OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Aking »

Pfff.. Wat een gedoe weer...

Aanrijding in België bij Kapelle, met als gevolg een zooitje uitvallende Beneluxen, Een Benelux met minimaal 2 uur vertraging bij vertrek uit Antwerpen, die vervolgens in NL ook nog eens dienst deed als een soort van Stopbenelux naar Amsterdam.

Gevolg: 17:54 vertrokken, 03:00 aankomst -o-

Maar het was gezellig in de Benelux *O*
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Daelea »

Net 2x achterelkaar gezien dat op Utrecht Centraal de IC's op spoor 14-15 blijkbaar absoluut niet meer wachten?
de s3500 kwam 10:53 binnen, de s3000 vertrok precies om 10:53. Vervolgens kwam de s800 om 11:08 binnen, en weer vertrok de s3100 precies om 11:08. Met als gevolg dat beide keren reizigers een kwartier vertraging opliepen, ipv een trein 2min later vertrok...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Klein vraagje: Morgen ga ik waarschijnlijk een ritje maken met de Fyra. Aangezien ik in het bezit van een Week-OV ben, hoef ik alleen maar een toeslagje te kopen, toch?
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Klein vraagje: Morgen ga ik waarschijnlijk een ritje maken met de Fyra. Aangezien ik in het bezit van een Week-OV ben, hoef ik alleen maar een toeslagje te kopen, toch?
Zie hier:
Het studentenreisproduct is geldig op alle binnenlandse trajecten van de NS Hispeedtreinen, met uitzondering van Thalys (daar is reserveren verplicht).

Voor de ICE International en Fyra heb je - naast je persoonlijke OV-chipkaart met studentenreisproduct - nog wel een toeslag nodig.

De toeslag voor Fyra kun je bij de NS-kaartautomaat op je OV-chipkaart laden.

De papieren toeslag voor de ICE International koop je via nshispeed.nl of bij de kaartautomaat.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Dank je Edwin. :) Is het ook mogelijk om de Fyra-toeslag aan het loket te kopen?
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Dank je Edwin. :) Is het ook mogelijk om de Fyra-toeslag aan het loket te kopen?
Zie hier en dan NS-servicebalie en Kiosk met NS Tickets & service:
NS-servicebalie

Volledige assortiment vervoerbewijzen, behalve het Jaartrajectabonnement en het NS-/OV-Jaarabonnement. U kunt hiervoor wel een aanvraagpakket ophalen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door find_your_spot »

Ik raad het iedereen af de Fyra toeslag op je kaart te laden. Bij mij was m'n kaart na 10 toeslagen al vol.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thom91 »

find_your_spot schreef:Ik raad het iedereen af de Fyra toeslag op je kaart te laden. Bij mij was m'n kaart na 10 toeslagen al vol.
Verdwijnt hij niet na je reisperiode? Ik heb afgelopen zondag een Fyra toeslag op mijn OVC gezet. Geen conducteur gezien dus dat ding zwerft wss nog op mijn OVC..

edit: Zie hem er inderdaad nog opstaan, maar eens aan een NS conducteur vragen of die hem eraf kan gooien als ik ze zie..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Daniel schreef:Zie ook de discussie hierover op de wiki. We hadden 'm onder Gooi- en Vechtstreek gezet maar er kwam een reactie dat de lijn daar niet zou bestaan.
Is op zich ook een wat rare lijn voor bij die concessie gezien z'n rijrichting (in de ochtendspits 't Gooi in, dan zou je verwachten dat het een uitloper van een ander gebied is). Daarnaast zit 'ie qua lijnnummer in de scholierenlijnenreeks maar komt hij in Naarden nergens in de buurt van een school :P
Dit vond ik over lijn 602:
Afbeelding
Bron: Diemernieuws 15 december.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Mooi stukje over de 602. Dus als ik het goed begrijp kan elk bedrijf, school of instantie een buslijn krijgen als ze maar genoeg abonnementen afnemen zodat het OV-bedrijf quitte speelt? :wink: *bus*
Remember to check-out with your ov-chipcard.
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: do 10 nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door stefanos »

Stefan schreef:
stefanos schreef:vandaag naar Zuid-Beijerland gegaan. De heenweg met de 162. Was zo'n kleinere bus waar 30 personen in konden, was goed vol.. Onderweg naar huis had ik net de 162 gemist, dus de 164 genomen. Ik dacht die gaat "snel" naar heinenoord busstation. Nee dus, eerst een hele slinger gemaakt door allerlei dorpen om uiteindelijk na een uur op Heinenoord te komen. Aldaar de 163 gepakt naar Oud-Beijerland, in poortwijk uitgestapt. Vanaf daar de 171 naar huis. Al met al 1.5 uur gedaan over een stuk wat direct 10 km is..
Nouja, veel sneller kán de 164 ook niet. :)
Dat klopt dan weer wel. Is alleen een rotstuk als je het niet weet en op hoop van zege naar de bushalte gaat (A)
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Thom91 schreef:Verdwijnt hij niet na je reisperiode? Ik heb afgelopen zondag een Fyra toeslag op mijn OVC gezet. Geen conducteur gezien dus dat ding zwerft wss nog op mijn OVC..

edit: Zie hem er inderdaad nog opstaan, maar eens aan een NS conducteur vragen of die hem eraf kan gooien als ik ze zie..
Natuurlijk verdwijnt hij niet. Misschien moet je hem namelijk declareren?

En hoe wil je dat een HC producten van je kaart afhaalt? :')
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Thom91 »

Zodat mijn kaart niet 'overstroomt' zoals FYS zegt
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door webguy »

Een NS conducteur kan dat niet doet. Het zou bij een balie misschien kunnen, maar een conducteur kan alleen je kaart bekijken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Vandaag is de middenleuning geïnstalleerd op de trap naar het metrostation naast de ingang West van Amsterdam Centraal.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Mijn Fyra-expeditie naar Rotterdam begon aan het kaartjesloket in Zaandam. Daar kon ik zonder die extra boekingskosten een enkeltje Schiphol-Rotterdam (toeslag) kopen. Mooi van de lokettiste dat ze dat niet in rekening had gebracht :pos:.
Op Schiphol kwam ik aan op de s2600 en gleed een stukje uit op het perron; lekker dat zelfs op een plekje waar het nooit regent glad kan zijn...
Aangezien deze s2600 een lichte vertraging had, kwam mijn aansluitende Fyra van 11:11 oo met iets van +5. De treinmanager vertelde dat de verwarming in de 2de klas rijtuig was uitgevallen, dus werd ik (ondanks dat ik zei dat ik een 2de klas kaartje had) doorverwezen naar de 1ste klas :pos: .
Onderweg eigenlijk niks mafs meegemaakt. Volgensmij zijn de bochten voor 250km/h gemaakt, want op een aantal stukken hing de trein aardig scheef :mrgreen:. Aankomst in Rotterdam was met iets van +2.
Wel leuk om een keertje mee te maken en voor een kleine toeslag denk ik wel de moeite waard. :)

Later die dag had ik de t2242 van Rotterdam naar Leiden. Opvallend was dat in de tunnel deze trein nog doodleuk stond aangegeven als 'Sneltrein'. Nog een opvallend iets: wegens de staking in Belgie reed de s9200 niet; reizigers naar Schiphol moesten maar overstappen in Amsterdam Sloterdijk (oftewel: Fyra was voor deze groep reizigers niet toeslagvrij.).
De t2242 kwam een paar minuten voor vertrek binnenrijden, maar vertrok met +8. De conducteur riep dit wel om, maar op dat moment gilde een mevrouw vanaf het balkon met de vraag of deze trein wel in Delft stopte...

Ten slotte was men in Leiden Centraal weer heel erg handig bezig. Er was een bandje o.i.d. in de stationshal aan het spelen tussen de trappen van sporen 1/2 en 4/5; volgensmij was dit voor Serious Request (het Glazen Huis staat een paar honderd meter verderop in Leiden). Best wel handig, omdat er in de loop van de dag dan mensen continu de doorgang blokkeren en door de muziek de stationsomroep niet of nauwelijks te horen is (en die is sowieso al erg slecht in de hal van Leiden Centraal). –o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Dat podium was wel opvallend ja, ik had toch verwacht dat men het podium op de eerste verdieping daarvan zou gebruiken, waarom bouw je anders een podium in de stationshal?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Dat podium was wel opvallend ja, ik had toch verwacht dat men het podium op de eerste verdieping daarvan zou gebruiken, waarom bouw je anders een podium in de stationshal?
Podium? Eerste verdieping? Ik was meer bezig met mensen ontwijken of van mijn blindegeleidelijn af aan het vegen. :( Dus geen idee of er een podium was, hoorde alleen dat iemand aan het optreden was en een beetje populair probeerde te doen bij het publiek.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Zoals je misschien wel weet is het station van Leiden recent verbouwd. Daarbij is vanuit de ingang landzijde voor de lift van perron 1/2 een podium gebouwd op de eerste verdieping. Dit podium is bereikbaar vanaf perron 1/2 en met een trap midden in de stationshal.

Echter had men nu tussen de AKO en de Vila een podium gebouwd inclusief een aantal bankjes. Daarvoor moest de kerstmarkt die er eerder stond wijken, die staat nu in beperktere vorm tussen de lift van spoor 4/5 en de tafeltjes. Hier is de brandweer echter niet zo gelukkig mee, die stonden vanmiddag heel boos te kijken bij het stalletje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Ah, dus daar gaat die trap naartoe!

Ja, je kunt een stationshal niet oneindig vol blijven stoppen met optredens en een kerstmarkt. Zo'n stationshal is er uberhaupt niet handig voor. Welke slimmerd heeft dit bedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Sinds men in Leiden Centraal de borden met vertrekstaten heeft weggehaald die in het midden van de stationstunnel stonden is er een hoop loze ruimte gekomen. Doordat de liften in het midden van de tunnel staan ontstonden er vanzelf al twee looppaden en in de ruimte in het midden is er genoeg ruimte voor het nodige vermaeck. In de tunnel tussen spoor 4/5 en 8/9 staan daar tafels, die staan daar ook niet echt in de weg, dus echt problematisch is het ook weer niet.

Het enige waar men over zou kunnen vallen is dat de muziek niet echt in de smaak valt bij iedereen. Rond een uur of 4 speelde een of andere elektropopbandje dat ik wel kon waarderen, maar niet iedereen vind dat leuk natuurlijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door VIRM »

Mwah, als er 10 man staan te kijken okay. Maar als er echt tientallen mensen omheen staan, is het buitengewoon onhandig. En zoals gezegd, je hoort de stationsomroep niet of nauwelijks.
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Caspar »

Jammer genoeg kan je ineens geen verkortingen meer gebruiken op NS.nl bij een reisadvies. :(
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

Oei.. Inderdaad. Jammer.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door waldo79 »

Waarom haalt men die functionaliteit eruit?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten