OVer Missers in de Reisinformatie #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

Ik heb vanmiddag mogen vernemen van een huisgenote dat ze gisteravond de TBP's op station Zd hadden uitgezet. Verder erg gebrekkige informatie, want er scheen ook al een overstapvrije verbinding Dt - Zd geweest te zijn gisteren.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thijs »

Daniel schreef:Bedacht me vandaag pas dat ik wat miste... iemand de laatste dagen danwel vandaag enige mededeling over het vandaag ingegane wijzigingsblad gehoord? Zelfs het standaardbandje dat er diverse vertrektijden/-sporen wijzigen heb ik niet gehoord. Ook posters over gewijzigde tijden ben ik nergens tegengekomen.

NS heeft dan wel een mailtje rondgestuurd naar de vaste klanten, maar op http://www.ns.nl/gewijzigdetijden mist nog altijd het vervallen van diverse voortreinen in de NoordOost. Daar hoorde ik vanmiddag al wat reizigers over mopperen.
In Arnhem heb ik dat bandje wel diverse malen gehoord met daarin ook de specifieke veranderingen. Daarnaast vind ik het al goed dat alle wijzigingen beschreven staan op NS.nl (zoals het LOCOV ook voor gepleit heeft) in plaats van een algemene verwijzing naar de reisplanner, zoals wel eens gebeurde. De informatie op die pagina was vrij onvolledig vorige week, maar nadat ik de onvolkomenheden had doorgegeven is het vrijdag er wel goed neergezet, helaas nog steeds zonder vermelding van de geschrapte voortreinen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Hmm, apart dat het dan in Utrecht en Amersfoort niet te horen was... op NS.nl staan inmiddels twee pagina's met de minutenwijzigingen zag ik (link van vandaag via Twitter wijkt af van de link in de eerdere mail). De ene met de wijzigingen in tekst, de andere met een tabelletje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thijs »

Dit is de pagina die voor mensen benaderbaar is die via ns.nl surfen en waar ik het over had.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Mja dat was de pagina die ook vandaag op Twitter gelinkt werd. In de mail naar vaste klanten wordt echter naar http://www.ns.nl/gewijzigdetijden verwezen.

Op Utrecht Centraal hingen trouwens vanmiddag blauwe vertrekstaten. Ik heb verder er niet op gelet of die nog van afgelopen weekend waren (spoor 11 buiten dienst) of dat ze van dit wijzigingsblad zijn (maar dan zou je gele verwachten).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Bedacht me vandaag pas dat ik wat miste... iemand de laatste dagen danwel vandaag enige mededeling over het vandaag ingegane wijzigingsblad gehoord? Zelfs het standaardbandje dat er diverse vertrektijden/-sporen wijzigen heb ik niet gehoord. Ook posters over gewijzigde tijden ben ik nergens tegengekomen.

....
Heb het van de week wel een paar keer gehoord op diverse stations, vraag me alleen niet meer welke, na een aantal keren horen gaan zulke berichten ook vaak aan me voorbij.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door MdJ »

Het dris van Apeldoorn staat weer in "statische informatie"modus. Afgelopen weken ookal, maar elke dag ging wel een display naar zwart.

Alleen degene die alle teksten heeft ingegoetst was bij perron B niet helemaal wakker, daar staat:"Uitstraphalte" ipv "uitstaphalte"
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Michael »

Etienne schreef:@NS_online had ook wel een mooie fout vanmiddag op twitter:
Door een defecte kapotte bovenleiding rijden er tussen Roosendaal en Breda geen treinen.
:roll:
Op het Argos bord(Zo heet dat toch?) stond dat het om een defecte trein ging
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Er waren twee verstoringen daar. Overigens zag ik een artikel van BN de Stem dat het had over een treinbrand in Etten-Leur, maar daar stonden nog erg weinig details in.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Vandaag werd de stoptrein Roermond - Nijmegen gereden door een GTW 2/6 + GTW 2/8je, waarbij die laatste achterbleef in Venlo. Dit werd aangekondigd door in Swalmen de displays op "NIET INSTAPPEN" te zetten tot Venlo. Lekker duidelijk, waarom dat niet in Roermond kon. Wel een prefecte omroep net voor Venlo, dus dat maakte veel goed.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Thijs schreef:Daarnaast vind ik het al goed dat alle wijzigingen beschreven staan op NS.nl (zoals het LOCOV ook voor gepleit heeft) in plaats van een algemene verwijzing naar de reisplanner, zoals wel eens gebeurde.
De laatste jaren is het toch wel redelijk gebruikelijk dat er een aparte pagina op de NS-site staat met dit soort wijzigingen? Vind het uiteraard een goede zaak hoor, maar volgens mij is dergelijke informatie wel vaker los op de site gezet. Een nieuwsbrief had ik dan weer niet eerder gezien :)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Vandaag werd de stoptrein Roermond - Nijmegen gereden door een GTW 2/6 + GTW 2/8je, waarbij die laatste achterbleef in Venlo. Dit werd aangekondigd door in Swalmen de displays op "NIET INSTAPPEN" te zetten tot Venlo. Lekker duidelijk, waarom dat niet in Roermond kon. Wel een prefecte omroep net voor Venlo, dus dat maakte veel goed.
misschien is het tijdens de rit pas bekend geworden, en daarna dus gelijk op NI gezet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Er is wat veranderd op de TBPs: "Alexander" is "Rotterdam Alexan" geworden zag ik net op Amersfoort.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door deadlock »

Ik vind sommige TBP's heel vaag. Als ik in Deventer sta en de trein naar Rotterdam wordt aangekondigd dan staan alle stopstations tegelijkertijd op het display maar de trein naar Roosendaal geeft er steeds twee tegelijkertijd weer, die staan er een paar seconden en dan de volgende twee. Onhandig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Als zogenaamd niet alle stations op de TBP passen gaan ze inderdaad in twee- of drietallen alterneren...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Ik moet nog even oude foto's terugkijken, maar geloof dat er gister wel wat is aangepast aan de TPBs... De s3100 paste bij vertrek in Nijmegen geloof ik niet op een scherm, helemaal als er een volgende trein en een andere mededeling bij stond. Gister paste echter alle stations, "stopt ook op Driebergen-Zeist" en "volgende trein: IC bla bla" op een scherm, zonder rouleren. Of heb ik het fout?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Nou ja, er wordt gewoon één regel gevuld met stations als ze gaan scrollen, en als alles tegelijk op het scherm past dan worden zoveel regels gebruikt als nodig is (en past).
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Ja, maar ik geloof dat de s3100 dus eerst scrolde, en nu gewoon in een keer te zien is, zonder scrollen.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thijs »

De s3100 was in de afgelopen maanden ook in 1 keer te zien, meen ik mij te herinneren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Ok, dan was ik gewoon in de war... Het zou mooi zijn als ze (heel snel!) het aanpassen zodat scrollen niet met maar een regel tegelijk is, maar een schermvol tegelijk. Je moet een minuut naar de TBP kijken om te weten waar de s3000 allemaal wel niet stopt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

s4000 op Rotterdam Alexander is ook zo'n geval, alsof een reiziger in Rta de stops in Koog-Bloemwijk etc. boeiend vindt...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Nja, opzich is alle stops prima, maar laat ze niet drie tegelijk afgekort zien, en elke 10 seconden 3 nieuwe stations. Oh ja en dan ook nog die afschuwelijke balk eronder voor de s3000 "Stopt ook op Veenendaal de Klomp", ja, daar was ik inmiddels al achter toen ik alle stations voorbij had zien komen. Voegt totaal niks toe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Vinny »

Geert schreef:s4000 op Rotterdam Alexander is ook zo'n geval, alsof een reiziger in Rta de stops in Koog-Bloemwijk etc. boeiend vindt...
Ik ben dan liefhebber van de "oude" manier van aangegeven:
AMSTERDAM CENTRAAL
(tussenstops)
- Rijdt na Amsterdam verder als sprinter naar Uitgeest / Alkmaar (in het donkerblauwe mededelingenlint)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ardan »

Even op Webguy verder breiend: volgens mij is er wel degelijk een software-update geweest of zo. Lent bijvoorbeeld is nu ineens Nijmegen Lent. Maar bij de Grote Onzinregel 'stopt ook in' staat alleen 'Dieren, Arnhem Zuid, Elst', Nm-Lent dan weer niet :?
Ik doe ook maar wat
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Reiziger Delft »

Omdat dat weer in een andere regel staat; stopt tot Arnhem op alle tussengelegen stations. :wink:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten