OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Wubbo »

De nieuwe maand is weer begonnen, hier is het verse topic!
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Michael »

Ik had begrepen dat ze bij bij Connexxion strenger gaan controleren op vervoersbewijzen. Maar dat gaan ze dus bij Veolia ook doen. Afgelopen zaterdagochtend stonden ze met z'n tweeën bij de sophiastraat in Breda. Vanochtend stonden ze er weer maar met een stuk of 8 man. En ze hadden maar 1 FMN busje bij. Zal behoorlijk krap hebben gezeten als ze daar met z'n achten in moesten :lol:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door fogeltje »

Een nostalgisch moment vandaag. Mijn laatste strippen gebruikt. Ik had nog vijf strippen over, die heb ik vandaag toevallig weten te gebruiken bij een reis voor 9 uur. De laatste der Mohikanen zal nu naar zijn wel verdiende rustplaats gaan.

Ik benieuwd hoeveel vertraging er de komende weken opgelopen gaat worden door discussies in de trant van "waarom is er geen dagkaart meer" of "hoezo mag ik hiermee niet overstappen?".
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door fogeltje »

Ben net bij het Novioloket in Nijmegen geweest voor uitdraaien en werd gevraagd of ik fogeltje van het ovinnederland forum ben :D
"Een touringcar is geen bus"
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Edwin »

Big brother is watching you ;)
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Freek »

Maar heb je ook gevraagd wie er aan de andere kant van het loket zat?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6226
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door fogeltje »

Naar eigen zeggen iemand die het forum wel vaak leest maar niet geregistreerd is.
"Een touringcar is geen bus"
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Gister in de sprinter (SLT 6 bakken) Rotterdam --> Delft (s5100) opeens de omroep: omdat deze trein nogal vol is mag de 1e klas ook gebruikt worden. Eh....naast mij zat nog niemand en sowieso waren er in de achterste bak nog redelijk wat zitplaatsen vrij. :? Gevolg was vervolgens wel dat iets meer dan 10 mensen in ''mijn'' bak toch maar even de 1e klas eens gingen uitproberen, terwijl dat dus helemaal niet nodig was.

Jammer dat zelfs deze open sprinters niet helpen met een betere reizigersverdeling. Iedereen wil altijd door de 1e deur, propt zich naar binnen en wil zelfs niet even in die bak met klapzitjes gaan staan. Heb wel al meegemaakt dat sommige conducteurs op het perron van Delft reizigers naar achter door verwijzen. :pos:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

Het is wel een mooie manier om de reizigers beter te verdelen. Die staan kennelijk alleen op als er een "beloning" voor is, dat ze in de eerste klasse plaats mogen nemen... :roll:

Misschien kan de NS beter op de achterste tweede klasstoelen tegoedbonnen voor de broodjeszaak neerleggen: 25% korting op een broodje gezond... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Vinny schreef:Misschien kan de NS beter op de achterste tweede klasstoelen tegoedbonnen voor de broodjeszaak neerleggen: 25% korting op een broodje gezond... :twisted:
Dan nog wordt je m.i. opgelicht -o-
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

Ja je eigen boterhammetje smeren is altijd een stuk goedkoper natuurlijk :roll:

Servex is echt niet duurder meer dan een gemiddeld horecaestablishement in Amsterdam Centrum. Sterker nog: De Bagels en Beans zijn zelfs significant duurder...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door reisthijs »

Problemen vanochtend tussen Utrecht en Amsterdam. Bij Zuilen reden we langzaam om even later helemaal te stoppen: de machinist had opdracht gekregen om te schouwen want er zou iets op het spoor liggen. Even later bleek dat er een stoffelijk overschot was aangetroffen... :( waarop dus het hele treinverkeer daar werd stilgelegd.

Na een uur stilgestaan te hebben zijn we weer teruggereden naar Utrecht waarvandaan ik met een omgeleide trein alsnog in Amsterdam kon komen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

Oei dat is toch wel een naar treinritje geworden...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ruben »

Afbeelding

8-)
De integratie van NS Hispeed in de binnenlandse IC-dienst wordt nog wat verder opgeschroefd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

Eindbestemming Hoofddorp... :?:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ardan »

Ik denk dat er in Duitsland problemen zijn, de Berlijntrein van 11 37 uur uit Amersfoort naar Duitsland had ook al een vertraging van een uur en 40 minuten..
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Thom91 »

Ruben schreef:Afbeelding

8-)
De integratie van NS Hispeed in de binnenlandse IC-dienst wordt nog wat verder opgeschroefd.
extra ingelegde ic omdat de berlijn ic wss vertraging had ;)
Komt wel goed schatje.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daan »

Alleen jammer van de foutjes... ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Toen ik vanmiddag perron 11 op Utrecht Centraal op kwam lopen kwam daar de flink vertraagde t2859 binnenrijden, volgens aankondiging vertrekkend van 11a. Hij reed echter voor de "verandering" weereens door naar spoor 11z, beetje jammer weer...
Kennelijk heeft de daaropvolgende t1759 toch wel erg veel reizigers die verder dan Deventer of ri. Zwolle willen, want er bleven er opvallend veel gewoon daarop wachten. Of ze hadden geen zin in een wat knus IRM-viertje natuurlijk, al miste de 1759 ook twee bakken wat de boel wat voller maakte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Hm... Het gaat weer lekkrr vandaag...

Ik kwam om 19:24 aan op Ut met het plan om om 19:37 de 3000 richting Ed te pakken. Echter reed deze niet. Dan maar om .53 met de 2000.

Deze kwam uiteindelijk rond een uur of 8 binnen en vertrok daarna stapvoets (ivm gestoorde overwegen) richting Db. Na daar nog een minuut of 10 gestaan te hebb en zijn we nu met een reselijk vaartje onderweg rixhting Klp.

Ik ben benieuwd met hoeveel vertraging wij aankomen, en met hoeveel vertraging ik aankom in Ed...

(en dan natuurlijk de grote vraag of ik ook nog terugkom)
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Vanmiddag stapte ik in Leiden de s3400 uit. Toen ik de trein uitstapte en 10 meter verderop wilde ik naar links voor de trap. En toen moest een forens met wat haast weer net over mijn blindenstok kieperen. En omdat die dingen niet al te stevig zijn, zit daar dus nu een lichte buiging in...

Eerder vanavond had ik vanaf Sloterdijk de s4000 van 21:52. Volgensmij werd deze uitgevoerd door een SLT4. Het was ontzettend druk (in ieder geval bomvol bij de balkons). Waarom worden er daar niet wat langere treinen ingezet? Het kan soms ontzettend druk zijn in deze treinserie na de avondspits.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

De sprinterseries vanaf Amsterdam Centraal zowel richting Uitgeest als die richting Amersfoort en Almere zijn allemaal behoorlijk gevuld in de avonduren maar de inzet is wel redelijk kort. Mij is ooit verteld door een S&V-team dat dat is vanwege de sociale veiligheid. In de treinen zouden mensen meer op elkaar letten waardoor vandalen en mensen met ongewenst gedrag minder de kans krijgen om toe te slaan. Die drukte in de avonduren is trouwens ook aardig structureel, de sprinter van kwart over tien naar Almere vanuit Amsterdam Centraal is gewoon elke avond van de week tot de rand gevuld :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Bee schreef:De sprinterseries vanaf Amsterdam Centraal zowel richting Uitgeest als die richting Amersfoort en Almere zijn allemaal behoorlijk gevuld in de avonduren maar de inzet is wel redelijk kort. Mij is ooit verteld door een S&V-team dat dat is vanwege de sociale veiligheid. In de treinen zouden mensen meer op elkaar letten waardoor vandalen en mensen met ongewenst gedrag minder de kans krijgen om toe te slaan. Die drukte in de avonduren is trouwens ook aardig structureel, de sprinter van kwart over tien naar Almere vanuit Amsterdam Centraal is gewoon elke avond van de week tot de rand gevuld :?
Dat je een SLT een beetje vol wil hebben voor de sociale veiligheid kan ik mij wel voorstellen. Maar wat is dan het ebzwaar om de SLT4 te vervangen door een SLT6? Dan heb je 2 bakken met bijbehorende zitplaatsen extra. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Bij een SLT-6 is de binnenruimte in twee delen gedeeld door de eerste klas, als de spreiding dus slecht is verminderd de sociale veiligheid.

SGM-3 vond men al op het randje op de avonduren op de lijnen naar Weesp.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Wubbo »

De s4000 is een van die series die vreselijk zijn om te versterken of materieel uit te wisselen. Dat kan namelijk eigenlijk alleen in Rotterdam, en met wat pijn en moeite in Uitgeest (leeg van/naar Alkmaar dan). Dat betekent dus dat je om 20.25 uit Rotterdam al wat anders moet sturen. De vraag is of Rotterdam dat heeft, en of je de rest van de avond met 2 bakken extra moet rijden omdat het van Amsterdam tot net voorbij Zaandam druk is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten