(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

(BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

Dit topic kan gebruikt worden voor alle dingen die je tegenkomt onderweg tijdens je reis met de bus, tram of metro en die je met ons wilt delen :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door Daantje »

Gisterochtend ging het al lekker met de trams omdat er iets gebeurd was op de Coolsingel en er daar geen trams over konden rijden. Mijn RET-tram 8 reed na Kruisplein door over de Eendrachtsweg via Eendrachtsplein en Museumpark naar het Vasteland en verder en kwam dus niet bij de haltes Lijnbaan, Beurs, Churchillplein en Leuvehaven. Vanmorgen was er een tram uitgevallen en omdat iedereen met dit weer het idee heeft om met de tram te gaan ipv met de fiets was het echt stampvol, moesten er mensen achterblijven en was ik een kwartier later aangekomen dan normaal :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door Daniel »

Vanmiddag stapten er één halte voor het Haagse station Hollands Spoor een stuk of vijftien :shock: controleurs van de HTM in m'n tram 9... echter niet om te controleren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door JeePee »

In Leeuwarden is er weer een Fryskertje kaput gegaan. Ding stond vanmiddag netjes midden op de rijbaan het verkeer te blokkeren op de Tesselschadestraat. Ding reed op lijn 1 (Busstation - Westeinde) of lijn 5 (Busstation - FEC), kon dat niet goed zien...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door Geert »

Ik stond vanmiddag ruim een kwartier stil in lijn 12 (Utrecht) tussen het Wentgebouw en Station Galgenwaard :shock: Normaal een stukje van 3 minuten, maar kennelijk moest iedereen met de auto. Mijn busje was best leeg namelijk :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door Daantje »

Vanavond had ik echt een briljante actie. Ik moest werken tot half acht en ging daarna met de metro naar Beurs. Ik moest zes minuten wachten op de metro naar Centraal Station en omdat ik dat vrij lang vond ging ik kijken of ik boven niet gelijk tram 8 naar de Kleiweg kon nemen. Die reed helaas net voor m'n neus weg. Als ik terug zou gaan naar de metro zou ik hem op Centraal Station weer missen. Omdat ik weinig zin had om twintig minuten te wachten op de volgende en het volgens mij niet sneller zou zijn om naar Centraal Station te gaan en daar tram 4 te pakken probeerde ik of ik er achteraan kon rennen en de tram bij de Lijnbaan alsnog te pakken. Dit ging een heel eind goed maar de halte was iets verder weg dan ik dacht. Toen besloot ik om flink door te lopen en de lijnbaan af te lopen naar het Weena in de hoop dat ik daar dan net zo laat of eerder zou aankomen dan de tram die over de Mauritsweg via Kruisplein en Centraal Station rijdt wat een flink eind om is. Ik heb heel hard doorgelopen maar toen ik aankwam op het Weena kwam tram 8 net aanrijden, kon ik zo instappen en wat ik toch nog twintig minuten eerder thuis :D Dus ik hoef morgen niet te gaan fitnessen ;)
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen?

Bericht door Daan »

Zo, jij hebt je beweging wel gehad ja ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat kwam jij vandaag onderweg weer tegen? Maart

Bericht door Daantje »

Het regent verstoringen in de ochtendspits bij de RET. Vanmorgen waren er problemen met tram 21 en 23 vanwege een stroomstoring. Wat ik me daarbij voor moet stellen weet ik even niet. Enige wat ik kan bedenken is een defecte bovenleiding maar in dat geval schrijven ze dat meestal wel gewoon zo op :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Ruben »

Vanochtend kon ik in tram 5 ook in de achterste cabine plaatsnemen, als ik wilde. Oftewel men had het deurtje niet goed afgesloten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag was de bestuurder van m'n lijn 9 bij Den Haag HS zo druk bezig via de buitenluidspreker van z'n tram om te roepen dat die tram niet via het Centraal Station zou rijden, dat'ie vergat de deuren vrij te geven voor de uitstappers...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door air-bus »

Heb vanochtend een half uur op de bus naar Schiphol oost Zuideinde staan wachten.. Na 20 minuten kwam er 1, maar die was zo vol dat ik er niet meer bij paste.. Duurde nog eens 10 minuten voordat de volgende kwam.. En wel ondertussen 80 bussen naar P40 toe... :?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen wat vertragingen bij de metro in Rotterdam. Alle metro's vanuit Spijkenisse op de Caland -en Erasmuslijn reden rond 9:00 uur met tussen de 5 à 10 minuten vertraging. Daarbij waren ze ook nog eens drukker dan normaal. Zal vast wel door de storm komen.
Wat wel zeker door de storm kwam, waren de problemen bij station Binnenhof in Ommoord. Er lagen daar veel takken bij de sporen. Gelukkig zat ik er net voor, want de metro's erna hadden wat vertraging.

En nog iets van gisteren. Er moest een ambulance komen voor iemand in de metro bij station Eendrachtsplein. Daardoor reed de Calandlijn rond 12 uur zeer onregelmatig. Na 10 minuten wachten op Schenkel kwam de eerste metro (die +6 had) aan en die was lekker druk. Maar, dat was nog niet alles, want bij Oostplein werd er omgeroepen dat de metro niet verder zou rijden dan Blaak en dat we dus over moesten stappen op de volgende metro. We kwamen binnen op het middelste spoor en 3 minuten later kwam de volgende metro. Die viel qua drukte nog mee, maar met de grote massa uit mijn metro werd het alsnog een bomvol Bommetje. Gelukkig mocht ik er met wat duw -en trekwerk bij Beurs weer uit, want daar stonden weer een hoop mensen klaar om in te stappen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door STF »

NS-Reiziger schreef:Vanochtend kon ik in tram 5 ook in de achterste cabine plaatsnemen, als ik wilde. Oftewel men had het deurtje niet goed afgesloten.
Lekker met de knopjes gespeeld? Is best veel mogelijk, ondanks dat het de onbediende cabine is. Alarmlichten, bel, TL verlichting, noodrem en nog wel het een en ander.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Nog wat meldingen over gisteren:
Door de harde storm was een deel van het tramspoor bij Den Haag Centraal weer eens afgezet. Gevolg was dat de trams slechts een verkorte route konden rijden. Er was wel heel veel vervangend vervoer te zien: de touringcarbussen reden af en aan.

Verder ook nog de Connexxion 2299 gespot op lijn 42 naar Den Haag/Leidschenveen.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daantje »

De RET blijft lekker bezig in de ochtendspits, nu al vier op een rij! Vanmorgen stapte ik de deur uit toen de tram langsreed die naar mijn idee pas 3 minuten later moest komen, dat bleek dus de vorige te zijn met +7. Mijn tram was ook wel wat later maar gelukkig niet zoveel te laat.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

Na enkele buslijnen, gaat de RET nu ook een paar tramlijnen van rolstoellogo's voorzien.
Lijn 23 en 25 hebben ze al, en misschien krijgt 21 ze ook (in theorie rijdt deze lijn volledig met citadissen, maar in praktijk niet), maar meer lijnen zeker niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door mb90 »

Het is net Goede Tijden Slechte Tijden bij de RET. Je hebt goede weken en je hebt slechte weken. Deze week is zo'n slechte week, want vandaag was er alweer een storing.

Eerst haalde een een uitrukdienst voor de spits een normale dienst in over het linkerspoor bij metrostation Schenkel. Daardoor waren alle metro's richting Schiedam Centrum vertraagd. Ook kwam er daarna ook nog eens een wisselstoring bij de Prinsenlaan, de eerstvolgende plek waar de uitrukdienst weer naar het goede spoor kon gaan. Via een omroep die keihard stond kreeg ik dit te horen. Na bijna 15 minuten kwam die uitrukdienst maar weer terug. De DRIM van spoor 1 van Schenkel was toen gelijk van slag, want hij gaf eerst Bestemming Onbekend voor de eerstvolgende metro aan en daarna Kralingse Zoom met een enkel rijtuig. Daarna kwam er weer Bestemming Onbekend en daarna ging hij (toen WD 556 naar Schiedam Centrum al 2 minuten binnen was) naar Schiedam Centrum. Volgens mensen in de metro had die 556 al een kwartier bij de Prinsenlaan gestaan. In totaal had die metro +17.

Ik ben benieuwd wat ik morgen weer ga beleven.
sjakie
Berichten: 8
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 17:41
Locatie: Hoorn (NH)

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door sjakie »

Donderdag 13 maart: Stadsdienst Leeuwarden: Lijn 3 Busstation - Camminghaburen.

Deze wordt altijd om 17.00 uur met een Frysker gereden. Daarnaast wordt hij versterkt door een gelede bus (volvo). Normaal gesproken vertrekken ze gelijk, maar vandaag niet: de gelede ging zes minuten te vroeg weg. Alleen mensen die ruim voor de vertrektijd op de halte waren (7 stuks) konden de gelede nog halen. De anderen moesten toch met de Frysker mee, ik hoop dat dat gepast heeft, ik was nog wel op tijd :D . Connexxion gaat de goede kant op, maar ik hoop niet dat ze het weer verknalt hebben.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Fles »

Het GVU heeft ook weer zijn dagelijkse wanprestatie op de mat weten te leggen: Een nieuw persoonlijk record voor het wachten op een elke-5-minuten-bus 8-) Het stond op 12 minuten, het wordt 14. Klasse! :!:
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Inmiddels heb ik een plaatje kunnen schieten van één van de opvallende verschijningen die ik tegen komen als ik de bus naar mijn werk in Zaandam neem :).

Afbeelding

De rest van de foto's die ik gisteren heb gemaakt zijn overigens hier te vinden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag (rond 14.30 uur) werden er filmopnames gemaakt bij metrostation Weesperplein (Amsterdam). Er liepen nogal wat BOA's rond die blijkbaar op de film moesten :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

Vanuit de trein zag ik vanmiddag in Delft een tramlijn L naar Niet instappen rijden :P Toch handig die LED-displays, volgens mij zat er geen L op de filmrol van de Haagse trams.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door tsov »

Ik heb overigens in Den Haag ook een keer een tram gezien met wisselende bestemming, dat kon vroeger ook niet :wink: Het was ook die keer lijn L naar afwisselend Instructietram en Niet Instappen.

Wat me ook eens is opgevallen: Op de 11G en 12G-trams in Amsterdam die onlangs nieuwe, digitale displays hebben gekregen wordt Instruktiewagen gebruikt, dus in de oude spelling... Dat het zo op de rol stond is logisch, want die vervang je niet voor één lettertje, maar blijkbaar hebben ze het klakkeloos overgenomen. Dat is des te raarder daar de Combino's wel goed Instructiewagen filmen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Daniel »

tsov schreef:Ik heb overigens in Den Haag ook een keer een tram gezien met wisselende bestemming, dat kon vroeger ook niet :wink: Het was ook die keer lijn L naar afwisselend Instructietram en Niet Instappen.
Net zoiets zijn de tijdelijke bestemmingen die ze bij werkzaamheden gebruiken tegenwoordig... afgelopen zomer nog regelmatig een "15 's-Gravenmade" gezien toen dat het eindpunt was wegens onderhoud aan de lijn naar Nootdorp.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in maart 2008

Bericht door Meltrain »

meltrain schreef:Na enkele buslijnen, gaat de RET nu ook een paar tramlijnen van rolstoellogo's voorzien.
Lijn 23 en 25 hebben ze al, en misschien krijgt 21 ze ook (in theorie rijdt deze lijn volledig met citadissen, maar in praktijk niet), maar meer lijnen zeker niet.
En uiteraard reed er een ZGT op lijn 23. :roll:
Verder zag ik gisteren Arriva/TCR les-Alliance 85 rijden op de Beijerlandselaan. Hopelijk denkt Arriva niet echt dat de Beijerlandselaan bij de concessie HWGO hoort. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten