Reis Heerhugowaard - Alexander

Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Reis Heerhugowaard - Alexander

Bericht door Thom91 »

Beste allen,

Aanstaand weekend zijn er werkzaamheden tussen Gouda en Rotterdam Centraal. Nu moet ik dus naar Alexander toe, en wat is het beste wat ik kan doen?
Ik vertrek vanaf Heerhugowaard, trein van 20:00 of 20:06 mogelijk.
- Met de trein naar Rotterdam Centraal, stopbus naar Alexander -> Aankomst 22:26 (Bus vertrekt 22:00, 10 minuten zoektijd naar de bus)

- Met de trein naar Rotterdam Centraal, metro naar Alexander -> Aankomst 22:24 (Metro van 21:59 op Rtd, is 9 minuten haalbaar van perron 6 naar beneden?)

- Met de trein naar Gouda (3000 naar Utrecht Centraal, 2000 naar Gouda), snelbus naar Alexander -> Aankomst 22:25 (Aankomst te Gouda 21:48, vertrek bus 22:00)

Wat is de meest zekere en betrouwbaarste route? Iemand enige informatie waar de bussen naar Alexander waarschijnlijk zullen vertrekken op Centraal?
Eventuele optie is nog de Fyra, maar er rijden bussen tussen Sloterdijk en Schiphol, waardoor dat ook niet echt een zekere verbinding is.
Ik heb geen ervaring met busvervangend vervoer, zijn de rijtijden altijd vrij ruim genomen of is het krap?

Gegroet!
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Reis Heerhugowaard - Alexander

Bericht door Michael »

Vanaf Rtd met de metro is op zich redelijk te doen. De overstap van 9 minuten is volgens mij wel te halen mits je stevig doorloopt. Alleen is het een zooitje daar vanwege de verbouwing. Je moet er wel een beetje bekend zijn.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Reis Heerhugowaard - Alexander

Bericht door Chauf21 »

Als je op Alexander moet zijn en aankomt op Rotterdam Centraal moet je met de metro ook nog een keer overstappen. Het is dan verstandiger om naar Blaak te reizen en daar de rechtstreekse metro naar Alexander te nemen. De reisoptie 20.06 Heerhugowaard -> Haarlem, 20.57 Haarlem -> Rotterdam Blaak, 22.08 Rotterdam Blaak - Rotterdam Alexander (metro), aankomst 22.24 uur zou mijn voorkeur hebben.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reis Heerhugowaard - Alexander

Bericht door Thom91 »

Oeh, dat is inderdaad ook nog wel het proberen waard!
Thanks!
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Reis Heerhugowaard - Alexander

Bericht door Thom91 »

Had uiteindelijk een metro eerder en was om 21:17 op Alexander. Alwaar ik toen op de fiets zat, de stopbus tegenkwam ;)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten