OVer je OV-Chipkaart #2

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Freek »

Altijd Korting is toch een landelijke propositie? In dat geval kan de bug tussen de twee systemen er op voorhand natuurlijk al uitgehaald zijn, net zoals dat ook niet het geval is bij een normale reis op saldo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Daniel »

Klopt, AltijdKorting is landelijk...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Freek »

Dan heb je daar je verklaring waarom het in dit geval wel goed gaat.
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door ThisRulez »

Ik zit me af te vragen hoelang het nog gaat duren wanneer ze mijn oude SOV blokkeren. Heb er nu namelijk 2 met weekend-OV en heb eigenlijk geen zin in gezeik dat ik er 2 heb. Weet iemand hoe ik mijn oude SOV kan blokkeren, verwijderen of wat dan ook?
Weten ze bij het DUO eigenlijk welk OV-chipkaartnummer je hebt? Want stel nou dat je wilt wisselen, moet DUO het doorgeven aan TLS, die het dan koppelt aan jouw persoonsgegevens of OV-chipkaartnummer? Anders koppelen ze het dan straks aan de verkeerde denk ik..
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door find_your_spot »

Wanneer heb je voor het laatst met je oudste kaart met SRP ingecheckt?

In ieder geval nooit een verzoek indienen om een product te laten verwijderen! De producten zijn een kopie van elkaar. Dus zullen ze dan ook op beide kaarten geblokkeerd worden.
For Your Railroad Adventures
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door ThisRulez »

Zondag 9 oktober
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door ODRAIL »

Dan zou ik het maar niet meer proberen met je oude kaart (goed te gebruiken als ijskrabber of voor de verzameling).
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door find_your_spot »

ThisRulez schreef:Zondag 9 oktober
Je reisproduct is allang geblokkeerd. Probeer vandaag of morgen maar ergens in te checken. Je krijgt vanzelf de melding. PRODUCT GEBLOKKEERD gevolgd door GOEDE REIS (vol tarief)

Je begrijpt toch wel dat ze je product niet vanuit de hemel kunnen instralen. Er zit geen SIM kaart of dergelijke in.
Pas wanneer je hem bij een kaartlezer aanbied zal het systeem korte metten maken met je SRP.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Vinny »

Ik zit inderdaad nog altijd te wachten op een OV chipkaart die zichzelf oplaadt als deze wordt ingestraald door Jomanda. Lijkt me heel praktisch... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door ODRAIL »

Daar zit ik ook al op te wachten, ben je eindelijk van het oplaadgezeur af.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Ronald »

Automatisch opladen misschien :?:

Misschien toeval, maar de heen- en terugrit waren vandaag beide 10-15 cent goedkoper dan normaal. Ik ben benieuwd of er met verkeerde haltes is gerekend. (Of misschien een sympatieke kortingsactie op de eerste dag dat de strippenkaart niet meer geldig is, maar dat lijkt me wel iets onwaarschijnlijker :mrgreen: ).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door fogeltje »

Ronald schreef:Automatisch opladen misschien :?:

Misschien toeval, maar de heen- en terugrit waren vandaag beide 10-15 cent goedkoper dan normaal. Ik ben benieuwd of er met verkeerde haltes is gerekend. (Of misschien een sympatieke kortingsactie op de eerste dag dat de strippenkaart niet meer geldig is, maar dat lijkt me wel iets onwaarschijnlijker :mrgreen: ).
Of je betaalde eerst altijd 10-15 cent teveel doordat toen verkeerde haltes geregistreerd werden, dat lijkt me eerlijk gezegd nog het meest waarschijnlijk :P
"Een touringcar is geen bus"
ThisRulez
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 26 sep 2011, 11:37

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door ThisRulez »

find_your_spot schreef:
ThisRulez schreef:Zondag 9 oktober
Je reisproduct is allang geblokkeerd. Probeer vandaag of morgen maar ergens in te checken. Je krijgt vanzelf de melding. PRODUCT GEBLOKKEERD gevolgd door GOEDE REIS (vol tarief)

Je begrijpt toch wel dat ze je product niet vanuit de hemel kunnen instralen. Er zit geen SIM kaart of dergelijke in.
Pas wanneer je hem bij een kaartlezer aanbied zal het systeem korte metten maken met je SRP.
Bedankt voor je reactie. Zal 'm is aanbieden aan een kaartlezer :P
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door find_your_spot »

Vinny schreef:Ik zit inderdaad nog altijd te wachten op een OV chipkaart die zichzelf oplaadt als deze wordt ingestraald door Jomanda. Lijkt me heel praktisch... (A)
Zou die vrouw misschien ook kapotte kaarten die ongeneeslijk kapot zijn verklaard kunnen repareren?
For Your Railroad Adventures
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Aking »

Een vraagje waar ik zo snel geen antwoord op kan vinden:

Hoe zit het met de ov-chipkaart en (het meenemen van) honden? (in Eindhoven in dit geval)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Raymond »

Er is geen apart kaartje dus honden mogen gratis mee, zolang ze geen zitplaats bezet houden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Geert »

Ik probeer zojuist een adreswijziging door te geven op op-chipkaart.nl en ik krijg als foutmelding dat het aantal voorletters te lang is. Uhhh, dat was eerst nog niet een probleem :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door STF »

Jij hebt ook zo'n lange naam, pff wie heet er nou Geert, dat is maarliefst vijf letters... :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Thom91 »

Ik heb 2 vragen over de ov-chipkaart omdat ik daar geen weet van heb.

1) Ik wil graag automatisch opladen op mijn OVC zetten. Nu staat er op de site: Kies hieronder het bedrag per keer voor automatisch opladen. Reist u met NS? Kies dan voor minimaal € 20 anders heeft u niet altijd voldoende saldo om in- en uit te checken. Maar ik wil niet dat iedere keer als incheck €10 erop komt. Want als ik doordeweeks de metro pak, of ik in- en uit ga checken om er aan te wennen, zal er iedere keer €10 op komen, terwijl ik dat helemaal niet wil. Mijn vraag is dus, is er een mogelijkheid dat ik alleen in het weekend €10 erop laat zetten met automatisch opladen?
Of zie ik nu het hele principe van automatisch opladen verkeerd?

2) Deze ben ik vergeten dus daar kom ik nog op terug :')
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door webguy »

Het bedrag moet altijd hetzelfde zijn. Of je nou af en toe 10 of 20 euro oplaadt, of regelamtig 5 euro, het maakt niks uit qua uitgaven toch?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Thom91 »

Nou, als ik dus doordeweeks incheck betaal ik niks (Student-OV), wellicht vergeten te vermelden. En dat wil ik dus niet. Ik wil het alleen in het weekend. Soort weekend-opladen.
Komt wel goed schatje.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door find_your_spot »

Zoals jij het nu opnoemt zou ik gewoon handmatig eens in de zoveel tijd wat saldo op je kaart laden.

Als je het een beetje goed in de gaten houdt moet dat geen probleem zijn.
For Your Railroad Adventures
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Reiziger Delft »

Thom91 schreef:Maar ik wil niet dat iedere keer als incheck €10 erop komt. Want als ik doordeweeks de metro pak, of ik in- en uit ga checken om er aan te wennen, zal er iedere keer €10 op komen, terwijl ik dat helemaal niet wil.[...]Of zie ik nu het hele principe van automatisch opladen verkeerd?
Ja, je ziet het verkeerd. :wink: Er wordt niet altijd als je incheckt 10 Euro opgestort; alleen als je saldo negatief wordt. Anders zou het bedrag op je kaart aardig hoog worden na een tijdje inderdaad.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door hauptbahnhof »

Weekend-opladen kan niet. Op het moment dat het saldo €8,99 of minder is, en je checkt in bij de tram, metro, bus, dan zal die meteen €10 bij gooien; Je saldo wordt dan immers €4,99 en dat is lager dan €5,00!

Ik vind het trouwens apart wat er staat, want wat ik heb begrepen, is dat €10 auto-reload ook prima werkt voor treinreizen. Het systeem zal dan gewoon 2x €10 opladen als het saldo nog te laag is bij de incheck.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Bericht door Thijs »

Klopt: heb zelf ook automatisch opladen aanstaan met 10 euro en dat gaat altijd goed, ook met treinreizen.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten