OVer je reiservaringen in december 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door STF »

Vandaag voor het eerst eens in een Mercedes Conecto gereden (oude hogevloersmodel), wat een vreselijk ontwerp...
We vertrekken en bij de eerste de beste bocht moet de chauffeur halverwege de bus in zijn achteruit zetten en tegensturen omdat je rechtstreeks de bocht niet doorkomt, dat is toch niet te geloven zeg... Elke 12 meter bus komt die bocht moeiteloos door maar een Conecto niet... Bovendien was de chauffeur bij elk flauw bochtje het stuur aan het ronddraaien alsof het de Titanic is. Verder extreem veel spiegeling van de interieurverlichting in de voorruit terwijl de lampen ver naar achteren zijn geplaatst en vrij zwak branden. Toen iedereen goed en wel zat heeft de chauffeur het licht maar uit gedaan, om de weg enigzins te kunnen zien maar dat valt niet mee met die waardeloze Conecto koplampen... Dimlicht schijnt hooguit 7,5 meter voor de bus uit, bij inschakelen van grootlicht gaat dimlicht uit en zie je helemaal bijna niks meer want het grootlicht lijkt wel op stadslicht...
Tevens zat ik compleet klem met mijn benen terwijl ik zelfs in de meest krappe bus normaal gesproken nog goed kan zitten, ook zit de gordel-oprolautomaat boven de zitting gemonteerd i.p.v. eronder waardoor je er half op zit. Het bestemmingsdisplay aan de zijkant hangt zo laag en is zo groot dat je bij de voorste drie rijen niets door het rechter zijraam kunt zien. Tot slot is de vering nog slechter dan bij een Frysker, het is dat er gordels in zitten anders zou je bij de geringste kuil al met je hoofd tegen het plafond knallen.
De chauffeur was er ook absoluut niet over te spreken, vooral dat sturen alsof het een schip is, stoorde hem mateloos.

Dit soort bussen bedoel ik:
Afbeelding
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Daniel schreef:
Edwin schreef:zelfs een keer de 602 ri. Naarden gespot.
Toevallig onthouden wat daarop reed? We zijn d'r op de wiki nog niet helemaal uit bij welke concessie deze hoort namelijk, dus alle beetjes helpen...
Het was zo'n bus die normaal ook op de 202 rijdt en vroeger op de 102 en nu heel soms in de spits op 320, een MAN Lion's City dus.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Vanochtend weer drama. De 322 reed zowaar als 322, maar bijan niemand weet dat de 322 eerder vertrekt (ongeveer 4 minuten), waardoor veel mensen die binnen Almere reizen gebruik maken van de 155 wat nog meer oponthoud oplevert.
Gister een kwartier vertraging hierdoor, vandaag een minuut of 10 à 12. De bus had ook weer een staanplaats op 15. en op Muiden P&R kwam de Gooise golf en 4 controleurs ook nog eens bij. Van controleren kwam het ook niet.

Hopelijk gaat Connexxion door hebben dat de 153 en 155 ook geen lokaal vervoer meer binnen Almere gaan doen, zodat de reiziger ri. Amsterdam ZO weer eens op tijd op de halte komt. Zoals in de vorige dienstregeling, mede dankzij de vaste buschauffeur.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Justin »

Ik zag vandaag op Rtb trouwens nu expliciete metro-lijn aanduidingen op het perron zelf: dus A/B/C naar diens respectievelijke richting -- sinds wanneer is dat zo gekomen? Ik vind dat veel beter, want heb altijd de aanwijzingen op Rtb op de treinperrons richting de metro zo vaag gevonden: er staat bijvoorbeeld een bord: RICHTING OOST, precies naast de trap van richting west en vice versa...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Geert »

Ik weet niet hoe lang dat al zo is op Rtb, maar op Laan v NOI had ik het al vorige maand gezien en daar is ook de RR expliciet bewegwijzerd. Ik weet alleen niet of men nu weer de wegwijzer voor Lijn E heeft aangepast van Rotterdam Centraal naar Slinge... :)
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

Edwin schreef:Vanochtend weer drama. De 322 reed zowaar als 322, maar bijan niemand weet dat de 322 eerder vertrekt (ongeveer 4 minuten), waardoor veel mensen die binnen Almere reizen gebruik maken van de 155 wat nog meer oponthoud oplevert.
Tjah, als mensen na folders, posters en nog meer van dat soort troep nog niet doorhebben dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan dan kan ik daar weinig anders over zeggen dan: Het is je eigen domme schuld. (al heb je daar als reiziger die last heeft van die andere reizigers nogsteeds last van)
Edwin schreef:Gister een kwartier vertraging hierdoor, vandaag een minuut of 10 à 12. De bus had ook weer een staanplaats of 15. en op Muiden P&R kwam de Gooise golf en 4 controleurs ook nog eens bij. Van controleren kwam het ook niet.

Hopelijk gaat Connexxion door hebben dat de 153 en 155 ook geen lokaal vervoer meer binnen Almere gaan doen, zodat de reiziger ri. Amsterdam ZO weer eens op tijd op de halte komt. Zoals in de vorige dienstregeling, mede dankzij de vaste buschauffeur.
Ik moet trouwens zeggen dat een kwartier vertraging wel erg veel is voor een volle rit. Dit zou in principe tot 3 á 4 minuten beperkt moeten blijven, naast dat reizigers zich beter zouden moet oriënteren op de bustijden. Eerst waren de spitsbussen inderdaad alleen voor streekreizigers en reizigers van/naar de Gooisekant bedoeld. In die tijd reed de 152 buiten de spits en in de tegenspitsrichting onder het lijnnummer 152 als gewone streekbus en verving de 261 (samen met de 263) deze lijn in de spitsrichting.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

De nieuwe dienstregeling rondom Schiphol komt bij mij nog niet echt betrouwbaar over. Alles rijdt met kleine of grote vertraging rond...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

Klopt. Erg jammer.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door htm_tram »

Sinds wanneer rijdt er 56xx op RR lijn E dacht toch echt dat de 55xx daar hoort te rijden ivm verplichte RR kleurstelling. Wel leuk als afwisseling, dat wel... :p
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Cygnum »

htm_tram schreef:Sinds wanneer rijdt er 56xx op RR lijn E dacht toch echt dat de 55xx daar hoort te rijden ivm verplichte RR kleurstelling. Wel leuk als afwisseling, dat wel... :p
Er zijn 22 RSG3-stellen (55xx). Dat is precies genoeg voor de doordeweekse dienstregeling. Als er dus een stel defect is, moet er met een enkeltje worden gereden (wat gisteren kort is gedaan) of worden er SG3-stellen (56xx) overgeheveld naar lijn E.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Ardan »

Okee heren buspipo's, leg dit eens even uit :?: :?:
Afbeelding
Juist, een Syntus-Overijssel-Citea, vanmiddag in Zwolle kwam-ie ineens voorbij scheuren terwijl ik op mijn bus wachtte.
Waarom en sinds wanneer?
Ik doe ook maar wat
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door lint41 »

Ex-GVB 009, rijdt nu (proef) bij Syntus samen met de ex-Veolia 121 (ook een Citea).
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door MdJ »

Zou ook nog de Connexxion 3327 bij zijn...
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Vandaag een rondje gemaakt om een paar nieuwe stations te bezoeken enzo.

Het begon met de s4300 van Diemen Zuid naar Den Haag Laan van NOI om Sassenheim aan te doen, lekker met SGM *O* . Tot de RAI ging het goed, daarna stonden we lang stil voor Station Zuid, lang stil op Station Zuid, en vertrokken we langzaam van Station Zuid. Pas na de Schinkel ging het lekker snel, we kwamen met 5 minuten vertraging aan op Schiphol. Daar bleek de IC naar Den Haag die voor ons moest zitten nog niet eens aanwezig te zijn, dus werden wij als eerste weggestuurd naar Schiphol. Toen we uit de tunnel kwamen stonden er vlak voor Hoofddorp maar liefst drie treinen te wachten om de Schipholtunnel in te mogen. Een IC naar Utrecht, een IC naar Groningen en de Thalys uit Parijs. Bij Hoofddorp werden we een flinke tijd stilgezet tot die IC naar Den Haag eindelijk een keer voorbij kwam. Uiteindelijk kwamen we met 12 minuten vertraging aan in Leiden en dus ook in Laan van NOI. Daar was een hele treinenfile voor Den Haag Centraal aan het ontstaan :')

Toen met de RandstadRail naar Rotterdam, gewoon omdat het nu kan. Vanaf Pijnacker reed er een team controleurs mee die iedereen controleerden zodra ze instapten. Er werd een jongen heel boos toen hij op de bon werd geslingerd omdat hij op Meijersplein niet had uitgecheckt toen hij weer ging terugreizen naar Beurs. Bij Centraal tikte een oude man op mijn schouder: Gaat deze metro nu echt naar Zuid? Ik bevestigde die vraag en zei dat dat sinds zondag zo was. Die man zei dat hij zijn ogen niet kon geloven toen hij op het station stond die ochtend maar dat hij het erg fijn vond. Op Rotterdam Centraal vond ik het ook slim dat de metro naar De Akkers op het middenperron de deuren aan beide kanten open had, zodat mensen door de metro heen konden lopen als ze op het verkeerde perron stonden :)

Via Beurs naar Blaak, daar een sprinter naar Dordrecht genomen. Daar nam ik de Arriva naar Geldermalsen, de eerste keer dat ik dat lijntje aandeed, maar er zijn echt te veel stations daar nu, ze kunnen er beter een sneltram laten rijden volgens mij, zo'n gevoel kreeg ik er bij.

Vervolgens vanaf Geldermalsen naar Utrecht Centraal. Naast de trein op spoor 19 stond nog een bord ht Centraal *LOGO* Utrec. Bovenaan de trap naar de stationshal hadden ze in het smalle gangetje een steiger neergezet, waardoor de doorgang was versmald tot 1 persoon breed. Echt een groot succes :X

Daarna weinig bijzonders meer meegemaakt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Xanland »

Ardan schreef:Okee heren buspipo's, leg dit eens even uit :?: :?:
Afbeelding
Juist, een Syntus-Overijssel-Citea, vanmiddag in Zwolle kwam-ie ineens voorbij scheuren terwijl ik op mijn bus wachtte.
Waarom en sinds wanneer?
Reed vandaag met werkende lijnfilm en al op lijn 9. Ben benieuwd of ik hem vanmiddag nog tegen ga komen. :+

Wel lekker voordelig & handig qua ruimte!
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Justin »

@Bee: ah goed idee van het openstellen van de deuren aan beide kanten als het toch op gelijk perronniveau en zonder barrières is (i.t.t. bijvoorbeeld de cul de sacs in Gouda en Almelo).

Ik ben al een tijdje niet meer op de MLL geweest, aangezien ik niet echt vaak meer naar Tiel, Wageningen of Utrecht moet :p. Maar ja, het is nu echt een beetje... vergelijkbaar met Arnhem-Winterswijk vind ik, waar bij elke plaats met meer dan 3 stoeptegels gehalteerd wordt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door marvinkok »

Ardan schreef:Okee heren buspipo's, leg dit eens even uit :?: :?:
Afbeelding
Juist, een Syntus-Overijssel-Citea, vanmiddag in Zwolle kwam-ie ineens voorbij scheuren terwijl ik op mijn bus wachtte.
Waarom en sinds wanneer?
Testen of de Citea bevalt als bus, eventueel voor aanschaf in de concessie Twente.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door find_your_spot »

Ardan schreef:Okee heren buspipo's, leg dit eens even uit :?: :?:
Je zou toch direct moeten herkennen dat dit een GVB bus was. Er is geen vervoerder die de verboden in te stappen stickers op de achterdeuren heeft met een poppetje wat naar de voordeur loopt.

Kan je misschien controleren of de bekleding in GVB stijl is gelaten?
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

find_your_spot schreef: Je zou toch direct moeten herkennen dat dit een GVB bus was. Er is geen vervoerder die de verboden in te stappen stickers op de achterdeuren heeft met een poppetje wat naar de voordeur loopt.
Fout! Connexxion heeft ze tegenwoordig ook. (En binnen een paar maanden zijn bij de R-net-bussen weer vervangen door andere.)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door find_your_spot »

Klaasje schreef: Fout! Connexxion heeft ze tegenwoordig ook.
Tegenwoordig? Connexxion heeft ze hier al sinds 2008. Alleen dan in een groen model met > > > > pijlen. Dan vind ik model GVB een stuk sierlijker.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Geert »

GVU heeft zulke stickers ook al minstens 5 jaar.

Iets anders: vanmorgen stonden een paar promodames in Utrecht Centraal folders uit te delen aan studenten waarin stond dat je verplicht moet inchecken vanaf januari. Op de achterkant stonden de productvoorwaarden van Reizen op Saldo afgedrukt, al die kleine letters waren een beetje een contrast met de koeienletters op de voorkant :')
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Het 155-epos wordt nog dramatischer. Vanochtend vertrok de bus met ene kleine 10 minuten vertraging. Bus was gespot op busbaan ri. Parkwijk dus de buschauffeur vertrekt of te laat van de remise of heeft te weinig tijd om vanuit Amsterdam-ZO te keren (als 999 Geen Dienst).
Na halte Almere-Stad Gooisepoort hoort de bus linksaf de Hogering op te gaan, naar de A6 en daarna de A1. Reed de buschauffeur rechtdoor, ondanks dat medepassagiers en ik nog linksaf riepen. Na zelfs de toeristische route door Almere Poort te hebben gehad de A6 op. Op de A1 was file, maar de buschauffeur ging mooi in de file staan. IK ben hem daarom maar gaan wijzen op dat er een aparte busbaan was (wie weet was het een stadsbuschauffeur die nooit naar Amsterdam rijdt), maar volgens hem reed het verderop wel door. Ik heb enkele bus ons via de busbaan zien inhalen terwijl de 155 lekker in de file stond. Rond 08:35 (25 minuten later dan dienstregeling kwam ik aan op mijn eindbestemming).

Helaas is morgen mijn laatste rit op de 155, mijn stage is dan voorbij, maar ik vrees het ergste voor de mede passagiers die met dit soort gepruts van Connexxion nog te maken krijgen. Kwam de vaste buschauffeur maar terug...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Edwin »

Klaasje schreef:
Edwin schreef:Vanochtend weer drama. De 322 reed zowaar als 322, maar bijan niemand weet dat de 322 eerder vertrekt (ongeveer 4 minuten), waardoor veel mensen die binnen Almere reizen gebruik maken van de 155 wat nog meer oponthoud oplevert.
Tjah, als mensen na folders, posters en nog meer van dat soort troep nog niet doorhebben dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan dan kan ik daar weinig anders over zeggen dan: Het is je eigen domme schuld. (al heb je daar als reiziger die last heeft van die andere reizigers nogsteeds last van)
En dat is het probleem, helaas...
Klaasje schreef:
Edwin schreef:Gister een kwartier vertraging hierdoor, vandaag een minuut of 10 à 12. De bus had ook weer een staanplaats of 15. en op Muiden P&R kwam de Gooise golf en 4 controleurs ook nog eens bij. Van controleren kwam het ook niet.

Hopelijk gaat Connexxion door hebben dat de 153 en 155 ook geen lokaal vervoer meer binnen Almere gaan doen, zodat de reiziger ri. Amsterdam ZO weer eens op tijd op de halte komt. Zoals in de vorige dienstregeling, mede dankzij de vaste buschauffeur.
Ik moet trouwens zeggen dat een kwartier vertraging wel erg veel is voor een volle rit. Dit zou in principe tot 3 á 4 minuten beperkt moeten blijven, naast dat reizigers zich beter zouden moet oriënteren op de bustijden. Eerst waren de spitsbussen inderdaad alleen voor streekreizigers en reizigers van/naar de Gooisekant bedoeld. In die tijd reed de 152 buiten de spits en in de tegenspitsrichting onder het lijnnummer 152 als gewone streekbus en verving de 261 (samen met de 263) deze lijn in de spitsrichting.
Vandaag was het dus nog erger, mede door domheid bij de buschauffeur, zie bovenstaand bericht. Vervelende is dat eerst 2 minuten na de 152 de 155 kwam. Nu zit daar 6 minuten tussen. En dan kiest men blijkbaar voor 2 minuten later aankomen in Almere, dan 4 minuten eerder.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Suus »

Klaasje schreef:
find_your_spot schreef: Je zou toch direct moeten herkennen dat dit een GVB bus was. Er is geen vervoerder die de verboden in te stappen stickers op de achterdeuren heeft met een poppetje wat naar de voordeur loopt.
Fout! Connexxion heeft ze tegenwoordig ook. (En binnen een paar maanden zijn bij de R-net-bussen weer vervangen door andere.)
Connexxion heeft losse rondjes, die van het GVB zitten in een blauwe balk. Speciaal nog eens goed naar gekeken toen ik wat voetgangers aan het scheppen was bij het Amstelstation die het nut van hun ogen en oren nog niet ontdekt hadden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2011

Bericht door Klaasje »

CXX heeft op de rode bussen losse rondjes en op de groene bussen rechthoekjes. :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten