OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Gekko123 »

Misschien uitwisseling met Leiden? Daar rijden immers ook Hybride Van Hool newA300'en.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

De groene rijden in Alphen, de blauwe in Gouda en Leiden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

En er was toch ook een reden dat ze die van elkaar gescheiden houden als ik me niet vergis?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik vanaf de ruimte boven de tunnel van de HSL bij Rotterdam-The Hague Airport zelfs 4 SG3-tjes op metrolijn E. Er reed een dienst met 2x SG3 en 2 diensten met een SG3 en RSG3 gecombineerd. Het waren dacht ik de 5612, 15, 18 en 22.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Jurre »

Ook vandaag lijn 121 Hilversum-Uithoorn van 15.23 niet met de juiste materieelinzet: Amba 8807.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door VIRM »

Heeft iemand enig idee (of een overzicht) hoe het zit met de materieelinzet van de s2600 en s3700? Naar mijn ervaring is de materieelinzet afwisselend VIRM en DDAR.
Beul van de blindegeleidelijn
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door JWM »

Volgensmij is het heel simpel: 2600 met DDAR, 2600 met VIRM.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door microshit »

Volgens http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2012-1/mat.txt :
2600 met DDAR (staat ook DDM in, helaas nog niet dus :P)
3700 volledig met VIRM met alleen de 3723 met DDAR
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:
Enig voordeel van DDAR/mDDm in de s2600 zijn de grotere balkons; kunnen de toeristen tenminste een beetje hun koffers kwijt. Verder vind ik het niet echt geschikt als IC-trein... Ik hoop maar dat ze in de spits op z'n minst twee treinstellen gebruiken!

Overigens zie ik in het overzicht dat er al DDZ is ingepland? Mis ik iets?
Beul van de blindegeleidelijn
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door microshit »

Het wás de bedoeling/hoop/wens, maar het zit allemaal een beetje tegen :P
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Thom91 »

VIRM schreef:
Bee schreef:Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:
Enig voordeel van DDAR/mDDm in de s2600 zijn de grotere balkons; kunnen de toeristen tenminste een beetje hun koffers kwijt. Verder vind ik het niet echt geschikt als IC-trein... Ik hoop maar dat ze in de spits op z'n minst twee treinstellen gebruiken!

Overigens zie ik in het overzicht dat er al DDZ is ingepland? Mis ik iets?
Daarom rijdt er DD-AR, omdat er nog geen DDZ is ;)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door reisthijs »

Anders gezegd, ze rijden nu al wel met de juiste stammen (als het goed is alleen die met motorwagen), ze moeten alleen nog even gemoderniseerd worden. :wink:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Gistermiddag zag ik prompt een Integro de A9 bij Amstelveen vanuit Schiphol afkomen. Doordat ik mijn bus miste kon ik kijken waarvoor hij kwam. Hij reed op de 216.

Oh ja, nu we het toch over Amba's hebben: er rijdt altijd een Amba (behalve toen dan) op lijn 215/216. Dat komt omdat deze dienst 's ochtends in Almere begint, en de Amba daar tot het standaard wagenpark behoort. Om te voorkomen dat deze wagens een te lange pauze hebben denk ik dat ze hem maar meenemen voor inzet op andere streeklijnen. En ja, als men de bussen dan vergeet mee terug te nemen naar Almere of iets vergelijkbaars, dan krijg je van die materieeluitwisselingen :N
Ohja, de lijn wordt inderdaad vanuit de CXX Tours-stalling Almere gereden. :P
Laatst gewijzigd door TLP op vr 23 dec 2011, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Klaasje »

Die bussen voor de 215 en 216 starten en eindigen altijd in Almere bij CXX-tours. Op deze twee lijnen rijdt een mix van Integro's (met o.a. al jaren de 2794) en Amba's.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Klaasje schreef:Die bussen voor de 215 en 216 starten en eindigen altijd in Almere bij CXX-tours. Op deze twee lijnen rijdt een mix van Integro's (met o.a. al jaren de 2794) en Amba's.
Maar er mag geen enkel hogevloersmaterieel meer rijden in AM vanaf 2011, dat staat duidelijk in het PvE. Dus het is wel degelijk een afwijking in de materieelinzet.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Klaasje »

Als iets zo is gepland dan is er geen afwijking t.o.v. de planning alleen t.o.v. het PVE. Al moet ik de eerste concessie nog tegenkomen waar er geen afwijking t.o.v. het PVE is.
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Klaasje schreef:Als iets zo is gepland dan is er geen afwijking t.o.v. de planning alleen t.o.v. het PVE. Al moet ik de eerste concessie nog tegenkomen waar er geen afwijking t.o.v. het PVE is.
Oh, nou weet jij dan een bron waar ik de drgl incl. materieelplanning ofzo kan vinden?
Er schijnen namelijk heel veel Integro's gepland te zijn op lijn 215/216 dezer dagen, spotte zojuist weer eentje op de 215 zo'n 25 minuutjes geleden. (In CXX-Tours kleurenschema :!: )
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Nou dit is al HELEMAAL vaag. Alleen maar Integro's voor DRGL 2012 ofzo? Nou begrijp ik wel waarom ik er zoveel zie! :roll:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Klaasje »

Nee ik weet de planning niet, en ken hem niet maar Milco1995 kan je vast wel vertellen dat CXX-tours te weinig amba's heeft om zonder Integro's te kunnen rijden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Milco »

Op spitslijnen 215/216 rijden inderdaad (volgens mij) alleen maar Integro's.
Voorheen werden er wel Amba's gebruikt, maar of CXX Tours Almere überhaupt nog Amba's heeft, geen idee eigenlijk.
De 8146 heeft in Almere gereden, op lijn 215, maar of 'ie nog vanuit Almere rijdt weet ik niet. Volgens mij niet meer.
De 8189 rijdt/reed ook vanuit Almere op de 215/216, volgens mij t.v.v. de 8146. Maar dit weet ik niet zeker. Ook rijdt/reed de 8313 vanuit CXX Tours Almere.

Maar zeg nou eerlijk: wat heb je liever vanaf Schiphol naar Almere? Een Amba of een Integro... :P
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Klaasje »

Ik ben geen fan van een Integro maar een Amba op een autosnelweg..... :neg:
TLP
Berichten: 1559
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Milco1995 schreef:Op spitslijnen 215/216 rijden inderdaad (volgens mij) alleen maar Integro's.
Voorheen werden er wel Amba's gebruikt, maar of CXX Tours Almere überhaupt nog Amba's heeft, geen idee eigenlijk.
De 8146 heeft in Almere gereden, op lijn 215, maar of 'ie nog vanuit Almere rijdt weet ik niet. Volgens mij niet meer.
De 8189 rijdt/reed ook vanuit Almere op de 215/216, volgens mij t.v.v. de 8146. Maar dit weet ik niet zeker. Ook rijdt/reed de 8313 vanuit CXX Tours Almere.

Maar zeg nou eerlijk: wat heb je liever vanaf Schiphol naar Almere? Een Amba of een Integro... :P
Je verwacht meteen een antwoord, maar dat geef ik je niet. Ja, ik heb de laatste tijd regelmatig in een Amba gezeten, met name in die oudere, daar had ik inderdaad niet zulke goede ervaringen mee. Maar de Integro's die op die lijnen rijden stammen bovendien uit 1999 (dus voldoen al niet meer aan de concessie-eisen en hebben een euro-2 motor) en gezien de interieurfoto's hebben ze nog ouderwetse stoelbekleding. En aangezien ik nog nooit uit mijn herinnering in zo'n bus heb gezeten, kan ik daar mijn mening niet over geven.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Stefan »

Integro's bij Connexxion uit 1999? ;) Ze zijn toch echt minimaal een jaartje jonger.. De 2 laatste series zijn zelfs uit 2001 en 2002.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Vanmiddag zag ik een Amba met LCD-display rijden op lijn 5 in Amersfoort... toch nog weer een stukje ouder dan de 8700'jes en 8800'jes die hier over het algemeen rijden aanvullend op de 4100/4200-serie
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten