OVer Missers in de Reisinformatie #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Marc »

Vanmiddag kwam ik erachter dat er werkzaamheden zijn tussen Maastricht en Valkenburg waardoor er geen treinen rijden. Vreemd genoeg is er niets te vinden over werkzaamheden op de teletekst pagina's 751 of 754, er staat niets op de NS-site en ook de informatieborden op het station waren leeg (op de TB-14 van Maastricht stonden alle treinen van Veolia als niet-rijdend). Op de site van Veolia is wel een PDF'je te vinden met werkzaamheden, maar die kun je pas vinden na zo'n 4 keer klikken :neg:...

En ja, ze staan wel verwerkt in de reisplanner, maar iemand die veel reist in het zuiden gaat niet steeds z'n reis plannen (ik kijk alleen maar of er werkzaamheden zijn die de vertrektijden of de treinenloop eventueel kunnen beïnvloeden).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Vinny »

Ik zie er wel eentje voor volgende week:
http://www.prorail.nl/storingenenwerkza ... heden.aspx

Wellicht laat ingeplande werkzaamheden?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Blijft kennelijk lastig voor Arriva, een bestemming zo inprogrammeren dat 'ie op de film past. Naast het eerder gemelde "Sterrenbur" i.p.v. "Sterrenburg" gaat het bij deze ook mis...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door JeePee »

OBIS doet netjes mee met het NS beleid om sneltreinen af te schaffen. De sneltrein van Lw naar Gn wordt namelijk aangegeven als sprinter. Lullig als je naar Lwc wilt en je vertrouwd op de reisinfo in de trein ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

OBIS geeft alle stoptreinen aan als sprinter, maar beetje suf dat de sneltrein Lw-Gn blijkbaar als een stoptrein wordt gezien :lol:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

De NS is weer lekker bezig geweest met missers vandaag. Toen ik vanochtend vertrok uit Delft viel me op dat er daar alleen maar via een enkel a4-tje werd gesproken over de werkzaamheden tussen Haarlem en Leiden.

In Ehv gaven de TBP's verkeerde informatie met betrekking tot de s800 in noordelijke richting. Er stond vermeld dat ie zou rijden naar Amsterdam Centraal via 's-Hertogenbosch, Utrecht Centraal en Amstel. Verder zou die niet stoppen te Hilversum.
Alleen jammer dat ze door de werkzaamheden tussen Utrecht en Amsterdam niet te Amsterdam Amstel zouden stoppen...

De omroep te Ehv had bij de omroep over de werkzaamheden tussen Tilburg en Gilze=Rijen voor de reizigers naar Rotterdam, Delft en Den Haag over reizen via Utrecht vanaf 's-Hertogenbosch. Eventjes vergeten dat het in Eindhoven omgeroepen werd denk ik.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Wat betreft die laatste werkzaamheden viel me op dat ze in Rotterdam de CTA's hadden aangepast naar een "Let op omroepbericht" met bestemming Eindhoven. Als je dan toch de bestemming gaat aanpassen, doe het dan goed...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Zojuist in de t570 bij Gouda begonnen twee conducteurs door elkaar heen om te roepen. Het klonk erg koddig en onverstaanbaar, vooral omdat een van de twee loeihard in plat Haags zat te tetteren :lol:

Overigens was een van de conducteurs (of misschien de machinist?) ook erg verongelijkt toen bij Woerden de vertraagde s9800 toch nog voorlangs mocht: "Dames en heren, helaas zitten de treindienstleiders van ProRail niet zo goed op te letten en is de stoptrein voor ons uit gestuurd waardoor onze vertraging nog groter is geworden, excuses hiervoor (blabla)" we reden op dat moment ongeveer in de min en in Gouda hadden we alsnog maar +2 ofzo. Beetje overdreven dus...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

JeePee schreef:OBIS doet netjes mee met het NS beleid om sneltreinen af te schaffen. De sneltrein van Lw naar Gn wordt namelijk aangegeven als sprinter. Lullig als je naar Lwc wilt en je vertrouwd op de reisinfo in de trein ;)
Welk NS beleid :roll: :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door reisthijs »

Waarom is de automatische omroep eigenlijk niet aangepast bij werkzaamheden?
Vanavond op Driebergen-Zeist werd dus door de automatische omroepster omgeroepen dat de IC naar Den Helder over 10 minuten zou vertrekken (met het gebruikelijke overbodige riedeltjes dat-ie na Alkmaar op alle stations stopt) en dat de Sprinter naar Breukelen van spoor 3 zou vertrekken (om ingehaald te kunnen worden door die vertraagde IC, de treindienstleiding was een keer creatief bezig :pos: ).

Dit terwijl wegens geplande werkzaamheden beide treinen niet verder zouden rijden dan Utrecht, zoals even later weer omgeroepen werd...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Waarom is de automatische omroep eigenlijk niet aangepast bij werkzaamheden?
Vanavond op Driebergen-Zeist werd dus door de automatische omroepster omgeroepen dat de IC naar Den Helder over 10 minuten zou vertrekken (met het gebruikelijke overbodige riedeltjes dat-ie na Alkmaar op alle stations stopt) en dat de Sprinter naar Breukelen van spoor 3 zou vertrekken (om ingehaald te kunnen worden door die vertraagde IC, de treindienstleiding was een keer creatief bezig :pos: ).

Dit terwijl wegens geplande werkzaamheden beide treinen niet verder zouden rijden dan Utrecht, zoals even later weer omgeroepen werd...
waarschijnlijk weer eens vergeten de automatische standaard omroep uit te schakelen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Wubbo »

Ook jammer is dat ik nergens TBP's heb gezien die aangepast waren aan de werkzaamheden. Niet in Ede, niet in Arnhem, niet in Nijmegen, en de T7s en aanverwanten hadden ook gewoon normale eindbestemmingen en geen vermeldingen van aangepaste treindienst, gewijzigde eindbestemmingen of vervangend busvervoer. Alleen Utrecht Centraal, met zijn goede oude CTA's, wist wat van dergelijke informatie te tonen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Zijn ze bij Post Arnhem en Utrecht nog niet getraind in InfoPlus gebruik? Ik zie bij de CNL wel een hele rits aan extra informatie (teveel naar mijn mening), of zou dat door de BEPAC-converter zijn toegevoegd?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

@Wubbo: aangepaste eindbestemmingen zal je zowiezo niet zien op TBPs. Iemand heeft bedacht dat het voldoet de tussenstations te wijzigen :roll:

Zodoende op Amersfoort ooit een tot Utrecht ingekortte s2800 gezien met doodleuk "Rotterdam Centraal" zonder tussenstations op de borden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Ook jammer is dat ik nergens TBP's heb gezien die aangepast waren aan de werkzaamheden. Niet in Ede, niet in Arnhem, niet in Nijmegen, en de T7s en aanverwanten hadden ook gewoon normale eindbestemmingen en geen vermeldingen van aangepaste treindienst, gewijzigde eindbestemmingen of vervangend busvervoer. Alleen Utrecht Centraal, met zijn goede oude CTA's, wist wat van dergelijke informatie te tonen.
Op zich is het geen ramp als ze gewoon de oorspronkelijke stations vermelden, maar zet dan op zijn minst de toevoeging "let op omroepbericht" erop. En dan moeten ze natuurlijk ook wel een duidelijk omroep bericht afspelen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Zit nu in de t2861 te Utrecht Centraal met Leeuwarden op de koersdisplays.... beetje uit de richting :P
Nu net een omroep dat dit een hardnekkige storing betreft...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Ligt beetje aan het mat waar je mee op pad bent, maar ff de stotzen uitgooien wil nog wel eens helpen.
Laatst gewijzigd door Daniel op ma 19 sep 2011, 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je reageert op het laatste bericht hoef je niet te quoten
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

s2800 dus uiteraard een IRM (m8726 om precies te zijn). Zag nadat ik uitstapte trouwens nog een DEFECT-sticker op het koersdisplay zitten aan de buitenkant, de HC had vast geen zin om er 28 (als 't goed is zitten er zoveel bestemmingsdisplays in een IRM-VI) te gaan plakken door de trein heen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Michael »

Nog een misser van afgelopen zaterdag:
Op de TB7 werd weergegeven dat de IC van 7.52 naar Roosendaal niet rijdt. Daarboven staat precies dezelfde trein als speciale trein aangekondigd. De foto is trouwens rond 7.00 uur gemaakt. Niet om 5.52 zoals er op de TB7 staat. Die tijd heeft nog nooit goed gelopen

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Suus »

Interessant, een Speciale Trein? Een paarse met gouden randjes wellicht :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:s2800 dus uiteraard een IRM (m8726 om precies te zijn). Zag nadat ik uitstapte trouwens nog een DEFECT-sticker op het koersdisplay zitten aan de buitenkant, de HC had vast geen zin om er 28 (als 't goed is zitten er zoveel bestemmingsdisplays in een IRM-VI) te gaan plakken door de trein heen :mrgreen:
Dan zijn 6 Stotzen toch iets makkelijker :P
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Bee schreef:Interessant, een Speciale Trein? Een paarse met gouden randjes wellicht :P
Bij aangepaste treinnummers zoals bij werkzaamheden of (opnieuw)ingelegde treinen krijg je de melding speciale trein.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Klaasje »

Ik dacht dat het dan "extra trein" heette.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Marc »

- Er is ergens iets fout gegaan met de spoorplanning in Maastricht. Trein t822 rijdt met twee VIRM-vieren, maar die passen niet op het geplande spoor 3 (hier is plaats voor zes bakken). Hierdoor krijgt deze trein iedere werkdag een spoorwijziging naar 2.
- Als ik in Maastricht naar de vertrekstaat van de Internationale treinen kijk, dan zou de IC naar Brussel Zuid vanaf Luik twee verschillende routes naar Brussel hebben...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Justin »

Op Ddzd hangen vertrekstaten met reisinformatie richting Gorinchem en Geldermalsen... Ik wist niet dat Arriva plannen had om maar letterlijk heel Dordrecht spoors te vervoeren...

Ding hoort dus gewoon op Ddr thuis ;-)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten