Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
STF schreef:Doe je dat niet, dan moet je niet gek opkijken dat je twee dagen later bij je chef mag komen om de taxirekening te voldoen... Kortom dan liever wat vertraging oplopen om zo'n vent wakker te krijgen en de bus uit te duwen, dan allerlei toestanden naderhand.
Dat is toch te gek voor woorden?
Ik ben ook wel eens (met de laatste trein) bij Rlb vergeten uit te stappen omdat ik lag te slapen in de trein en omdat het op een doordeweekse nacht was, ging er ook geen trein terug vanaf Ddr (in het weekend was ik weliswaar niet thuisgekomen, maar had ik in elk geval in het Nachtnet kunnen slapen ).
Toen heb ik ook zelf de verantwoordelijkheid genomen en heb ik ook zelf voor alternatief vervoer gezorgd.
Eigen schuld, dikke bult, noemen we zoiets.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Vandaag heb ik zelf ook een dronken stel gehad in de bus waar ik in zat. Het betrof lijn 90 van Haarlem naar Den Haag. De vrouw in kwestie was echt de weg kwijt en kon zelfs in een stilstaande bus met moeite binnen het gangpad blijven staan. De man was nog enigszins nuchter, maar volgens mij was die ook al behoorlijk ver heen (ze vielen namelijk beide als een blok in slaap...). Uiteindelijk maakte de chauffeur zich zorgen en heeft ie ze gewekt om te vragen waar ze heen moesten, anders waren ze in Den Haag wakker geworden. Toen we weer wegreden van de uitstaphalte zette de chauffer even het raam open en de ventilator op vol om de dranklucht weg te krijgen.
Ach, hoorde laatst een chauffeur in Uithoorn dat iemand in Uithoorn (richting Amsterdam) in de N70 was gestapt en die was vervolgens mee geweest naar Amsterdam, Mijdrecht en wéér naar Amsterdam... Heeft heel de weg geslapen, toen 'ie uit eindelijk de tweede keer op Amsterdam Centraal wakker werd, schrok 'ie wel dat 't al zó laat was.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Het was weer een lekkere chaos bij rond Zwolle. Bijna alle treinen vertrokken van andere perrons en alle intercity's hadden minimaal 10 minuten vertraging.
Voor de rest was het ook akelig druk. De stoptrein van Almelo naar Deventer was na Wierden al zitvol, terwijl hij toch met twee keer zoveel materiaal werd gereden als normaal, en in de 9100 moesten er na Beilen mensen staan. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Veel mensen die van Zwolle naar Groningen moesten zijn de stoptrein maar ingevlucht in plaats van de intercity, omdat die ten minste wel (bijna) op tijd reed.
In Luxemburg rijden bussen zelden nogmaals dezelfde lijn terug dus als een reiziger echt diep in slaap zou zijn en de chauffeur hem/haar niet wakker zou maken heb je grote kans dat ze in lijn 110 in slaap zijn gevallen en in lijn 502 wakker worden. :Y
MdJ schreef:En voor de vierde keer in 4 reizen op zondag naar Enschede dat ik een kwartier tot een half uur later aankwam op de bestemming...
1ste keer: 2 goederentreinen voor mijn trein, waardoor +15 te Es. Zwaai Zwaai busje lijn 5 en lijn 20, dus een half uur wachten.
2de keer: een goederentrein die vertraagd was, in Apeldoorn ingehaald mocht worden, sprinter er pas in Rijssen langs en tot Es achter de 7900 blijven hangen. bus 20 net kunnen halen, waardoor +15.
3de keer: sein/wisselstoring Deventer-Almelo, waardoor +10 te Wierden, dus vertraagde(!) 7900 ervoor, dus half uur vertraging.
Vandaag: Extra stop op Enschede Drienerlo + lang wachten daar + aankomen op spoor 3 ipv 4 (ik zat in het midden, dus gunstig bij uitstappen richting busstation) resulteerde in een aankomst van 18.41 op het busstation. De bus die ik wilde hebben vertrok om 18.40. Helaas, dus de lijn 20 gepakt en dus een kwartier vertraging.
Dat blijft altijd vervelend. Je kunt vanuit de bus ook niet zien of de trein al binnenkomt of niet, en eventuele vertragingen worden ook niet doorgegeven. Heb wel eens vanuit de trein het ROV gebeld om maximale wachttijd (5 min) te regelen, maar toen verpestte de trein het weer door ook eerst de 7900 voor de amper vertraagde IC te gooien... en dan haal je niet om op tijd op het station te zijn. Dat is al helemaal vervelend als je de Internationale trein hebt, want dan móet je wel vanuit Hengelo de stoptrein nemen en mis je dus sowieso alle aansluitingen op de bus. Vanuit Hengelo met lijn 9 gaan heeft ook geen zin, want die is net zo snel als de trein.
The best schreef:Het was weer een lekkere chaos bij rond Zwolle. Bijna alle treinen vertrokken van andere perrons en alle intercity's hadden minimaal 10 minuten vertraging.
Bij binnenkomst van de t10716 op perron 1 is er iemand voor de trein gesprongen. Later werd er op spoor 3 wel een schuttrein neergezet.
Laatst gewijzigd door Etienne op ma 28 nov 2011, 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik heb het meegemaakt, ik stond onder de kap te wachten en de trein stond met +15 op de borden, en op een gegeven moment kijk ik of-ie eraan komt, zie ik de trein aan het begin van het perron staan. Allemaal personeel spoedde zich ernaartoe, naja dan denk je in eerste instantie aan dat er iemand onwel is geworden of agressie van een passagier of zo. Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat de t716 van spoor 6 zou vertrekken (alleen het Groninger deel dus), en tijdens het daarheen lopen zag ik allemaal politie en brandweer op het voorplein staan, een hek op perron 1, en vanaf de passage zag ik ze voor de trein krioelen, toen was wel duidelijk waar het om ging. Niets engs gezien gelukkig, maar ik denk dat er genoeg mensen zijn die het wel zagen :(
Vanmidddag moest ik vanaf Oosterbeek met de trein (7550 -> 3050) naar Amsterdam Amstel. Op Ede-Wageningen kwam er toen een mededeling: er reden geen treinen naar Driebergen-Zeist, omdat er bij Veenendaal-De Klomp iemand voor een trein was gesprongen... (wat ik hoorde zeggen) :(
Gelukkig stonden er touringcars klaar om de treinpassagiers naar Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist te brengen. In Driebergen-Zeist had ik uiteindelijk slechts een trein van een half uur later (trein 3052), dus het viel nog mee. Totdat we op Utrecht Centraal waren. Daar was er geen conducteur voor onze trein, en mochten we doodleuk tien minuten langer wachten, waardoor de vertraging weer opliep. :( Uiteindelijk had ik op Amsterdam Amstel nog "slechts" 40 min. vertraging t.o.v. als trein 3050 wel gewoon het hele traject reed. Dus eigenlijk viel het nog mee.
webguy schreef:Niet dat het uitmaakt voor de vertraging, maar iemand was onder de bomen doorgekropen. Net bij de Klomp kruisen de s3000 en de s3500 vaak...
Opzich niks mis met de twee-richtingshaltes die je hier en daar in het land ziet maar wel als je er tegelijkertijd in rijdt; stonden vanmiddag twee bussen met de koplampen op elkaar gericht.
Paar uur later bijna hetzelfde voorval alleen toen in een krappe onoverzichtelijke bocht, hmm dit gaat zo niet passen zaten ze naar elkaar te kijken... Eentje maar weer terug achteruit gereden.
Maarja sommige chauffeurs zeggen het ook zelf; het overgrote deel van Luxemburg is niet geschikt voor (grote) bussen, toch rijden er meterslange wagens over de meest idiote weggetjes.
Het gaat vanochtend wel erg slecht met de trein.
Een defecte bovenleiding tussen Db en Vndc / Ed . Alle treinseries opgeheven opgenoemd traject.
Uitloop van werkzaamheden tussen Amf en Wp (bij Ndb). De s1500 en s4900 opgeheven, de s5800 maar 1x/uur.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Volgens de berichten die ik zag waren het herstelwerkzaamheden op Amersfoort - Amsterdam... naar Amsterdam Centraal was een omreisadvies via Duivendrecht, ICs vanuit Utrecht stopten daar extra.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanochtend stapte er op Muiden P+R een jongeman in de 155, hij kwam van de halte van de 158. Vrij snel werd er gedrukt om te stoppen, de eerste halte voor de 155 is Diemen, Vinkenbrug. voor de 158 is dat Muiden, Maxisweg. Wou deze jongeman er toch echt bij Maxisweg uit. Maar de jongeman vroeg pads ver na de halte waarom de buschauffeur niet stopte. Als ie gewoon de 158 had gepakt...
Edit: Tevens moest de Infoxx in Almere-Stad opnieuw worden waardoor niemand kon inchecken. Toen iedereen weer kon inchecken vroeg de (vaste) buschauffeur vriendelijk of iedereen weer wou inchecken, want het systeem werkte weer, "graag opstellen in rijen 2 ;)". En zowaar stond iedereen netjes op en checkte in. Of dit nou lag een de buschauffeur (die altijd die rit rijdt en) die het vriendelijk vroeg of dat iedereen en abonnement heeft en er is toch al ervoor betaald, ik weet het niet, maar het was wel een mooi gezicht.
wat gaat het toch ontiechelijk vaak mis bij de ns de laatste tijd het lijkt bijna of het opzettelijk word gedaan om mensen de trein uit te jagen. hoevaak utrecht schiphol wel geen last heeft van storingen. of utrecht-arnhem en nu weer utrecht-gouda :(
Vandaag een akkefietje met Qbuzz over de uitleg van hun regel 'wij vertrekken nooit te vroeg van de halte', waarbij het lijkt alsof alles moet wijken om 'op tijd' te rijden. Waar Qbuzz twee jaar terug stelde dat dit inhoudt dat ze echt niet te vroeg vertrekken (nog geen minuut) blijkt die regel ineens te zijn aangepast aan de wettelijke regeling met de afwijking van drie minuten (terwijl naar mijn idee de regel een aanscherping is van de wettelijke regel). Wil je daar vriendelijk over praten, kan je arrogant antwoord verwachten en laten ze je niet eens fatsoenlijk uitspreken. Idem dito voor de 'klantenservice'.
Fijn om te weten dat chauffeurs tegenwoordig nog op je wachten als ze je aan zien komen lopen en je nog als reiziger centraal staat -o- Qbuzz daalt snel in mijn achting. De kwaliteit daalt rap in de bus.
Zo, vandaag weer een chagrijnige conducteur getroffen in de s3400 van 12:22 uit Haarlem richting Den Haag.
Conducteur komt boven: "Uw vervoersbewijzen alstublieft". Ik steek mijn vervoersbewijs uit (en dan proberen in te schatten of hij niet met de mensen aan de andere kant van het gangpad bezig is). Een paar seconden later word ik op een afsnauwende toon gevraagd "Kan je je hand niet wat verder uitstrekken, ofzo?". "Sorry, ik ben een beetje heel erg slechtziend en dat is wel eens lastig inschatten". Verder totaal geen interactie. Lekker chagrijnig stuk vreten zeg; en maar soms afvragen waarom reizigers zo vijandig doen...
Op de terugweg richting huis stond de s5700 op Hoofddorp voor een rood sein. Dag aansluiting op de s3300! Dus in Schiphol overgestapt op de s2600 naar Sloterdijk. En iemand die vlakbij mij op het balkon stond had geen kaartje (enkeltje Schiphol naar Lelylaan voor 2,60). Tsja, met boete erbij is de taxi denk ik op dat stukje goedkoper.