OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door htm_tram »

find_your_spot schreef:
Bee schreef:maar ik heb het in Nederland nog nooit eerder gezien.
Amsterdam Lelylaan
Statin Voorburg heeft al een hele lange tijd asfalt liggen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Michael »

net een kansloze discussie tussen 2 chauffeurs en passagiers op het station: 120 was na 3 minuten na zijn officiele vertrektijd er nog niet gaan ze allemaal vragen waar die is. Chauffeur zegt weet ik niet. Komt andere chauffeur aangelopen en zegt je hebt de verkeerde bus gepakt. Passagiers: dus dit is wel de 120? chauffeur van de bus. nee dit is 117. Dus ze stapten toch maar in de 117. Rijden we bij het station weg komt de 120 aangereden. Bij de eerstvolgende halte stroomde de bus halfleeg zodat ze daar de 120 konden nemen. Sommige mensen moeten echt leren om geduld te hebben.

Voorbeeld van gisteravond:
Bij mij in het dorp was het zicht echt heel slecht vanwege de mist. Dus is het logisch dat dat in de polder nog erger is. ik kwam om 17.50 bij de bushalte aangelopen om de bus van 17.59 te nemen. Er stonden nog mensen. Wat bleek: de bus van 17.47 was nog niet geweest. Om 17.59 lopen 2 mensen vloekend weg omdat de bus er nog steeds niet was. Ze lopen de hoek om en wat komt er aangereden? De bus van 17.47 (die van 17.59 was ook nog nergens te bekennen) Ik stap in. Chauffeur bied zijn excuses aan dat ie te laat was. Wat ik natuurlijk wel begreep vanwege de zeer dichte mist. Maarja sommige mensen denken nou eenmaal alleen aan hun eigen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Vinny »

htm_tram schreef:
find_your_spot schreef:
Bee schreef:maar ik heb het in Nederland nog nooit eerder gezien.
Amsterdam Lelylaan
Statin Voorburg heeft al een hele lange tijd asfalt liggen.
Leiden, Voorburg, Lelylaan.

Melanie maakt wel heel erg vaart met het asfalteren van het spoorwegnet :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Gelukkig had men, ondanks alle verstoringen van vandaag, toch nog IRM voor de t1759 gevonden. Was maar goed ook gezien de immense mensenmassa die erop stond te wachten... een zesje kwam leeg vanaf de Cartesiusweg in Utrecht en een viertje vanuit Rotterdam of Den Haag. Leek er sterk op dat een van beide delen met een SGM-III tot Utrecht gereden heeft trouwens: 1759 was naar spoor 12 gewijzigd en op 11 kwam dat Sprintertje binnen rond de gebruikelijke aankomsttijd van de bewuste trein.

Trein stond vrij ver naar achteren en vooraan zag het er vrij kansloos uit, dus maar naar het achterste stel gelopen en zodoende lekker ruim kunnen zitten :)

Ga er trouwens vanuit dat het viertje uit Rotterdam kwam, in Deventer zou deze trein namelijk andersom gesplitst worden: vooroplopend viertje eraf en het zesje door naar Enschede. Dat zou op die manier dus volgens omloop zijn...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Vanmiddag was het feest met de t2646. Op Den Haag Centraal was ik de trein ingestapt om even later met een *TOK* te horen dat er een ander treinstel werd aangekoppeld. Maar even doorgelopen en een paar bakken verder ingestapt. Na een half minuutje ging het licht aan, al bleven de bestemmingsdisplays in de cabine nog op 'Den haag Centr' staan.
Net buiten Den Haag reden we wat langzaam en er werd wat onverstaanbaars over gezegd door de omroep.
Tot vlak voor Schiphol ging alles goed. Maar daarna zijn we erg langzaam gaan reden en met een slakkegangetje voorbij hoofddorp. Er werd eveneens iets onverstaanbaars over gezegd door de luidspreker. Op Schiphol hadden we inmiddels +6, waarschijnlijk omdat er een Sprinter naar Almere met +5 voor ons reed. Volgens de conducteur was de vertraging 'omdat we voor Schiphol langzaam reden'. Tsja, of zeg de waarheid, of zeg gewoon dat je het niet weet. -o-
De vaart ging er daarna niet echt in (oftewel: Dexter was niet de machnist :mrgreen:), waardoor we op Amsterdam Sloterdijk met +6 of +7 aankwamen. De s3000 was toen al weg (je zou toch maar over willen stappen voor Anna Paulowna en Den Helder...) en de s4000 stond toen op het punt te vertrekken.

Overigens zag ik, ondanks dat het al aardig schemerde, dat Lelylaan inderdaad door Melanie onder handen si genomen. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:Gelukkig had men, ondanks alle verstoringen van vandaag, toch nog IRM voor de t1759 gevonden. Was maar goed ook gezien de immense mensenmassa die erop stond te wachten... een zesje kwam leeg vanaf de Cartesiusweg in Utrecht en een viertje vanuit Rotterdam of Den Haag. Leek er sterk op dat een van beide delen met een SGM-III tot Utrecht gereden heeft trouwens: 1759 was naar spoor 12 gewijzigd en op 11 kwam dat Sprintertje binnen rond de gebruikelijke aankomsttijd van de bewuste trein.

Trein stond vrij ver naar achteren en vooraan zag het er vrij kansloos uit, dus maar naar het achterste stel gelopen en zodoende lekker ruim kunnen zitten :)

Ga er trouwens vanuit dat het viertje uit Rotterdam kwam, in Deventer zou deze trein namelijk andersom gesplitst worden: vooroplopend viertje eraf en het zesje door naar Enschede. Dat zou op die manier dus volgens omloop zijn...
SGM kwam uit R'dam volgens Somda
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Zag het net ook ja... slechts een piepklein verschil in capaciteit met een IRM-VI natuurlijk :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Vanmiddag stapte ik in een buslijn die diverse malen op de route flinke omwegen maakt waardoor je twee keer zo lang onderweg bent dan met de directe lijn, na mij stapte een Nederlands echtpaar in die ik de eindbestemming hoorde mompelen dus ik waarschuwde ze maar gelijk even dat ze dan beter de directe bus konden nemen, nee nee dat was niet nodig want ze reden puur voor de lol mee. Tevens bleef er ook nog een oude man de gehele rit zitten, die leek ook wel een middagje met de bus op pad. Ik heb hier in Luxemburg altijd het idee dat ik de enige ben die zulk soort lijnen van begin tot eindpunt aflegt, maar kennelijk lopen er toch meer van dat soort mensen rond. :Y
In Nederland is dat de gewoonste zaak van de wereld maar hier in het land vrij zeldzaam...

Terwijl ik tijdens de rit met dat Nederlandse echtpaar in gesprek was begon ik steeds meer in de gaten te krijgen dat de chauffeuse echt prima ons rappe Nederlandse gebabbel kon verstaan; van tijd tot tijd vreemd kijken, exact op het juiste moment lachen, etc.
Zeg hoe komt het dat u ons zo goed kunt verstaan? "Mijn echtgenoot is een Nederlander, ik kan het ook redelijk spreken."
Tja opzich een vrij logische verklaring maar blijf het knap vinden dat ze zelfs mij prima kan volgen, ik praat namelijk zeer snel. Uiteraard kan ik zelf ook het Luxemburgs best aardig verstaan maar dan moet het wel netjes worden uitgesproken en in een kalm tempo gaan.

Aan het einde van de rit keek de chauffeuse op de kilometerteller; hmm een half miljoen, zal die binnenkort wel vervangen worden. Ik keek een beetje verbaasd want je zou denken dat ze ook hier naar EURO-uitstootnormen kijken, te dure reparaties/revisies of doodgewoon de leeftijd van de bus, maar nee een bus wordt simpelweg vervangen zodra er een half miljoen op de teller staat, legde ze uit. Tja dan is het raadsel gelijk opgelost waarom er nog een paar wagens uit 2002 rondrijden wat bovengemiddeld oud is, kennelijk erg weinig kilometers gemaakt of de kilometerteller is al jaren defect. :Y
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Edwin »

Vanochtend (7:40) stond er in Almere lijn 159 ri. Almere-Stad Station Centrum (Niet Instappen stond er op de film) net na de kruising van de busbaan met de Hospitaaldreef, tussen halte Greta Garboplantsoen en Flevoziekenhuis, met zijn gevarenlichten aan. Weet iemand wat er gebeurt is met die bus? Een aanrijding met een auto op de Hospitaaldreef?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Meltrain »

Afgelopen nacht had ik de t2295 vanaf Delft Zuid naar Rotterdam Lombardijen.
Ten eerste viel me al op dat ik niet de enige instapper was te Dtz: de andere passagier was (hoe kan het ook anders?) ook een student. :lol:
Verder kwam de trein met ongeveer +5 aan te Rlb. Op zich geen probleem, maar net na aankomst ging ineens het licht op beide perrons uit. :? Ik weet niet of het een zeer plaatstelijke storing is, of dat de verlichting is ingesteld dat het elke nacht om 1:30 uitgaat.
Hoe dan ook: het was nu best onhandig, aangezien het licht uitging op het moment dat de reizigers (ik was inderdaad niet de enige uitstapper) nog de trap af moesten, dus ik vond het eigenlijk een beetje gevaarlijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

In Castricum was dat ook altijd zo; de laatste trein die ik vrijwel dagelijks had kon nog weleens wat aan de late kant arriveren wegens werkzaamheden of roestrijden, nou dan stapte je dus op een volledig donker perron uit. De deuren en hekken van de uitgangen waren zelfs eens een keertje al dicht toen de trein 25 minuten vertraging had... Zijn we maar met zijn allen in het spoor gesprongen en naar de overweg gelopen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Altijd leuk, Margriet Winterfair-publiek wat maar zelden met de trein gaat... zo werd mij vanmiddag op perron 11/12 gevraagd of er ook nog ergens een spoor 12 was. Mevrouw had alleen 12a en 12b kunnen vinden :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Etienne »

Door een seinstoring rijden er vanochtend geen treinen tussen Dt en Rijswijk. Slechts mondjesmaat schijnt er iets te rijden, maar dat is nog niet helemaal zeker.
Tevens bevindt zich op de omreisroute via Gd ook een seinstoring en de Fyra is ook niet het beste alternatief. In iedere geval de t910 rijdt met een vertraging van 75 minuten, de t912 rijdt niet en t914 rijdt ook al met een vertraging van +20.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Geert »

De Randstadrail reed perfect op tijd en had in Den Haag nog meer dan genoeg zitplaatsen *O*
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Geert schreef:De Randstadrail reed perfect op tijd en had in Den Haag nog meer dan genoeg zitplaatsen *O*
zou dat niet normaal moeten zijn? XD
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Nou ja, als alle reizigers die normaal de trein nemen nu de Randstadrail hadden genomen niet. :wink: Denk dat veel reizigers via Gouda zijn omgereisd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Delft schreef:Nou ja, als alle reizigers die normaal de trein nemen nu de Randstadrail hadden genomen niet. :wink: Denk dat veel reizigers via Gouda zijn omgereisd.
Dat is vaak wel het adviesja, via Gouda. Het valt wel op dat er nooit meer een omreisadvies gegeven wordt over de voormalige hofpleinlijn (nu Randstadraillijn E).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Meltrain »

Toen ik vanochtend op Rlb kwam, zag ik dat de t5020 opgeheven was en de t5120 met +5 reed. Lekker dus... :?
Gelukkig kwam de t5120 wel met een VIRM-IV (eigenlijk nog steeds te weinig) waarin de gangpaden zeker niet vol waren, maar al die koeien* op het balkon weigerden door te lopen. :evil: Het leek er al even op dat ik (als enige reiziger) niet meer mee zou kunnen, maar ik heb mezelf gewoon naar binnen gepersd. Ik ga toch niet wachten omdat sommigen niet doorlopen? :roll:
In elk geval: bij Rtz kon ik mezelf al naar de bovenverdieping wurmen en bij Rtb had ik zelfs een zitplaats.
Eerst zou deze trein ook t/m Delft rijden, daarna weer door naar Gvc en uiteindelijk toch tot Dt. Volgens mij was het ook zo ongeveer de enige trein tussen Rtd en Dt.
Inmiddels is de s5000 nog steeds opgeheven tussen Gv en Ddr en dankzij de aanrijding bij Hillegom zijn nu ook een aantal s2200 opgeheven. De s1900 rijdt niet tussen Rtd en Gvc.
Conclusie: Delft heeft op de s5100 na, geen verbinding meer. Dus ik ben gewoon van mening dat de s2100 extra in Delft moest stoppen, maar helaas is de NS het niet met me eens. :roll:

*Mijn excuses aan alle koeien die zich beledigd voelen dat ik hen met deze personen vergelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Dan zou NS aan RET geld moeten betalen, zodat reizigers met een NS vervoerbewijs van de Randstadrail gebruik kunnen maken. Als je ze via Gouda laat reizen hoeft dat uiteraard niet.

EDIT: Dit is een reactie op KM46
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Meltrain »

Reizigers tussen Delft en Den Haag moeten volgens mij wel gebruik maken van de HTM.
Ik hoop dat de NS met hen wel een regeling heeft.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Delft schreef:Dan zou NS aan RET geld moeten betalen, zodat reizigers met een NS vervoerbewijs van de Randstadrail gebruik kunnen maken. Als je ze via Gouda laat reizen hoeft dat uiteraard niet.

EDIT: Dit is een reactie op KM46
Hmm, je zou toch denken dat dit niet moeten uitmaken. Zeker niet nu we de ov-chipkaart hebben.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Ja dat mag; vanochtend om 6:15 stond er op de ARGOS borden van Delft dat reizigers gebruik konden maken van HTM.

Ik heb vanochtend net de storing ontwerken; normaal neem ik de sprinter van 6:15 naar Rotterdam, die dus niet kon rijden. Echter vertrok er precies toen een kerende sprinter vanuit Rotterdam die weer terug reed. Ook de seinstoring bij Gouda wist ik te ontwijken, dus ik was gewoon mooi op tijd in Amersfoort :)

Is trouwens een flinke rommel vandaag op de as Amsterdam-Rotterdam:

-Rijswijk-Delft al de hele dag een seinstoring, geen tot beperkt treinverkeer
-Hoofddorp-Leiden beperkte dienstregeling op last van de politie (inmiddels opgelost)
-Haarlem-Leiden aanrijding met een voertuig, geen treinen
-HSL ook al bijna de hele dag een seinstoring, beperkt treinverkeer

Straks maar even zien hoe ik vanuit hier weer naar Delft ga.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Etienne »

Mijn stagebegeleider woont in Leiden, deze kwam met omreizen via Den Haag HS en CS en daarna met RandstadRail E met een kleine +45 aan in Rotterdam. Vanmiddag gaat hij via dezelfde route terug.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Ook terug zonder vertraging aangekomen in Delft. *O* Net na de storing aangekomen.

Beetje bizar alleen dat op de balkons van de voorste bakken van de s5100 het flink proppen was, maar in de hele trein tientallen vrije zitplaatsen waren. En maar klagen over te volle treinen. :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

De t1759 was vandaag weer wel heel erg goed gevuld. Slechts deels een spreidingseffect trouwens, het valt me de laatste tijd op dat het perron aanzienlijk voller staat dan voorheen. Kennelijk een erg populaire trein.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten