OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Wat was het weer vreselijk mistig vanavond, de buschauffeur en ik waren de afslag Dickweiler echt aan het zoeken, hij reed al een heel tijdje 5 km/u omdat de afslag daar ongeveer ergens moest zijn, pas toen we er nog maar drie meter bij vandaan waren zagen we het verkeersbord waarna de afslag echt direct volgt. Het probleem is daar dat het een kaarsrechte weg is met geen enkel herkenningspunt van een huis, boom, bruggetje o.i.d. en het verkeersbord als een van de weinige in Luxemburg op een hoge paal staat dus dan kun je het wel leuk van reflecterend materiaal maken maar heeft geen enkel nut want zowel mistlicht, dimlicht als grootlicht schijnen er onderdoor.
Michael
Berichten: 11742
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Michael »

Het was al een ramp met storingen vandaag en Den Bosch-Tilburg lag er ook (deels) uit. En toen kwam er een storing tussen Breda en Tilburg. Eerst door een aanrijding met een dier en 5 minuten later problemen met bovenleiding. De bus naar Tilburg van Veolia werd massaal opgezocht. Uiteraard moest er gewoon een kaartje gekocht worden
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daelea »

VIRM m8653 in de s3000 heeft'r moeite mee vanochtend; met veel horten en stoten met +5 uit Ed vertrokken (aankomst was +0), vervolgens vlak voor Klp hard gerem (heel schokkerig) en regelmatig (onder het remmen) het geluid alsof iets hard leegloopt net onder het voorste balkon. We kwamen precies voor de overgang tussen de perrons op Klp tot stilstand, en rijden na een paar seconden verder langs't perron.
Wellicht nèt een aanrijding voorkomen? (Machinist ging niet op de tyfoon)
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Klinkt als glad spoor, slippen, de antiblokkeerinrichting en een snelremming.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Zie net dat er tegenwoordig een bakbord t.h.v. Blo staat. Vast voor de kerende museumpendel, maar wel een geinig gezicht zo langs de vrije baan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

Reiziger Delft schreef:Ook terug zonder vertraging aangekomen in Delft. *O* Net na de storing aangekomen.

Beetje bizar alleen dat op de balkons van de voorste bakken van de s5100 het flink proppen was, maar in de hele trein tientallen vrije zitplaatsen waren. En maar klagen over te volle treinen. :?
Tja zo heb ik uiteindelijk mensen laten staan, na een buitenomroep, gebaren/fluiten/roepen bleef men schaapachtig staan kijken, en maar proberen om zich in het achterste treinstel te worstelen, terwijl er voorin nog voldoende plaats was(enkele zitplaatsen, maar zeker voldoende plaats om ruim te staan), dus uiteindelijk maar deuren gesloten, en toen Mcn groene lamp kreeg zijn we heel voorzichtig gaan rijden. Dit was echt de enige kans om weg te komen. We hebben in ieder geval heel veel reizigers achtergelaten.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

De Thalys reed gisteren tijdens de storingen om via Gd - Wd - Bkl. Mijn moeder zag er een rijden in Nwk.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:De Thalys reed gisteren tijdens de storingen om via Gd - Wd - Bkl. Mijn moeder zag er een rijden in Nwk.
dat was toen er naast de storing bij Dt ook een defecte trein op de HSL stond
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

*O* Utrecht Centraal ligt plat. Wat is er nu te zien op het digitale blauwe bord? -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Daniel »

Dat zal nu wel op zwart staan... waren ze gisteren vast aan het uitproberen met een kwart van het bord :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Mark »

Ik heb geen flauw idee... heb wel het geluk dat ik rustig aan heb gedaan thuis, anders had ik nu ook in Utrecht gestaan gok ik zo. _O- De storing begon net toen ik in Rotterdam de trein richting Amersfoort wilde pakken.
Dan maar via Schiphol, ben uiteindelijk maar een halfuurtje langer onderweg richting Hengelo. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Oef, net geluk gehad. :shock:
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Gekko123 »

Maar goed dat ik niet van plan was om vanavond naar mijn ouderlijk huis te gaan. Eindstation was namelijk Utrecht Centraal. Hopelijk is het morgenochtend opgelost, zodat ik gewoon op tijd op mijn werk kan zijn.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Ennes »

STF schreef:Wat was het weer vreselijk mistig vanavond, de buschauffeur en ik waren de afslag Dickweiler echt aan het zoeken, hij reed al een heel tijdje 5 km/u omdat de afslag daar ongeveer ergens moest zijn, pas toen we er nog maar drie meter bij vandaan waren zagen we het verkeersbord waarna de afslag echt direct volgt. Het probleem is daar dat het een kaarsrechte weg is met geen enkel herkenningspunt van een huis, boom, bruggetje o.i.d. en het verkeersbord als een van de weinige in Luxemburg op een hoge paal staat dus dan kun je het wel leuk van reflecterend materiaal maken maar heeft geen enkel nut want zowel mistlicht, dimlicht als grootlicht schijnen er onderdoor.
Jij beleeft nog wel eens wat met die bussen daar, je kan er bijna een heel eigen topic mee vullen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Ow er is geloof ik nog ergens een oud stoffig topic genaamd "nieuws uit Luxemburg"... :lol:

Helaas maak ik ook vaak genoeg rit na rit niks mee, dat ik na een aantal uur thuiskom en denk; had net zo goed in bed kunnen blijven liggen. :wink:

Mist is in ieder geval elk jaar weer een terugkerend probleem in Luxemburg; bijna de hele winter lang heb je elke avond en nacht mist maar deze week lijkt het wel extra erg, een tussenweg tussen helder en hopeloos mistig lijkt er momenteel niet te zijn.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Is het nou praktisch om op een busstation met vier haltes die elk 24 meter lang zijn om 14.40 uur met tien bussen tegelijkertijd te vertrekken...? Het was me ooit al eens in de dienstregeling van busstation Echternach opgevallen dat er 1x per dag een moment is dat er binnen vijf minuten maarliefst dertien bussen vertrekken, gisteren eens gaan kijken; wat een opgepropte bende... Het past uiteraard totaal niet langs de haltes, je hebt dus 96 meter halte in totaal en daar moet je mimimaal 135 meter aan bussen op kwijt...

Vooral die 3x lijn 486 van 14.40 uur moet je haast voor gestudeerd hebben om te begrijpen welke je precies moet hebben;

486 GREVENMACHER
Mertert direct

486 GREVENMACHER
Wasserbillig direct
via Mertert Eglise

486 GREVENMACHER

Zowiezo wordt je gek van dezelfde (eind)bestemmingen;

474 GREVENMACHER
via Wecker

475 GREVENMACHER
via Manternach

481 MANTERNACH
via Bech

414 LAROCHETTE
via Beaufort

416 MERSCH
via Consdorf-Larochette

Kortom, als je naar Grevenmacher, Manternach of Larochette wilt heb je keus genoeg. :Y
Het meest frapante is nog dat alle lijnen die dan vertrekken een nummer in de 400 serie hebben terwijl er in Luxemburg toch geen touw aan de nummering is vast te knopen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:
KM46 schreef:De Thalys reed gisteren tijdens de storingen om via Gd - Wd - Bkl. Mijn moeder zag er een rijden in Nwk.
dat was toen er naast de storing bij Dt ook een defecte trein op de HSL stond
Heeft de HSL geen overloopwissels dan?
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Best een hoop zelfs maar de snelheid moet beperkt worden tot minstens 120 km/h als er mensen buiten lopen.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Gistermiddag zat ik vlak voor Schiphol in de s2600 en we werden opeens door een van de middelste buizen gestuurd richting Amsterdam. Naast ons kwam een Thalys rijden (met +31). Op Schiphol aangekomen op spoor 2. Toen we vertrokken kwam de Thalys er pas aan. In de tunnel kennelijk weer gewisseld, want bij de Riekerpolderaansluiting hoefden we niet door die nare vertragende wissel heen; en de gevreesde Thalys werd ook niets eens voorgelaten!

En gisteravond weer lekker met de reisinfo op Zaandam. Rond 20:30 werd er doodleuk omgeroepen dat de s4000 in verband met de storing bij Utrecht niet verder reed dan Breukelen; reizigers die verder moesten werd aangeraden in Amsterdam Sloterdijk over te stappen (op wat en waarheen werd maar in het midden gelaten).
En wegens alle perikelen besloten de TBP's op spoor 4 maar op blanco te gaan staan. Toen de Sprinter van 19:44 binnen kwam rijden, werd er goed gebruik gemaakt van de buitenboordomroep van de SLT door de HC om aan te geven dat dit de Sprinter naar Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal is. :pos: Eerste keer dat ik deze omroep in actie heb gezien en het is een goede aanvulling voor als de TBP's er weer eens geen zin in hebben.
Overigens werd in deze trein de HC nog even geplaagd door een reiziger. "Meneer, kijk eens goed op mijn kaart." De HC zag echt niks en na een paar keer opnieuw aansporen vertelde de jongedame dat ze vandaag jarig is. :mrgreen: De HC feliciteerde haar, maar zei dat hij helaas niks bij zich had (en dat hij voortaan op deze dingen gaat letten :mrgreen:).
Beul van de blindegeleidelijn
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Ik heb een extreem vrolijke en vriendelijke HC op de 21740...

Dr zit hier een kerel met een aardig grote hond, helemaal tegen die hond praten en alles, extreem vrolijke goedemiddag tegen 2 kids die voorbij liepen... Mooi wel :mrgreen:
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Edwin »

Vrijdag nam ik op Duivendrecht om 17:22 de IC naar Almere Centrum. Stapte er een jongen de trein in met de vraag is dit de trein naar Weesp? 2 andere jongens zeiden ja en ik zei nee. Wat bleek de stoptrein naar Almere Oostvaarders had 20 minuten vertraging en de IC kwam netjes op tijd. Die 2 jongens bleven zitten op het balkon, die geloofden mij niet dat de trein niet in Weesp stopte, die andere jongen wel.

Is het niet redelijk dat er wordt omgeroepen als er eerst een andere trein aankomt?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

Jij nam Donderdag toch niet toevallig de 6 van 8:06 en de IC van 8:18? Of wel?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Fluistert de buschauffeuse vanavond ineens tegen me; "gelukkig zit jij naast me"
Ik snapte er in eerste instantie niks van, wat een vreemde opmerking dacht ik. Bleek dat ze eerder dit jaar te zijn lastig gevallen door de persoon die zojuist bij de halte was ingestapt, toen was de bus compleet leeg en kon niemand haar te hulp schieten. Tja je kunt inderdaad niet veel dan, er zit geen noodknop in zoals in Nederland tamelijk gebruikelijk is.

Nou ja, hij ging deze keer rustig achterin zitten en stapte een paar haltes later weer uit. Maar ik kan me voorstellen dat de schrik er een heel tijdje in blijft zitten bij de chauffeuse.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

En voor de vierde keer in 4 reizen op zondag naar Enschede dat ik een kwartier tot een half uur later aankwam op de bestemming...

1ste keer: 2 goederentreinen voor mijn trein, waardoor +15 te Es. Zwaai Zwaai busje lijn 5 en lijn 20, dus een half uur wachten.
2de keer: een goederentrein die vertraagd was, in Apeldoorn ingehaald mocht worden, sprinter er pas in Rijssen langs en tot Es achter de 7900 blijven hangen. bus 20 net kunnen halen, waardoor +15.
3de keer: sein/wisselstoring Deventer-Almelo, waardoor +10 te Wierden, dus vertraagde(!) 7900 ervoor, dus half uur vertraging.
Vandaag: Extra stop op Enschede Drienerlo + lang wachten daar + aankomen op spoor 3 ipv 4 (ik zat in het midden, dus gunstig bij uitstappen richting busstation) resulteerde in een aankomst van 18.41 op het busstation. De bus die ik wilde hebben vertrok om 18.40. Helaas, dus de lijn 20 gepakt en dus een kwartier vertraging.
Bij twijfel: gebruik beton.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Aan het einde van de middag ving ik een gesprek op tussen een buschauffeur en de stationschef van Luxemburg-stad; jij moet vanavond toch de laatste rit naar Echternach rijden? Denk je er wel om dat je pas 22.40 uur vertrekt, vorige zondag is een van je collega's veel te vroeg vertrokken!
Ja hij wist er al van, haha dat heb je met die kleine bedrijfjes he; elk blunder weet gelijk iedereen. :wink:

Boft Dexter even dat ie bij een groot bedrijf werkt. :lol:

Er stapte trouwens nog een vreselijk dronken vent in vanavond, 100 keer vragen aan zowel de chauffeur, de stationschef als mij of we naar Waldbillig gingen; ja, jaja, JA, JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Opeens hoorden we dat Waldbillig gezeur niet meer maar waren er snurk geluiden voor in de plaats gekomen... Bij Waldbillig lag ie nog diep te slapen, ik heb drie keer in me handen geklapt, WALDBILLIG geroepen, maar nog werd ie niet wakker. Dus is de chauffeur hem maar gaan wakker schudden, met veel moeite werd ie wakker en heeft het minstens drie minuten geduurd eer ie uitgestapt was. Tja ondanks dat het nog niet zo laat was, komt er op zondag daarna geen bus meer in Waldbillig dus je kunt die slapende vent moeilijk meenemen tot het eindpunt, dan komt ie vandaag niet meer thuis en ben je als buschauffeur haast verplicht hem terug te rijden met een leeg materieel rit... Doe je dat niet, dan moet je niet gek opkijken dat je twee dagen later bij je chef mag komen om de taxirekening te voldoen... Kortom dan liever wat vertraging oplopen om zo'n vent wakker te krijgen en de bus uit te duwen, dan allerlei toestanden naderhand.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten