OVer Missers in de Reisinformatie #17

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door reisthijs »

TBP's en omgeleide treinen, dat geeft altijd bijzondere dingen. Zoals afgelopen weekend met de aangepaste s800 die via Maastricht naar Heerlen reed.

In Heerlen hadden ze het zo opgelost:
Afbeelding
Achter die A4'tjes gaan de verwarrende mededelingen "Extra trein" en "12:53 Intercity Amsterdam C rijdt niet" schuil...

En deze hing in Weert:
Afbeelding
Afbeelding
Dat komt in de buurt maar klopt toch niet helemaal. Het lijkt zo net of de trein in Sittard gesplitst zou worden en daar een stel achterblijft, terwijl die IC's gewoon geheel via Maastricht naar Heerlen doorreden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Dat de trein naar Maastricht via Maastricht rijdt is ook wel een fraaie op die laatste foto...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Edwin »

Zo rijdt de 159 van Almere Centrum naar Harderwijk via Zeewolde, wanneer deze een afwijkende eindbestemming heeft staat er op de film 159 Zeewolde, via Zeewolde.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

Dat is altijd bij de rit van 19:30. Dat is overigens de laatste rit waarmee mensen uit Zeewolde vanaf Schiphol, Amsterdam en Almere kunnen thuiskomen zonder dat ze via Amersfoort en Harderwijk hoeven om te reizen. Daar mag best een keer wat aan gedaan worden wat mij betreft.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daelea »

Gisteren was er een of andere computerstoring in een gebied rondom Shl, waardoor er redelijk veel vertraging opgelopen werd bij alle treinen in dat gebied.
Op Shl werd dit als volgt omgeroepen: "Dames en heren, vanwege een computerstoring is er geen reisinformatie beschikbaar. Ook is er geen treinverkeer mogelijk."
Dit werd gevolgd door erg veel verbaasde blikken, aangezien alle ingeplande treinen gewoon reden (zij het met vertraging), en de CTA's keurig de vertrekkende treinen toonden...
Ik nam de t241, en vroeg daarin aan de HC wat er precies aan de hand was, waar dit creatieve antwoord op volgde: "Ik heb geen idee, tja, wij rijden?" *O*

En op Utrecht: hoe hou ik reizigers bezig?
Zet dit op de TBP's:
Spoor 14:
Intercity Nijmegen 19:37 +15
Volgende trein: Intercity Nijmegen 20:07 +10
Spoor 15:
Intercity Eindhoven 19:52 +10
Volgende trein: Intercity Nijmegen 19:53
Met een omroepbericht: "Dames en heren, de Intericity naar ... en Nijmegen vertrekt van spoor 15".
De IC naar Nm op spoor 14 kwam als eerste binnen, en werd overstroomd door reizigers, en een minuutje later kwam op spoor 15 ook een IC naar Nm die zo goed als leeg bleef -o-
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door ODRAIL »

Thom69 schreef: En op Utrecht: hoe hou ik reizigers bezig?
Zet dit op de TBP's:
Spoor 14:
Intercity Nijmegen 19:37 +15
Volgende trein: Intercity Nijmegen 20:07 +10
Spoor 15:
Intercity Eindhoven 19:52 +10
Volgende trein: Intercity Nijmegen 19:53
Met een omroepbericht: "Dames en heren, de Intericity naar ... en Nijmegen vertrekt van spoor 15".
De IC naar Nm op spoor 14 kwam als eerste binnen, en werd overstroomd door reizigers, en een minuutje later kwam op spoor 15 ook een IC naar Nm die zo goed als leeg bleef -o-
Bij vertragingen is dit helaas de gangbare situatie. Deze situatie maak ik al mee zolang ik met het openbaar vervoer reis, en dat is al bijna 25 jaar. Dus dit is niet iets nieuws hoor :wink:.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op di 08 nov 2011, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daelea »

Hm groentje, dus nog te naïef... Haha
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door fogeltje »

Edwin schreef:Zo rijdt de 159 van Almere Centrum naar Harderwijk via Zeewolde, wanneer deze een afwijkende eindbestemming heeft staat er op de film 159 Zeewolde, via Zeewolde.
Dat is een bekend euvel bij Connexxion, gebeurt/gebeurde overal in het Connexxion, in de regio Eindhoven ook genoeg voorbeelden. Maar hier lijken de filmkasten weer een update te hebben gehad. Het mooiste voorbeeld in Eindhoven was "Lijn 8 Acht via Acht".
"Een touringcar is geen bus"
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

Ik zat vandaag in de trein naar 'Loading'. In Utrecht was een van de TB21's ook niet helemaal lekker: de linker had geen reisinformatie beschikbaar, de tweede was 'Loading' en de derde toonde wel treinen (in de gauwigheid heb ik niet gekeken welke dat waren).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Geert »

Ik zit nu in een trein op weg naar Groningen (vanuit Den Haag) waarbij onderweg al een paar keer OBIS opnieuw opgestart is: elke keer als de stuurstroom er even af werd gehaald ging OBIS uit en later weer aan als de airco e.d. ook weer aan gingen.

Grappig om te zien dat ook OBIS onder Linux draait, net als de TBP's. The power of tux :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Redelijk gebruikelijk dat OBIS even uit gaat als de stuurstroom eraf is, al hangt het er wel vanaf hoelang dat precies het geval is.

Had vanmorgen trouwens een Amba op lijn 47 in Utrecht die alleen "Volgende halte" afriep bij de Europalaan. Bij de eerdere haltes werd de haltenaam wel gewoon genoemd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Dat kan overigens niet goed zijn voor die PCs, om elke kee aan en weer uit te gaan. Ze zullen vast op de 24V boordstroom werken, maar je hoopt dat dat soort dingen goed zijn geregeld.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Ennes »

ook niet echt een misser, maar wel grappig. zo merkte ik van de week in de s14700 - s4000

Als je in een SLT vlak voor aankomst op de bestemming (terwijl de omroep klinkt) het nieuwe treinnummer erin zet krijg je dus het volgende:

Het volgende station is Utg, deze sprinter rijdt verder naar Kma, wm, en Rtd
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door webguy »

Wel slim dat die functie er in zit, maar wel beetje krom op deze manier ja :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Volgens de Connexxion-site rijden in dienstregeling 2012 de ochtendspitsritten van lijn 70 die Amersfoort - Soest Zuid rijden vanaf Soest Zuid verder als lijn 22 naar Soestdijk Noord. Ehm ja, die lijn 22 is al een jaar opgeheven en de ritten gaan tegenwoordig verder als lijn 74 :roll:
Er staat ook nog bij vermeld dat die ritten niet in de zomervakantie van 2009 rijden trouwens, wel logisch met de dienstregeling van 2012 dat die niet in 2009 gereden wordt :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door VIRM »

Is het een nieuwe hobby van de spoorwegen om vertragingen alleen op internet aan te geven en niet via omroepberichten en de CTA's/TBP's?
Gisteravond reed mijn s4000 vanuit Sloterdijk richting Zaandam van 23:52 met +7. Beetje niveau van 'toen hij binnen kwam rijden had hij al op het volgende station moeten staan'. En er werd helemaal niks over omgeroepen en er stond niks op de CTA/TBP's...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Vanmiddag gespot op Hilversum...

Intercity
Almere Centrum
via Naarden-Bussum, Weesp, Duivendrecht en Amsterdam Zuid

Lekker begrijpbaar zo met niet aangepaste eindbestemming :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Weet niet wat er met de Connexxion-site aan de hand is, maar dit zijn toch wel erg veel periodes om uit te kiezen :mrgreen:
Afbeelding

Voor de info maakt het overigens niet uit... ik krijg als ik voor 11-12-11 kies gewoon een maandag t/m vrijdag dienstregeling te zien terwijl dat een zondag is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Abracadabram »

Vandaag in de omgeleide intercity van Rotterdam naar Utrecht.

De trein rijd weg bij Rotterdam Centraal, waarna de conductrice met omroepen. Een heel verhaal over kopmaken in Schiedam zodat we om de werkzaamheden konden omzeilen. Uiteindelijk rijd de trein gewoon in een rotvaart Schiedam voorbij om de gebruikelijke omreisroute via Den Haag en Zoetemeer te gebruiken.
hauptbahnhof
Berichten: 3926
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door hauptbahnhof »

Daniel schreef:Vanmiddag gespot op Hilversum...

Intercity
Almere Centrum
via Naarden-Bussum, Weesp, Duivendrecht en Amsterdam Zuid

Lekker begrijpbaar zo met niet aangepaste eindbestemming :roll:
Het rare is dat net ook in de SGMm op bovengenoemd traject gewoon de route naar Almere Centrum aangaf. Na Ndb bleef hij scrollen dat hij nog op Almm en Alm stopt. Alleen is er niet meer omgeroepen, in ieder geval tot Dvd waar ik ben uitgestapt.

Er werd wel door het treinpersoneel omgeroepen maar was niet te verstaan (volume megazacht, terwijl Loes wel duidelijk te horen was).

Hoe wordt de RIS van een SGM ingesteld? Alleen treinnummer of ook eindbestemming?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Vandaag heb ik te Almere Centrum gezien dat er bij 2 van de 4 sprinters per uur Almere Oostvaarders als eindbestemming stond weergegeven op de TBP's, ipv de eigenlijke eindbestemming Lelystad Centrum.

Verder zag ik dat het display aan de Rotterdam-zijde van de TBP bij de perronopgang van spoor 1 te Delft op zwart stond. De andere kant deed het wel gewoon. Verder viel het me op dat de CTA's te Rotterdam Centraal de t2268 aangaven als op tijd rijdend, terwijl die in werkelijkheid +5 had (kwam pas binnen vlak voordat mijn trein, de t1970, vertrok).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Daniel »

Wat betreft Almere, stond er toevallig bij de via's nog een keer "Almere Oostvaarders"? Zoja, dan was ook dit weer zo'n erg onhandig gevalletje van een niet aangepaste eindbestemming terwijl de via's wel gewijzigd zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Dat was niet eens het geval...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

Gekko123 schreef:Vandaag heb ik te Almere Centrum gezien dat er bij 2 van de 4 sprinters per uur Almere Oostvaarders als eindbestemming stond weergegeven op de TBP's, ipv de eigenlijke eindbestemming Lelystad Centrum.
Er reden door 'geplande werkzaamheden' minder treinen tussen Almere Oostvaarders en Lelystad. Daar reed maar 2x/uur een trein. Kennelijk wel de TBP's aangepast maar niet de reisplanner :?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Alleen irritant dat de misser er al was enkele uren voordat de 'storing' vermeld werd op internet. Sterker nog: ik zat in een van de treinen die volgens de TBP's en AV7's tot Oostvaarders zou gaan, maar in werkelijkheid reden we verder naar Lelystad.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten