OVer je reiservaringen in november 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Caspar »

Vandaag moest ik naar Heerlen op en neer vanuit Noord Holland. De s800 bestond uit een hele Virm4 en dat waren vanaf Amsterdam centraal tot aan Den Bosch staanplaatsen in de gangpaden. Dat de reizigers naar Arnhem en Nijmegen ook met het 4tje mee moesten hielp natuurlijk niet mee. Tegenover mij in de 1e klas plofte een mevrouw neer die meteen riep: Ik heb een kaartje gekocht om te zitten, dan ga ik hier nu ook zitten met mijn 2e klas kaartje.
Ze raakte een beetje aan de praat met een gepensioneerde man van een jaar of 70, wat wel leuke gesprekken opleverde. De mevrouw in kwestie werd gebeld door haar advocaat in Den Bosch, die melde dat de afspraak twee uren later zou plaats vinden. Meneer zegt: Ow maar dan heeft u tijd om een lekkere Bosse Bol te halen. Mw: Aha u bent een echte Zeeuw toch? Daar komen de bollen toch vandaan, uit Zeeland? En dat voor een vrouw van 40... Wat een basiskennis. :lol: Die twee reizigers kenden elkaar niet, maar als ze op een bühne zouden gaan staan zouden ze zo een komische act kunnen vormen.
De twee wc's in het 4tje waren vanaf Amsterdam tot Sittard afgesloten, dus ik kon niet naar de wc :roll:
In de s4500 van Hoorn naar Amsterdam was dat ook al lastig, want ook daar waren staanplaatsen door de gangen heen met 7 bakken ICMm. Ik dacht toen nog; ow ik ga in de s800 wel even naar de wc, dan hoef ik me niet door al die mensen heen te wurmen. Uiteindelijk heb ik het maar 3,5uren opgehouden noodgedwongen :neg:
Overigens; op een serieuze vraag van een reiziger welk deel van de trein naar Heerlen zou gaan zei de HC op het perron: Onderste deel gaat naar Heerlen, bovenste deel gaat naar Maastricht. De HC deed het overkomen alsof ie het een ontzettend domme vraag vond, omdat de trein maar uit 1 stel bestond. Hij nam dan ook niet de tijd om een reactie van de reiziger af te wachten en draaide zich na deze opmerking meteen om...

De terugweg was het zowaar nog drukker tussen Utrecht en Amsterdam, het was zelfs proppen voor een staanplaats in de 1e klas.. En dat om 18.30 :roll:

Verder zag ik nog een DDM1 met 120km/u door Sloterdijk heen razen richting Haarlem toen ik daar aan het overstappen was :D
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Milco »

DDM-1 heb ik vandaag ook al gezien: er raasde er één langs Almere Oostvaarders in de richting van Almere Centrum. Gek genoeg reed hij langs op de tijd van de 3900. Heeft er toevallig een DDM-1 in de 3900 gereden vanmorgen?
Overigens zag ik vorige week ook al een DDM-1 langs Almere Oostvaarders, maar dat was wel een LM-rit.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Klaasje »

DDM-1 rijdt proefritten op de flevolijn wanneer een stam gecompleteerd is met een loc. Dat zou je gezien kunnen hebben.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

@Caspar: waarom ben je niet op Sloterdijk naar de WC gegaan? Volgens de reisplanner heb je daar 12 minuten overstaptijd. En een schone, niet-schommelende WC is toch altijd beter? :D
Beul van de blindegeleidelijn
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Vanavond een buschauffeur tegen mij; jij rijdt toch vaker mee met ons bedrijf? Hoe vind je mij rijden? Hoe rijden mijn collega's, A..., B..., C...? Wie is de beste en wie is de slechtste rijder?

Haha net alsof ik alle namen daar ken, van de ongeveer 60 personeelsleden weet ik van hooguit 35 hoe ze rijden en van slechts 5 of 6 de naam. Al hoef ik vaak een personeelslid maar heel even te beschrijven en ze weten al over wie je het hebt. Een echt slechte rijder ben ik eerlijk gezegd bij dat bedrijf nog nooit tegengekomen, daarvoor moet je bij CFL zijn zei ik; die hebben een zooitje chauffeurs erbij die zich zouden moeten schamen voor hun rijstijl...
Tja zei hij; dat is een staatsbedrijf, daar kan alles... Bij een zelfstandig bedrijf als de onze schoppen ze je direct de deur uit als je je niet fatsoenlijk kunt gedragen op de weg.

Het was echt zo'n chauffeur die volgens mij alles doorkletst wat je hem vertelt dus ik heb niet al te duidelijk aangegeven wie ik toch wat matiger vind rijden of niet uitblinkt in de omgang met passagiers, dan kom ik er de volgende keer niet meer bij ze in. :wink:
Wel even als test de naam genoemd van een zeer goede chauffeuse, als die de volgende keer begint te stralen wanneer ik instap, weet ik genoeg over het "roddelgehalte". :Y
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door webguy »

Niet mijn foto, maar je kan inmiddels naar Noord lopen...
Afbeelding
Klik
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Geert »

Cygnum schreef:Fijn om te weten dat chauffeurs tegenwoordig nog op je wachten als ze je aan zien komen lopen en je nog als reiziger centraal staat -o- Qbuzz daalt snel in mijn achting. De kwaliteit daalt rap in de bus.
In welke regio is dat?
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Cygnum »

Geert schreef:
Cygnum schreef:Fijn om te weten dat chauffeurs tegenwoordig nog op je wachten als ze je aan zien komen lopen en je nog als reiziger centraal staat -o- Qbuzz daalt snel in mijn achting. De kwaliteit daalt rap in de bus.
In welke regio is dat?
Rotterdam. In het begin was alles nog perfect (werd je zelfs door de hoogste baas opgebeld als je een herhaalde klacht had en tenminste vriendelijk te woord gestaan), maar nu wordt het met de maand minder lijkt het.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Suus »

Een Citea op lijn 46 van het GVB reed gisteren met het klepje open naast de voordeur. Bij bijna elke halte zei een instapper er wat van, maar de chauffeur hield vol dat het door de nieuwigheid kwam en dat het vanzelf wel dichtging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door STF »

Heb ik toevallig ook eens op lijn 46 gehad alleen dan met een 12 meter Citaro; chauffeur had toen ook al voor de tiende keer gehoord dat het luikje openstond maarja het ging elke keer na een bocht weer open.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

Ducktape wordt zo onderschat tegenwoordig :(
Bij twijfel: gebruik beton.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Aking »

Het was anders het belangrijkste gereedschap van de treintechnicus bij EETC :X
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door MdJ »

Daar niet alleen hoor... :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door midnet »

nog net in nov-maar al enkele dagen terug: verplaatsing van KUL naar BKK.
Kuala Lumpur,MY: laatste dag, met de RapidKl onbemande skytrain van Pasar Seni naar Sentral- 1 MR
Met de gele AERObus van STARwira (Hino?-is altijd nogal onduidelijk hier) voor 8 MYR van Sentral KL naar de LowCost AirAsia terminal- 63 km, ruim 1 uur.
Inchecken en vliegen met AirAsia AirBus320, 10 minuutjes te laat (AirDelaysia is de bijnaam-al valt dat reuze mee) naar BKK-volle bak.
Met de SRT-ET Airport Rail/Cityrail van airport naar Phyathai- 28 km, 45 THB, 25 min.
Met de BMTA stadsbussen: 503, AC, van nabij naar Democr. Monument, 13 bt-opeens 1 minder als anders
Verder geboft met gratis rode bussen:
2 naar WTC/Rajprasong, 13 naar garage Klong Toey*grote Tesco hypermarket en foodcourt)- 136 tot aan Sukhumvit, vanaf soi 6 met de 25 via Chinatown naar Saranrom Park-en wandelingetje naar guesthse langsheen de nachtmarkt. Dit allemaal HINO of Mitsubishi. Zie voor foto's van BKKse bussen: thaitransit.blogspot.com
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door Meltrain »

VIRM schreef:@Caspar: waarom ben je niet op Sloterdijk naar de WC gegaan? Volgens de reisplanner heb je daar 12 minuten overstaptijd. En een schone, niet-schommelende WC is toch altijd beter? :D
Omdat dat €0,50 kost. Zeker als ik vermoed binnen 15 minuten gratis naar het toilet te kunnen, zou ik het ook ophouden.
Dan valt het alleen wel altijd een beetje tegen als het niet mogelijk blijkt.... :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Bericht door VIRM »

Meltrain schreef:
VIRM schreef:@Caspar: waarom ben je niet op Sloterdijk naar de WC gegaan? Volgens de reisplanner heb je daar 12 minuten overstaptijd. En een schone, niet-schommelende WC is toch altijd beter? :D
Omdat dat €0,50 kost. Zeker als ik vermoed binnen 15 minuten gratis naar het toilet te kunnen, zou ik het ook ophouden.
Dan valt het alleen wel altijd een beetje tegen als het niet mogelijk blijkt.... :(
Naja, ik heb die 50 cent er wel voor over, voor een bemensde, relatief schone en niet-schommelende WC...
Beul van de blindegeleidelijn
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten