OVer Missers in de Reisinformatie #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daelea »

Vandaag op Ledn was er op de PV's geen spoor te bekennen van de werkzaamheden tussen Apn en Wd (waardoor de s8800 opgesplitst is in een deel Ut - Wd en een deel Apn - Ledn): ze toonden vrolijk
Intercity
Utrecht Centraal
via Leiden Lammensch, Alphen a/d Rijn, Bodegraven en Woerden
Stopt ook te Leiden Lammensch, Bodegraven, Woerden
Wel staat er bij Spoor 1 (ri. Ut) een verrijdbaarbord met een mededeling over het busverkeer :pos:

En als ik het goed zag, rijdt de s8800 tussen Ut en Wd met SLT
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Thom69 schreef:En als ik het goed zag, rijdt de s8800 tussen Ut en Wd met SLT
Ik zat vanmiddag in een met VIRM en later vanavond zag ik er ook nog eentje uit Woerden wegrijden. Wellicht kwam de SLT er in na de kortstondige aanrijdingsperikelen vanochtend? Volgens mij is de s8800 nog steeds gekoppeld aan de s2000, lijkt me onwaarschijnlijk dat die nu ook met SLT gaat rijden.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thom91 »

Wss zag je de s9800 ;)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Caspar »

Thom69 schreef:Wel staat er bij Spoor 1 (ri. Ut) een verrijdbaarbord met een mededeling over het busverkeer :pos:
Zoals alles in de spoorsector heeft dat ook een naam en afkorting; VIS. Als ik me niet vergis?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daelea »

Een enigszins creatieve TBP op Ah vanmiddag:
Vertrek 14:32 Stoptrein
Tiel
via Elst, Zetten-Andelst, Hemmen-Dodewaard, Opheusden en Kesteren
Stopt niet te Arnhem Zuid
Volgende trein: 14:26 ICE International... (**scroll**) ...Amsterdam C
En er stonden meer TBP's met deze 'aandoening' op Ah .. Had het zelf nog nooit eerder gezien?

Trouwens, de ICE bleek achteraf +45 te hebben (werd ongeveer 10 minuten na vertrektijd eropgezet)
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1125
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Tochjo »

Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

De HC in de t1759 ging vanmiddag even de verkeerde kant uit...
"Het achterste treinstel blijft achter in Deventer. Het voorste treinstel gaat na Amersfoort verder als intercity naar Hengelo, Almelo en Deventer" :P

In Amersfoort bleek men vanmiddag zowaar begonnen te zijn met het aankondigen van de wijzigingen in de treindienst ri. Utrecht i.v.m. werkzaamheden die morgen van start gaan. Dat zal die verbeterde reisinfo wel zijn... zo laat mogelijk, dan is de kans het kleinst dat de reiziger het al vergeten is wanneer het zover is :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thijs »

Daniel schreef:In Amersfoort bleek men vanmiddag zowaar begonnen te zijn met het aankondigen van de wijzigingen in de treindienst ri. Utrecht i.v.m. werkzaamheden die morgen van start gaan. Dat zal die verbeterde reisinfo wel zijn... zo laat mogelijk, dan is de kans het kleinst dat de reiziger het al vergeten is wanneer het zover is :roll:
Het is ook werkelijk nooit goed he?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daelea »

Tochjo schreef:Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
Het punt is dat de aangekondigde trein om 14:32 vertrekt, en de 'volgende trein' om 14:26
Dus dat was geen typefout, de stopper vertrekt om :32, de ICE 6 minuten eerder, van hetzelfde spoor...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Thijs schreef:Het is ook werkelijk nooit goed he?
In dit geval niet nee, de avond van tevoren is toch wel rijkelijk laat wil je er als reiziger nog rekening mee kunnen houden (bijvoorbeeld bij het plannen van afspraken e.d.)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Suus »

Je wordt tenminste geïnformeerd, er is een tijd geweest dat ze er niets aan deden behalve her en der een poster ophangen waar nooit iemand naar keek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Nouja, ten tijde van die posters waren er wel vaak nog de algemene omroepberichten. Dan wordt je er nog wat meer op geattendeerd.

En qua informatie in het algemeen... er zijn nogsteeds reizigers die in Utrecht de t12759 missen die sinds 3 oktober niet meer rijdt. Niet gek ook dat ze 'm missen, zag vanmiddag iemand constateren dat 'ie nog gewoon op de vertrekstaten staat :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Nouja, ten tijde van die posters waren er wel vaak nog de algemene omroepberichten. Dan wordt je er nog wat meer op geattendeerd.
Oh ja, elke week "ProRail werkt aan vernieuwing en onderhoud van het spoorwegnet. Hierdoor vinden er in het weekend werkzaamheden plaats, kijk op ns.nl of haal de folder bij het loket" - nee dan ben je goed geïnformeerd zeg :roll: Met dat soort omroepberichten wordt bijna niemand geattendeerd op werkzaamheden.

Ze moeten gewoon 4 dagen van tevoren grote sandwichborden neerzetten bij ingrijpende werkzaamheden, dat werkt volgens mij veel beter dan de kakofonie van omroepberichten die je toch maar half hoort.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Er zijn toch, voor die laatste variant, ook nog omroepberichten geweest waarin het traject genoemd werd? In de omroep van vandaag maakte men er trouwens wel een heel verhaal van, iets met dat men in het weekend aan het werk is en dat soms ook doordeweeks werkzaamheden nodig zijn met daarna dan de melding over de bewuste werkzaamheden. Nogsteeds in de vorm van "tussen Amersfoort en Utrecht zijn werkzaamheden, kijk in de planner en zoek verder zelf uit wanneer je kunt reizen" overigens. Maargoed, als je voor alle werkzaamheden tot in het detail moet gaan omroepen is de omroeper daarna ook z'n stem kwijt, dus op zich ook wel weer logisch dat men het zo doet.

Edit: volgens de reisplanner gaan er trouwens morgen in Hilversum bijzondere dingen gebeuren: de 690561 zou om 17.05 uur op spoor 3 daar aankomen en om 17.15 uur weer vertrekken. Echter vertrekt volgens de planner in de tussentijd ook de t5859 van datzelfde spoor 3 :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Wubbo »

Ik sprak vanochtend een collega die uit 't Harde komt, en die had het er over dat ie al sinds maandag doodgegooid wordt met informatie over die werkzaamheden. Hij realiseerde zich alleen vanochtend pas dat het over vrijdag ging, dus kennelijk maakt het nog steeds geen indruk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Wellicht postafhankelijk dan wanneer men begonnen is met omroepen... Ik was vanmorgen ruim vantevoren op het station en heb allerlei omroepberichten gehoord, maar geen over werkzaamheden.

Eerder hadden we het hier trouwens al over de vermelding van werkzaamheden in de reisplanner. Die is inmiddels wel wat erg opmerkelijk geworden...
Plande voor zondagochtend een reis Amersfoort - Dordrecht. Dat kan op twee manieren: per omgeleide IC over Hilversum en via Schiphol met een stukje per Fyra. Bij de eerste variant komt er geen melding boven dat er werkzaamheden zijn (terwijl ze er wel zijn), bij de tweede weer wel (maar dat zijn werkzaamheden Amersfoort - Weesp in de nacht van zondag op maandag). Apart...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door JeePee »

't Harde kan ik in ieder geval van gisteren bevestigen ;)
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Thom69 schreef:
Tochjo schreef:Wat is het probleem precies? Dat de laatste regel, met de volgende trein, alterneert als de tekst niet in één keer erop past? Dat is simpelweg hoe het systeem nu werkt. Als de volgende trein bijvoorbeeld vijf minuten vertraging heeft, dan krijgt de regel met volgende trein "+5 minuten" erachter, en ik heb ook dat weleens niet zien passen, wat ook leidde tot een alternerende tekst.
Het punt is dat de aangekondigde trein om 14:32 vertrekt, en de 'volgende trein' om 14:26
Dus dat was geen typefout, de stopper vertrekt om :32, de ICE 6 minuten eerder, van hetzelfde spoor...
Doordat hij vertraagd was klopt het dat het de volgende trein zou zijn, als eerste vertrok namelijk de op dat moment aangekondigde trein!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Omgeleide ICs staan te Amersfoort als volgt op de borden...
06:57 Intercity
Den Haag Centraal
Via Hilversum

rijdt niet verder dan Utrecht Centraal
rijdt via een andere route i.v.m. geplande werkzaamheden

Onder de TBP vervolgend weer een bord met poster waarop staat dat doorgereden wordt naar Den Haag/Rotterdam in tegenstelling tot wat op de TBPs staat. Blijft kennelijk lastig die dingen het juiste te laten tonen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Reiziger Delft »

Momenteel zit ik in zo'n omgeleide intercity Rotterdam Centraal-Enschede (met nog een deel uit Den Haag er aan vast) en de OBIS werkt gewoon netjes mee en geeft nu aan dat we in Hilversum zijn. :pos: Ook de eindbestemming is dus correct aangepast, want normaal gaat deze trein naar Groningen/Leeuwarden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Dat de eindbestemming in Hilversum juist is is op zich nog niet zo raar, gezien de trein in Utrecht omnummert. In jouw geval van s20500 naar 691700, dus als 't al fout zou zijn gegaan dan zou je dat voor Utrecht moeten zien.

De 691716 die ik vanmorgen had stond in Utrecht op 9a/b gepland en kwam daar ook binnen, maar vreemd genoeg bleef de TBP op 9b blanco.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Reiziger Delft »

Oh ok, voor Utrecht was ik nog wat slaap aan het inhalen dus niet echt op de OBIS gelet. :wink:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door webguy »

Nou faalt 9292ov wel vaker, maar wanneer dat nou is is niet te voorspellen. Heb wel eens een weekend/conferentie/kamp en dat is vaak in een veraf gelegen groepsacommodatie. Eentje in Hengelo Gld waar we met studentenverniging elk jaar terugkwamen lag een half uur van de bus af, dwars door het bos, maar daar gaf 9292ov aan dat het half uur lopen was (door het bos dus). Nu ga ik dit weekend naar St. Michielsgestel, en daar komt ook geen bus bij de acommodatie, het is ~ 2km lopen vanaf St. Michielsgestel. Loopt naast de provinciale weg keurig een fietspad waar je zou kunnen lopen, maar 9292ov vind dat er geen manier is om daar te komen met het OV, terwijl er prima een bus is die naar St. Michielsgestel gaat. Kennelijk is er ergens een magische grens...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

Ach, 9292ov kent ook lijn 40 (Rotterdam Centraal - Station Delft) die voor mijn deur langs rijdt niet. Als ik een reisadvies opvraag zegt ie dat ik naar de aula van de TU moet lopen (zo'n 5 tot 10 minuten) terwijl de 40 op nog geen 3 minuten lopen hiervandaan vertrekt. Zelfs de haltenaam opgeven als straatnaam helpt niet...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door reisthijs »

Vanochten in Utrecht ook iets vreemds, de IC s800 naar Alkmaar stond op de TBP's van spoor 7 vermeld als IC naar Schagen. Ook op de koersdisplays van de trein stond Schagen. Terwijl deze trein echt niet verder gaat dan Alkmaar
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten