 1759 nu vandaan kwam...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11937
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Geert » Do 29 Sep 2011, 17:23

De vertraging van de t1759 kwam waarschijnlijk door een defecte s19800 die bij Ypenburg kapot was gegaan. Ik zat al in een NoordOost richting Den Haag en zag toen onderweg dat er een storing was ontstaan, het leek erop dat de s2000 en de stoptreinen (deels?) opgeheven waren tussen Den Haag en Utrecht. Bij Ypenburg zag ik een koploper een SLT wegslepen en even later werd gemeld dat de storing voorbij was. Korte storing dus, er zijn denk ik maar een paar treinen opgeheven geweest (de s2000 van 16.23 reed alweer).

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Daniel » Do 29 Sep 2011, 19:15

Zal ongetwijfeld ja dat dat de vertraging veroorzaakt had, maar ik verbaasde me meer over het feit dat deze op een of andere manier op spoor 11 werd aangekondigd terwijl dat spoor toch echt al door de t12759 in gebruik was.

Zag er vooral erg apart uit op de PV in de stationshal... daarop stond dus een onvertraagde IC naar Enschede van 16.51 uur met eronder als volgende trein de IC van 16.48 uur naar Leeuwarden, eveneens zonder vertraging erbij. En toen ook nog geen verschillende perronfasen erbij, maar gewoon allebei van heel spoor 11.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Daniel » Vr 30 Sep 2011, 07:07

Op weg naar het station kwam ik op de Berkenweg te Amersfoort een auto met aanhanger met daarop drie CTAs tegen. Van een spoor 8 dus zo eens kijken of het vermoeden dat ze uit Utrecht komen klopt.

Edit: waren niet die uit Utrecht, wellicht afkomstig van Rotterdam Centraal dan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Raymond » Vr 30 Sep 2011, 10:57

Las gisteren ergens dat men op Amsterdam Sloterdijk ondertussen aan het vervangen is geslagen. Grote kans dat die CTA daar vandaan kwam.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor Daniel » Vr 30 Sep 2011, 11:08

Op Rotterdam Centraal is men echter ook bezig...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Berichtdoor VIRM » Vr 30 Sep 2011, 12:27

Gistermiddag zat ik rond 16:25 in tramlijn 25 (Amsterdam) en zat op de stoel vlak naast de voorste ingang. Via het communicatiesysteemv an de bestuurder, die normaal gesproken hard genoeg staat om het vanaf die plaats te horen, hoorde ik iets over lijn 16 en politie-assistentie. Vlak daarvoor zag ik ook een paar trams van lijn 16 bij Muntplein of vlak daarna.

Overigens sprak ik op een hele vroege ochtend een paar dagen geleden een conducteur op Amsterdam Centraal die mij hielp met overstappen. Aangezien wij beiden nog wat tijd hadden voordat onze treinen vertrokken, raakten wij in gesprek. Hij had als standplaats Amsterdam (en kwam zelf uit Rotterdam :mrgreen:) en vertelde dat hij straks met leeg materieel naar Uitgeest moest rijden, omdat daar geen standplaats is. Toch wel opmerkelijk, aangezien daar drie treinseries beginnen.
Beul van de blindegeleidelijn


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 1 gast