Pagina 7 van 12

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 22:01
door STF
De gordelplicht is in 2005 afgeschaft.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 23:13
door find_your_spot
Echt super dom als je met een gewoon rijbewijs B meer dan zoveel mensen gaat vervoeren.

Zijn voorbeelden geweest waar het tot een ongeluk kwam en de bestuurder voor de rechter moest verschijnen met een geld boete erachter aan. Dat moet je niet willen.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: ma 14 nov 2011, 23:18
door Klaasje
Bij Veolia in Limburg heb ik wel eens een sprinter gezien met 8 gewone zitplaatsen en nog 6 klapzittingen als ik me niet vergis. Daar zal ook vast een chauffeur met rijbewijs D in hebben gereden. Was dat daar misschien ook het geval?

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 06:20
door mb90
Ik had het gisteravond wellicht niet zo duidelijk erbij gezet, maar op lijn 38 rijden busjes waar je met meer dan 8 personen in kan zitten. Met alleen een rijbewijs B red het daarop dus niet.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 14:01
door Raymond
Zijn dat die verlengde gevallen met dubbele voordeur? Bij het RDW zijn die goedgekeurd voor 17 zitplaatsen en 7 staanplaatsen. Maar zoals ik het lees stonden er dus iets meer mensen.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 16:59
door VIRM
De HC van mijn s800 was vanochtend best blij dat hij te vroeg (3 minuten) Zaanda binnen kwam rijden in de richting van Amsterdam. Volgens hem is 's ochtends best lastig op tijd rijden wegens de gladde rails, vooral met de Sprinters.

Overigens een klein vraagje: horen bij het aankoppelen van treinstellen de deuren gesloten te worden?
Ik zat eerder vanmiddag in de s2600 op Den Haag Centraal van 15:28 te wachten op vertrek. Ik zat redelijk voorin en de trein schudde op een gegeven ogenblik. Bij het uitstappen op Sloterdijk zag ik dat er een extra treinstel aan de vorokant was aangekoppeld. Bij dit aankoppelen op Den Haag Centraal werden de deuren echter niet gesloten.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 17:06
door Ennes
VIRM schreef:De HC van mijn s800 was vanochtend best blij dat hij te vroeg (3 minuten) Zaanda binnen kwam rijden in de richting van Amsterdam. Volgens hem is 's ochtends best lastig op tijd rijden wegens de gladde rails, vooral met de Sprinters.

Overigens een klein vraagje: horen bij het aankoppelen van treinstellen de deuren gesloten te worden?
Ik zat eerder vanmiddag in de s2600 op Den Haag Centraal van 15:28 te wachten op vertrek. Ik zat redelijk voorin en de trein schudde op een gegeven ogenblik. Bij het uitstappen op Sloterdijk zag ik dat er een extra treinstel aan de vorokant was aangekoppeld. Bij dit aankoppelen op Den Haag Centraal werden de deuren echter niet gesloten.
Nee het treinstel wat gewoon geremd op zijn plaats blijft hoeft zijn deuren niet gesloten te houden, alleen het treinstel wat dus aangekoppeld/afgekoppeld wordt (en dus echt in beweging komt zal zijn deuren behoren te sluiten)

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 19:00
door Karl
Gaat lekker, eerst een springer bij Delft, daarna een defecte trein bij Lage Zwaluwe...

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 19:13
door mb90
Raymond schreef:Zijn dat die verlengde gevallen met dubbele voordeur? Bij het RDW zijn die goedgekeurd voor 17 zitplaatsen en 7 staanplaatsen. Maar zoals ik het lees stonden er dus iets meer mensen.
Het is inderdaad zo'n geval zag ik net bij de RDW en via deze foto uit m'n archiefje:
Afbeelding

Dan zal het erom spannen of het te vol was of niet, maar echt comfortabel zag het er in ieder geval niet uit.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 19:35
door STF
Ik vind het toch wel erg frapant dat ik altijd dezelfde wagennummers lijk te treffen, als ik bij vervoerder Bollig in een nieuwe Integro zit is het bijna altijd wagen 62 en als ik in een oude Integro zit is het altijd en altijd de 39.
Nou is dit een klein bedrijfje met zo'n 35 bussen maar ook vroeger in Nederland bij NS e.d. trof ik soms vijf ritten achtereeen hetzelfde treinstel.

Pff ik ken een hoop idiote buslijnen in Luxemburg maar die van vanmiddag sloeg echt alles; de scholen gingen net uit dus dan rijden er aantal extra lijnen en ritten in het rond, veel bussen zaten behoorlijk vol na vertrek bij het schoolplein behalve die waar ik in zat, slechts drie reizigers... Twee dorpjes verder stapten ze alweer uit, maar dan heeft de bus pas tien minuten gereden terwijl de gehele rit een uur duurt. De allerlaatste paar haltes is er nog iemand meegereden maar voor de rest wurmt de bus zich kilometers lang door de krapste bochten en pendelt op en neer naar bushaltes aan doodlopende wegen in kleine dorpjes e.d. Wat een zinvolle lijn...

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 20:04
door Daniel
STF schreef:Nou is dit een klein bedrijfje met zo'n 35 bussen maar ook vroeger in Nederland bij NS e.d. trof ik soms vijf ritten achtereeen hetzelfde treinstel.
Wat het vaak treffen van hetzelfde treinstel bij NS betreft... als je toevallig net steeds een trein uit dezelfde gesloten omloop hebt kan dat makkelijk natuurlijk. Of als het toevallig zo uit komt volgens omloop. Heb zelf bv. ook lange tijd 's ochtends en 's middags hetzelfde treinstel gehad.
En als ik elke werkdag de t1759 heb dan tref ik ook vijf dagen in de week hetzelfde treinstel :wink:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: di 15 nov 2011, 20:11
door STF
Maar door mijn horecawerk in Amsterdam wat zeer zeker geen vaste eindtijden had en ook niet altijd dezelfde begintijd had, zat ik dus in allerlei treinseries.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: wo 16 nov 2011, 16:08
door find_your_spot
Kunnen momenteel Den Haag Centraal niet binnen rijden omdat de 2648 geen machinist heeft. Duurt lang.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: do 17 nov 2011, 17:50
door Mark
Probleempjes op de Hoekse lijn vanmorgen... de serie s14100 was al deels opgeheven waarna trein t4225 met +10 aan kwam in Vlaardingen Oost. Met een sukkelgangetje werd er opgetrokken uit Vlaardingen Oost en Schiedam Nieuwland waarna de machinist meldde dat er een probleem was met de tractie. In Schiedam Centrum gaf de SLT definitief de geest en werd de trein opgeheven, gelukkig stond de volgende trein er alweer achter.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: do 17 nov 2011, 23:39
door hauptbahnhof
Vanmiddag was me toch een middag wel. Ik moest rond kwart voor 2 beginnen in Amsterdam Oost dus ik ben naar Station Duivendrecht genomen voor de Sprinter van 13:00 naar Amsterdam Muiderpoort. Ik kom aan op het perron en er staat een solo loc helemaal vooraan voor het (rode) sein. Deze rijdt rond 13:05 uiteindelijk door.
Ondertussen gaven de TBP's aan dat de Sprinter +10 heeft. Toen deze uiteindelijk aankwam, duurde het ook ff voordat deze vertrok: pas rond 13:15. Vervolgens stonden we voor het sein voor Amsterdam Amstel weer stil. Uiteindelijk kwamen we om 13:25 aan op Amstel. En weer een rood sein.

De NS-site gaf geen storingen aan, er werd niks omgeroepen op het perron of in de trein wat er precies aan de hand is...
Erger nog, de betreffende trein stond gewoon niet meer in de AV's, ook niet als vertraagde trein...

Uiteindelijk ben ik maar uitgestapt en bus 37 genomen, om dan 2 minuten te laat te vertrekken met mijn trammetje...

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 10:39
door Chauf21
Vanmorgen zag ik bij diverse haltes in Haaglanden DRIS-panelen geplaatst. Het zijn rechthoekige kastjes, vaak geplaatst aan de haltepaal, met linksboven het logo van het stadsgewest, rechtsboven een digitaal schermpje en het grootste deel van het paneel is bestemd voor het gebruikelijke vertrektijdenoverzichtje :)

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 12:42
door Thijs
Gisteren te Arnhem: de t3643 reed gisteren met 4x Plan V, waarvan de voorste Plan V in Arnhem was bijgekoppeld, kwam van Arnhem Berg af.

Verder werd de IC van 17:53 van Utrecht naar Nijmegen (t3063) eerst met +10 en later met +15 aangekondigd en gespoorwijzigd naar spoor 15. Op spoor 14 kwam als eerst binnen de IC van 18:07 naar Nijmegen (t3165), daarna op spoor 15 de vertraagde IC t3063 naar Nijmegen. Beide treinen vertrokken rond 18:08 tegelijk. De t3165 (waar ik in zat) stond op een gegeven moment stil en de vertraagde t3063 mocht ervoor, wij weer op blokafstand erachter. Wat ik opvallend vond is dat in Arnhem die trein alweer wegreed toen wij (langzaam) binnenkwamen: ik had verwacht dat we heel dicht op de IC voor ons zaten en voor Arnhem dus wel even moesten wachten. Blijkbaar een vlotte kering. De t3165 vertrok met +8 uit Ede-Wageningen (Sprinter werd vastgehouden) en met +3 uit Arnhem (kering in 3.5 minuut).

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 13:32
door MdJ
In Enschede rijdt een amba met halfreclame:
Voorkant rood
Zijkant cxx-groen
Bovenste helft middendeuren: wite reclame
Onderste helft: geen reclame, dus donker glas
Achterkant: blauwe reclame.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 17:12
door Klaasje
Trein t3738 had vandaag drie minuten versnelling *O* De s5700 werd tussen Wp en Gpda aan de kant gezet zodat we lekker vroeg op Dvd waren. De trein vertrok daar alleen wel te vroeg. (Misschien om de vertraging van de s5700 te beperken?)

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 17:25
door marvinkok
MdJ schreef:In Enschede rijdt een amba met halfreclame:
Voorkant rood
Zijkant cxx-groen
Bovenste helft middendeuren: wite reclame
Onderste helft: geen reclame, dus donker glas
Achterkant: blauwe reclame.
Mja, dat rijdt wel vaker. Zijn groene CXX amba's met totaalreclame. Als die looptijd afgelopen is gaat de reclame eraf en komt het groen weer tevoorschijn. Meerdere van die amba's hebben inmiddels al wel gewoon rode voorbumpers etc gekregen ipv rood gestickerd.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 18:29
door Thijs
t1759 reed tussen Deventer en Hengelo met 10 bakken VIRM en in Hengelo wordt het laatste stel (6 bakken) afgekoppeld en gaat het voorste deel (viertje) door naar Enschede. Zouden ze vaker moeten doen op vrijdag, maar is geloof ik niet planmatig. Waarom dit zo is weet ik niet, misschien vanwege het viertje dat voorop zat. En waarom het stel in Hengelo ipv Enschede werd afgekoppeld vraag ik me ook af.

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 19:23
door MdJ
Trein t1759 zou met 6 bakken moeten rijden tussen Dv-Es. Maar omdat het een Viertje (=9522, ookal in de t1748) was, misschien toch dat zesje meegestuurd naar Hgl.
marvinkok schreef: Mja, dat rijdt wel vaker. Zijn groene CXX amba's met totaalreclame. Als die looptijd afgelopen is gaat de reclame eraf en komt het groen weer tevoorschijn. Meerdere van die amba's hebben inmiddels al wel gewoon rode voorbumpers etc gekregen ipv rood gestickerd.
Ja, dat wel, maar op de achterdeuren zat nog een restje reclame. Vandaar dat het er helemaal raar uitzag :mrgreen:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 19:36
door Michael
vanochtend op station Bd: s1900 van 8.51 heeft vertraging van 20 minuten die van 9.21 is opgeheven. even later zijn ze beide opgeheven volgens de TBP en weer even later is die van 8.51 opgeheven en rijdt die van 9.21 wel. Vreemde situatie

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 19:43
door Daniel
Dat viertje in de t1759 zit al langer in die omloop, gisteren zat die ook al in het Haagse deel. En tja, waar ze splitsen maakt niet gek veel meer uit tegenwoordig, 't wordt toch nergens meer aangegeven :P
Wellicht dat Hengelo handiger uitkwam omdat daar toch al een machinist rondliep die richting Deventer moest? Als ik me niet vergis houdt de bewuste IRM-omloop in Enschede op na de 1759 en als je daar het geheel afrangeert staat vervolgens het zesje opgesloten achter het viertje op het opstelterrein. Dat werkt natuurlijk ook niet :wink:

Re: OVer je reiservaringen in november 2011

Geplaatst: vr 18 nov 2011, 19:47
door Mark
Daniel schreef:Dat viertje in de t1759 zit al langer in die omloop, gisteren zat die ook al in het Haagse deel. En tja, waar ze splitsen maakt niet gek veel meer uit tegenwoordig, 't wordt toch nergens meer aangegeven :P
In Rotterdam stond keurig Deventer op de borden, pas bij Deventer werd er omgeroepen dat het achterste treindeel tot Hengelo zou gaan. ;) Nu was ik alleen al lang en breed in Gouda overgestapt op het deel uit Den Haag (ik moest naar Hengelo), dus veel had ik er ook niet meer aan. :P Het was overigens wel een uitkomst want de trein vertrok met overvolle balkons uit Utrecht, maar was na Deventer eigenlijk prima op lengte.