OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Dat is de omgekeerde IC Almere-Utrecht:
"Deze IC stopt tot Naarden-Bussum op alle tussengelegen stations"
"Stopt ook te Hilversum Sportpark en Utrecht Overvecht"
:lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Daniel schreef:Lijkt eerder dat die trein naar Asdar ingelegd was ofzo?
Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo? :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Gekko123 »

Kijkend bij de actuele vertrektijden van Delft valt me op dat ze t1982 er alvast bij hebben gezet. Slechts 9 uur te vroeg, voor de rest niks.
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door TLP »

Thom69 schreef:NS heeft een erg creatieve definitie van Intercity bedacht, vanochtend op Gvc:
Sprinter

Amsterdam Centraal

via Leiden Centraal, Schiphol, Lelylaan en Sloterdijk

Stopt niet in Sassenheim, Nieuw Vennep, Hoofddorp

Stopt tot Leiden Centraal niet op tussengelegen stations
Nu we het toch over de 3700 hebben: met welk materieel rijdt deze serie eigenlijk? Staat niet op de treinseriepagina... :shock:

Maar ik was hier eigenlijk voor iets anders: toen ik wilde uitzoeken of lijn 149 tegenwoordig wel vaker met groot materieel rijdt (gister wel! :D) toen bleek dat CXX een klein foutje had gen=maakt in de informatievoorzieinng naar de chauffeurs. De rit die richting het KLM Hoofdkantoor ging reed op Amstelveen Busstation pardoes voorbij perron E waar hij had moeten halteren, om volgens bij perron A te stoppen (volgens de oude situatie). Daarom moesten reizigers die daadwerkelijk die bus moesten pakken zich hals over kop rennen... :N

Verder zag ik een lijn 187 richting Schiphol Oost Zuideinde. ???
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door reisthijs »

s3700 (wordt die mouse-over nog aangepast?) zou VIRM moeten zijn volgens deze lijst http://treinfan.waarisdetrein.nl/drgl/2012.htm alleen is er alweer geschoven met de inzet van VIRM dus je zou er ook DDAR kunnen aantreffen.
Vinny schreef:Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo? :lol:
Een Fyra van Shl naar Asdar lijkt me niet alleen zinloos maar vooral onmogelijk. Je kan moeilijk even kopmaken in Diemen zuid ofzo. Maar goed, ze hebben ook al eens een Thalys Parijs-Duivendrecht laten rijden...
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Klaasje »

TLP schreef: Nu we het toch over de 3700 hebben: met welk materieel rijdt deze serie eigenlijk? Staat niet op de treinseriepagina... :shock:
Grotendeels VIRM en in één omloop met een DDAR-stammetje met loc.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Thom91 »

reisthijs schreef:
Vinny schreef:Ik heb geen flauw idee, maar het lijkt mij echt volkomen zinloos om een Fyra naar Asdar in te leggen. Maar goed, met de NS weet je het maar nooit. Wellicht de volgende keer een Thalys naar Diemen Zuid ofzo? :lol:
Een Fyra van Shl naar Asdar lijkt me niet alleen zinloos maar vooral onmogelijk. Je kan moeilijk even kopmaken in Diemen zuid ofzo. Maar goed, ze hebben ook al eens een Thalys Parijs-Duivendrecht laten rijden...

Afgelopen zondag reed Fyra naar Duivendrecht omdat de boventak op Amsterdam Sloterdijk dicht was
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5859
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door reisthijs »

Vinny schreef:Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Met een treinstel kan dat makkelijk ja (ik heb nog eens in een Plan T gezeten die daar kopmaakte) maar een loc laten omlopen lijkt me niet zo'n handig idee.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door TLP »

Klaasje schreef:
TLP schreef: Nu we het toch over de 3700 hebben: met welk materieel rijdt deze serie eigenlijk? Staat niet op de treinseriepagina... :shock:
Grotendeels VIRM en in één omloop met een DDAR-stammetje met loc.
Dat dacht/hoopte ik al (zeker gezien de koppeling met de 3500) *O*
TLP
Berichten: 1553
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door TLP »

Oh ja en weer een zeer interessante spot op lijn 149:

Zoals 's avonds geloof ik normaal is geworden rijdt lijn 149 met groot materieel. En 's avonds vertrekt hij blijkbaar van het juiste perron en overdag niet... Maar wat bleek nou weer: de MAN Lion's City's waren waarschijnlijk op. Dus hebben ze een bus uit Friesland, de 8881 gehaald, en die stond toen met zijn afschuwelijke motor te ronken bij de halte! In bepaalde opzichten nog erger dan Procity's... :N
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Stefan »

De 8881 staat echt al héél lang op Schiphol gestald, al minimaal een jaar. Is overigens ook 'gewoon' een Lion's City. :|

Overigens rijden deze ritten met een grote bus omdat ze vanuit Schiphol gereden worden, waar ze dus geen Procity's hebben, en geloof ik (Don't shoot me if I'm wrong!) gekoppeld zijn aan lijn 171.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

TLP schreef:Oh ja en weer een zeer interessante spot op lijn 149:

Zoals 's avonds geloof ik normaal is geworden rijdt lijn 149 met groot materieel. En 's avonds vertrekt hij blijkbaar van het juiste perron en overdag niet... Maar wat bleek nou weer: de MAN Lion's City's waren waarschijnlijk op. Dus hebben ze een bus uit Friesland, de 8881 gehaald, en die stond toen met zijn afschuwelijke motor te ronken bij de halte! In bepaalde opzichten nog erger dan Procity's... :N
Het zou mij erg helpen als je er iets meer informatie bij zet, bijvoorbeeld waar je dit zag. Lijn 149 zegt mij helemaal niks namelijk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:
Daniel schreef:Net op Den Haag Centraal een TBP met 4 regels tussenstations en zonder overbodige "stopt ook in.."-meldingen gespot... Foto van dit voor NS begrippen opmerkelijke feit volgt vanavond.
Bij deze de foto. Betrof dus een s1900 die voorheen altijd ook een melding "Stopt ook in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick" had...
Die melding is al maanden weg. De volgende trein-melding komt volgens mij pas een uur voor vertrek, dus dit beeld is vaker te zien in Den Haag Centraal.
De vreugde was van korte duur: nu is er een melding gekomen 'Stopt niet in Schiedam Centrum, Blaak' en vertrekken alle s1900'n vanaf spoor 2 in Den Haag Centraal dus is er ook altijd een volgende trein-melding.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Die melding is op zich zo gek nog niet natuurlijk, 't zijn immers slechts twee van de zes passerende ICs die daar niet stoppen...
Wat dat betreft was een melding dat de s1900 ook stopt in Deurne, Horst-Sevenum en Blerick zinlozer gezien daar immers geen andere ICs rijden die er niet stoppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Thijs »

Passen de stops van de s1900 daardoor niet meer op 1 scherm?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Stefan »

Wubbo schreef:Het zou mij erg helpen als je er iets meer informatie bij zet, bijvoorbeeld waar je dit zag. Lijn 149 zegt mij helemaal niks namelijk.
Klik!
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #17

Bericht door Vinny »

reisthijs schreef:
Vinny schreef:Volgens mij kun je wel kopmaken in Diemen Zuid. Er is zelfs een derde spoor vlak na het station... :)
Met een treinstel kan dat makkelijk ja (ik heb nog eens in een Plan T gezeten die daar kopmaakte) maar een loc laten omlopen lijkt me niet zo'n handig idee.
Flauwheidsmodus aan: Je kunt natuurlijk loc-trein-loc compositie rijden. On topic: Dat de Fyra naar Duivendrecht reed, daarvan had ik al zo'n vermoeden, maar zet dan: Duivendrecht op het vertrekbord, en niet Dvd/ArenA. Dat is onduidelijk en niet waar... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

Ik dacht dat bij een loc-trein-loc-compositie het rempercentage te laag is/was om 160 km/h te mogen rijden. (is/was hangt af van het inmiddels wel of niet mogen gebruiken van de ED-rem op de HSL.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Mijn hemel, zoveel gekeuvel om een flapje op Schiphol dat niet goed hing? De CTA's tonen de laatste tijd wel vaker rare dingen op Schiphol als ik de meldingen hier mag geloven.

Ik heb bijna zin om een van mijn favoriete wan-liners erin te gooien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

:@
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

Klaasje schreef:Ik dacht dat bij een loc-trein-loc-compositie het rempercentage te laag is/was om 160 km/h te mogen rijden.
Bij TrekTrek rijdt de Fyra 140kmh. Waarom, geen idee.
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

HC van de t4562 vanavond: Goedemiddag! (was al ruim 19u geweest maargoed) Na Hoorn rijden we verder naar (noemt alle stations op)en als eindbestemming Enschedééé. Zal wel humor zijn, of iemand die hoog nodig aan slaap toe is.

Keer hiervoor stond op het display in de Virm de scrollende tekst: Dit treindeel rijdt na Enkhuizen door als stoptrein...
Denkbeeldig maak ik de zin dan af... Het IJsselmeer in. :lol:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daantje »

Ik begreep de logica niet helemaal waarom op R'dam Centraal op de borden in de tunnel de s2200 nog sneltrein moest heten en de s2100 niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13654
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Mijn hemel, zoveel gekeuvel om een flapje op Schiphol dat niet goed hing? De CTA's tonen de laatste tijd wel vaker rare dingen op Schiphol als ik de meldingen hier mag geloven.

Ik heb bijna zin om een van mijn favoriete wan-liners erin te gooien.
Het probleem is niet dat er een flapje niet goed hing, het probleem is dat het blauwe scherm Dvd/Arena liet zien, en op het cta flapje Duivendrecht-ArenA stond (op één flapje dus). Hier is dus een doelbewuste keuze aan vooraf gegaan. :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten