OVer je reiservaringen in oktober 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Iemand die weet wat er precies aan de hand is tussen Ed en Ah?

Wegens een sein en wisselstoring is er geen treinverkeer mogelijk, maar de CNL mocht er wel langs en maakte zelfs een stop te Ed...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend werd er één van de twee VIRM-VI'jes die gereed stonden voor de t20537 afgetrapt in Rotterdam. Resultaat was een, voor zover ik kon zien, een goed gevuld los stel op. Het was best wel een rare keuze, want door de werkzaamheden tussen Gouda en Den Haag wordt de NO niet gesplitst/gecombineerd in Utrecht. Gelukkig werd er in Utrecht een tweede VIRM-VI'je bijgeplaatst, anders had het zeker niet gepast.

Verder was de dienstregeling op buslijn 315 (Groningen - Lelystad) flink ontregeld vandaag. Vrijwel alle bussen naar Groningen vertrokken met een flinke plus vanaf Emmeloord, doordat de Ketelbrug vandaag eventjes defect was. Die bussen stonden vast in de file tussen Kampen en Emmeloord (omleiding wegens de afgesloten Ketelbrug). Richting Lelystad reden de bussen redelijk op tijd, in ieder geval toen ik erin zat. Er stond in ieder geval een chauffeur te wachten in Emmeloord op zijn bus die al minstens +120 noteerde...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Daniel »

Ik vond 't al zo apart om vanmorgen 2x DDAR op Utrecht Overvecht te zien staan met "Almere Centrum" op de koersdisplays en sluitseinen voor en frontseinen achter... naar nu blijkt zal dat de defecte trein zijn die zorgt voor minder treinen tussen Utrecht en Hilversum, alles wordt op Overvecht nu via spoor 2 behandeld (zag ook nog een linksrijdende DDAR langskomen verderop)
De s5500 en s5600 rijden aannemelijk via spoor 3 want de t2818 moest ook nog even inhouden vlak voor Overvecht, aannemelijk om een trein voor te laten die van spoor 3 naar het hoge spoor ri. Bilthoven doorwisselde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Etienne »

Vanochtend kwam de metro van 06.48 van Pijnacker naar Rotterdam pas om 07.00 binnen, de reden erachter bleek al snel. De seinen en overwegen werden niet gedetecteerd, waardoor deze dus op rood bleven staan. Op Melanchtonweg werden tenslotte alle reizigers uit de metro gezet en ging de metro buiten dienst weer terug naar de stalling. :|

Verder was er ook een eerder technisch probleem op Metrolijn D, waardoor deze ook zeer onregelmatig reed. Het perron stond in ieder geval bom-vol toen ik uit de E stapte. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door find_your_spot »

Heb je Dhr. Peters al via Twitter op z'n kop gegeven voor dit schandaal vanochtend?

Dat dit zomaar kan, gewoon 12 minuten vertraging en dan ook nog de metro uitgezet worden. Ik zou het niet pikken!
For Your Railroad Adventures
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Edwin »

Toen er maar 'e'en spoor in de tunnel richting Blijdorp beschikbaar was werd je heel vaak verzocht om uit de metro te stappen en de tram naar Beurs te pakken. Of je wou graag nog 15 minuten in de metro blijven wachten.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Dexter »

Daniel schreef:Ik vond 't al zo apart om vanmorgen 2x DDAR op Utrecht Overvecht te zien staan met "Almere Centrum" op de koersdisplays en sluitseinen voor en frontseinen achter... naar nu blijkt zal dat de defecte trein zijn die zorgt voor minder treinen tussen Utrecht en Hilversum, alles wordt op Overvecht nu via spoor 2 behandeld (zag ook nog een linksrijdende DDAR langskomen verderop).
Ja, dat klopt, er stond tijdens de ochtendspits een defecte mDDM onderweg als s5700 richting Hvs in Hor. Als hulptrein is een DDAR vanuit Ut erheen gestuurd om het gestrande stel af te slepen en het geheel stond bovenop de overweg, dus dat leverde nogal wat hinder op. Ze vroegen mij of ik met de s4900 een extra stop op Hor wilde maken en ook ik werd er via het linkerspoor langs gestuurd. Dat leverde een kleine +10 op.
Vallend blad maakt rails glad.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door webguy »

Ze zijn trouwens lekker bezig in Nijmegen om de boel te verbouwen... de Cafe-T is dicht, net als de smullers ernaast en dat wordt allemaal verbouwd naar, een starbucks ofzo? (zei iemand hier geloof ik).
Verder is het bovendek van de fietsenstalling dicht, vanmorgen werden fietsen geruimd. Daar voor in de plaats zijn er rekken geplaatst aan de andere kant van de busbaan. Klinkt goed, maar ze zijn half op een stuk weg geplaatst, half op gras, met een flinke stoeprand er tussen. Er staan hekken, en kan je amper tussen komen met een fiets, en je moet de busbaan oversteken, waar ook de K+R zone en taxistandplaats is.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

Volgensmij had de machinist van mijn s4000 met vertrektijd 08:00 wat logistieke problemen met zijn koffiezetapparaat vanochtend. Op Sloterdijk bleven de deuren 30-60 seconden gesloten, wat toch voor wat onrustige reizigers zorgden. 'Als hij maar niet wegrijdt', hoorde ik iemand naast mij nog zeggen. :mrgreen:

Overigens maakte mijn s2600 met vertrek 08:17 uit Sloterdijk nog extra stopts te Hoofddorp en Nieuw-Vennep (ik zag al , voordat ik van huis wegging, dat er een storing tussen Utrecht en Hilversum was, dus waarschijnlijk was de s5700 uitgevallen). Voor Hoofddorp zette de machinist in ieder geval de remming te laat in of de rails was glad, want een deel van de trein schoot voorbij het perron, dus moesten we een stukje terug.
Nu vraag ik mij af: zat er ook een machinist achterin de trein, kan de VIRM achteruit of is de machinist heel erg hard 10 bakken VIRM af gaan hollen? Volgensmij duurt het echt veel langer als een machinist 10 bakken VIRM af moet hollen en moet ombouwen (of hoe dat dan ook heet).
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door STF »

Heeft het nieuwste model soms een achteruitkijkspiegel of achteruitrijcamera? :mrgreen:

Tuurlijk kan een trein achteruitrijden, anders zou je geen treinstellen kunnen ontkoppelen maar het lijkt me niet de bedoeling om doodleuk een halve kilometer er mee achteruit te gaan rijden want je ziet zo goed als niets.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

STF schreef:Heeft het nieuwste model soms een achteruitkijkspiegel of achteruitrijcamera? :mrgreen:

Tuurlijk kan een trein achteruitrijden, anders zou je geen treinstellen kunnen ontkoppelen maar het lijkt me niet de bedoeling om doodleuk een halve kilometer er mee achteruit te gaan rijden want je ziet zo goed als niets.
Is dat dan de VIRM-S? Verlengd Interregio Materieel met Spiegel? :mrgreen:

Nouja, het was maar iets van 50-100 meter achteruit, schat ik zo. Dus op zich geen groot stuk; de trein moest alleen even goed langs het perron staan. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Raymond »

Mist er iemand aan de Schipholweg nog een abri? Die staat namelijk in Eindhoven, compleet met dienstregelingen en lijnennetkaart. Wel was bij die info wat reclame voor de Dutch Design Week toegevoegd, wat ook de reden van de komst is.

Afbeelding
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

webguy schreef:Ze zijn trouwens lekker bezig in Nijmegen om de boel te verbouwen... de Cafe-T is dicht, net als de smullers ernaast en dat wordt allemaal verbouwd naar, een starbucks ofzo? (zei iemand hier geloof ik).
Klopt er komt een Starbucks op die plek. Hema komt ook nog op het station, waarschijnlijk op de plek van de kapper. Meen me te herinneren dat de smullers niet terug kwam op zijn oude plek maar op een andere plek. Maar kan met niet meer bedenken waar dat ook al weer zou zijn.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Ik meende te horen dat er een Julia's zou komen daar?

Vanmorgen om 8 24 uur stapte ik vanuit Zwolle komend over op de s1700 naar Rotterdam. Het was echter een enkel VIRMpje-6, was dus behoorlijk druk. En hij zou alleen naar Den Haag gaan, voor Rotterdam moesten we in Gouda overstappen. Ik zag mezelf al helemaal de toets op school missen, want dat werd dus een sprintertje naar Alexander... Maar tot mijn verbazing kwam er in Gouda gewoon een VIRM aankachelen als IC naar Rtd! Waar ze die dan vandaan hebben getoverd..
Vanavond op de terugweg ben ik een half uurtje in Amersfoort gebleven. Ik zag dat de aansluitende s700 nokkievol was en ik had geen zin om in de gang te gaan staan, dus ik wachtte de spitsdrukte even een half uurtje af. Ik vermaakte me in de AKO door het Straßenbahnmagazine door te nemen, toen ik een omroep hoorde galmen dat mijn IC klaarstond op spoor 1, met wat vertraging. Ik dus naar het perron, zie geen trein staan. Ik loop dus op mijn dooie akkertje een beetje verder, tot ik ineens drie gele lichten héééélemaal achteraan zie staan! Geen idee waarom hij per se daar moest staan, maar dan is het perron van Amf behoorlijk lang als je dat moet afrennen..
Ik doe ook maar wat
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Amazonous »

Ardan schreef:Ik meende te horen dat er een Julia's zou komen daar?

Vanmorgen om 8 24 uur stapte ik vanuit Zwolle komend over op de s1700 naar Rotterdam. Het was echter een enkel VIRMpje-6, was dus behoorlijk druk. En hij zou alleen naar Den Haag gaan, voor Rotterdam moesten we in Gouda overstappen. Ik zag mezelf al helemaal de toets op school missen, want dat werd dus een sprintertje naar Alexander... Maar tot mijn verbazing kwam er in Gouda gewoon een VIRM aankachelen als IC naar Rtd! Waar ze die dan vandaan hebben getoverd..
Vanavond op de terugweg ben ik een half uurtje in Amersfoort gebleven. Ik zag dat de aansluitende s700 nokkievol was en ik had geen zin om in de gang te gaan staan, dus ik wachtte de spitsdrukte even een half uurtje af. Ik vermaakte me in de AKO door het Straßenbahnmagazine door te nemen, toen ik een omroep hoorde galmen dat mijn IC klaarstond op spoor 1, met wat vertraging. Ik dus naar het perron, zie geen trein staan. Ik loop dus op mijn dooie akkertje een beetje verder, tot ik ineens drie gele lichten héééélemaal achteraan zie staan! Geen idee waarom hij per se daar moest staan, maar dan is het perron van Amf behoorlijk lang als je dat moet afrennen..
Afhankelijk van mijn school- en werktijden pak ik of een directe IC vanuit H'sum naar Zwolle, of ga ik naar Amf en maak ik een overstap op een andere IC naar Zwolle. Heb inderdaad ook al meermaals ineens een VIRM'pie zien stoan in plaats van de normale 10- of 12-baks ICMm, en dan moet je flink rennen op Amersfoort als je pech hebt! Gelukkig wachten ze meestal wel even :-) Op H'sum ook wel eens gebeurd, ga normaal bij het stopbord voor 10-baks staan, dan zit je vaak zelfs nog achterin het voorste deel. Lekker rustig. Komt er ineens een 6-baks jongen binnenkachelen in de spits. Leuk, mag je rennen.

Klein vraagje overigens. Vandaag liepen er een jongen en meisje door de trein, jaar of 18, en de meid zei "Ja, als hij vol zit dan mag je 1e-klas". De trein zat maar halfvol, want ook de stoel naast mij was nog leeg (niet zo gek). Ze gingen dus gewoon 1e-klas zitten. Helaas geen controle gehad, maar volgens mij klopt deze uitspraak van geen kant, of wel? HC kan besluiten dat je 1e-klas mag gaan zitten, maar dat is niet standaard zo, of wel?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Joshua »

De Smullers komt inderdaad niet terug op dezelfde plek maar komt in een frietkar zoals we die ook kennen op Den Haag Centraal.
Waarschijnlijk waar de oude Kiosk stond, of de tijdelijke Shakies.
Starbucks en Julia's komen waar Smullers en Cafe T zat. En Shakies moet ook dit jaar nog terug komen. Geen idee waar.

De Hema komt waar de herenkledingzaak zat. Dus inderdaad in de buurt van de kapper.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Ojah... deze wilde ik jullie niet onthouden:

Afbeelding
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door VIRM »

@Amazonous: klopt, je mag voor zover ik weet ook geen 1ste klas zitten tenzij de HC dat aangeeft. Als een trein stampvol zit of er geen 2de klas zitplaatsen over zijn, wil een HC nog wel mensen doorverwijzen naar de 1ste klas. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Freek »

Joshua schreef:De Smullers komt inderdaad niet terug op dezelfde plek maar komt in een frietkar zoals we die ook kennen op Den Haag Centraal. Waarschijnlijk waar de oude Kiosk stond, of de tijdelijke Shakies.
Starbucks en Julia's komen waar Smullers en Cafe T zat. En Shakies moet ook dit jaar nog terug komen. Geen idee waar.

De Hema komt waar de herenkledingzaak zat. Dus inderdaad in de buurt van de kapper.
Maar de frietkar is tijdelijk en komt inderdaad op de plek van de tijdelijke Shakies. Shakies komt geloof ik de FreeRecordShop.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Aking schreef:Ojah... deze wilde ik jullie niet onthouden:
Citynightline net zoals IC Berlijn in de binnenlandse Intercitydienst geïntegreerd? Mag je dan ook in een slaapcoupe plaatsnemen? :mrgreen:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ennes »

Amazonous schreef:...
Klein vraagje overigens. Vandaag liepen er een jongen en meisje door de trein, jaar of 18, en de meid zei "Ja, als hij vol zit dan mag je 1e-klas". De trein zat maar halfvol, want ook de stoel naast mij was nog leeg (niet zo gek). Ze gingen dus gewoon 1e-klas zitten. Helaas geen controle gehad, maar volgens mij klopt deze uitspraak van geen kant, of wel? HC kan besluiten dat je 1e-klas mag gaan zitten, maar dat is niet standaard zo, of wel?
Klopt inderdaad wat je zegt, alleen als de Hc toestemming zou geven mag je 1e klas gaan zitten, anders dus niet!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Aking »

Reiziger Delft schreef:
Aking schreef:Ojah... deze wilde ik jullie niet onthouden:
Citynightline net zoals IC Berlijn in de binnenlandse Intercitydienst geïntegreerd? Mag je dan ook in een slaapcoupe plaatsnemen? :mrgreen:
Njah dr was een seinstoring tussen Ed en Ah en er reed dus niks, behalve de CNL. Dus die lieten ze toen maar een extra stopje maken te Ed
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Ardan »

Amsterdam C, 31 oktober. De metrokubussen zijn al neergezet bij de nieuwe metrotoegangen, die halverwege november in gebruik gaan (de 21e als ik me niet vergis uit mijn hoofd).
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Bericht door Vinny »

Aking schreef:
Reiziger Delft schreef:
Aking schreef:Ojah... deze wilde ik jullie niet onthouden:
Citynightline net zoals IC Berlijn in de binnenlandse Intercitydienst geïntegreerd? Mag je dan ook in een slaapcoupe plaatsnemen? :mrgreen:
Njah dr was een seinstoring tussen Ed en Ah en er reed dus niks, behalve de CNL. Dus die lieten ze toen maar een extra stopje maken te Ed
Dat is wel heel erg bijzonder. Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Wel één keer dat een kennis van mij met de Thalys kon rijden voor binnenlands verkeer (na een storing). Wat dat betreft zijn die nieuwe borden wel een verbetering, de oude CTA had waarschijnlijk "EXTRA TREIN" aangegeven zonder enige aanduiding..., waarmee zowel reizigers naar Zürich als naar Ede/Arnhem niet meer geholpen zijn...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten