Pagina 4 van 10

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 16:08
door Daniel
Je hebt tegenwoordig geloof ik iets van zes uur om je reis te maken. Probeert men o.a. mee te voorkomen dat je voor de spits incheckt (bv. in je lunchpauze) en dan vol in de spits een lange reis gaat maken lijkt me...

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 16:58
door reisthijs
Dat is alleen als je gebruik maakt van één van de "nieuwe abonnementen" die NS laatst ingevoerd heeft. Daarbij staat die nieuwe regel inderdaad in de productvoorwaarden vermeld.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 23 nov 2011, 17:08
door M57
Heb het nu inderdaad gevonden in artikel 13 lid 7 van de productvoorwaarden van de nieuwe abonnementen:

http://www.ns.nl/binaries/content/asset ... n-2011.pdf

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 13:30
door fogeltje
Vandaag een uitgebreide reactie van Arriva gehad over het 2 chipkaarten perikel bij twee dalkortingsproducten. Eerst volgende er een generieke uitleg/vergelijking met het oude systeem, waarbij ze aangaven dat wanneer men een abonnement buiten het geldigheidsgebied komt men moet bijstempel en daar opnieuw het opstaptarief moest betalen in de vorm van de basisstrip, hierbij wordt de analogie gemaakt met de OVC waarbij het abonnement gelijk staat aan een dalkortingsproduct en wanneer men gebruik gaat maken van een ander abonnement altijd opnieuw het instaptarief moet betalen. Maar ze zeggen bezig te zijn met uitzoeken of dit verandert kan worden (volgens mij was dat ook een advies van de commissie Nijdam).

Op mijn specifieke zeggen ze dat het gebruik van 2 OVC eigenlijk niet hoeft, als Arriva in het KAN gebieden gereden zou hebben, dan zou ik beide producten op 1 kaart kunnen gebruiken (maar uit het verhaal maak ik op dat ik dan nog steeds bij overstap opnieuw het instaptarief moet betalen, dus een ideale oplossing zou dat niet zijn). Ze geven aan dit komt omdat Connexxion zijn systeem anders ingericht, iets wat ik al vaker gehoord heb (ook op het forum hier) en dus in wezen de schuld van de situatie niet bij Arriva ligt. Ze geven wel aan dat het voor mij als klant een uiterst vreemde en onwenselijke situatie is en dat ik eenmalig het teveel betaalde instaptarief kan terug verwachten.

Enige observaties: men schuift dus gewoon alles op elkaar af zonder samen te werken aan een oplossing. Ik vind het een vriendelijk gebaar dat ze eenmalig restitutie betalen, maar eigenlijk ben ik daar niet zoveel mee geholpen. Ze adviseren bij Connexxion aan te kloppen...maar ja, die betalen nu ook al geen restitutie en zullen dat dus in het omgekeerde geval (overstap van CXX/Novio naar Arriva) zeker ook niet niet doen. En dit probleem is al lang bekend en volgens mij maakt Connexxion nog steeds geen aanstalten om iets aan te passen, waarom zouden ze ook. Politiek maakt geen druk en ze verdienen eraan.

In feite wordt het dus voor mij zaak om (vanaf 11 december, dan rijdt lijn 99 weer de hele route) zoveel mogelijk Arriva bussen op lijn 99 te pakken en het laatste deel naar de uni of mijn broer maar voltarief verder te reizen, die paar cent korting weegt dan niet op tegen het instaptarief van 63 cent (korting). Op de terugweg betaal ik dan nog iets meer omdat ik dan 63 cent instaptarief betaal in plaats van 47 cent (40% bij Hermes/Arriva). En ik blijf dan, dankzij Connexxion, zitten met een product waar ik weinig aan heb (tenzij ik een dag alleen binnen Nijmegen blijf) en welk ook nog eens op mijn VDU chipkaart staat. Die situatie zou ik dan liever omdraaien...maar goed.

Ik vind het wel een heel positief punt dat Arriva de moeite genomen heeft om zo uitgebreid te reageren. Bij Connexxion kreeg ik toen alleen te horen "afgewezen" zonder enige vorm van uitleg. Bij Arriva voel ik me als klant tenminste nog serieus genomen, bij Novio/Breng al lang niet meer, bij Hermes nog een beetje (en ik vind het raar dat er zoveel verschil in de afhandeling tussen die twee zit aangezien het allebei Connexxion is). Verder heb ik wel begrip voor Arriva zijn standpunt om niet te willen betalen omdat Connexxion een brak systeem heeft...maar ja, aan begrip heeft mijn bankrekening heel weinig.

Ik moet nog even met al mijn gespleten persoonlijkheden in overleg gaan hoe ik nu verder ga. In feite is de hele ellende aan Connexxion toe te schrijven (hoewel ik moet zeggen dat ik op andere punten hun systeem wel handiger vind, snellere verwerkingstijd van de CICO's bijvoorbeeld). Maar daar heb ik al ooit geklaagd, nooit reactie gehad, OV-loket ingeschakeld en ook geen bevredigend antwoord gehad. Wellicht dat ik het ROCOV nog eens ga lastig vallen. Ik had de verantwoordelijke van de OVC van het KAN voor de zomer ook nog eens gemaild, maar daar heb ik nooit meer iets van gehoord, dus nog maar eens via het ROCOV gaan proberen.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 17:22
door Freek
Opvallend dat Arriva stelt dat het probleem ligt bij Connexxion, want in feite is dat niet zo. Het probleem zit in de de software. Mij is vertelt het probleem zich ook voor doet als Arriva in Nijmegen zou rijden. Nu sluit Arriva Rivierenland ook aan op Arriva Brabant en ook daar zou het problemen moeten opleveren.
Dat Arriva het teveel betaalde instaptarief van Connexxion niet betaald klinkt logisch, dat is immers een fout van Connexxion, bij een rit Arriva->Connexxion. Voor Connexxion->Arriva moeten ze natuurlijk wel gewoon betalen. Argumentatie dat je ook moets bijstempelen bij een abo vind ik niet kloppen, voordeel van de OV-Chip zou immers zijn dat het allemaal op 1 kaart zou moeten kunnen. Vervoerders gaan in de fout en zouden dus ook moeten boeten.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 21:11
door fogeltje
Bij Veolia in Limburg gaat het volgens huib goed. Limbo en Brabo op 1 kaart en overal korting krijgen is geen probleem. Als ik het verhaal van de Arriva man mag geloven moet het tussen Arriva Brabant/Veolia Brabant en Arriva Gelderland ook goedgaan. Maar dat kan ik dus niet beamen. Als dat wel zo is, dan lijkt de fout toch echt in het Connexxion systeem (al dan niet de software ervan) te zitten.

De redenering van Arriva is dan om de instaptarieven niet terug te betalen omdat ik twee kaarten gebruik omdat het systeem van Connexxion kut is...ik begrijp hun visie (en natuurlijk verwacht ik ook niet dat ze Arriva -> Connexxion betalen, die claims leg ik allemaal bij Connexxion neer en hoor er nooit iets van, dus er gaat sowieso nog een klachtenbrief van mij ergens heen een dezer weken) maar mee eens ben ik het niet. Het systeem als geheel faalt en daar mag de reiziger niet de dupe van worden en het kan de reiziger, mij in dit geval, geen bal schelen bij wie het fout en wie mijn centen terug betaald, als het maar gebeurd. Als ik overstap van een Arriva bus, dan krijgt Arriva onrechtmatig geld te veel (ook al "komt dit door Connexxion) dus dat geld hebben ze in mijn ogen gewoon terug te betalen.

Maar Arriva neemt op zijn minst wel de moeite om even te reageren...van Connexxion krijg ik hooguit "claim afgewezen" te horen of "die lijn ligt niet in ons vervoersgebied, daarvoor moet u bij Arriva zijn" terwijl het geld toch echt naar Connexxion is gegaan. :') Wat dat betreft zijn ze allebei goed in het wijzen naar de ander.

Het verhaal over bijstempelen had betrekking op het feit dat bij de overgang van producten op een kaart (wat dus bij Arriva/Veolia wellicht wel kan) het instaptarief opnieuw betaald wordt, een probleem dat ook bij Kassa is belicht (in dit geval HTM/RET) en dat is iets waar ze wel mee bezig zijn blijkbaar. Dus als ik Brabo en Gelderland korting op 1 kaart zou hebben staan en het zou werken, dan zou ik op zijn minst nog altijd het instaptarief dubbelop betalen.

Frappant is overigens dat ze mijn eerste claim bij Arriva een paar maanden terug zonder enig commentaar gewoon terugbetaald hebben maar ik nu dus een reactie krijg dat ze dat niet meer gaan doen behalve bij uitzondering 1 keer. Deze reactie had betrekking op een claim van een paar weken terug, in de tussentijd heb ik weer claims hieromtrent ingediend...eens kijken of ik daar nog ooit iets van hoor.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 21:18
door Daniel
Overstap van reis op product naar reis zonder product bij Arriva levert in ieder geval ook dubbel instaptarief op, zie eerder bericht van mij hierover in dit topic...

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 21:42
door webguy
Overigens is het denk ik niet de Veolia/Arriva software of de Connexxion software, maar alleen date de Veolia/Arriva software anders is dan de Connexxion software. Tuurlijk gaat Arriva dat op Connexxion afschuiven...

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 22:05
door hauptbahnhof
Ik denk idd niet dat het probleem aan CXX ligt, maar eerder aan de algemene OV-chipkaart software.

Twee voorbeelden die ook in Amsterdam afspelen:
* Een vriend van me heeft vanaf het begin een Viziris-abonnement. In het begin nog alleen geldig op de metro. Hij woont in Amstelveen. Hij neemt een bus (CXX) naar een metrohalte, daarna een stukje met de metro (GVB) en daarna een stukje met de tram (GVB). Voor de bus betaalt hij gewoon voltarief. De metro is dan gratis en de tram moet dan eigenlijk alleen op km-tarief verder... Niet dus. Ook al is de tramreis binnen de 35 min na uitchecken bij de bus...

* Ik heb een keer een klant aan de balie gehad. Hij had een 1-sterabo zone 5714 (a'dam zuid). Hij heeft een reis gemaakt vanuit Amstelveen, via Amsterdam Zuid naar Amsterdam Centrum. Officieel zou je denken, het stukje in zone 5724 voltarief incl starttarief, bij Uilenstede stopt het rekenen, en vanaf Amstelstation telt het verder. Niet dus. Hij heeft de hele rit betaald...

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 22:12
door Daniel
Die laatste is een beetje vreemd... ik heb zelf met zo'n 1-stersupplement diverse reizen gemaakt van buiten m'n zone naar in m'n zone en andersom wat altijd goed gegaan is (hooguit klopte het punt waarvanaf ik betaalde soms niet), maar twee van die reizen achter elkaar gaat dan mis?
Of, ik heb het Amsterdamse net niet zo in m'n hoofd, is dit er toevallig eentje zonder overstap? Dan is 't niet heel gek dat de kaart niet herkent dat je door het gebied van het abonnement bent gekomen natuurlijk: zonenummers zijn aan de halte gekoppeld, dus de trigger in de vorm van het zonenummer waar het abonnement geldt ontbreekt.

Verschillende tarieven met identieke reisproducten

Geplaatst: di 29 nov 2011, 22:13
door Ruben
Volgende deed zich vanavond in GVB trams voor. Mijn reisgenote en ik hadden kort tevoren allebei een stuk met verschillende trams gereisd en stapten daarna samen op lijn 7, halte Ten Katestraat. We stapten uit bij Weteringcircuit alwaar de CiCo vermeldde dat haar reis 20 cent had gekost, en mijn reis 24 cent.
Vervolgens bereisden we het stukje Weteringcircuit - Albert Cuypstraat, waar hetzelfde gebeurde: haar chipkaart gaf 2 cent aan, de mijne 5 cent.
  • Haar kaart is een NS OVC met:
    * NS Reizen op Saldo voltarief
    * NS Reizen op Saldo voordeeluren (verlopen)
    * Dalurenkorting Oost-Nederland (verlopen)

    Mijn kaart is een NS OVC met:
    * NS Reizen op Saldo voltarief
    * NS Reizen op Saldo voordeeluren
De tarieven die ik telkens afreken stemmen overeen met die op 9292ov, maar op een of andere manier krijgt zij daar een korting op, of kloppen ze anderszins niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 22:30
door Freek
@webguy en fogeltje:
Het is inderdaad niet de Connexxionsoftware die dwars ligt, het gaat fout omdat er uberhaupt een verschil zit in de software. Dat Arriva het op de software van Cxx schuift is voor hen makkelijk maar klopt natuurlijk niet. Het gaat er om dat er verschillen zijn in de software, niet om de vervoerder.

Overigens denk ik niet dat Brabant+oost goed gaan bij Arriva. In de prioritering bij TLS hebben de twee producten dezelfde prioriteit. Het systeem kijkt alleen of het product dat als eerste op de kaart is geplaatst geldig is. Dus als het Brabantproduct als eerst is opgehaald en men reist in Oost dan ziet het systeem dat het Brabantproduct niet geldig is om vervolgens het voltarief te bereken.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: di 29 nov 2011, 22:41
door hauptbahnhof
Daniel schreef:Die laatste is een beetje vreemd... ik heb zelf met zo'n 1-stersupplement diverse reizen gemaakt van buiten m'n zone naar in m'n zone en andersom wat altijd goed gegaan is (hooguit klopte het punt waarvanaf ik betaalde soms niet), maar twee van die reizen achter elkaar gaat dan mis?
Of, ik heb het Amsterdamse net niet zo in m'n hoofd, is dit er toevallig eentje zonder overstap? Dan is 't niet heel gek dat de kaart niet herkent dat je door het gebied van het abonnement bent gekomen natuurlijk: zonenummers zijn aan de halte gekoppeld, dus de trigger in de vorm van het zonenummer waar het abonnement geldt ontbreekt.
Het is idd een reis die buiten het abonnementsgebied begint (5724), door het abonnementsgebied loopt (5714) en weer buiten het abonnementsgebied eindigt (5700). Gewoon 1 reis.
Ruben schreef:De tarieven die ik telkens afreken stemmen overeen met die op 9292ov, maar op een of andere manier krijgt zij daar een korting op, of kloppen ze anderszins niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Een beetje uitzoekwerk levert het volgende op: Zij is steeds een halte eerder uitgecheckt dan jij. Dus met tram 7 is ze bij Spiegelgracht uitgecheckt en met tram 16/24 is ze bij Stadhouderskade uitgecheckt.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 08:37
door Edwin
Laatst wou ik in Almere, CXX, voor 1 halte met de bus om daarna over te stappen op een andere bus. Ik checkte bij binnenkomst direct in. Wou ik bij de volgende halte uitchecken, kreeg ik de melding dat ik al ingecheckt, zelfs toen de bus de deuren opende kon ik niet uitchecken. Liep ik naar voren, naar de buschauffeur, kon ik daar wel uitchecken. ERg vreemd.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 10:11
door fogeltje
Freek schreef:@webguy en fogeltje:
Het is inderdaad niet de Connexxionsoftware die dwars ligt, het gaat fout omdat er uberhaupt een verschil zit in de software. Dat Arriva het op de software van Cxx schuift is voor hen makkelijk maar klopt natuurlijk niet. Het gaat er om dat er verschillen zijn in de software, niet om de vervoerder.

Overigens denk ik niet dat Brabant+oost goed gaan bij Arriva. In de prioritering bij TLS hebben de twee producten dezelfde prioriteit. Het systeem kijkt alleen of het product dat als eerste op de kaart is geplaatst geldig is. Dus als het Brabantproduct als eerst is opgehaald en men reist in Oost dan ziet het systeem dat het Brabantproduct niet geldig is om vervolgens het voltarief te bereken.
Ik kan het verhaal van die man dus niet bevestigen, alleen weergeven wat hij schrijft. En ik was ook niet van plan het eens te gaan testen door beide producten op een kaart te laten en op lijn 85 in te gaan checken in Nijmegen.

Maar goed, het hele gebeuren stemt me niet vrolijk. Arriva schuift alles af op Connexxion en Connexxion reageert gewoon niet meer :')

Ze handelen alleen andere restitutieverzoeken van me nog af (en dat overigens wel netjes hoewel ik nu volgens mij voor de tweede keer op rij teveel krijg).

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 12:56
door Klaasje
Tijd voor een persbericht?

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 13:49
door Ruben
hauptbahnhof schreef:
Ruben schreef:De tarieven die ik telkens afreken stemmen overeen met die op 9292ov, maar op een of andere manier krijgt zij daar een korting op, of kloppen ze anderszins niet. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Een beetje uitzoekwerk levert het volgende op: Zij is steeds een halte eerder uitgecheckt dan jij. Dus met tram 7 is ze bij Spiegelgracht uitgecheckt en met tram 16/24 is ze bij Stadhouderskade uitgecheckt.
Voor wat betreft de eerste zou het kunnen kloppen, maar bij het laatste pisstukje checkte ik eerder uit dan zij.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 16:06
door Chauf21
hauptbahnhof schreef:
Daniel schreef:Of, ik heb het Amsterdamse net niet zo in m'n hoofd, is dit er toevallig eentje zonder overstap? Dan is 't niet heel gek dat de kaart niet herkent dat je door het gebied van het abonnement bent gekomen natuurlijk: zonenummers zijn aan de halte gekoppeld, dus de trigger in de vorm van het zonenummer waar het abonnement geldt ontbreekt.
Het is idd een reis die buiten het abonnementsgebied begint (5724), door het abonnementsgebied loopt (5714) en weer buiten het abonnementsgebied eindigt (5700). Gewoon 1 reis.
Ik ben wel benieuwd naar wat er gebeurd als iemand met een vergelijkbare reis in zijn abonnementsgebied uit- en weer incheckt. Waarschijnlijk wordt het abonnement dan wel herkend en is de reis dus goedkoper/het juiste tarief.
Edwin schreef:Laatst wou ik in Almere, CXX, voor 1 halte met de bus om daarna over te stappen op een andere bus. Ik checkte bij binnenkomst direct in. Wou ik bij de volgende halte uitchecken, kreeg ik de melding dat ik al ingecheckt, zelfs toen de bus de deuren opende kon ik niet uitchecken. Liep ik naar voren, naar de buschauffeur, kon ik daar wel uitchecken. ERg vreemd.
Je kan bij diverse vervoerders niet gelijk in- en weer uitchecken. Soms moet je een bepaalde tijdsduur wachten (bv. 1,5 of 3 minuten), soms moet de lezer zijn overgeschakeld naar een andere halte. Ik neem even aan dat je tijdens het rijden hebt geprobeerd uit te checken. Dat lukt dan niet, maar terwijl je naar de chauffeur liep, is een van de twee beperkende voorwaarden vervallen (waarschijnlijk is toen net de halte versprongen).

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: wo 30 nov 2011, 16:22
door find_your_spot
Edwin schreef:Liep ik naar voren, naar de buschauffeur, kon ik daar wel uitchecken. ERg vreemd.
Klinkt alsof je met een product reist. Studentenreisproduct, abonnement of een ander product. Klopt dat?
Wanneer je op een product reist mag je 12 keer vergeten uit te checken.

De melding van U BENT AL IN/UIT GECHECKT bij Connexxion geldt niet voor mensen die gewoon reizen op saldo.
In het verleden waren er klachten geweest dat reizigers incheckte en de buschauffeur ze erop attendeerde dat ze de verkeerde bus willen nemen. Op zo'n moment moesten reizigers dan 60 seconden wachten voordat ze weer konden uit checken. Voor deze groep reizigers is dat weg gelaten.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: ma 05 dec 2011, 13:44
door Edwin
find_your_spot schreef:
Edwin schreef:Liep ik naar voren, naar de buschauffeur, kon ik daar wel uitchecken. ERg vreemd.
Klinkt alsof je met een product reist. Studentenreisproduct, abonnement of een ander product. Klopt dat?
Wanneer je op een product reist mag je 12 keer vergeten uit te checken.

De melding van U BENT AL IN/UIT GECHECKT bij Connexxion geldt niet voor mensen die gewoon reizen op saldo.
In het verleden waren er klachten geweest dat reizigers incheckte en de buschauffeur ze erop attendeerde dat ze de verkeerde bus willen nemen. Op zo'n moment moesten reizigers dan 60 seconden wachten voordat ze weer konden uit checken. Voor deze groep reizigers is dat weg gelaten.
Ik heb een een Studentenreisproduct inderdaad. Maar de opties zijn dan: Niet uitchecken of wachten totdat het wel lukt?

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: ma 05 dec 2011, 14:06
door find_your_spot
Als je in die tijd niet kon uit checken zal de afstand wel erg kort zijn geweest. Volgende keer het laatste stukje gezond lopen?

En anders pas proberen uit te checken als de bus echt op de halte staat.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: ma 05 dec 2011, 14:19
door fogeltje
find_your_spot schreef:Als je in die tijd niet kon uit checken zal de afstand wel erg kort zijn geweest. Volgende keer het laatste stukje gezond lopen?
Dat is niet voor iedereen weggelegd. Het moet gewoon mogelijk zijn om in te checken, een halte te reizen, weer uit te checken en over te stappen als de klant dat wil (los of hij een SRP heeft of op saldo reist).

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: ma 05 dec 2011, 14:35
door Chauf21
Dat is ook gewoon mogelijk.
Het enige dat geblokkeerd wordt, is het direct/snel in- en uitchecken terwijl de lezers nog op dezelfde halte staan ingesteld. Als je in- en uitcheckt terwijl de bus aan de halte staat, is er geen enkel probleem. Ook niet als je maar één halte meereist.

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: vr 09 dec 2011, 09:09
door Meltrain
Bij mij ging het ook weer eens goed.
afgelopen maandag had ik voor de verandering weer eens ingecheckt bij Delft Zuid, maar aangekomen op Rlb vergat ik uit te checken. Pas woensdag realiseerde ik me dat.... :oops:
Nu zat ik toch in de vrij Reizewn periode van het StudentenProduct, dus kostte het me niks, maar ik wil niet dat mijn kaart straks geblokkeerd wordt door te veel gemiste uitchecks.
Dus woensdag ging ik op Rtd maar even bij de NS langs...
Bij de servicebalie het hele verhaal uitgelegd en die mevrouw had nog een uitdraai gemaakt van mijn laatste tien reizen, maar "helaas" kon zei niks doen en moest ik maar de klantenservice bellen.

Oke, dan maar even proberen bij de RET...
Toevallig stond voor me ook een man die wat gemiste uitchecks liet verwijderen, dus ik zal dat het kon. :)
Toen ik aan de beurt was en mijn OVC had gegeven, zei de man achter de balie echter doodleuk dat ik helemaal geen gemiste uitchecks heb. :shock: Ik vroeg nog of dat misschien komt doordat hij alleen gemiste uitchecks bij de RET kan zien en ik er eentje bij NS had, maar volgens hem kan hij alle gemiste uitchecks zien.
Zelfs toen ik hem die uitdraai liet zien van de NS (waar toch duidelijk een incheck bij Delft Zuid staat op 5 december en geen uitcheck meer die dag), bleef hij beweren dat ik geen gemiste uitcheck heb.

Nu ja, voorlopig ga ik er dus maar vanuit dat ik geen gemiste uitcheck heb, maar weet iemand hoe dat komt? Is dat omdat ik in mijn Vrij Reizen periode heb gereisd, dat gemiste uitchecks niet meetellen aangezien je toch niks betaalt?

Re: OVer je OV-Chipkaart #2

Geplaatst: vr 09 dec 2011, 09:11
door webguy
Dat noemen ze nou van een mug een olifant maken...

Zolang je er geen tien hebt komt het echt niet op je strafblad.