OVer je reiservaringen in oktober 2011

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Okt 2011, 22:07

@Ronald: Da's dan zowiezo nummer 1 in tijd, de 315 doet er "slechts" 2 uur en 20 minuten over van Lelystad naar Groningen en wordt op de voet gevolgd door lijn 90 Rotterdam Zuidplein - Utrecht Jaarbeursplein met een rittijd van 2 uur en 19 minuten.

Langste stadslijn van Nederland is trouwens lijn 23 Kijkduin - Duindorp in Den Haag.

@Michael... dat zal een volle spitsrit zijn? Ik kwam ze daar ook nog van 2 uur en 10 minuten tegen.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9101
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Michael » Wo 12 Okt 2011, 22:11

Ik zat net via mijn 9292ov App te kijken en die gaf 2 uur en 25 minuten aan. Maar daar zit in totaal nog 7 minuten lopen bij zie ik net dus dan kan je op 2 uur en 18 minuten uit
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Daniel » Wo 12 Okt 2011, 22:16

De oorspronkelijke lijn 133 Rotterdam Zuidplein - Vlissingen Station was ook een flink lang lijntje trouwens... zeker in kilometers, maar als ik de rijtijden van de delen waarin hij nu is opgeknipt optel kom ik op zo'n 3 uur enkele reis uit.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3249
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Ronald » Wo 12 Okt 2011, 22:35

Er zaten vroeger wel meer "monsters" in die hoek. Ik kan me in ieder geval nog lijn 104 (Spijkenisse-Vlissingen) en lijn 10 (Zierikzee-Zelzate via het veer Kruiningen-Perkpolders) herinneren.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31535
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Suus » Wo 12 Okt 2011, 22:39

De 395 vanuit Zeeland komt trouwens ook wel in aanmerking voor de grootste afstand tussen twee haltes volgens mij: Bruinisse Dorp tot Rotterdam Zuidplein zonder tussenhaltes is best lang.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Justin » Wo 12 Okt 2011, 23:16

Een plaszak zou daar een goed idee zijn :').

Anyway, vandaag voor het eerst in lange tijd naar Utrecht... Met alle haast de t2867 gepakt op Rtd, komen we met +40 aan in Ut... Defecte trein voor Utwaw, aannemelijk een 500 uit Gvc die al met +20 stond aangekondigd...

En my god, centrale tunnel stonk als een beerput en stond flike laag water!! Stond zelfs een aparte container om water op te vangen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor fogeltje » Do 13 Okt 2011, 00:16

STF schreef:En qua buslijnen? Ik ben ooit weleens in een bus bij station Nijmegen gestapt die na 1,5 uur nog niet bij het eindpunt was, geen idee meer welk lijnnummer maar had wel zoiets van; pff wat een absurd lange lijn. Bij een interliner vind ik het een ander verhaal, maar dit was een gewone buslijn...

Lijn 21 reed vroeger van Nijmegen naar Eindhoven en deed er ongeveer 2 uur en 20 minuten over als ik me niet vergis. Toevallig ligt hier een boekje van 1973 (rest zit in een doos die ik te lui ben te pakken), daarin deed die er 2 uur 22 minuten over richting Nijmegen, richting Eindhoven 2 uur 18 minuten (verschil zal hem wel in wachttijd gezeten hebben, wellicht Uden of Grave). Die rijtijd is tot de knip niet veel veranderd. De oude lijn 89 naar Zaltbommel deed er volgens mij ook een tijdje over, hoewel die wel als sneldienst tussen Nijmegen en Druten reed. In 1991 reed die zelfs naar Brakel.

Maar goed, ik weet niet wat "ooit weleens" is, als je wat specifieker bent kan ik het aantal lijnen waarschijnlijk wel voor je beperken.

EDIT: lijn 83 naar Venlo is eveneens een goede kandidaat, die reed tijdelijk wel eens door naar Tegelen en later zelfs nog verder naar Belfeld, maar dan hebben we het ook over jaren 80. Maar de huidige rit naar Venlo zal ook tussen de 105 en 120 minuten liggen.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
STF
Berichten: 6307
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor STF » Do 13 Okt 2011, 00:55

Het jaartal zal 2004 zijn geweest denk ik.

Lijn 83..., nu je het zegt; die is het!

Wat betreft Luxemburg is er geen langere lijn te vinden dan 1 uur en 25 minuten rijtijd. De grootst mogelijke rijtijd tussen twee haltes in bedraagt 30 minuten.

Gebruikersavatar
fogeltje
OVNL-beheerder
Berichten: 5692
Lid geworden op: Zo 20 Sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor fogeltje » Do 13 Okt 2011, 01:25

STF schreef:Het jaartal zal 2004 zijn geweest denk ik.

Lijn 83..., nu je het zegt; die is het!

Wat betreft Luxemburg is er geen langere lijn te vinden dan 1 uur en 25 minuten rijtijd. De grootst mogelijke rijtijd tussen twee haltes in bedraagt 30 minuten.

In 2004 moet dat wel lijn 83 zijn geweest, alle andere lange lijnen zijn uiterlijk 5 januari 2003 geknipt. De lijn naar Zaltbommel viel overigens mee, de lijn naar 's-Hertogenbosch hikte ook bijna tegen de twee uur aan, te meer omdat hij de langzame route naar Grave nam.

Maar lijn 83 is inderdaad een behoorlijke rit, ben ooit vanuit Nijmegen naar Arcen (Hertog Jan) geweest met lijn 83, dat was al een aardig lange rit.
Wikibeheerder (Overleg gebruiker:Fogeltje)
"Een touringcar is geen bus"

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Fles » Do 13 Okt 2011, 15:20

Mijn trein van vanochtend *O*

Afbeelding

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Caspar » Do 13 Okt 2011, 17:11

Vandaag nam ik de s4500 van 15.39u uit Amsterdam naar Hoorn. Deze trein wordt sinds kort met 7 bakken ICM gereden. Ofschoon ik ICM boven Virm verkies, is de capaciteit van 7 bakken om 15.39u een tikkie te mager. Op de balkons stonden een stuk of 10-15 mensen per balkon, was zo ongeveer het hele 4tje doorgelopen. (was namelijk opzoek naar een werkend toilet, maar helaas niet gevonden).
In Hoorn aangekomen zag het erg geel op het perron, zelf hou ik niet van dit soort acties, het is voor mij een bevestiging dat we langzaamaan steeds meer in een politie staat aan het leven zijn...:
Afbeelding
Iedereen werd gecontroleerd.

Afbeelding
Vooral de koffie bleek erg in trek viel me op...

Afbeelding
Ook Connexxion en Arriva deden mee. Met een bus op de stoep :? als koffiecorner voor het personeel.


Het controleren in mijn aankomende trein was een behoorlijk lastige klus, om binnen 3 minuten tijd 7 bakken ICM met in en uitstappende reizigers en pak 'm beet 100 staanplaatsen door te werken als controleur is een beste opgave. Het werden dan ook hangen en wurgen toestanden, omdat de controleurs er perse doorheen moesten; ze stapten in terwijl andere reizigers aan het uitstappen waren. Er werden ook best wat reizigers boos, omdat de mannen in het geel de gangpaden in de trein blokkeerden tijdens het in en uitstappen. De boze mensen werden door de controleurs doorgestuurd naar de aanwezige wachtdienst, die een dag-vullend programma had om boze reizigers uit te leggen wat het nut van deze actie was. Kortom, ICM is niet geschikt voor dit soort acties als de treinen vol zitten. Een SLT kom je dan denk een stuk makkelijker en klantvriendelijker door als controleur.

Een uitgang zagen de controleurs boven het hoofd, dat was de uitgang van de Burger King, die zowel vanaf het perron als de voorzijde van het station een deur heeft. Zag in de 5 minuten dat ik op het station was toch een stuk of 10 opgeschoten knullen deze route gebruiken :roll:

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Fles » Do 13 Okt 2011, 17:31

Caspar schreef:Een uitgang zagen de controleurs boven het hoofd, dat was de uitgang van de Burger King, die zowel vanaf het perron als de voorzijde van het station een deur heeft. Zag in de 5 minuten dat ik op het station was toch een stuk of 10 opgeschoten knullen deze route gebruiken :roll:


EN jij je maar ergeren aan de politiestaat :')

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Daniel » Do 13 Okt 2011, 19:02

Bij het zien van de drukte in de t1759 kreeg ik vanmiddag een spontaan over-tien-minuten-gaat-er-weer-een-gevoel :P Waar al die reizigers vandaan komen geen idee: sinds deze trein met IRM rijdt zijn er namelijk meer zitplaatsen beschikbaar als in de t12759 en 1759 in het ICM-tijdperk samen.

Dus maar lekker in het zonnetje even treintjes staan kijken. Dan merk je pas echt hoeveel treinen er wel niet Utrecht Centraal in- en uitrijden tussen 16.51 en 17.02 uur. In de t2861 uiteindelijk languit en lui kunnen zitten, dan vliegt dat stukje naar Amersfoort echt voorbij :)
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11944
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Geert » Do 13 Okt 2011, 19:24

Fles schreef:
Caspar schreef:Een uitgang zagen de controleurs boven het hoofd, dat was de uitgang van de Burger King, die zowel vanaf het perron als de voorzijde van het station een deur heeft. Zag in de 5 minuten dat ik op het station was toch een stuk of 10 opgeschoten knullen deze route gebruiken :roll:


EN jij je maar ergeren aan de politiestaat :')

Nou ja, het is natuurlijk ronduit knullig als die controleurs alles en iederen MOETEN en ZULLEN controleren (ondanks dat er nog mensen uitstappen) maar dat ze dan wel een uitgang over het hoofd zien :')
Maar ik moet zeggen dat ik zeer zelden dat soort acties meemaak en dat Caspar er al wel meerdere keren over heeft geschreven. Is de lijn naar Enkhuizen nog steeds een beruchte lijn dat er regelmatig dit soort acties wordt gehouden?

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Ennes » Do 13 Okt 2011, 19:40

Geert schreef:
Fles schreef:
Caspar schreef:Een uitgang zagen de controleurs boven het hoofd, dat was de uitgang van de Burger King, die zowel vanaf het perron als de voorzijde van het station een deur heeft. Zag in de 5 minuten dat ik op het station was toch een stuk of 10 opgeschoten knullen deze route gebruiken :roll:


EN jij je maar ergeren aan de politiestaat :')

Nou ja, het is natuurlijk ronduit knullig als die controleurs alles en iederen MOETEN en ZULLEN controleren (ondanks dat er nog mensen uitstappen) maar dat ze dan wel een uitgang over het hoofd zien :')
Maar ik moet zeggen dat ik zeer zelden dat soort acties meemaak en dat Caspar er al wel meerdere keren over heeft geschreven. Is de lijn naar Enkhuizen nog steeds een beruchte lijn dat er regelmatig dit soort acties wordt gehouden?

Dergelijke acties worden meestal gehouden als aanleiding van..

En dan kan je dat ervaren als knullig, of politiestaat achtig, maar als reiziger kan je het ook gewoon accepteren en meewerken, de resultaten van dergelijke herhalende acties zijn uiteindelijk ook in het voordeel van alle reizigers.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Klaasje » Do 13 Okt 2011, 19:59

Ze doen die acties het meest op lijnen waar in het verleden vaak sprake is geweest van aggressie. Zelfs als de situatie verbeterd is doet men dit nog om het niveau niet opnieuw af te laten glijden. (Dat is tenminste de achterliggende theorie...)

Klaasje
Berichten: 5994
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Deventer/Amersfoort/Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Klaasje » Do 13 Okt 2011, 20:03

Caspar schreef:Vandaag nam ik de s4500 van 15.39u uit Amsterdam naar Hoorn. Deze trein wordt sinds kort met 7 bakken ICM gereden. Ofschoon ik ICM boven Virm verkies, is de capaciteit van 7 bakken om 15.39u een tikkie te mager. Op de balkons stonden een stuk of 10-15 mensen per balkon, was zo ongeveer het hele 4tje doorgelopen. (was namelijk opzoek naar een werkend toilet, maar helaas niet gevonden).

7 bakken ICM hebben wel 30 zitplaatsen 2e klas minder dan een losse VIRM VI. (Het zijn de zesjes die door ICM vervangen zijn.) Er zal dus eerder sprake zijn van het eeuwige spreidingsprobleem dan van echt te weinig capaciteit.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Fles » Do 13 Okt 2011, 20:52

Geert schreef:Nou ja, het is natuurlijk ronduit knullig als die controleurs alles en iederen MOETEN en ZULLEN controleren (ondanks dat er nog mensen uitstappen) maar dat ze dan wel een uitgang over het hoofd zien :')


Ja, maar de manier waarop Caspar "opgeschoten knullen" even gelijkstelt met zwartrijders(of andere criminelen), al is het impliciet, dat is ook wel over de lijn natuurlijk :) Vind ik dan hoor :Y

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11009
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Vinny » Do 13 Okt 2011, 21:07

En dan kan je dat ervaren als knullig, of politiestaat achtig, maar als reiziger kan je het ook gewoon accepteren en meewerken, de resultaten van dergelijke herhalende acties zijn uiteindelijk ook in het voordeel van alle reizigers.
Als controleur heb je ook de taak om reizigers niet in de weg te lopen, niet koffiepauzebusjes op de stoep te parkeren, uitgangen niet over het hoofd te zien en een basiscursus sociale vaardigheden voor beginners met succes te hebben voltooid. :Y
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

KM46
Berichten: 8099
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor KM46 » Do 13 Okt 2011, 22:19

Daniel schreef:Bij het zien van de drukte in de t1759 kreeg ik vanmiddag een spontaan over-tien-minuten-gaat-er-weer-een-gevoel :P

Dat gevoel begin ik helaas (ook bij de RET) steeds vaker te krijgen. De NS zou toch mee cappaciteit (ik bedoel meer treinstellen) krijgen?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25127
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Daniel » Do 13 Okt 2011, 22:41

Lees even de zin die erop volgt... :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

waldo79
Berichten: 3637
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor waldo79 » Do 13 Okt 2011, 23:38

fogeltje schreef:
STF schreef:Het jaartal zal 2004 zijn geweest denk ik.
Lijn 83..., nu je het zegt; die is het!

Wat betreft Luxemburg is er geen langere lijn te vinden dan 1 uur en 25 minuten rijtijd. De grootst mogelijke rijtijd tussen twee haltes in bedraagt 30 minuten.

In 2004 moet dat wel lijn 83 zijn geweest...
Maar lijn 83 is inderdaad een behoorlijke rit, ben ooit vanuit Nijmegen naar Arcen (Hertog Jan) geweest met lijn 83, dat was al een aardig lange rit.


Lijn 83 legt in die tijd een 70 km af. Voor een reguliere snelbus is de 1.41 uur die voor de rit staat behoorlijk snel en dan staat hij onderweg nog een aantal keer stil bij een tijdhalte. Daarnaast is de stop in Gennep aan de lange kant.
Schat dat de gemiddelde snelheid zo'n 45 km/h bedraagt, maar dat komt vooral doordat er tussen Arcen en Gennep bijna gen haltes zijn :X
Mij best :)

KM46
Berichten: 8099
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor KM46 » Vr 14 Okt 2011, 13:21

KM46 schreef:
Daniel schreef:Bij het zien van de drukte in de t1759 kreeg ik vanmiddag een spontaan over-tien-minuten-gaat-er-weer-een-gevoel :P

Dat gevoel begin ik helaas (ook bij de RET) steeds vaker te krijgen. De NS zou toch mee cappaciteit (ik bedoel meer treinstellen) krijgen?

Daniel schreef:Lees even de zin die erop volgt... :wink:

Ja, ik snap het :wink: , zat even te slapen toe ik het schreef :oops:.

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3331
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Aking » Vr 14 Okt 2011, 13:27

Het viel mij gisteren op dat er in Utrecht (in ieder geval in de GVU-bussen) Om de paar haltes een mededeling te horen is over het verdwijnen van de strippenkaart.

Ik durf het niet helemaal met zekerheid te zeggen, maar volgens mij was die mededeling er vorige week nog niet...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Milco
Berichten: 3588
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in oktober 2011

Berichtdoor Milco » Vr 14 Okt 2011, 15:10

Gisteren zag ik in Amersfoort dat Connexxion VDL Berkhof Ambassador 4220 nu Maxx-logo's heeft. Het was een streekbus; de stadsbussen waren (en zijn nu nog) genummerd als 4230-4253. De 4220 is daar dus bijgekomen. Hij reed echter wel op streeklijn 76.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 07-12-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten