OVer Missers in de Reisinformatie #16

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gekko123
OVNL-beheerder

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #16

Berichtdoor Gekko123 » Ma 03 Okt 2011, 20:17

Ik heb vanmiddag mogen vernemen van een huisgenote dat ze gisteravond de TBP's op station Zd hadden uitgezet. Verder erg gebrekkige informatie, want er scheen ook al een overstapvrije verbinding Dt - Zd geweest te zijn gisteren.
Vaak te vinden op de volgende trajecten:
Den Haag Ypenburg - Utrecht
Utrecht - 's-Hertogenbosch
Utrecht - Zwolle
Zwolle - Almere

Thijs

Berichtdoor Thijs » Ma 03 Okt 2011, 20:28

Daniel schreef:Bedacht me vandaag pas dat ik wat miste... iemand de laatste dagen danwel vandaag enige mededeling over het vandaag ingegane wijzigingsblad gehoord? Zelfs het standaardbandje dat er diverse vertrektijden/-sporen wijzigen heb ik niet gehoord. Ook posters over gewijzigde tijden ben ik nergens tegengekomen.

NS heeft dan wel een mailtje rondgestuurd naar de vaste klanten, maar op http://www.ns.nl/gewijzigdetijden mist nog altijd het vervallen van diverse voortreinen in de NoordOost. Daar hoorde ik vanmiddag al wat reizigers over mopperen.
In Arnhem heb ik dat bandje wel diverse malen gehoord met daarin ook de specifieke veranderingen. Daarnaast vind ik het al goed dat alle wijzigingen beschreven staan op NS.nl (zoals het LOCOV ook voor gepleit heeft) in plaats van een algemene verwijzing naar de reisplanner, zoals wel eens gebeurde. De informatie op die pagina was vrij onvolledig vorige week, maar nadat ik de onvolkomenheden had doorgegeven is het vrijdag er wel goed neergezet, helaas nog steeds zonder vermelding van de geschrapte voortreinen.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 03 Okt 2011, 20:42

Hmm, apart dat het dan in Utrecht en Amersfoort niet te horen was... op NS.nl staan inmiddels twee pagina's met de minutenwijzigingen zag ik (link van vandaag via Twitter wijkt af van de link in de eerdere mail). De ene met de wijzigingen in tekst, de andere met een tabelletje.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Thijs

Berichtdoor Thijs » Ma 03 Okt 2011, 20:44

Dit is de pagina die voor mensen benaderbaar is die via ns.nl surfen en waar ik het over had.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 03 Okt 2011, 20:46

Mja dat was de pagina die ook vandaag op Twitter gelinkt werd. In de mail naar vaste klanten wordt echter naar http://www.ns.nl/gewijzigdetijden verwezen.

Op Utrecht Centraal hingen trouwens vanmiddag blauwe vertrekstaten. Ik heb verder er niet op gelet of die nog van afgelopen weekend waren (spoor 11 buiten dienst) of dat ze van dit wijzigingsblad zijn (maar dan zou je gele verwachten).

Ennes

Berichtdoor Ennes » Ma 03 Okt 2011, 20:50

Daniel schreef:Bedacht me vandaag pas dat ik wat miste... iemand de laatste dagen danwel vandaag enige mededeling over het vandaag ingegane wijzigingsblad gehoord? Zelfs het standaardbandje dat er diverse vertrektijden/-sporen wijzigen heb ik niet gehoord. Ook posters over gewijzigde tijden ben ik nergens tegengekomen.

....

Heb het van de week wel een paar keer gehoord op diverse stations, vraag me alleen niet meer welke, na een aantal keren horen gaan zulke berichten ook vaak aan me voorbij.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

MdJ

Berichtdoor MdJ » Ma 03 Okt 2011, 21:22

Het dris van Apeldoorn staat weer in "statische informatie"modus. Afgelopen weken ookal, maar elke dag ging wel een display naar zwart.

Alleen degene die alle teksten heeft ingegoetst was bij perron B niet helemaal wakker, daar staat:"Uitstraphalte" ipv "uitstaphalte"
Bij twijfel: gebruik beton.

Michael

Berichtdoor Michael » Ma 03 Okt 2011, 21:25

Etienne schreef:@NS_online had ook wel een mooie fout vanmiddag op twitter:

Door een defecte kapotte bovenleiding rijden er tussen Roosendaal en Breda geen treinen.

:roll:

Op het Argos bord(Zo heet dat toch?) stond dat het om een defecte trein ging
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Ma 03 Okt 2011, 21:26

Er waren twee verstoringen daar. Overigens zag ik een artikel van BN de Stem dat het had over een treinbrand in Etten-Leur, maar daar stonden nog erg weinig details in.

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Ma 03 Okt 2011, 21:27

Vandaag werd de stoptrein Roermond - Nijmegen gereden door een GTW 2/6 + GTW 2/8je, waarbij die laatste achterbleef in Venlo. Dit werd aangekondigd door in Swalmen de displays op "NIET INSTAPPEN" te zetten tot Venlo. Lekker duidelijk, waarom dat niet in Roermond kon. Wel een prefecte omroep net voor Venlo, dus dat maakte veel goed.
Reisinformatie/nerd

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Ma 03 Okt 2011, 22:14

Thijs schreef:Daarnaast vind ik het al goed dat alle wijzigingen beschreven staan op NS.nl (zoals het LOCOV ook voor gepleit heeft) in plaats van een algemene verwijzing naar de reisplanner, zoals wel eens gebeurde.

De laatste jaren is het toch wel redelijk gebruikelijk dat er een aparte pagina op de NS-site staat met dit soort wijzigingen? Vind het uiteraard een goede zaak hoor, maar volgens mij is dergelijke informatie wel vaker los op de site gezet. Een nieuwsbrief had ik dan weer niet eerder gezien :)

Ennes

Berichtdoor Ennes » Ma 03 Okt 2011, 22:28

webguy schreef:Vandaag werd de stoptrein Roermond - Nijmegen gereden door een GTW 2/6 + GTW 2/8je, waarbij die laatste achterbleef in Venlo. Dit werd aangekondigd door in Swalmen de displays op "NIET INSTAPPEN" te zetten tot Venlo. Lekker duidelijk, waarom dat niet in Roermond kon. Wel een prefecte omroep net voor Venlo, dus dat maakte veel goed.
misschien is het tijdens de rit pas bekend geworden, en daarna dus gelijk op NI gezet.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Di 04 Okt 2011, 07:21

Er is wat veranderd op de TBPs: "Alexander" is "Rotterdam Alexan" geworden zag ik net op Amersfoort.

deadlock

Berichtdoor deadlock » Di 04 Okt 2011, 08:11

Ik vind sommige TBP's heel vaag. Als ik in Deventer sta en de trein naar Rotterdam wordt aangekondigd dan staan alle stopstations tegelijkertijd op het display maar de trein naar Roosendaal geeft er steeds twee tegelijkertijd weer, die staan er een paar seconden en dan de volgende twee. Onhandig.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Daniel
OVNL-beheerder

Berichtdoor Daniel » Di 04 Okt 2011, 08:26

Als zogenaamd niet alle stations op de TBP passen gaan ze inderdaad in twee- of drietallen alterneren...

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Di 04 Okt 2011, 09:19

Ik moet nog even oude foto's terugkijken, maar geloof dat er gister wel wat is aangepast aan de TPBs... De s3100 paste bij vertrek in Nijmegen geloof ik niet op een scherm, helemaal als er een volgende trein en een andere mededeling bij stond. Gister paste echter alle stations, "stopt ook op Driebergen-Zeist" en "volgende trein: IC bla bla" op een scherm, zonder rouleren. Of heb ik het fout?
Reisinformatie/nerd

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Di 04 Okt 2011, 09:20

Nou ja, er wordt gewoon één regel gevuld met stations als ze gaan scrollen, en als alles tegelijk op het scherm past dan worden zoveel regels gebruikt als nodig is (en past).

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Di 04 Okt 2011, 09:34

Ja, maar ik geloof dat de s3100 dus eerst scrolde, en nu gewoon in een keer te zien is, zonder scrollen.
Reisinformatie/nerd

Thijs

Berichtdoor Thijs » Di 04 Okt 2011, 12:47

De s3100 was in de afgelopen maanden ook in 1 keer te zien, meen ik mij te herinneren.

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Di 04 Okt 2011, 13:03

Ok, dan was ik gewoon in de war... Het zou mooi zijn als ze (heel snel!) het aanpassen zodat scrollen niet met maar een regel tegelijk is, maar een schermvol tegelijk. Je moet een minuut naar de TBP kijken om te weten waar de s3000 allemaal wel niet stopt.
Reisinformatie/nerd

Geert
OVNL-beheerder

Berichtdoor Geert » Di 04 Okt 2011, 13:05

s4000 op Rotterdam Alexander is ook zo'n geval, alsof een reiziger in Rta de stops in Koog-Bloemwijk etc. boeiend vindt...

webguy
OVNL-beheerder

Berichtdoor webguy » Di 04 Okt 2011, 13:07

Nja, opzich is alle stops prima, maar laat ze niet drie tegelijk afgekort zien, en elke 10 seconden 3 nieuwe stations. Oh ja en dan ook nog die afschuwelijke balk eronder voor de s3000 "Stopt ook op Veenendaal de Klomp", ja, daar was ik inmiddels al achter toen ik alle stations voorbij had zien komen. Voegt totaal niks toe.
Reisinformatie/nerd

Vinny

Berichtdoor Vinny » Di 04 Okt 2011, 14:06

Geert schreef:s4000 op Rotterdam Alexander is ook zo'n geval, alsof een reiziger in Rta de stops in Koog-Bloemwijk etc. boeiend vindt...
Ik ben dan liefhebber van de "oude" manier van aangegeven:
AMSTERDAM CENTRAAL
(tussenstops)
- Rijdt na Amsterdam verder als sprinter naar Uitgeest / Alkmaar (in het donkerblauwe mededelingenlint)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Ardan

Berichtdoor Ardan » Di 04 Okt 2011, 15:19

Even op Webguy verder breiend: volgens mij is er wel degelijk een software-update geweest of zo. Lent bijvoorbeeld is nu ineens Nijmegen Lent. Maar bij de Grote Onzinregel 'stopt ook in' staat alleen 'Dieren, Arnhem Zuid, Elst', Nm-Lent dan weer niet :?
2016 (28-11):
Trein 4114 km · S-Bahn/RR 413 km · Zweeftrein 9 km · Metro 293 km · Tram 165 km · Funiculaire 1 km · Bus 124 km · Veer 6 km

Reiziger Delft

Berichtdoor Reiziger Delft » Di 04 Okt 2011, 16:07

Omdat dat weer in een andere regel staat; stopt tot Arnhem op alle tussengelegen stations. :wink:

Terug naar “OVer je Reiservaringen”