OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Die overvolle balkons zijn er ook alleen in het voorste stel. Viel vandaag eigenlijk allemaal reuze mee, er stonden nieteens mensen in het gangpad... althans, niet boven in de voorste bak (vanaf Ut) van dat viertje :wink: Ik heb 'm vrijdags weleens voller gezien hoor.

Maar in Utrecht en Amersfoort stond dus gewoon alleen Enschede op de borden, zoals gebruikelijk zonder enige melding dat het achterste stel tot Deventer zou gaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Mark »

Ah dan stond ik zeker op de verkeerde plek, ik deelde het balkon met ongeveer 20 anderen. _O-
Maarja dat zal er meer mee te maken hebben dat mensen niet doorlopen de coupe's in en met z'n allen op het balkon blijven hangen.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Jij stapte in Gouda over schreef je... had je beter in Utrecht even de coupe in kunnen lopen. Ik stapte aldaar overigens in op een balkon dat inmiddels helemaal leeg was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Mark »

Doe ik normaal gesproken ook, ware het niet dat ik een behoorlijke koffer bij me had die je op de verdiepingen van een IRM nergens kwijt kan. Dan is een balkonplaats wel noodzakelijk. :wink:

Enfin, ik ben pünktlich aangekomen in het oosten des lands, daar gaat het tenslotte om. *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

Daniel schreef:Dat viertje in de t1759 zit al langer in die omloop, gisteren zat die ook al in het Haagse deel. En tja, waar ze splitsen maakt niet gek veel meer uit tegenwoordig, 't wordt toch nergens meer aangegeven :P
Wellicht dat Hengelo handiger uitkwam omdat daar toch al een machinist rondliep die richting Deventer moest? Als ik me niet vergis houdt de bewuste IRM-omloop in Enschede op na de 1759 en als je daar het geheel afrangeert staat vervolgens het zesje opgesloten achter het viertje op het opstelterrein. Dat werkt natuurlijk ook niet :wink:
viertje zit voorop tussen Utrecht-Enschede, dus het zesje staat achterop. Het VIRM staat meestal op spoor 105/106, dus het viertje zit dan aan de Duitslandkant. Die is dus opgesloten :wink:

Maar wellicht kun je 10 bakken VIRM niet keren op dat kopspoortje om sporen 105/106 te komen, en hebben ze het daardoor gedaan.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

10 bakken IRM zijn ca. 271 meter lang volgens Wikipedia, het bewuste kopspoortje is 445 meter lang volgens Sporenplan waarvan 123 meter zonder bovenleiding. Houdt je met 322 meter dus nog zat plek over.
Maar het kan natuurlijk ook niet op het opstelspoortje passen als je daar nog meer kwijt zou willen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

Toevallig is het SGM-II voor de maandagse 7024-A/7023-V weg, dus men heeft al twee bakken winst :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Het perron van Diemen Zuid was vanavond spek- en spekglad. Vochtig glad beton met een temperatuur vlak boven nul is geen groot succes :X

De verwarming van treinstel 2117 stond zo hoog dat er diverse ramen open moesten. Het was zo warm dat ik de warmte van de vloer door de schoenzolen van mijn Vans voelde :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Waarom zit toch in hemelsnaam het richtingaanwijzer-geluid bij de oude generatie Mercedes Integro's ergens naast de instapdeur bij de voorste rij stoelen? Gisteravond ook weer een uur lang het idee gehad dat ik op een tikkende tijdbom zat zodra de chauffeur richting aangaf. :Y
Bij de nieuwe generatie komt het geluid gewoon uit het dashboard, wat wel zo logisch is want het is tenslotte voor de chauffeur bedoeld, niet voor de passagiers.

Wat een paar bouwjaren verschil toch ook veel kan uitmaken zeg; je hebt tussen Echternach en Berdorf een steile klim zitten, Integro's uit 2006 gaan er met volgas in de derde versnelling met 35 km/u omhoog, Integro's uit 2007 t/m 2009 met driekwartgas in de vijfde versnelling met 60 km/u omhoog en Integro's uit 2010 en 2011 met halfgas in de zesde versnelling met 70 km/u omhoog...
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Anne »

zaterdag de IC vanaf Den Haag Centraal van 9.08 richting Utrecht.
Was alleen 'e'en IC3 waardoor overvolle balkon en volle gangpaden.
Stelletje extra was dus zever geen luxe geweest; zeker omdat Den Haag - Rotterdam ook via Gouda moest.
Terug om 18.14 uit Utrecht een IC4 wat ook al te weinig zitplaatsen gaf.

In Den Haag waren de sporen wel ingekort vanwege de ombouw maar voldoende lang voor langere treinen.
Omdat de hal was afgesloten ook een lange rij bij de wel beschikbare kaartautomaat op spoor 12.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Anne »

In het weekend rijdt lijn 51 van Doetinchen naar Zutphen maar tot Vorden station.
Er is dan aansluiting op de trein naar Zutphen. Maar gisteren kwam de bus pas aan toen de trein al op vertrekken stond.
Reden was dat de chauffeur in Doetinchem pas na vertrektijd zijn bus ging opzoeken.
Voor acht reizigers dus een half uur onnodig wachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Twee opvallende stationsdingetjes vandaag.

1. De spoorbomen van de overweg naar het perron van station Boskoop zijn recentelijk vervangen en niet meer van hout, maar van plastic/metaal. Daarbij zijn ze ook voorzien van een klaphekje :shock: De enige andere overweg die ik ken met klaphekken is die bij het station van Diemen, gaat het nu het land veroveren?

2. Het perron van spoor 1 en 2 van Leiden Centraal is voor de gelegenheid weer eens voorzien van een nieuwe vloer, maar dit keer wel een heel opvallende: Het perron is namelijk volledig geasfalteerd met ZOAB :shock: Het rijdt wel lekker met een trolley moet ik zeggen, maar ik heb het in Nederland nog nooit eerder gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Alle overwegen die alleen door voetgangers/fietsers gebruikt worden krijgen zo'n hekje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Rond 22.23 uur kom ik uit een zijstraatje bij het station van Luxemburg-stad lopen, tot mijn verbazing zie ik lijn 111 naar Echternach voorbij rijden, huh die laatste rit had ik moeten hebben maar hoort pas over zeventien minuten te vertrekken...
Op werkdagen en de zaterdag vertrekt die rit inderdaad om 22.23 uur maar op zondag om 22.40 uur dus ik had direct het vermoeden dat de chauffeur met de dag in de war was, toch maar naar de halte gelopen en daar kwamen al snel meerdere reizigers aanwandelen, logisch want er zullen maar weinig mensen meer dan zeventien minuten te vroeg op de halte staan. Niemand had waarschijnlijk iets gemerkt van die te vroeg weggereden bus maar ik ben direct naar de chauffeur van de buslijn naar Remich gelopen, wat op dat tijdstip nog zo'n beetje de enige andere bus van vervoerder CFL is.
Hij suggereerde dat de echte bus misschien nog moest komen (dat ik een leeg-materieel rit zou hebben gezien) het was tenslotte nog een paar minuten voor vertrektijd maar ik wist gewoon zeker dat het niet kon kloppen aangezien die te vroeg voorbij gereden bus, wagen 96 was en die zat vanavond in de dienst van de laatste rit naar Echternach, wist ik toevallig. Nog even duidelijk tegen de chauffeur van de bus naar Remich gezegd dat dit de allerlaatste bus naar Echternach was en we toch niet met zijn allen de hele nacht op de halte konden blijven staan bij een temperatuur rond het vriespunt, heeft ie de garage gebeld; om 22.50 uur kwam er met hoge snelheid een CFL bus aanscheuren als lijn 111 naar Echternach, vlot geregeld! Iedereen snel erin, kaartjes kopen niet nodig/mogelijk, dienst van die chauffeur zat er al op dus de daguitdraai van de kaartverkoop was al gemaakt en wisselgeld was ook niet meer aanwezig. De chauffeur vertelde tegen mij dat zijn collega inderdaad per ongeluk op de door de weekse tijd was vertrokken, dat hij ons snel naar Junglinster (precies op de helft van de route) zou brengen waar de te vroeg vertrokken bus op het moment was toen de verkeersleiding contact met hem opnam, na mijn melding via die chauffeur van de bus naar Remich.
Telkens met nog openstaande deuren scheurden we weg bij de haltes, halve dashboard vol waarschuwingen en alarmgeluiden dat de bus al reed maar de deuren nog aan het sluiten waren en de halterem er dus nog op stond. Na een klein halfuur rijden kwamen we op Junglinster aan waar inderdaad wagen 96 al geruimte tijd met slechts twee reizigers stond te wachten. Vervolgens reden we het busstation van Junglinster af met twee keer lijn 111 achter elkaar, de ene die leeg terug ging naar de garage van Luxemburg-stad en de ander die ons naar Echternach zou brengen, komt vervolgens precies de laatste rit in de tegenrichting voorbij; die chauffeur keek me toch verbaasd dat er twee keer lijn 111 hem tegemoet kwam op zo'n laat tijdstip, hahaha. Uiteindelijk kwamen we keurig op de juiste tijd in Echternach aan, die rit verzuipt in de rijtijd dus ondanks dat hele overstapgedoe e.d. waren we nog op tijd.

Nou ja, zo maak je nog eens wat mee maar ik vraag me af hoe lang iedereen op de halte in Luxemburg-stad had staan wachten als ik niks met die chauffeur van de bus naar Remich geregeld had... Tuurlijk is daar een taxi-standplaats dus thuis kom je zowiezo wel, maar niet voor het OV tarief (anderhalve euro) ben ik bang.
De inval-chauffeur bedankte me trouwens nog dat ik zo snel aan de bel had getrokken, als het iets langer had geduurd zou hij helemaal naar Echternach hebben moeten rijden en daarna weer terug naar de garage in Luxemburg-stad, dan is zijn dag twee uur later ten einde...
De te vroeg vertrokken bus laten terugkomen was ook geen optie, pas na 25 minuten rijden komt er een plek waar je kunt keren.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door webguy »

Bee schreef:Het perron van spoor 1 en 2 van Leiden Centraal is voor de gelegenheid weer eens voorzien van een nieuwe vloer, ... Het perron is namelijk volledig geasfalteerd met ZOAB
Dat was toch altijd al zo op dat stukje? Er hebben iig niet perrontegels gelegen, en ZOAB is geen slecht idee omdat er altijd plassen liggen als het regent. Hoe dat met de afwatering zit weet ik niet, want geloof dat spoor 1/2 bovenop de fietsenstalling staan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Er lag echt beton, en dat is twee of drie jaar geleden helemaal opgeschuurd en weer glad gemaakt, maar nu hebben ze drastischere maatregelen genomen. En ze hebben er ook direct weer strepen opgezet, iets wat ze in Diemen Zuid al twee jaar lang hebben uitgesteld :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:maar ik heb het in Nederland nog nooit eerder gezien.
Amsterdam Lelylaan
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Daar ligt toch gewoon beton, of is dat dan sinds kort?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef:Daar ligt toch gewoon beton, of is dat dan sinds kort?
Sinds 3 weken ligt daar prachtig asfalt.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Twee opvallende stationsdingetjes vandaag.

1. De spoorbomen van de overweg naar het perron van station Boskoop zijn recentelijk vervangen en niet meer van hout, maar van plastic/metaal. Daarbij zijn ze ook voorzien van een klaphekje :shock: De enige andere overweg die ik ken met klaphekken is die bij het station van Diemen, gaat het nu het land veroveren?
In Hwd hangen ze al een maand of 3-4 tussen spoor 2 en 3
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door marvinkok »

marvinkok schreef: Mja, dat rijdt wel vaker. Zijn groene CXX amba's met totaalreclame. Als die looptijd afgelopen is gaat de reclame eraf en komt het groen weer tevoorschijn. Meerdere van die amba's hebben inmiddels al wel gewoon rode voorbumpers etc gekregen ipv rood gestickerd.
Ja, dat wel, maar op de achterdeuren zat nog een restje reclame. Vandaar dat het er helemaal raar uitzag :mrgreen:
Ik zag het zaterdag ook, was wel een beetje apart...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

@STF: In luxemburg is er geloof ik altijd wat te doen he :wink:?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Er lag echt beton, en dat is twee of drie jaar geleden helemaal opgeschuurd en weer glad gemaakt, maar nu hebben ze drastischere maatregelen genomen. En ze hebben er ook direct weer strepen opgezet, iets wat ze in Diemen Zuid al twee jaar lang hebben uitgesteld :P
Lijkt het dan op een net nieuw aangelegde snelweg wat ebtreft kleur enzo?
En welke strepen bedoel je: perronrondmarkeringen of blindegeleidelijnen? :mrgreen:

Ik zal volgende keer wel even opletten als ik langs Lelylaan en Leiden kom. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Klein blundertje op Ut zojuist....

De t1743 is zojuist met +16 vertrokken omdat een deel op 12B stond en het andere deel op 11A, en sjah... dat werkt niet echt he :')
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

KM46 schreef:@STF: In luxemburg is er geloof ik altijd wat te doen he :wink:?
Nee hoor niet altijd maar gisteravond was het toevallig dubbel raak want eerder op de avond is ondanks een noodstop de CFL Citaro waar ik in zat op een paar paaltjes geknald in Luxemburg-stad, aan het einde van de busbaan kon de bus ineens niet op de gewone weg invoegen door een automobilist die alleen maar aan zichzelf dacht; ondanks dat de baan naast hem vrij was schoof hij niet op en gaf ook niet wat gas bij of remde ook niet een beetje af waardoor de bus ondanks de zo stille weg, geen kant op kon. De laatste paar seconde bleef de buschauffeur continue toeteren en noodremmen maar die auto bleef doodleuk naast ons rijden...
De paaltjes knikten om of braken af want waren van plastic. Ik geloof dat we er drie geraakt hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten