OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door 010jongen »

Vandaag met lijn. 25 naar willemsplein gereden. Leek me wel eens leuk om een citadis te zien waar deze normaal gesproken in lijndienst nooit komt. Weet iemand wanneer precies lijn 8 met nieuwe trams gaat rijden?. Ter info tram 23/25 zijn gesplitst ivm met werkzaamheden bij wilhelminaplein
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Mark »

010jongen schreef:Weet iemand wanneer precies lijn 8 met nieuwe trams gaat rijden?
Binnen nu en enkele weken als ik een RET-conducteur mag geloven.
Ik zal die oude trams niet missen. Straks kan in de ochtendspits eindelijk iedereen mee vanaf Leuvehaven richting Spangen. :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door 010jongen »

Oh ben benieuwd. Vind de oude trams wel leuk. Rij eigenschappen zijn velen malen beter
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

@Virm, de stop van de 692200 is niet gepland voor Nieuw Vennep dit weekend. Ik ben er vandaag mee gereden, en dat ding zwemt echt in zijn rijtijd. Ondanks dat we voor Hoofddorp ruim 2 minuten stil stonden voor een sein om de s5700 voor ons uit te laten rijden naar Leiden, en waar we vervolgens dus achteraan hobbelden, kwamen we ruim op tijd binnen in Leiden.
En ik zag vandaag aan het uiteinde van de Hemtunnel aan de Amsterdam kant, op het buitenste spoor richting Amsterdam (vanuit Zaandam gezien) een aantal goederenwagons staan. De loc moet aan de Zaandam kant van de trein gestaan hebben want ik zag zo snel niets aan de kant richting Amsterdam.
Geen idee wat voor trein dat was...
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door ThisRulez »

Toen ik vrijdag vanuit Utrecht naar Amsterdam CS ging, reed ik langs het opstelterrein van de NS. Daar viel het mij op dat daar veel locs stonden uit de 17xx. Maar er was er ook eentje met 16xx. Weet iemand waar ze die 16xx locs nog voor gebruiken?
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

Is de NSM 1656, ex 1856. Volgens mij tijdelijk gehuurd door EETC als verwarmingsloc. Voor datzelfde doel staat daar ook de KLOK 1125.

Andere 1600-locs worden door DBschenker gebruikt door het hele halve land, HRTS (ex ACTS) gebruikt er ook nog een aantal, maar die zijn oranje-blauw geworden.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Geert »

Vanmorgen was er zeer kortstondig een storing tussen Gouda en Woerden: men dacht 10 minuten lang dat er een aanrijding was bij Gouda Goverwelle, maar het bleek al snel dat dit niet het geval was. Om 7.08 uur was dat al bekend, want toen zag ik het op mijn telefoon ;)

Helaas bleek het feit dat de storing voorbij was geen reden voor vreugde. Ik wilde om 7.26 uur de sprinter van Den Haag naar Utrecht nemen (om in Woerden uit te stappen). Deze stond klaar met een SLT4, met de omroep al ingesteld en met personeel dat al klaarstond. Een paar minuten na vertrektijd waren we nog niet weg en werd er krakend iets omgeroepen (onverstaanbaar), het bleek dat er nog een SLT4 voor het stel waar ik in zat werd binnengenomen op spoor 6 en dat we daarmee zouden gaan rijden. Oke, iedereen dus overstappen naar het andere stelletje... Vervolgens wordt op het perron omgeroepen dat de stoptrein naar Gouda en Utrecht van 7.26 uur niet meer zal rijden. Wat handig dat zelfs het personeel dit nog niet wist :roll:

Dit alles werd om .37 omgeroepen, één minuut later vertrok de noordoost richting. Ik had een sprintje getrokken om die trein nog te halen, en in Gouda kon ik nog snel in de vertraagde (en overvolle) s4000 stappen waardoor mijn persoonlijke vertraging beperkt bleef, maar ik vind het wel bijzonder prutswerk als er mat én personeel klaarstaat om een trein te rijden en die alsnog opgeheven werd. Op mijn telefoon zag ik bovendien dat de s9800 van een half uur later ook niet reed. Je zal maar in Vleuten of Terwijde op de trein staan te wachten :?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door M57 »

Dan haalt de s8800 je meestal wel op.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door fogeltje »

Eens een vlekkeloze reis naar Nijmegen, de laatste tijd beginnen die in de minderheid te geraken terwijl ik de laatste jaren eigenlijk vrij weinig problemen heb gehad. Vanochtend ging eens alles goed. De 121 was flink te laat, maar de chauffeur regelde aansluiting via de CVL welke achteraf niet nodig bleek te zijn (hij maakte vijf minuten goed). De laatste tijd is de vertraging op deze lijn niet normaal maar ik heb toevallig via het gemeentekrantje de oorzaak weten te achterhalen. De N615 tussen Lieshout en Nuenen ligt open waardoor de 121, en al het andere verkeer, via de kom van Lieshout moet rijden. Dat brengt natuurlijk de nodige vertraging met zich mee. Geheel tegen verwachting zijn de werkzaamheden ook eerder klaar en zou morgen de weg weer open moeten gaan.

Gezien de 99 een Novio bus was (daarop heb ik mijn reis afgestemd!) ook geen chipkaart perikelen, ik kon vanaf Nederasselt mijn reis naar de universiteit met 1 kaart afleggen. Verder geen verkeerde check-ins of check-outs. Zelfs het printen van transactiesbonnetjes bij het Novio loket (technisch gezien niet onderdeel van de reis natuurlijk) ging goed terwijl dit donderdag en vrijdag fout ging. Laat ik maar hopen dat de terugreis net zo voorspoedig verloopt.
"Een touringcar is geen bus"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Nou nou, op de Reisplanner Xtra zie ik dat er een s9200 met +229 is opgeheven op Rtd (17:08)...

Stroomstoring te Ddr. Again. :neg:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Caspar »

Vanochtend lag Alkmaar plat vanwege een stroomstoring, dat was toevallig de 3x dat ik meer dan een uur vertraging heb opgelopen door een versperring in 2 weken tijd :roll:
Reizigers vanuit Amsterdam naar Heerhugowaard en verder richting Den Helder v.v. reden via Hoorn.
Een minuutje voor vertrektijd van de s4500 die dus reizigers mee zou kunnen nemen vanuit Den Helder naar Amsterdam, vroeg de HC aan de machinist: Zal ik de overweg maar vast sleutelen, ik zie nog niets aankomen...
(normaal gesproken komt de betreffende s3400 10 minuten voor vertrektijd van de s4500 aan in Hoorn)
Machinist zegt: prima, ik zie ook nog niets. En dat terwijl de overweg bomen in de verte zichtbaar naar beneden waren, en dat dus vrijwel alleen kon betekenen dat de aansluitende trein dus binnen een halve minuut langs het perron zou staan.
Zouden zowel machinist als HC dat niet hebben waargenomen? Anyway, op het moment van deurensleuten van de s4500 rolde de trein uit Heerhugowaard al langs het perron, en werden een hoop mensen die toch al een uurtje langer onderweg waren nog getrakteerd op een half uurtje extra wachten in Hoorn :x

De betreffende s3400 was een SGM 3tje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Het busvervoer in Twente liep vanochtend niet helemaal lekker. Een chauffeur van een touringcar liet in Vriezenveen een handjevol mensen staan en in Holten was het ook enigzins druk.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Suus »

Justin schreef:Nou nou, op de Reisplanner Xtra zie ik dat er een s9200 met +229 is opgeheven op Rtd (17:08)...

Stroomstoring te Ddr. Again. :neg:
Hij was met maar 228 minuten vertraging opgeheven in Den Haag HS :') De s2200, de volgende trein naar Amsterdam dan, reed met een VIRM-IV :') Grandioos succes, na Leiden Centraal stonden de gangpaden niet meer propvol maar nog maar een paar mensen, vanaf Heemstede waren er geen staanplaatsen meer in de gangpaden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door MdJ »

Etienne schreef:Het busvervoer in Twente liep vanochtend niet helemaal lekker. Een chauffeur van een touringcar liet in Vriezenveen een handjevol mensen staan en in Holten was het ook enigzins druk.
Ik kwam om 9.47 de trein uit lopen in Dv, om 11:40 stond ik in Hengelo...

Eerst tot 10:20 moeten wachten op een bus (twee 15 meter touringcars gingen naar BadBentheim... En als Snelbus naar Almelo-Hengelo mocht het doen met een Ex-Qliner (2926). Maar omdat de bagageluiken niet open gingen, mochten alle koffers mee de bus in. En sommige waren zo zwaar/groot dat ze niet in het bagagerek pasten... Dus middenin het gangpad, wat al niet zo heel groot is... :?

Zou er niet gestopt worden in Almelo was de vertraging nog een half uur korter geweest... Maar helaas, men mocht heel fijn de A35 op bij Azelo en zo naar Almelo.

Kom je in Almelo aan, gaan er zo'n 15 mensen eruit, maar er wilden er 45 bij. En omdat de bus al zitvol aankwam in Almelo paste dat niet. En er mocht niemand staan, dus die mochten er weer uit...

Via Zutphen was ook wat: er heeft serieus iemand over nagedacht, dat het misschien handig was dat de pendeltrein naar Es om (ook) om .12/42 te laten vertrekken. En laat de 31200 uit Zp om .12/.42 aankomen. Dus voor een stukje van 10 minuten (let wel: normaal doet de s7000 daar 8 minuten over) moet je 15 minuten wachten :?

Er staan twee setjes van 5 bakken SGMm in Hengelo, zet die erin ipv twee solo ICM-IV'tjes en je kunt nog 2 minuten langer in Hgl wachten en dus een overstap uit de s31200 te kunnen bieden. (ff de pendeltrein spoorwijzigen naar 3a ipv 3b en klaar)
Bij twijfel: gebruik beton.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Justin schreef:Stroomstoring te Ddr. Again. :neg:
Yep. En wie stond er weer aan de verkeerde kant? :| Er was ook een kortstondige storing bij Vh, dus uiteindelijk ben ik uitgeweken naar Gvc en ben ik na het einde van mijn dienst daar maar de stad ingegaan om wat te eten.

Toen ik met de RR van Gvc naar de Grote Markt ging, rende op het perron een man me voorbij en gooide zichzelf met ware doodsverachting tussen de sluitende deuren. Nog geen 2 seconden later was ik zelf bij de deur waar die man tussen geprakt zat en drukte ik op de open-knop, waardoor de deuren weer openden. Toen ik tegen hem zei dat dat totaal geen nut had en hij beter op de knop had kunnen drukken, kon hij alleen maar schaapachtig lachen. :')

En in metrolijn E brak ik bijna mijn nek over een fiets die een vrouw dwars voor het gangpad tegen de glazen tussenschotjes op het balkon had gezet, terwijl het fietsbalkon nota bene een deur verderop in diezelfde bak was... :N
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Dexter schreef:En in metrolijn E brak ik bijna mijn nek over een fiets die een vrouw dwars voor het gangpad tegen de glazen tussenschotjes op het balkon had gezet, terwijl het fietsbalkon nota bene een deur verderop in diezelfde bak was... :N
Dat is helemaal niets nieuws, er zijn mensen die zetten het liefst zo breed mogelijk in het gangpad in plaats van op de plaats die wel hoort te staan. :N
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ruben »

Op Metrostation Weesperplein net een zo ik vermoed defecte zilvermeeuw. In ieder geval werd een metro van het spoor richting Amstelstation terug gevoerd naar het rangeerspoor aan de noordkant. Ernaast stond vervolgens een M51 minutenlang te wachten om het station richting Amstel binnen te rijden, totdat een M53 het station richting CS verliet.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door fogeltje »

Gemiste aansluiting door controle in de bus :') Het zou ook een keer twee dagen op rij allemaal vlekkeloos verlopen (ook nog eens verkeerde check-in, dus klachtenformulier en restitutieformulier zijn de deur al uit) of lijn 199 zou ook gewoon eens een paar minuten wachten op een vertraagde 199 zoals mij herhaaldelijk door chauffeurs en de klantenservice is verzekerd; "nee meneer, aansluiting vragen op die lijn is niet nodig, die wacht ook al heeft u vanuit Uden een beetje vertraging". Die wachttijd is zeker twee nanosecondes. Uiteindelijk waren twee minuutjes genoeg geweest.

Verder vraag ik me af waarom ze niet gewoon rijdend de controle kunnen uitvoeren. We hebben nu ruim vijf minuten stil gestaan in Grave en hadden al vier minuten aankomstvertraging. Uiteindelijk reed lijn 99 ook met controleur aan, want de afhandeling van iets duurde wat langer (volgens mij had iemand een verlopen abonnement), maar dat maakte toen al niet meer uit. Het busje met de twee collega's reed erachter aan, waarom kan dat dan niet meteen zo? We hadden immers al flinke vertraging.
"Een touringcar is geen bus"
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Vanochtend lag Alkmaar plat vanwege een stroomstoring, dat was toevallig de 3x dat ik meer dan een uur vertraging heb opgelopen door een versperring in 2 weken tijd :roll:
Reizigers vanuit Amsterdam naar Heerhugowaard en verder richting Den Helder v.v. reden via Hoorn.
Een minuutje voor vertrektijd van de s4500 die dus reizigers mee zou kunnen nemen vanuit Den Helder naar Amsterdam, vroeg de HC aan de machinist: Zal ik de overweg maar vast sleutelen, ik zie nog niets aankomen...
(normaal gesproken komt de betreffende s3400 10 minuten voor vertrektijd van de s4500 aan in Hoorn)
Machinist zegt: prima, ik zie ook nog niets. En dat terwijl de overweg bomen in de verte zichtbaar naar beneden waren, en dat dus vrijwel alleen kon betekenen dat de aansluitende trein dus binnen een halve minuut langs het perron zou staan.
Zouden zowel machinist als HC dat niet hebben waargenomen? Anyway, op het moment van deurensleuten van de s4500 rolde de trein uit Heerhugowaard al langs het perron, en werden een hoop mensen die toch al een uurtje langer onderweg waren nog getrakteerd op een half uurtje extra wachten in Hoorn :x

De betreffende s3400 was een SGM 3tje.
Gisteravond was er een wisselstoring bij Krommenie (wat ben ik blij dat ik de s3300 vanaf Hoofddorp had, want die had nergens last van!) en eind vorige week was er al een sein- en wisselstoring bij Zaandam o.i.d. Ik hoop niet dat dit een regelmatig terugkerend verschijnsel wordt, want het ging een hele tijd goed...

Overigens viel er gisterochtend een s5700 uit. Mijn s2600 met vertrek 08:17 uit Sloterdijk moest daardoor extra stops maken op Nieuw Vennep en Hoofddorp.

Trouwens Caspar, die extra stop op Nieuw Vennep van de s2200 was waarschijnlijk omdat de laatste s2200 vanaf Leiden naar Amsterdam op de vrijdag- en zaterdagavonden gewoon stoptreinen zijn, maar dan met een sneltrein-bordje op de CTA. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

Overigens had ik trein t2267 Rtd-Ddzd, die als een van de eersten weer het hele traject reed.

Helaas had ik later op de avond nog een t2266 terug, die nog wel na-effecten had van de stroomstoring. Ding kwam met +19 op Ddzd aankachelen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Justin »

En nu kan ik weer niet fatsoenlijk naar huis.... Aanrijding te Rlb, dus de 5168 ging van Rsd tot Ddr. Helaas werd er aangegeven dat deze t5168 verder tot Zwd ging, maar ding ging alsnog niet verder dan Ddr =(.

Nu maar op lijn 12 naar Zwijndrecht zelf wachten... Gelukkig staat m'n fiets op Zwd te wachten...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Justin schreef:En nu kan ik weer niet fatsoenlijk naar huis.... Aanrijding te Rlb
Hier nog een lotgenoot, het was voor mij ook de 2e dag op rij dat ik mijn einde diensttijd niet haalde.

Het betrof overigens een s1900 (ICMm viertje) in zuidelijke richting. Ik was een van de eerste treinen die erlangs mocht en ik werd via het binnenste van de twee linkersporen gestuurd. Ik moest eerst nog bij Rtz wachten op wat tegentreinen uit Ddr en de treindienstleider drukte me op het hart dat ik vooral niet mocht stopppen op Rlb. Toen ik er eenmaal langs kon bleek ook waarom, want men was ter plaatse nog druk bezig en ook de desbetreffende trein stond er nog. De s5100 was opgeheven tussen Rtz en Zwd en de s2200 stopte niet op Rlb.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

De t1759 lijkt wel met de dag populairder te worden, of was vandaag heel Twente ineens op pad in het westen nu er weer treinen tussen Deventer en Hengelo... 12 bakken IRM met de balkons, trappen en gangpaden vol is in ieder geval wel een situatie die ik zelf nog maar zelden ben tegengekomen in een niet-verstoorde situatie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Het viel mij vandaag op dat er in Ut op spoor 14a een bordje hangt dat beweert dat spoor 14a richting spoor 14b is :')
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Vanavond vanaf Leiden voor het eerst in mijn eentje een ICMm genomen.

Bij binnenkomst liep ik eerst voorbij wat van die zithokjes. Toen zag het er wel erg luxeus uit bij de normale zitjes, dus ben ik door het klapdeurtje middenin de bak gelopen en ben daar gaan zitten. Dat zag er ook wel erg luxeus uit, dus probeerde ik (ondanks met mijn zeer slechte oogjes) te kijken welke klas het was. Uiteindelijk spotte ik dat dit toch de eerste klas was.
Toen maar naar de zitplaatsen aan de andere kant van de klapdeurtjes gegaan (sja, in een VIRM is een bak immers ook ingedeeld in een helft 1ste een helft 2de klas). Toen de conducteur kwam, werd ik gecontroleerd en vroeg ik maar hoe het nu zat. Hij zei dat ik in de 1ste klas zat en nam mij dus mee naar... de andere 1ste klas waar ik dus net vandaan kwam (ondanks dat ik vroeg of hij mij naar de 2de klas kon brengen).
Sja, dan ga ik ook maar verder geen punt maken. Maar dat mensen extra betalen voor die stoelen... Het is wel handig als je eenbrede kont hebt, maar na een half uurtje is het toch niet lekker voor je rug.
Kennelijk was dat dus een hele bok 1ste klas. Voortan toch maar even doorlopen en beter opletten, ondanks dat het laat is. :)

Nog even een andere vraag over ICMm: waar zitten aan de buitenkant de knopjes om de dueren te openen? Op het gele of op het blauwe vlak?
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten