OVer Missers in de Reisinformatie #16

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:Vanochten in Utrecht ook iets vreemds, de IC s800 naar Alkmaar stond op de TBP's van spoor 7 vermeld als IC naar Schagen. Ook op de koersdisplays van de trein stond Schagen. Terwijl deze trein echt niet verder gaat dan Alkmaar
Die van 6,25, 6,55 en 7.25 vanuit Ut rijden door naar Sgn!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door reisthijs »

Maar dit was dus de trein van 8:25, die gaat altijd tot Alkmaar :wink: Ik heb normaal 's ochtends nooit treinen met een andere bestemming dan Alkmaar of Den Helder.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Thom91 »

Was me laatst ook al opgevallen, tpb boven de trap toch? ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Op de TBPs te Amersfoort had men vandaag de Rotterdamse en Haagse delen van de NoordOost keurig omgewisseld. Alleen de melding "rijdt niet verder dan Utrecht C" was hardnekkig...
Zelfs in Utrecht had men daar nog last van: op de TBPs van spoor 11 stond "10.47 IC Rotterdam C rijdt niet", maar zit nu toch echt in die t20530 :roll: We vertrokken echter van spoor 9 dus het had een spoorwijziging moeten zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Mark »

Zojuist in Hengelo: de IC van 12:35 richting het westen staat langs het perron, met aardig wat onduidelijkheid over de eindbestemming: volens de AV-schermen gaat de trein tot Utrecht, volgens de buitendisplays, de CTA's en de conducteur naar Den Haag en volgens de servicemedewerkers op het perron naar Rotterdam. De binnendisplays hebben op dit moment "geen actuele reisinformatie beschikbaar" Tenslotte houdt de vertrektijden-app van NS op Rotterdam C / Den Haag C... :mrgreen:

Zit nu vlak voor Apeldoorn en moet naar Rotterdam, we zien wel... :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Meltrain »

Gekko123 schreef:Ach, 9292ov kent ook lijn 40 (Rotterdam Centraal - Station Delft) die voor mijn deur langs rijdt niet. Als ik een reisadvies opvraag zegt ie dat ik naar de aula van de TU moet lopen (zo'n 5 tot 10 minuten) terwijl de 40 op nog geen 3 minuten lopen hiervandaan vertrekt. Zelfs de haltenaam opgeven als straatnaam helpt niet...
Komt misschien omdat de totale reistijd (dus lopen naar Aula/TU + reistijd bus) nèt iets korter is dan de looptijd naar de halte van bus 40 + de reistijd van bus 40. Dat laatstgenoemde een enorm stuk pratischer is, begrijpt 9292ov gewoon niet. :roll:
Er is trouwens wel een manier om dat te omzeilen: als je een vinkje zet voor "Plan reis vanaf specifieke halte bij u in de buurt", dan kan je zelf de vertrek- en aankomsthaltes kiezen (waarbij dan bij elke halte de looptijden van/naar het vertrek- resp. aankomstadres staat).

@ Mark: wat was het nou uiteindelijk? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Mark »

Meltrain schreef:@ Mark: wat was het nou uiteindelijk? :P
Dit: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.p ... 62#p173062 :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Op Rotterdam Centraal heeft de s2800 wel een "Let op omroepbericht" vanwege z'n inkorting tot Utrecht, maar de t20577 niet... Terwijl die laatste een omleiding Ut - Amf heeft, ri Enschede i.p.v. Leeuwarden gaat en dan ook nog ingekort is tot Hengelo i.v.m. werkzaamheden. Genoeg redenen om op de omroep te moeten letten zou ik zeggen :P

Ow en nu in Gouda gaat 'ie volgens de CTA naar Enschede en volgens de TBP naar Leeuwarden :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Op Rotterdam Centraal heeft de s2800 wel een "Let op omroepbericht" vanwege z'n inkorting tot Utrecht, maar de t20577 niet... Terwijl die laatste een omleiding Ut - Amf heeft, ri Enschede i.p.v. Leeuwarden gaat en dan ook nog ingekort is tot Hengelo i.v.m. werkzaamheden. Genoeg redenen om op de omroep te moeten letten zou ik zeggen :P

Ow en nu in Gouda gaat 'ie volgens de CTA naar Enschede en volgens de TBP naar Leeuwarden :roll:
ja dat ging lekker met die 20500 vandaag :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

Gisteren zat ik tussen Rotterdam en Utrecht in de t20545 die naar Enschede reed. De CTA's te Rotterdam waren netjes aangepast, maar helaas was er wel wat onduidelijkheid over de eindbestemming. Aldus de borden met actuele vertrektijden reed ie niet verder dan Hengelo, het treinpersoneel en de CTA's/TBP's hielden stug vol dat ie door reed naar Enschede. Ik weet niet of ie daadwerkelijk naar Enschede is gegaan, ik was er allang uitgestapt.

Edit: zie nu net dat de werkzaamheden tussen 's-Hertogenbosch en Geldermalsen helemaal niet meer getoond worden bij de actuele verstoringen op ns.nl. Het is wel zichtbaar op de actuele spoorkaart.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Handig, NS verwijst inmiddels naar de reisplanner voor een actueel advies voor Amersfoort - Utrecht maar die geeft, op het niet rijden van de s2800 na, adviezen alsof er niet aan de hand is. Dit afgewisseld met een advies met s1500 -> s4900 via Hilversum en de werkelijke maatregel zit er ook nog in verstopt: t1514 naar Hilversum met daar een overstap op de t1716 die dan met +26 in Utrecht aankomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Gekko123 »

Niet geheel fout, maar hier past het volgens mij het beste.

Vandaag gehoord te Hilversum wegens een spoorwijziging van de s5800 richting Amersfoort (Vathorst):
De Sprinter naar Baarn, Amersfoort en Amersfoort van 17.39 vertrekt vandaag van spoor 1. Herhaling: (...)
Wel jammer dat de automatische omroep niet door had dat ie naar Vathorst ging. De AV14 gaf aan: Sprinter naar Amersfoort via Baarn, Amersfoort. Rijdt verder naar Amersfoort Vathorst.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Ah, de omroep gaat daar dus ook in mee... viel me al bij eerdere werkzaamheden op dat dit soort verlengingen er nogal merkwaardig op komen door het niet aanpassen van de eindbestemmingen.

Aanvullend op m'n vorige bericht: de reisplanner blijkt voor 8.00 uur morgenochtend te doen alsof er niks aan de hand is tussen Amersfoort en Utrecht. Na 8.00 uur is wel te zien dat alleen de NoordOost omrijdt, maar dat blijkt men alleen ingevoerd te hebben in de vorm van een gewijzigde vertrektijd. Lijkt zodoende net alsof de treinen ineens nog maar 12 minuten over dat traject doen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door VIRM »

Op Amsterdam Sloterdijk werd vanmiddag door de omroepster aangekondigd dat de Sneltrein naar Dordrecht en Breda wegens werkzaamheden werd omgeleid en niet zou stoppen in Haarlem, maar wel extra te Amsterdam Lelylaan en Schiphol.
Sja, hoe dat dan met Heemstede-Aerdenhout ging werd dan meer even buiten beschouwing gelaten. Ook werd de extra stop in Hoofddorp buiten beschouwing gelaten. We reden dus gewoon op de tijden van de IC naar Hoofddorp (vertrek :09 en :39), wat dus ook niet werd omgeroepen.

Overigens gaf de AV op mijn telefoon aan dat de IC naar Alphen via 'Leiden Lammenschansch' ging. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Fles »

Gisteren in Amersfoort, toen het nog "goed" ging:

Afbeelding

Kan dat nou echt niet NOG verwarrender? :?

En later toen er nog een storing bij kwam, en de omroep dringend adviseerde om NS.nl te raadplegen :')

Afbeelding

Kortom, men faalt er weer lekker op los *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Fles »

De online planner is ook terminaal trouwens. Daar rollen de standaard adviezen uit zoals uit het spoorboekje, met een grote sticker erop "DEZE TREIN RIJDT VANDAAG NIET" :')

Wat heb je daar nou aan? -o- :neg:
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door ThisRulez »

Vrijdag stond op de TBP's van spoor 8 in Breda op de display (voor de sneltrein naar Amsterdam, weet niet welke serie dat is ;)) dat de trein zou rijden via Den Haag HS en Arnhem :D
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Michael »

Dat is de serie s2200
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Fles schreef:De online planner is ook terminaal trouwens. Daar rollen de standaard adviezen uit zoals uit het spoorboekje, met een grote sticker erop "DEZE TREIN RIJDT VANDAAG NIET" :')
Tja en als je enige tijd in de toekomst kijkt dan zou de NoordOost er maar 12 minuten over doen van Amersfoort naar Utrecht... vertrektijd is aangepast, maar de aankomsttijd niet :roll: Die wordt kort voor vertrektijd als vertraging erbij gezet, hoe moet je daar nu mee vooruit plannen?!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ardan »

Vanmorgen nam ik de s500 van 7 46 uur uit Zwolle naar Rotterdam Alexander. Het Rtd-deel en het Gvc-deel was keurig omgedraaid. Wel vertrokken we met +7 en in Amf wachtten we nog even omdat de s1500 voor ons uit mocht. Ook kwamen er vreselijk irritante schreeuwjongeren in het balkon achter mij zitten waar mijn halve coupé zich dood aan ergerde.
Om 13 43 uur ging ik van Rta weer naar Zwolle. Volgens de TBP was het de trein naar Leeuwarden. Was een los ICM-drietje, druk gevuld. Toen ik in Utrecht even uitstapte voor een nicotineske versnapering, zag ik dat er nog een drietje werd bijgeplaatst, uit Den Haag, naar... Enschede! Snapte er geen hol van, de TBP's blijkbaar ook niet want die gaven helemaal niks aan. Tuffy gaf het verlossende woord: de hele trein van 14 21 uur ging naar Enschede.
Weer kopgemaakt in Hvs, in Amf helemaal op puntje 4b uitgekomen om 15 uur. Ik stapte over voor Zwolle, waarbij Tuffy aan één stuk spoorwijzigingen bleef ophoesten, en nét toen de trein (uit Shl dus) naar Zwolle eraan kwam blies de hc op haar fluitje, en sloot de deuren. Als ze vlakbij had gestaan had ik nog willen zeggen dat de aansluiting net kwam binnenrijden, maar ze stond best ver. Fraai staaltje sluitseinenwerk en tientallen reizigers hun aansluiting gemist.
Ik doe ook maar wat
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Wubbo »

Gisteren in Leiden: 'Dames en heren. Door werkzaamheden zal de sneltrein naar Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal vandaag worden omgeleid en extra stoppen in Hoofddorp, Schiphol en Amsterdam Lelylaan.' Grappig hoe je veel juiste informatie om kan roepen zonder dat het echt duidelijk wordt. Daarna volgde trouwens nog een reisadvies naar Haarlem en iets over busvervoer.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal was het vandaag ook opletten geblazen bij het bekijken van de TB-schermen... de NoordOost naar Enschede / Zwolle e.v. stond als opgeheven met net eronder (of als je pech had een scherm verder) een trein met dezelfde vertrektijd naar Zwolle e.v. / Enschede.
De AV was al helemaal een complete chaos, daar zag ik de 1759 (vanwege de omleiding afkomend van de t557 en dus een halfuur eerder) op staan met +42 maar eenmaal op het station was deze trein spoorloos verdwenen op alle reisinformatiebronnen.

Op Soest Zuid werden de reizigers uitgebreid geinformeerd over een omleiding van lijn 74. Keurig, zo zou het vaker moeten gebeuren. Alleen, hoe moet een reiziger die vaststelt dat 'ie geen last van de omleiding heeft nu kijken hoe laat de bus vertrekt :P
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door M57 »

Gehoord in Utrecht:
"Door uitgelopen werkzaamheden kunnen de intercity's naar Amersfoort van .02 en .32 niet rijden. U kunt reizen met de omgeleide intercity's naar Amersfoort."

Als je er geen verstand van had, zou je denken dat je gek werd :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Daniel »

Owja die vergeet ik nog... om xx.51 stond dus de IC naar Enschede als niet rijdend op de schermen en stond er in plaats daarvan een IC naar Groningen/Leeuwarden aangekondigd. Komt de omroep: "Vanwege uitgelopen werkzaamheden wordt de Intercity naar Enschede omgeleid tussen Utrecht en Amersfoort..."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Owja die vergeet ik nog... om xx.51 stond dus de IC naar Enschede als niet rijdend op de schermen en stond er in plaats daarvan een IC naar Groningen/Leeuwarden aangekondigd. Komt de omroep: "Vanwege uitgelopen werkzaamheden wordt de Intercity naar Enschede omgeleid tussen Utrecht en Amersfoort..."
Tja, voorbij Amf ben je natuurlijk al snel het spoor bijster :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten