Pagina 9 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 22 dec 2011, 17:58
door Gekko123
Misschien uitwisseling met Leiden? Daar rijden immers ook Hybride Van Hool newA300'en.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 22 dec 2011, 18:01
door Suus
De groene rijden in Alphen, de blauwe in Gouda en Leiden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 22 dec 2011, 18:02
door Daniel
En er was toch ook een reden dat ze die van elkaar gescheiden houden als ik me niet vergis?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 22 dec 2011, 18:49
door mb90
Vandaag zag ik vanaf de ruimte boven de tunnel van de HSL bij Rotterdam-The Hague Airport zelfs 4 SG3-tjes op metrolijn E. Er reed een dienst met 2x SG3 en 2 diensten met een SG3 en RSG3 gecombineerd. Het waren dacht ik de 5612, 15, 18 en 22.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: do 22 dec 2011, 19:00
door Jurre
Ook vandaag lijn 121 Hilversum-Uithoorn van 15.23 niet met de juiste materieelinzet: Amba 8807.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 00:21
door VIRM
Heeft iemand enig idee (of een overzicht) hoe het zit met de materieelinzet van de s2600 en s3700? Naar mijn ervaring is de materieelinzet afwisselend VIRM en DDAR.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 00:30
door JWM
Volgensmij is het heel simpel: 2600 met DDAR, 2600 met VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 00:33
door microshit
Volgens http://waarisdetrein.nl/treinfan/drgl/2012-1/mat.txt :
2600 met DDAR (staat ook DDM in, helaas nog niet dus :P)
3700 volledig met VIRM met alleen de 3723 met DDAR

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 00:39
door Suus
Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 00:47
door VIRM
Bee schreef:Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:
Enig voordeel van DDAR/mDDm in de s2600 zijn de grotere balkons; kunnen de toeristen tenminste een beetje hun koffers kwijt. Verder vind ik het niet echt geschikt als IC-trein... Ik hoop maar dat ze in de spits op z'n minst twee treinstellen gebruiken!

Overigens zie ik in het overzicht dat er al DDZ is ingepland? Mis ik iets?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 09:00
door microshit
Het wás de bedoeling/hoop/wens, maar het zit allemaal een beetje tegen :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 09:39
door Thom91
VIRM schreef:
Bee schreef:Toch heb ik in alle ritten die ik sinds het ingaan van de nieuwe dienstregeling met de s2600 heb gemaakt (dat zijn er 2) in VIRM gezeten :lol:
Enig voordeel van DDAR/mDDm in de s2600 zijn de grotere balkons; kunnen de toeristen tenminste een beetje hun koffers kwijt. Verder vind ik het niet echt geschikt als IC-trein... Ik hoop maar dat ze in de spits op z'n minst twee treinstellen gebruiken!

Overigens zie ik in het overzicht dat er al DDZ is ingepland? Mis ik iets?
Daarom rijdt er DD-AR, omdat er nog geen DDZ is ;)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 09:45
door reisthijs
Anders gezegd, ze rijden nu al wel met de juiste stammen (als het goed is alleen die met motorwagen), ze moeten alleen nog even gemoderniseerd worden. :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 10:47
door TLP
Gistermiddag zag ik prompt een Integro de A9 bij Amstelveen vanuit Schiphol afkomen. Doordat ik mijn bus miste kon ik kijken waarvoor hij kwam. Hij reed op de 216.

Oh ja, nu we het toch over Amba's hebben: er rijdt altijd een Amba (behalve toen dan) op lijn 215/216. Dat komt omdat deze dienst 's ochtends in Almere begint, en de Amba daar tot het standaard wagenpark behoort. Om te voorkomen dat deze wagens een te lange pauze hebben denk ik dat ze hem maar meenemen voor inzet op andere streeklijnen. En ja, als men de bussen dan vergeet mee terug te nemen naar Almere of iets vergelijkbaars, dan krijg je van die materieeluitwisselingen :N
Ohja, de lijn wordt inderdaad vanuit de CXX Tours-stalling Almere gereden. :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 10:49
door Klaasje
Die bussen voor de 215 en 216 starten en eindigen altijd in Almere bij CXX-tours. Op deze twee lijnen rijdt een mix van Integro's (met o.a. al jaren de 2794) en Amba's.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 14:28
door TLP
Klaasje schreef:Die bussen voor de 215 en 216 starten en eindigen altijd in Almere bij CXX-tours. Op deze twee lijnen rijdt een mix van Integro's (met o.a. al jaren de 2794) en Amba's.
Maar er mag geen enkel hogevloersmaterieel meer rijden in AM vanaf 2011, dat staat duidelijk in het PvE. Dus het is wel degelijk een afwijking in de materieelinzet.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 14:46
door Klaasje
Als iets zo is gepland dan is er geen afwijking t.o.v. de planning alleen t.o.v. het PVE. Al moet ik de eerste concessie nog tegenkomen waar er geen afwijking t.o.v. het PVE is.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 16:50
door TLP
Klaasje schreef:Als iets zo is gepland dan is er geen afwijking t.o.v. de planning alleen t.o.v. het PVE. Al moet ik de eerste concessie nog tegenkomen waar er geen afwijking t.o.v. het PVE is.
Oh, nou weet jij dan een bron waar ik de drgl incl. materieelplanning ofzo kan vinden?
Er schijnen namelijk heel veel Integro's gepland te zijn op lijn 215/216 dezer dagen, spotte zojuist weer eentje op de 215 zo'n 25 minuutjes geleden. (In CXX-Tours kleurenschema :!: )

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 17:11
door TLP
Nou dit is al HELEMAAL vaag. Alleen maar Integro's voor DRGL 2012 ofzo? Nou begrijp ik wel waarom ik er zoveel zie! :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 17:17
door Klaasje
Nee ik weet de planning niet, en ken hem niet maar Milco1995 kan je vast wel vertellen dat CXX-tours te weinig amba's heeft om zonder Integro's te kunnen rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:10
door Milco
Op spitslijnen 215/216 rijden inderdaad (volgens mij) alleen maar Integro's.
Voorheen werden er wel Amba's gebruikt, maar of CXX Tours Almere überhaupt nog Amba's heeft, geen idee eigenlijk.
De 8146 heeft in Almere gereden, op lijn 215, maar of 'ie nog vanuit Almere rijdt weet ik niet. Volgens mij niet meer.
De 8189 rijdt/reed ook vanuit Almere op de 215/216, volgens mij t.v.v. de 8146. Maar dit weet ik niet zeker. Ook rijdt/reed de 8313 vanuit CXX Tours Almere.

Maar zeg nou eerlijk: wat heb je liever vanaf Schiphol naar Almere? Een Amba of een Integro... :P

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:21
door Klaasje
Ik ben geen fan van een Integro maar een Amba op een autosnelweg..... :neg:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:27
door TLP
Milco1995 schreef:Op spitslijnen 215/216 rijden inderdaad (volgens mij) alleen maar Integro's.
Voorheen werden er wel Amba's gebruikt, maar of CXX Tours Almere überhaupt nog Amba's heeft, geen idee eigenlijk.
De 8146 heeft in Almere gereden, op lijn 215, maar of 'ie nog vanuit Almere rijdt weet ik niet. Volgens mij niet meer.
De 8189 rijdt/reed ook vanuit Almere op de 215/216, volgens mij t.v.v. de 8146. Maar dit weet ik niet zeker. Ook rijdt/reed de 8313 vanuit CXX Tours Almere.

Maar zeg nou eerlijk: wat heb je liever vanaf Schiphol naar Almere? Een Amba of een Integro... :P
Je verwacht meteen een antwoord, maar dat geef ik je niet. Ja, ik heb de laatste tijd regelmatig in een Amba gezeten, met name in die oudere, daar had ik inderdaad niet zulke goede ervaringen mee. Maar de Integro's die op die lijnen rijden stammen bovendien uit 1999 (dus voldoen al niet meer aan de concessie-eisen en hebben een euro-2 motor) en gezien de interieurfoto's hebben ze nog ouderwetse stoelbekleding. En aangezien ik nog nooit uit mijn herinnering in zo'n bus heb gezeten, kan ik daar mijn mening niet over geven.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:29
door Stefan
Integro's bij Connexxion uit 1999? ;) Ze zijn toch echt minimaal een jaartje jonger.. De 2 laatste series zijn zelfs uit 2001 en 2002.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #13

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 20:13
door Daniel
Vanmiddag zag ik een Amba met LCD-display rijden op lijn 5 in Amersfoort... toch nog weer een stukje ouder dan de 8700'jes en 8800'jes die hier over het algemeen rijden aanvullend op de 4100/4200-serie