OVer Missers in de Reisinformatie #18

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door reisthijs »

Klaasje schreef:Ik noem natuurlijk alleen op wat als eerste bij me opkomt.
Als ik dat doe kom ik als eerste op de drukke stations Hoofddorp en Houten waar ook alleen maar Sprinters stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Hoofddorp had vorig jaar nog een heuse IC die er stopte. Dat is nu verleden tijd, de betreffende treinserie heet nu (terecht trouwens) sprinter :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Edwin »

De 322 die rond 7:23(?) vertrok van Parkwijk vanochtend reed als 643 (zag alleen de achterkant) Op Muiden P+R stond de 322 achter de 155 en stond er op de film voor 643 101 0111 18.12. Was een heel vreemd gezicht.

Daarnaast staan op infozuilen op Muiden P+R de 322, 327 en 328 als 152, 157 en 158 wat bij sommigen nog voor verwarring leidt: Komt de 322 wel? is een vaak gehoorde vraag daar.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door marvinkok »

Vinny schreef:In elke connexxionbus kun je tot vervelens toe horen dat de nieuwe dienstregeling is ingegaan. Mis hem niet, download de dienstregeling op Conneexion punt nl. Waarom horen we dat niet VOORDAT de dienstregeling is ingegaan? Het lijkt wel of wijzigingen elk jaar later bekend worden gemaakt, cryptischer omschreven worden, moeilijker verkrijgbaar en ook nog eens pas achteraf aangekondigd..., hier maakt ook de NS zich schuldig aan trouwens.
Kan me niet heugen dat ik hem hier heb gehoord.
Hoorde vandaag wel weer een andere omroep erbij, dat er vanaf 1-1-2012 alleen nog maar met verchipte maand- en weekabonnementen kan reizien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Edwin schreef:De 322 die rond 7:23(?) vertrok van Parkwijk vanochtend reed als 643 (zag alleen de achterkant)
Dat lijkt weereens een gevalletje 643.101 v.... oftewel de softwareversie van InfoXX op het display. Achterop past dan uiteraard niet dat volledige nummer en zie je alleen het 643 staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ennes »

VIRM schreef:Gisteren van Zaandam naar Amsterdam Holendrecht en terug met de trein geweest.

Het valt op dat Amsterdam Holendrecht nog steeds geen eigen omroep in de SLT heeft. Hebben ze nog geen stem die een beetje op Loes lijkt?

Op de terugweg zat ik in de t7454 naar Uitgeest. Vlak voor Amsterdam Centraal werd er omgeroepen dat dit het eindpunt van deze trein was. De trein ging uiteraard gewoon verder naar Uitgeest, maar na Amsterdam Centraal werd er niks meer omgeroepen door de automatische omroep (overigens ook niet handmatig).
hauptbahnhof schreef:De sprinter Asd - Utg rijdt onder serie 4700 ( t4754 ). Dus misschien is het personeel vergeten de serienummer te veranderen?
Voorheen waren de meeste gecombineerde treinseries in het RIS systeem gewoon doorgekoppeld, dus ook al liep de serie tot b.v. Amsterdam, dan stond wel de uiteindelijke eindbestemming erin.
Ik heb gehoord dat men er mee bezig is, maar dat dit waarschijnlijk tot de eerstvolgende grote update zo zal blijven.

En ik moet eerlijk zeggen, ik heb die omroep in die treinen al zo vaak gehoord, dat je het vaak niet eens meer hoort of er wel/niet/wat omgeroepen wordt. Dus het kan best zijn dat het die HC ook niet is opgevallen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door webguy »

Hmm, er staat nu op NS.nl geen treinen Db-Ed tot 23:30 wegens een aanrijding met een voertuig. Afgerond is dat zo'n 7.5 uur voor een aanrijding. Lijkt me of fout, of erg erg erg erg ruim of we hebben te maken met een incompetente samenwerking politie/NS/Prorail. Ik vrees het laatste...
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ennes »

webguy schreef:Hmm, er staat nu op NS.nl geen treinen Db-Ed tot 23:30 wegens een aanrijding met een voertuig. Afgerond is dat zo'n 7.5 uur voor een aanrijding. Lijkt me of fout, of erg erg erg erg ruim of we hebben te maken met een incompetente samenwerking politie/NS/Prorail. Ik vrees het laatste...
of naast de afhandeling van de aanrijding ook schade aan de infra die hersteld moet worden ;)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Ter compensatie kunnen de getroffen reizigers bij de overweg een kalkoen voor de kerst verkrijgen... betreft namelijk een vrachtwagen met diepvrieskalkoenen die in tweeën is gereden :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door reisthijs »

Ennes schreef:Voorheen waren de meeste gecombineerde treinseries in het RIS systeem gewoon doorgekoppeld, dus ook al liep de serie tot b.v. Amsterdam, dan stond wel de uiteindelijke eindbestemming erin.
Ik heb gehoord dat men er mee bezig is, maar dat dit waarschijnlijk tot de eerstvolgende grote update zo zal blijven.
Toch blijven er elk jaar in december weer een paar van dit soort kleine probleempjes terugkomen, waarom is er niet elk jaar vóór het ingaan van de nieuwe dienstregeling een update, in plaats van pas daarna?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ennes »

reisthijs schreef:
Ennes schreef:Voorheen waren de meeste gecombineerde treinseries in het RIS systeem gewoon doorgekoppeld, dus ook al liep de serie tot b.v. Amsterdam, dan stond wel de uiteindelijke eindbestemming erin.
Ik heb gehoord dat men er mee bezig is, maar dat dit waarschijnlijk tot de eerstvolgende grote update zo zal blijven.
Toch blijven er elk jaar in december weer een paar van dit soort kleine probleempjes terugkomen, waarom is er niet elk jaar vóór het ingaan van de nieuwe dienstregeling een update, in plaats van pas daarna?
Tja!!!! Een probleem ligt vaak ergens in het midden van de kloof tussen theorie en praktijk.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

Ik zag gisteren een s5100 in Schiedam richting Den Haag waarbij op het display stond:
Den Haag Centraal
via Den Haag HS

Goede zaak :) Gek genoeg had de s5100 de andere kant op dan weer niet "via Rotterdam Centraal" er op staan, maar misschien moet dat nog gebeuren in een update. Er reden gisteren ook nog genoeg stellen rond zonder reisinformatie... (soms ook niet op de buitendisplays :s)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Ik heb vandaag eens een kwartiertje zitten kijken op het busstation van station Amsterdam Bijlmer ArenA en het volgende viel op:

De borden met reisinformatie van de Zuidtangent zijn vervangen door R-NET exemplaren maar deze werken nog niet. In eerste instantie dacht ik: het zal wel, maar in tweede instantie is het gewoon buitengewoon merkwaardig dat de overige R-NET lijnen die het busstation aandoen geen displays hebben gekregen. Ook de lijnstrips van het 'R-NET" in de Citaro's tonen alleen de 300 en de 310 als R-NETlijnen. Is er een echt R-NET en een nep R-NET aan het ontstaan?

Dan de bussen van de 300 zelf. Zoals verplicht volgens de concessie-eisen komen deze het busstation op rijden met de volgende eindbestemming op de film. Dus ze rijden het busstation op met de bestemming Haarlem Station. Maar op het moment dat ze bij de halte komen veranderd de bestemming opeens in Haarlem via Schiphol C. Waarom moet dat opeens veranderen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

De infoxx heeft op het eindpunt een vast volgorde van het aanpassen van de informatie.
1. Eindbestemming
2. Lijnnummer (hier niet van toepassing)
3. Toevoegen evt eindbestemming.
Het valt je gegarandeerd op als je op een busstation staat met veel lijnovergangen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Op Dordrecht Stadspolders trof ik vanmiddag vertrekstaten in volledige Arriva-huisstijl. Foto volgt...
Verder viel op dat de TBPs te Ddr station "Boven-Hardinxv." al tonen terwijl dat pas medio 2012 opent. Ook apart is de vermelding "stopt ook in Kruiningen-Yers" bij de s2100 en het te Rtb als Sneltrein op de TBPs verschijnen van de s2200.

Tot slot had de machinist van de s2100 van 19.06 uit Dordrecht nog een mooie naam voor die serie: Intercitysnelstoptrein :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Hier het plaatje van de Arriva-vertrekstaat uit m'n vorige bericht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Justin »

Ja ik zag die vertrekstaat van de week ook al op Ddr zelf.

Daar gaat de uniformiteit :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Daniel schreef:... en het te Rtb als Sneltrein op de TBPs verschijnen van de s2200.
Dat is op Sdm ook nog zo. Ik dacht dat het ook bij de s2100 is, maar dat weet ik niet meer zeker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door microshit »

Justin schreef:Ja ik zag die vertrekstaat van de week ook al op Ddr zelf.

Daar gaat de uniformiteit :').
Wellicht gaat men zich juist beter beseffen dat men met een andere vervoerder dan NS te maken heeft?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Daarnaast vindt ik de Arriva-vertrekstaat eerlijk gezegd duidelijker omdat hij een duidelijk onderscheid tussen maandag t/m vrijdag, zaterdag en zondag maakt. Dat leent zich uiteraard vooral voor de regionale lijntjes met amper variatie in eindbestemming (treinen Ddr - Gr hebben nu gewoon een voetnoot. Die ze toch al nodig hadden i.v.m. het niet in Bzm stoppen ervan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Caspar »

Dit blinkt ook uit in duidelijkheid:
Amsterdam C-Warzawa Centralna-Moskwa Bjelorusskaja zondag 18 december
Oorzaak

diverse werkzaamheden

Reisadvies
Ga eerder op reis:
Extra reistijd

ga eerder op reis
http://www.ns.nl/storingen/index.form
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Ook een misser, maar een goed gecorrigeerde, was de omroep in de t1747. Daarin werd eerst vermeld dat reizigers naar Zwolle en verder weer gewoon in Amersfoort over konden stappen omdat de geplande werkzaamheden voorbij waren. Ze bleken echter te zijn uitgelopen zo werd vlak voor Amersfoort alsnog gemeld.

Ook wel enigzins verwarrend voor de reizigers zal het zijn geweest dat bij binnenkomst van de t739 op spoor 2 (die niet verder zou rijden dan Amersfoort) de t541 al op de TBPs stond als wel doorrijdend. Slechts in het blauwe balkje onderaan was te zien dat de 739 niet verder zou rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Meltrain »

Als je (op de site van de NS) bij Lls op de vertrekstaten klikt, krijg je de vertrekstaten van Gvmw te zien. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Deze was me nog niet eerder opgevallen: de s5600 heeft niet langer "Overvecht" bij z'n via's staan maar in plaats daarvan "Utrecht Overvcht". Ziet er eigenlijk alleen maar knulliger uit.

Edit: En een flauwe in de t12518... "Dames en heren, we staan momenteel voor een sein dat al in kerststemming is en dus rood toont, waardoor we nog niet verder kunnen rijden"
De 9292 App leek trouwens ook kuren te hebben vanmorgen. Zo kreeg ik een lijn 77 naar Utrecht Centraal bij de vertrektijden van Utrecht Centraal te zien, net als een 74 naar Doorn, Postkantoor :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Klaasje »

De CXX-website is stuk. -o-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten