OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Michael »

Ik zat in die t1759 tot Gd toen waren 10 bakken eigenlijk ook al te weinig. Kwam natuurlijk door de storing tussen Gvc en Rtd
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Als het goed is waren het er daar nog maar 6 hoor, dat ding combineert in Utrecht en het viertje zat in het Rotterdamse deel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Michael »

Okee toen ik het perron op kwam lopen in Gvc leek de trein toch echt langer.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door MdJ »

Xanland schreef:2 gelede ex-Arriva MANs in streekkleuren. Dat is wat in Zwl/Apd staat. De 5298 staat kapot in Apeldoorn in de stalling wegens die aanrijding, de 5299 rijdt meestal vanuit Zwolle de 100 en/of 200.

De overige gelede bussen zijn in de HOV-kleurstelling. 4x MAN (ex-Arriva P+R), 7x MAN (ex-Vallelijn/VT), 8x MB-C (Nieuw Veluwelijn) & 7x MB-C (ex-Veluwelijn, nu Valleilijn).
Omloopje 672 doet 's ochtends de 100, gaat weer wat veluwelijnritjes maken, om daarna een ritje op de 200 te maken en dan leeg naar Apeldoorn (!) te gaan, om vervolgens weer veluwelijnritjes te maken. Omloopje wat dus niet volgens de eisen van de Provincie Gelderland is (want: veluwelijnmaterieel op niet-veluwelijn, of niet-veluwelijnmaterieel op veluwelijn).
Citaro schreef:
MdJ schreef:
Citaro schreef:
MdJ schreef:Gister reed er op de 109(Apd-Ebk) een veluwelijnmercedes, vandaag eentje op de 231 (Apd-Ah) :)
's Middags worden een aantal ritten 109 + 231, weet niet exact welke, met gelede Citaro gereden.
'sMiddags zitten de 231 en de 109 niet in 1 omloop, 109/293 rijden twee omlopen op. En nog een 1 alleen de 293 en 2 alleen de 109.
Klopt inderdaad was geen gelede Citaro. Maar ik dacht dat na een aantal ritten 109 leeg werd door gereden naar Presikhaaf om dan de 231 terug naar Apeldoorn te rijden. ?
Lijn 293 rijdt Arnhem Presikhaaf-Apeldoorn ('s middags zo, 's ochtends andersom) en lijn 231 rijdt Arnhem CS-Apeldoorn (ma/vr). Lijn 109 heeft twee omlopen die na Eerbeek leeg door naar Arnhem gaan om terug te keren als 293, geen 231 :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Citaro »

MdJ schreef:
Xanland schreef:2 gelede ex-Arriva MANs in streekkleuren. Dat is wat in Zwl/Apd staat. De 5298 staat kapot in Apeldoorn in de stalling wegens die aanrijding, de 5299 rijdt meestal vanuit Zwolle de 100 en/of 200.

De overige gelede bussen zijn in de HOV-kleurstelling. 4x MAN (ex-Arriva P+R), 7x MAN (ex-Vallelijn/VT), 8x MB-C (Nieuw Veluwelijn) & 7x MB-C (ex-Veluwelijn, nu Valleilijn).
Omloopje 672 doet 's ochtends de 100, gaat weer wat veluwelijnritjes maken, om daarna een ritje op de 200 te maken en dan leeg naar Apeldoorn (!) te gaan, om vervolgens weer veluwelijnritjes te maken. Omloopje wat dus niet volgens de eisen van de Provincie Gelderland is (want: veluwelijnmaterieel op niet-veluwelijn, of niet-veluwelijnmaterieel op veluwelijn).
Citaro schreef:
MdJ schreef:
Citaro schreef:
MdJ schreef:Gister reed er op de 109(Apd-Ebk) een veluwelijnmercedes, vandaag eentje op de 231 (Apd-Ah) :)
's Middags worden een aantal ritten 109 + 231, weet niet exact welke, met gelede Citaro gereden.
'sMiddags zitten de 231 en de 109 niet in 1 omloop, 109/293 rijden twee omlopen op. En nog een 1 alleen de 293 en 2 alleen de 109.
Klopt inderdaad was geen gelede Citaro. Maar ik dacht dat na een aantal ritten 109 leeg werd door gereden naar Presikhaaf om dan de 231 terug naar Apeldoorn te rijden. ?
Lijn 293 rijdt Arnhem Presikhaaf-Apeldoorn ('s middags zo, 's ochtends andersom) en lijn 231 rijdt Arnhem CS-Apeldoorn (ma/vr). Lijn 109 heeft twee omlopen die na Eerbeek leeg door naar Arnhem gaan om terug te keren als 293, geen 231 :wink:
Sorry, haal de 231 en 293 door elkaar. Bedoelde ook 293 ipv de 231, maar nu weet ik precies hoe het zit. Thx!
Citaro
Berichten: 206
Lid geworden op: di 01 nov 2011, 13:21
Locatie: Breda

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Citaro »

Xanland schreef:2 gelede ex-Arriva MANs in streekkleuren. Dat is wat in Zwl/Apd staat. De 5298 staat kapot in Apeldoorn in de stalling wegens die aanrijding, de 5299 rijdt meestal vanuit Zwolle de 100 en/of 200.

De overige gelede bussen zijn in de HOV-kleurstelling. 4x MAN (ex-Arriva P+R), 7x MAN (ex-Vallelijn/VT), 8x MB-C (Nieuw Veluwelijn) & 7x MB-C (ex-Veluwelijn, nu Valleilijn).
Cool, bedankt voor 't overzicht. Weet jij toevallig ook de verdeling van de HOV-geledes tussen Apd en Zwl?
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door rovin1995 »

Citaro schreef:
Xanland schreef:2 gelede ex-Arriva MANs in streekkleuren. Dat is wat in Zwl/Apd staat. De 5298 staat kapot in Apeldoorn in de stalling wegens die aanrijding, de 5299 rijdt meestal vanuit Zwolle de 100 en/of 200.

De overige gelede bussen zijn in de HOV-kleurstelling. 4x MAN (ex-Arriva P+R), 7x MAN (ex-Vallelijn/VT), 8x MB-C (Nieuw Veluwelijn) & 7x MB-C (ex-Veluwelijn, nu Valleilijn).
Cool, bedankt voor 't overzicht. Weet jij toevallig ook de verdeling van de HOV-geledes tussen Apd en Zwl?
Er wordt naar mijn weten onderling materieel uitgewisselt, via bijv. bussen die in Apeldoorn beginnen en in Zwolle eindigen.
rovin1995
Berichten: 165
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 15:23

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door rovin1995 »

Vanmidag reed zag ik tussen Arnhem en Elst een syntus-lint 41 treinstel rijden. Het was een mat-rit zo te zien. OF hij was meer als 40 minuten te laat.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Edwin »

Gister was de IC van 17:22 vertrekkende vanaf Duivendrecht een SLT (2 x 4?). De conducteurs boden per intercom de excuses aan voor dit "slechte" materieel en ging z.s.m. terugkoppelen waarom iedereen aanwezig was in dit materieel. Binnen 10 minuten hadden ze antwoord en dat luidde dat het niet aan de NS lag maar door vele sein- en wisselstoringen, aanrijdingen en brandmeldingen er geen ander materieel voor handen was. De SLT gaf geen eindbestemmingen/stations aan waar de trein zou stoppen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Gekko123 »

Vanochtend rijden/reden er in de s6400 een mengelmoes van SGMm, Plan V en SLT. Vooral dat laatste is toch best wel een raar gezicht in Eindhoven, waar het normaal gesproken niet komt.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Vandaag naast afwijkingen in de materieelinzet ook in de lijninzet:

- 2x lijn 158 gespot op Asb!
- Lijn 149, ritnr. 7023 reed met MAN Lion's City. Dat belooft veel! *bus*
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Gekko123 »

Vandaag reden er op lijn 350 (Leeuwarden - Alkmaar) naast de standaard blauwe Integro's een Amba en (als ik het goed heb gezien) een MAN. Die laatste ben ik niet zo zeker over, er passeerde iets groens op de 350 in de tegenrichting...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

TLP schreef: - Lijn 149, ritnr. 7023 reed met MAN Lion's City. Dat belooft veel! *bus*
Lijn 149 rijdt in het weekend alleen in Amstelveen dus dan is een klein busje ook niet nodig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Edwin »

Vanochtend op de 155 naar Amsterdam ZO geen groene maar een rode R-net-bus.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door TLP »

Bee schreef:
TLP schreef: - Lijn 149, ritnr. 7023 reed met MAN Lion's City. Dat belooft veel! *bus*
Lijn 149 rijdt in het weekend alleen in Amstelveen dus dan is een klein busje ook niet nodig.
Wat een onzin! :N Die rit had nauwelijks passagiers! Hij was leger dan de Frysker op ritnr. 53 die ik zojuist gespot heb (en overigens van een verkeerd perron vertrok... :N :shock: )

Enne: reizigers uit Nes mogen toch ook weleens verwend worden?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Meltrain »

Op de tweede dag van exploitatie in zijn huidige vorm, reed er al een combinatie van 2 grijs-groene SG3's op metrolijn E: de 5612+5622 was deze gelukkige combinatie.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Etienne »

Gecheckt om 16.46 uit Pijnacker richting Slinge. :wink:

Verder reed er op Metrolijn C richting De Terp een stelletje T'tjes. Ik dacht juist dat deze wel naar de reserve-pool doorgeschoven waren, omdat er nu minder Bommetjes nodig zijn op Metrolijn D. Iemand die hier een antwoord op heeft?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Stefan »

TLP schreef:Wat een onzin! :N Die rit had nauwelijks passagiers! Hij was leger dan de Frysker op ritnr. 53 die ik zojuist gespot heb (en overigens van een verkeerd perron vertrok... :N :shock: )

Enne: reizigers uit Nes mogen toch ook weleens verwend worden?
Dit komt omloopmatig gewoon zo uit als ik het goed heb..

Overigens wat betreft de SG3's.. Check!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door mb90 »

De mini-Amba's in Delft reden vandaag niet op hun vaste lijntje 81. Op lijn 81 reden namelijk 2 Van Hooltjes.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Gekko123 »

Ik zie vrijwel dagelijks dat er op minimaal één van de twee omlopen een Van Hool rijdt. Zelfs zodanig vaak dat ik het niet eens meer plaats hier.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Er schijnen problemen met de baby-Amba's te zijn, vandaar dat de Van Hools weer van stal gehaald zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Daniel »

Vanmorgen werd de lijn 65 van Utrecht Centraal naar Nieuwegein Nijverheidsweg van 7.31 uur opeens weer geleed gereden... heeft wekenlang een volgepropte Amba op die rit gezeten (gisteren ook nog), maar nu dus gelukkig weer wat meer ruimte.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Jurre »

Op lijn 70 Hilversum-Amersfoort vertrek 14.20 reed een gelede Citaro, nummertje 9259 of iets in die richting.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Suus »

MAN Lion's City 3833 reed vandaag op lijn 120 Bijlmer - Utrecht (is normaal een PU-Amba)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Bericht door Stefan »

Voorlopig niet meer.. Alle Utrecht Ambassadors zijn uit Uithoorn verdwenen...
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten