Pagina 3 van 12

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: wo 07 sep 2011, 03:43
door STF
Vanmiddag kwamen we met de bus in wegwerkzaamheden terecht, al het verkeer voor ons mocht van de verkeersregelaar nog doorrijden maar wij niet; minutenlang stonden we te wachten, de tijd tikte maar verder en verder tot de buschauffeur er echt genoeg van kreeg en gewoon langs de verkeersregelaar scheurde. Het was zowiezo niet de meest geduldige chauffeur want we stonden er nog geen minuut te wachten of hij gooide de handrem er al op en de versnelling in neutraal en trapte iedere paar seconden het gas diep in... VROOOOOOOOAAAAAR....VROOOOOOOOOAAAAAAR, vervolgens bedacht hij een nieuw "grapje" door het rempedaal voortdurend in te trappen en weer los te laten...PUFFF...PUFF...PUFF. Daarna begon hij steeds een beetje op te trekken richting verkeersregelaar (die met zijn rug naar ons toe stond), tot we zowat tegen die man aan stonden. Toen ook dat allemaal niet hielp heeft de chauffeur de toeter ingedrukt en de eerste paar minuten niet meer losgelaten...
Zigzaggend stuurde de chauffeur zijn bus tussen de asfalteringsmachines door, zo over het verse asfalt heen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: do 08 sep 2011, 08:47
door microshit
Was weer veevervoer onderweg naar school (Nijenoord): de lijn 7 (gelede bus) gooide op het station maar alle deuren open voor het betere prop- en duwwerk, paste al bijna niet. Bij Rozenstraat kwam er nog eens een grote groep jongeren bij, waardoor je letterlijk niet meer kon omvallen.
Vervolgens zag ik op school ook nog lijn 26 aankomen (geleed materieel), waarvoor hetzelfde verhaal gegolden heeft.

Zou Qbuzz zo vriendelijk willen zijn wat ritten dubbelgeleed uit te voeren? (Ervan uitgaande dat GVU dat niet meer gaat lukken in het laatste jaartje van de concessie)

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: do 08 sep 2011, 08:56
door Daniel
De t2818 reed vanmorgen aardig vertraagd, vertrok met ca. +10 uit Amersfoort. Opvallend genoeg, hoewel we dus zo'n beetje in het t12518 pad zaten, deden we er zelfs nog langer over dan die er normaal over doet.

Op Utrecht zodoende een soort van schuifpuzzel op het door de werkzaamheden relatief smalle perron 8 waar nu de reizigers voor twee treinen naar Rotterdam stonden te wachten. Zal ook wel flink aan de vertraging bijgedragen hebben: 't was niet een kluitje mensen bij de deuren maar 't hele perron stond gewoon bomvol.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: do 08 sep 2011, 14:33
door Daelea
Vanmiddag eerst een noodremming in de s8800 thv Utt, zonder enige omroep of wat dan ook;
vervolgens weer in de drukte op Ut terechtgekomen: de s3100 van 14:07 had eerst +10 (eerdere storing Shl - Nm) maar werd een paar minuten later opgeheven.. Zo mochten er reizigers tussen Ut-Ah van een half uur in een VIRM-IV (s3000) gepropt worden... Maar, wel met een extra stop te Db (y)

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 08:46
door Stefan
Blijf me trouwens afvragen of ze het bij de RET lastig vinden om klok te moeten kijken.. Heb deze week weer eens bus 44 gemist op Zuidplein omdat 'ie met -2 voor m'n neus wegreed.. Dat je onderweg wat te vroeg/te laat kunt zijn, oké.. Maar om nu met -2 van je beginpunt te vertrekken... :X -o-

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 13:03
door VIRM
Gisteren wilde ik om 08:00 de s4000 vanaf Zaandam richting Amsterdam nemen. Gelukkig zag ik net op tijd op de TBP dat deze +10 had en ben ik in de s3300 naar Schiphol gestapt. Eenmaal aangekomen op Schiphol was het feest: bij Amsterdam Zuid stond een defecte trein, waardoor er van alles en nog wat vertraagd was of uitviel.
Mijn eerstvolgende optie naar Leiden was de s5700 van 08:18 (als ik de tijd goed heb), die met +10 binnenkwam. Eenmaal aangekomen op Leiden Centraal werd er op het station omgeroepen dat de s2100 werd omgeleid via Haarlem en dat hij niet zou stoppen op Schiphol (of dat wegens de puinhopen rond Amsterdam Zuid te maken heeft weet ik niet, want hij komt daar niet eens langs).

Op de terugweg naar huis nam ik de s2100 van 00:00 vanaf Leiden naar Amsterdam. Bij het instappen vroeg ik aan de conducteur of hij eventueel kon helpen op Amsterdam Centraal op de overstap naar de s4500 (Amsterdam Centraal, slechtziend, donker en de standaard lichte vertragingen van deze s2100…). “Ik ga maar tot Schiphol. Je moet het even aan mijn collega vragen, die staat helemaal achterin de trein.” En zonder pardon blies hij zonder waarschuwing op zijn fluit, waardoor ik even dacht dat ik dubbelgehandicapt werd. Wat een flutinstelling. –o- Ik vroeg toen of hij gewoon contact op kon nemen met zijn collega (je hebt toch portofoons snufferd?), waarop hij dit toezegde en zei dat ik gewoon kon gaan zitten.
Verder niks meer vernomen van het NS-personeel, dus erg klantgericht was het vanavond weer eens niet. Gelukkig hield de cross-platform overstap die de reisplanner die ik gedurende de reis checkte stand, maar het gebeurt vaak genoeg dat treinen op dit tijdstip op Amsterdam Centraal van spoor wisselen. De overstap was slechts 1 minuut, maar toch gehaald. :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 13:53
door Raymond
Trof eerder deze week een HC die de kaartjescontrole al muziekluisterend uitvoerde. Weliswaar slechts één oortje in en van de muziek hoorde je niks, maar zo'n wit Apple-snoertje uit het uniform lopend naar een van z'n oren ziet er toch niet heel erg representatief uit.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 14:59
door deadlock
Raymond schreef:Trof eerder deze week een HC die de kaartjescontrole al muziekluisterend uitvoerde. Weliswaar slechts één oortje in en van de muziek hoorde je niks, maar zo'n wit Apple-snoertje uit het uniform lopend naar een van z'n oren ziet er toch niet heel erg representatief uit.
Dat kan mij toch echt geen zier boeien. Ik vind het ook storend dat machinisten verplicht in uniform moeten lopen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 17:07
door Caspar
Er was vanmiddag een versperring tussen Duivendrecht en Amsterdam Muiderpoort. Een s800 vanuit Utrecht naar Alkmaar die in de fuik dreigde te rijden werd omgeleid via Diemen Zuid en de Watergraafsmeer :D
Helaas schoot dat allemaal niet zo op en kreeg die 25 minuten vertraging. Mijn t4548 vanuit Amsterdam naar Hoorn had geen machinist, die was ergens gestrand. Pas 27 minuten na vertrektijd was het personeel compleet en konden we rijden. Voor mij was het niet zo erg, want ik zou eigenlijk de t4550 pakken, ik had dus als het ware -3 :)
Het was een IRM 4tje en deze had staanplaatsen in de middengangen, dat was dan wel weer jammer. Op Amsterdam Sloterdijk kreeg iemand van het treinpersoneel een ingeving: Omroepen dat de volgende s4500 enkele minuten achter ons reed, dus als mensen meer ruimte wilden hebben konden ze die nemen. Helaas werd dit omgeroepen op het moment dat de trein zichzelf net in beweging zette vanuit Sloterdijk en dus al reed... Tsja, dan is het een leuke mededeling waar men niets aan heeft :lol:
Door de opgelopen vertraging werd de rit ingekort tot Hoogkarspel. In Hoorn had de HC kennelijk ineens peper in zijn kont, want hij sloot de deuren om te vertrekken terwijl er bij meerdere deuren nog mensen bezig waren in te stappen. Er bleven dan ook minstens 50 mensen achter op het perron, terwijl de trein zelf niet meer vol zat. Een paar mensen kregen dus letterlijk een deur in hun maag/gezicht etc, en een hoop mensen konden zo niet meer mee.

Vroeg me af, mag een HC op deze manier vertrekken, ook al heeft de trein +27 en zit de volgende trein er alweer 5 minuten achter?

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 17:15
door Bart
Caspar schreef:Vroeg me af, mag een HC op deze manier vertrekken, ook al heeft de trein +27 en zit de volgende trein er alweer 5 minuten achter?
Het lijkt me niet meer dan vanzelsprekend, maar als je het over 'mogen' hebt: mag een reiziger nog instappen als de hc al gefloten heeft?

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 17:32
door Caspar
Nee dan mag je niet meer instappen, maar tussen het fluitsignaal (wat ik alleen van de deuren hoorde) en het sluiten van de deur zat misschien 5 seconden. Aangezien er ook kinderwagens etc naar binnen gingen enzo vind ik het tamelijk asociaal om op deze manier te vertrekken, want voor je het weet staan bijvoorbeeld de ouders nog op het perron terwijl de kinderwagen al op het balkon staat en de trein wegrijdt. En het is natuurlijk niet leuk als je met een groepje op reis bent, persoon 1 is ingestapt, persoon 2 stapt in op het automatische fluitsignaal, persoon 3 kan er nog net bijspringen en persoon 4 blijft in zijn eentje achter op het perron. Zo ging het nu.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 19:29
door Daniel
Het bleek vandaag op Utrecht Centraal weer ontzettend moeilijk te zijn om de plek waar de trein tot stilstand kwam te doen overeenstemmen met waar hij op de CTAs stond... zowel de t12759 als t1759 stonden volledig op de B-fase :roll:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 19:51
door ODRAIL
Stefan schreef:Blijf me trouwens afvragen of ze het bij de RET lastig vinden om klok te moeten kijken.. Heb deze week weer eens bus 44 gemist op Zuidplein omdat 'ie met -2 voor m'n neus wegreed.. Dat je onderweg wat te vroeg/te laat kunt zijn, oké.. Maar om nu met -2 van je beginpunt te vertrekken... :X -o-
Dat is bij de RET al jaren meer regel dan uitzondering.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: vr 09 sep 2011, 23:40
door JeePee
Het schijnt dat de t12759 niet gereden heeft tussen Amf en Lw. De t759 is in Zl gesplitst in een deel voor Lw en een deel voor Gn. Kan gebeuren. Voorste 2 stellen naar Gn en achterste naar Lw. Volksverhuizinkje, boel achterblijvers en klaar is kees... Maarrr nadat de trein een minuutje of 2 aan het perron stond werd opeens besloten het voorste deel naar Lw te laten gaan en de achterste 2 naar Gn. Gevolg enorme volksverhuizing natuurlijk en daar is Zl nu niet echt geschikt voor momenteel... Boel achterblijvers richting Lw, want vertrektijd is vertrektijd ook al lopen er nog een man of 100 richting de trein (Ok 3 bakken ipv 9 had sowieso niet gepast, maar goed), een hoop geduw en getrek etc..

Degene die nu nog pissed off het verhaal net vertelde heeft maar eieren voor haar geld gekozen en is maar met de volgende trein gegaan. Niehandigzegmaar :)

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 00:11
door Suus
Vandaag ging ik naar mijn ouders met een fietswrak en een koffer. Ik was laat gaan reizen, omdat ik verwachtte dan minder fietsen tegen te komen.

De eerste trein, Diemen Zuid -> Leiden Centraal, stond helaas vol met fietsen. Dus kon ik de hele tijd mijn fiets vast gaan houden, want ik heb geen standaard op dat wrak. De conducteur van die trein was door de extreem hard afgestelde omroep van de trein zeer duidelijk te horen met zijn enigszins lange verhalen. Zo adviseerde hij op station Duivendrecht eerst bij ons de NS uit te checken voordat je bij het Gemeentevervoersbedrijf zou inchecken. Op Schiphol adviseerde hij dan weer eerst bij de NS uit te checken en dan pas bij de KLM of Transavia in te checken. Bij Leiden Centraal werd iedereen een prettig weekend gewenst en uitgebreid bedankt voor het reizen met de NS.

Bij aankomt in Leiden dacht ik even met de lift naar de stationstunnel te kunnen. Helaas was de lift van spoor 8/9 kapot, hij bleef boven hangen. Dus kon ik de koffer en de fiets op de trap naar beneden gaan slepen. Het is gelukt, maar ik was toch erg blij dat de lift van spoor 1/2 wel werkte.

Vlak voor aankomst bij station Alphen werd ik aangesproken door twee dames over de fiets, waarvan een trapper ontbreekt. Ze maakte opmerkingen over de Fitness-zadelhoes en dat ik vast niet ver zou komen met die fiets. Gelukkig trof ik een heel vriendelijke conducteur van de s9500. Die droeg mijn koffer naar binnen zodat ik alleen de fiets zelf nog naar binnen hoefde te slepen :pos:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 03:08
door STF
Bestaan er in Nederland nou eigenlijk ook van dit soort moeilijke dienstregelingen zoals in Luxemburg aan de orde van de dag is?

http://www.mobiliteit.lu/RGTRMai2011/40 ... ai2011.pdf

Gek genoeg rijden de chauffeurs eigenlijk nooit verkeerd, tenminste ik heb het nog niet meegemaakt. Bij sommige lijnen rijdt er op zondag een andere vervoerder dan maandag tot en met zaterdag, kan het nog gekker?
Met name in de vroege ochtend veranderen er ook genoeg bussen onderweg zomaar van lijnnummer, en dan niet bij een belangrijk OV knooppunt, nee gewoon zomaar bij een of andere kansloze halte in het bos.

Ik denk dat men in Nederland raar zou staan kijken als er op zondag een Veolia bus op het stationsplein van Amsterdam zou klaar staan als lijn 21 naar Geuzenveld die vervolgens bij het Frederik Hendrikplantsoen lijn 60 naar Sloterdijk wordt. Of een Connexxion bus als lijn 170 naar Amsterdam CS die bij de Westermarkt ineens via het Anne Frank huis omkeert en leeg terug gaat naar de garage, verder gaat deze rit niet. Over een uur komt er wel een rit die door gaat naar het station, maar let op; de rit die over twee uur gaat, slaat de Dam over maar stopt extra bij de Korte Kolksteeg. :lol:

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 11:12
door Daniel
JeePee schreef:Het schijnt dat de t12759 niet gereden heeft tussen Amf en Lw. De t759 is in Zl gesplitst in een deel voor Lw en een deel voor Gn. Kan gebeuren. Voorste 2 stellen naar Gn en achterste naar Lw. Volksverhuizinkje, boel achterblijvers en klaar is kees... Maarrr nadat de trein een minuutje of 2 aan het perron stond werd opeens besloten het voorste deel naar Lw te laten gaan en de achterste 2 naar Gn.
Hmm, gezien wat ik in Amersfoort waargenomen heb krijg ik het idee dat de t759 korter dan gepland was en men hem gecombineerd heeft met de t12759. Laatstgenoemde stond namelijk in Amersfoort op spoor 2 met +5 toen ik daar aankwam en van de t759 was nergens op de borden te bekennen.
Dat zou ook het omgekeerd splitsen verklaren: als je de t12759 en t759 combineert in Amersfoort zit het Leeuwarder deel immers voorop.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 13:21
door JeePee
Zou kunnen inderdaad. Was dan misschien wel handig geweest dat verkeerd splitsen wat eerder te melden :) Maar als de 12759 en 759 samen 9 bakken hadden dan zijn ze allebei te kort geweest lijkt me. Nu ja, ik zat veilig in Groningen 8-)

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 21:58
door Daniel
Hoewel de t1759 keurig op tijd vertrekgereed was vanmiddag, kreeg deze in Utrecht geen veilig. Er werd namelijk na vertrektijd nog een trage goederentrein voor gegooid in een geheel niet bestaand pad :roll:
Schade bij aankomst in Amersfoort was +10, maar als geluk bij een ongeluk bleef de aansluiting naar Zwolle mogelijk aangezien de t759 +20 had.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 23:09
door Michael
Ik heb Dalkorting Noord Brabant op mijn chipkaart staan. En vandaag werd opeens het volle bedrag zonder korting afgerschreven nadat uik uitgecheckt had. Dat word van de week dus even de klantenservice bellen

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 23:53
door Meltrain
STF schreef:Bestaan er in Nederland nou eigenlijk ook van dit soort moeilijke dienstregelingen zoals in Luxemburg aan de orde van de dag is?

http://www.mobiliteit.lu/RGTRMai2011/40 ... ai2011.pdf
Vooral die eerste rit is echt kansloos: hij wordt als enige gereden door CFL, komt als enige in Osweiler en eindigt als enige bij de halte Belle-Vue. Was een ander lijnnummer nou echt niet handiger geweest?

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: za 10 sep 2011, 23:54
door Michael
Michael schreef:Ik heb Dalkorting Noord Brabant op mijn chipkaart staan. En vandaag werd opeens het volle bedrag zonder korting afgerschreven nadat uik uitgecheckt had. Dat word van de week dus even de klantenservice bellen
Ik heb een melding via de Veolia website gedaan. Nou de reactie afwachten

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: zo 11 sep 2011, 01:14
door STF
Meltrain schreef: Vooral die eerste rit is echt kansloos: hij wordt als enige gereden door CFL, komt als enige in Osweiler en eindigt als enige bij de halte Belle-Vue. Was een ander lijnnummer nou echt niet handiger geweest?
Ja dat is een gekke rit maar zo bestaan er honderden van dat soort gekke ritten in het land, hij eindigt niet bij Belle Vue want dat is midden op een drukke doorgaande weg, in de kolom eronder staat "110132" wat betekent dat de bus verder gaat als lijn 110, rit 132.

Pakken we dus de dienstregeling van lijn 110 erbij:
http://www.mobiliteit.lu/RGTRMai2011/10 ... ai2011.pdf

Een ander lijnnummer is overigens niet mogelijk, de reeks 1 tot en met 999 is nagenoeg vol en viercijferige lijnnummers kunnen de bussen niet tonen.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: zo 11 sep 2011, 19:07
door Gekko123
Het was me het dagje wel vandaag, zeg. Allereerst waren er aardig wat wijzigingen te Zwolle door de gevolgen van een blikseminslag afgelopen nacht. Alle IC's uit Amersfoort kwamen binnen op spoor 1 en hoorden in 2 minuten terug te keren naar Amersfoort en verder. Dat lukt niet, dus alles vertrok vertraagd. Verder was het erg opvallend dat deze treinen veel te kort waren als de pendeltrein Meppel - Zwolle was gearriveerd in Zwolle. Bij één van de treinen, die van 13.16 uur uit Zwolle is met +11 vertrokken en kwam uiteindelijk met +6 aan te Amersfoort op spoor 6, nadat de IC naar Utrecht was vertrokken. Op spoor 7 stond een vertraagde stoptrein. Bij aankomst in Amersfoort werd ook nog eens omgeroepen dat de IC naar Utrecht van spoor 6 zou vertrekken, maar de eerstvolgende zou van 4a gaan (namelijk de s2800).

Later die middag zat ik in t21752 en die vertrok met +9 uit Gd, volgens de omroep wegens beperkt spoorgebruik wegens werkzaamheden. Alleen jammer dat er in die tussentijd geen treinen vanuit Rotterdam of Den Haag kwamen, dus die mogelijkheid viel af. Waarschijnlijk dus een brugopening. Aankomst te Rtd was +7, de overstap op de s5100 was dus weg. Uiteindelijk ben ik met de s2200 richting Dt gegaan. We vertrokken met +3 uit Rtd wegens een vertraagde s9200 die eerst nog weg moest.

Re: OVer je reiservaringen in september 2011

Geplaatst: ma 12 sep 2011, 12:42
door The best
Toch wel weer even wennen om op maandagochtend met de intercity van Almelo naar Deventer te gaan. Het was toch iets drukker dan verwacht.

En tussen Beilen en Assen kwam de conducteur nog in aanvaring met iemand die psychisch niet helemaal in orde was. Hij kwam uit Rotterdam of Breda (was niet helemaal duidelijk), maar hij had in ieder geval geen kaartje gekocht en hij moest snel naar de wc om iets te spuiten ofzo. Uiteindelijk heeft hij bij de conducteur een kaartje gekocht en toen kostte een enkeltje Beilen-Assen in eens iets van 38 euro.