(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:Het GVU heeft ook weer zijn dagelijkse wanprestatie op de mat weten te leggen: Een nieuw persoonlijk record voor het wachten op een elke-5-minuten-bus 8-) Het stond op 12 minuten, het wordt 14. Klasse! :!:
Ach. Ik stond dinsdag in Zeist te wachten op de bus. Die gaat 16 keer per uur: ik heb 20 minuten staan wachten. Wat dat betreft is het bij jou nog peanuts :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Zag hier in Groningen vanmorgen een bus van Drenthe Tours op lijn 6.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Deze zag ik gisteren in Ede, redelijk zeldzaam deze gelede bussen...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Geert »

Ik zie ze ook wel eens rijden op lijn 50 (Utrecht - Wageningen), prima bussen! :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Daarvan rijden er ook een stuk of 4 rond Groningen, zie ze haast dagelijks langs m'n school komen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Ter verduidelijking: ik bedoelde eigenlijk op lijn 86, niet per se dat die bussen schaars waren. Er reed er vorige week ook eentje op Lijn 5 in Arnhem, in plaats van een trolley (maar die had een kapotte lijnfilm).
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

De combino's rijden weer in grote getale op lijn 5 in Amsterdam. Sowieso de 2202 en 2204 gezien. :)
Vanochtend stond het hele perron op Station Zuid vol, mensen kunnen nu door afsluiting van die uitgang aan de Parnassusweg nl niet lopends naar de VU, of met grote omweg, tram 5 werd ervoor bestormd. :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daan »

Zag vanmiddag rond 12.15 de Arriva 5837 (een of ander Berkhof ding) in Eelde rijden, met "Instructierit" op de film.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Dat is niet bepaald bijzonder te noemen toch? Of reed hij buiten een busroute? Dat zou ik er dan wel bij vermelden, anders kan ik ook wel melden dat er hier om de hoek, in de Raadhuisstraat in Amsterdam, heel veel Connexxion-Lion's City's rondrijden en dat er bij sommigen "999 Geen dienst" op de film staat :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ok, de volgende bussen zijn nu tijdelijk in Zaandam:
2300, 2324, 2420, 2427, 2446, 2544, 2587, 7167, 7185.

De 2300 zag ik vandaag op lijn 66 (Zaandam Peldersveld - Zaandam Station), de 7185 op lijn 92 (zonder InfoXX) en de 7167 op lijn 87 (ook zonder infoXX). FOto's van de mobiel volgen nog.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

De busjes op de Dordtse lijn 3 hadden hun dag niet zo vandaag... vanmorgen om 6.50 uur stond de Arriva 721 nog op het station, terwijl het ding op dat tijdstip allang in mijn wijkje Oudelandshoek had moeten zijn. Hij was kennelijk goed defect, zag 'm nog opnieuw opgestart worden en vervolgens amper een meter vooruit komen. Ondertussen zat de chauffeur met z'n eigen mobieltje te bellen, dus kennelijk was de Albatros ook al overleden.

En op de omloop die elk uur om .37 in Oudelandshoek is bleek de bus ook al gewisseld te zijn voor een soortgenoot ergens tussen m'n heenreis om 6.37 en m'n terugreis om 16.25 uur :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Ook vandaag had ik weer vertraging bij de RET, alleen kon de RET er dit keer weinig aan doen.
Er werd namelijk in het metrostel waar ik in zat een vrouw onwel. 2 RET-ers die het zagen gebeuren trokken gelijk aan de noodrem en daardoor kon de metro niet verder. De bestuurder kwam polshoogte nemen en wilde eerst omroepen dat de metro niet meer verder zou rijden en zou wachten op een ambulance, maar toen ze zag dat het meeviel besloten de 2 RET-ers die het zagen gebeuren om samen met de vrouw naar het perron te gaan om haar bij te laten komen. Ze was namelijk nog bij bewust zijn. Nadat de bestuurder terug ging en omriep waardoor we zo lang stilstonden ging de metro, nadat 1 van de 2 RET-ers een sleuteltje omdraaide bij de noodrem, weer verder met een vertraging van +8.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door webguy »

Vanmiddag werd er in Ede een Paarse Apeldoornse Veolia Volvo weggesleept van de Garage, met een grote gele sleepwagen waarmee de voorste wielen naar boven werden gehouden...
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door air-bus »

Nam gisteravond in Apeldoorn bus 10 van 20.16 naar Ugchelen. Terwijl we stonden te wachten kwam een Veolia collega van de chauffeur even gezellig zijn geld tellen in de bus, waardoor we met +4 vertrokken.. Toen we vervolgens weg reden staken we ineens weer schuin naar rechts richting de perrons, waarna de chauffeur richting de parkeerplaats stuurde om zijn collega even bij zijn bus af te zetten.. :?
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Sebastiaan »

Vandaag gratis van Utrecht Centraal naar Terwijde met de bus omdat de stempelzetter van de Chauffeur kapot was. Wat me ook opviel was dat er op lijn 28, Utrecht CS - Vleuterweide, in 2 minuten 2 bussen vertrokken. Rijden 10 - min dienst. Had daarvoor op 28 ook al meer dan 10 min niets gezien.
mvg,
Sebastiaan
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag gezien dat de OV-Chipkaart goedkoper kan zijn dan de strippenkaart. Een rit van de brug over het Voornse Kanaal bij Heenvliet naar metrostation Spijkenisse Centrum met Connexxion-Buslijn 101 koste maar € 0,76. Met de strippenkaart kost dit 3 zones, dus daar kan geen strippenkaart tegen op. :P Hoe ik aan die € 0,76 kom weet ik niet, want volgens 9292OV ben ik normaal bijna het dubbele kwijt (wat dan nog steeds goedkoper is dan de strippenkaart). Het was overigens de enige Connexxion-bus die ik tegen ben gekomen met werkende OVC-lezers en een werkende omroep. Meer volgt in een reportage die hopelijk vanavond online komt.

Verder begon ik de dag met een rit in metrostel 5344 en eindigde ik de dag 5 uur later met een rit in metrostel 5344. Erg toevallig. :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Wubbo »

Ik zag in Utrecht op de Brailledreef de 4624 (meen ik) naar Sorry nu geen dienst, met reizigers erin, die achterop lijn 7 filmde. Dat ie omgeleid was wist ik al (werkzaamheden Anton Geesinkstraat), maar dat ze dan maar filmen dat ze niet in dienst zijn wist ik niet :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

air-bus schreef:Nam gisteravond in Apeldoorn bus 10 van 20.16 naar Ugchelen. Terwijl we stonden te wachten kwam een Veolia collega van de chauffeur even gezellig zijn geld tellen in de bus, waardoor we met +4 vertrokken.. Toen we vervolgens weg reden staken we ineens weer schuin naar rechts richting de perrons, waarna de chauffeur richting de parkeerplaats stuurde om zijn collega even bij zijn bus af te zetten.. :?
De chauffeur van mijn bus aldaar was ook in geen velden of wegen te bekennen bij vertrektijd. Opeens kwam de muts aanrennen, ging zitten, startte en reed weg. Dat daardoor nog even onderweg dat deurtje naast haar dichtgetrokken moest worden, en ze in alle haast een stoeprand van de wielen liet genieten, mocht niet deren.
Zag daar overigens ook nog een dooddoener op een Volvo 7700: "10 Stadsdienst" Net alsof de bestemming er niet in zit.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Nog iets wat mij vandaag opviel.
De lijnstickers en vertrekstaten van lijn 32 en 33 op de halte 2e Hogebanweg in Overschie in noordelijke richting zijn aardig verouderd. De lijnstickers zijn nog van voor 10-12-2006 (want de verlenging van lijn 32 naar station Noord per 10/12/2006 staat er niet op) en de vertrekstaat van lijn 32 is zelfs van 23-08-2006. :shock: De verlenging van lijn 32 is dus nog nergens te vinden. :neg: In de rest van Overschie staat alles overigens wel goed.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

De RET heeft in een nieuwe week nog niet besloten zijn leven te beteren. Vanwege een stroomstoring reed tram 8 niet en reden tram 20 en 25 niet tussen Centraal Station en Schiebroek. Alternatief was de Randstadrail, alleen jammer dat je daar in veel gevallen niets aan hebt :?
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

klaxxon schreef:De 2300 zag ik vandaag op lijn 66 (Zaandam Peldersveld - Zaandam Station), de 7185 op lijn 92 (zonder InfoXX) en de 7167 op lijn 87 (ook zonder infoXX). FOto's van de mobiel volgen nog.
Oeii, even nakomen wat ik beloof heb :P.

Afbeelding
Yes, 2300 op lijntje 66->64 naar Zaandijk Rooswijk te Zaandam Gedempte gracht.

Afbeelding
De 7100-bussies beschikken niet over InfoXX. Hoe los je dat dan op als je op lijn 92 "Zaandam Sluispolderweg via Oostzaan" moet filmen terwijl je oude code's moet gebruiken? De meeste chauffeurs lossen dit op door "POELENBURG" te filmen, vanwege het feit dat de Sluispolderweg in de wijk Poelenburg ligt.... deze Chauffeur van de 7185 op lijn 92 dacht daar kennelijk anders over.

Afbeelding
Als je op lijn 87 "Wormerland P&R A7 / Afrit 2" moet filmen met een bus zonder InfoXX/CVS kom je ook in de problemen. Deze bestemming bestond namelijk nog niet voor de komst van CVS/InfoXX. De meesta chauffeurs pakken de voorlaatste halte van de lijn welke in de wijk "'t Kalf" ligt in Zaandam, zo ook de chauf van de 7167 op lijn 87.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Op Nieuwmarkt stond als eerst de 53 aangekondigd, maar er kwam toch een 51 aankarren, dus had ik mooi geluk. Echter kwam ie bij Spaklerweg voor de rooie, wat raar is aangezien hij daar zijn eigen perronspoor heeft die wel vrij moest zijn (er zat niks aan 51jes vlak voor). Er was weer eens een storing, tot Station Zuid hadden we lange halteertijden op de stations en reden we langzaam tussen de stations. Rode seinen werden gewoon gepasseerd, alsmede groene seinen die niet meer op geel of rood sprongen na het passeren. Ook de reisinformatie op de perrons klopte niet meer, op Rai stond een 50 naar Isolatorweg als eerst aangekondigd met daaronder de 51 naar Westwijk, terwijl laatstgenoemde al langs het perron stond.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door JeePee »

Viel me net op dat er nog een Arriva halte compleet met vertrekstaat staat op het Zaailand in Leeuwarden. OK dat kan, maar:
- Arriva rijdt hier al 3,5 maand niet meer;
- Langs die halte rijdt sowieso geen bus meer.

Daarnaast zijn er nog genoeg haltes in Leeuwarden waar nog Arriva informatie in zit ipv CXX info :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Tja... dat zijn van die echte vergeet-exemplaren, de haltes waar na een concessiewisseling niks meer komt. Hier in Dordt stonden halverwege vorig jaar alle oude haltes van lijn 1 in Dordtse Kil er nog, compleet met haltebord en vertrekstaat (zou me niks verbazen als ze er nu nog staan).
En info van de oude vervoerder... zo her in der in de stad hangen hier nog de lijstjes met voorverkoopadressen van SVD (na 15 maanden :shock: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Mark »

Hmm hier staan al een aantal jaar haltes langs de weg naar Oldenzaal. Terwijl die lijn al sinds december 2003 niet meer rijdt.

Blijkbaar heeft niemand er aan gedacht de dingen weg te halen, of wacht men tot er misschien weer een bus gaat lopen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten