OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag tussen 12:05 en 12:15 kwam op Rotterdam Blaak eerst over spoor 4 de losse 1251 voorbij en even later kwamen over spoor 3 twee Arriva-V'tjes voorbij.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door deadlock »

Zojuist hoorde ik een stoomfluit in Deventer en ik rook kolenlucht!

De SSN komt vandaag met de Harz expres voorbij, maar daar is het nog veel te vroeg voor. Heeft iemand de dienstregeling van de Harz expres en weet men of er nog andere oude beestjes voorbij komen in Deventer vandaag?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: Donderdag 16.55 ARNHEM spoor 3

Bericht door Linkerspoor »

hmmg schreef:Op de betuwelijn tart de machinist de grenzen van de ATB en in Kesteren rijdt hij vol vaart binnen.
Tiel - Elst heeft geen atb. ;)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Mark »

Daar ligt toch gewoon ATB-NG?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

deadlock schreef:Zojuist hoorde ik een stoomfluit in Deventer en ik rook kolenlucht!

De SSN komt vandaag met de Harz expres voorbij, maar daar is het nog veel te vroeg voor. Heeft iemand de dienstregeling van de Harz expres en weet men of er nog andere oude beestjes voorbij komen in Deventer vandaag?
Ik zag wel wat gedamp rond 8.20 uur vanmorgen bij Rtng (waar de SSN zit), maar het lijkt me sterk dat je dan nog om 9.50 uur in Dv kan komen met een stoomtrein :P
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

Mark schreef:Daar ligt toch gewoon ATB-NG?
Klopt, zie ook Wikipedia (kader rechts)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Ik zag wel wat gedamp rond 8.20 uur vanmorgen bij Rtng (waar de SSN zit), maar het lijkt me sterk dat je dan nog om 9.50 uur in Dv kan komen met een stoomtrein :P
Ja precies! Maar ik weet het zeker. Ik hoorde twee keer een fluit. Misschien is de VSM ergens aan het borrelen?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Mark »

Om 11:00 uur was er nog niks door Aml gekomen i.i.g.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Linkerspoor »

Mark schreef:Daar ligt toch gewoon ATB-NG?
Sinds wanneer dan? Want ik geloof niet heel erg lang geleden nog een bordje einde atb gezien te hebben, of hebben ze die gewoon niet weggehaald?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Bij de overgang van ATB-EG naar ATB-NG staan ook einde-ATB bordjes :wink: Die dingen kan je bij het begin van heel wat dieselbaanvakken vinden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

En als het goed is vind je dan ook ergens een CODE-bord, evenals bakens in het spoor ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Einde ATB geeft aan dat hebt ATB-EG gebied afloopt, en een CODE bord geeft aan dat een ATB-NG gebied begint. Iig emplacement Gouda heeft beide systemen naast elkaar werkend, voor de A32 trams...
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daan »

Jep, zelfde verhaal op Den Haag - Leiden voor de Thalys.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Al heet dat weer ATBL-NL en ligt er een ander soort baken om het ATBM+ signaal voor 160km/u te sturen, maar inderdaad ;)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

In Dordrecht heeft spoor 15 weer een juk gekregen, het betreft het exemplaar dat op spoor 16 stond. Opstelspoor 16 is daarom nu buiten dienst gesteld, bij gebrek aan een fatsoenlijk bevestigd juk aan het einde.
De buiten de spits stilstaande Arriva-V'tjes waren daarom naar spoor 20 verhuisd...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Trammetje duwen...
Afbeelding

:mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Suus »

In de s4000 reed vandaag een setje T+V rond, ik heb zowieso de 505 gezien, en Somda meldt dat de 811 er aanhing.

Verder viel mij op dat SGMm-III 2943 (dacht ik) een omgenummerde bak heeft, de laatste twee cijfers zijn er later overgestickerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Bijna goed, er zit wel een bak van de 2943 in...
HOV-RN juni 2008 schreef:Op 19-05 leverde het revisiebedrijf Haarlem de 2979 af, bestaande uit de AB en Bk2 van de 2979 en de Bk1 van de 2943.
Na een onderhoudsbeurt in het onderhoudsbedrijf Leidschendam kwam het treinstel op 28-05 in dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Cookie »

* Een Protos had vanmiddag problemen met de deuren. Hierdoor werd met +5 vertrokken uit Lunteren en moesten we in Barneveld Centrum wachten om te kruisen met een andere Protos.

* Tussen Beilen en Assen heb ik vanavond 25 minuten stilgestaan omdat er, volgens de omroep, in de trein voor ons een persoon onwel was geworden en een ambulance nodig had. Hoewel dit natuurlijk vervelend was, werd er door de HC of mcn elke 5 minuten wel omgeroepen wat de stand van zaken was en dat hij ons op de hoogte zou houden :pos:. Wat overigens apart was, was dat de site van ProRail het had over een ambulance die was gestrand op een overweg en ik in de trein een andere verklaring hoorde... Na afloop van dit euvel lagen er overigens ook wat overwegen in de storing.

* Omdat we +25 hadden, vroeg ik de HC of hij de trein naar Zuidbroek kon proberen te laten wachten in Groningen. Het was echter niet mogelijk naar de verkeersleiding te bellen, omdat Arriva niets met NS te maken heeft. Uiteindelijk heb ik die trein op 3 minuten gemist in Groningen, normaal wordt deze altijd wel vastgehouden :( . Ik heb toen 40 minuten later maar de bus gepakt naar thuisthuis.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Ik zat gisteren voor het eerst in ICL in trein t2063. Vond het wel leuk spul, ik zat in de huiskamer en dat ziet er echt grappig uit, zit ook lekker alleen is het in de spits niet echt praktisch dat er eerst twee mensen voor je op moeten staan in een gangpad wat ook al volstaat met mensen en bagage voordat je er uit kunt.

Verder erg veel aparte mensen tegen gekomen onderweg, onder andere:
- een man met leesbril die op Rotterdam Alexander probeerde om een boek te lezen maar in plaats van dat hij door zijn bril keek, kijk hij er overheen waardoor het boek zijn neus nog net niet raakte, zag er heel lachwekkend uit :mrgreen:
- twee vrouwen die in Utrecht instapten en in Ede-Wageningen eruit moesten en er pas achter kwamen dat we daar al waren toen we er al minstens vijf minuten stil stonden, ze begonnen te rennen en deden dat toen ze eenmaal op het perron waren nog, op naaldhakken.
- een vrouw met blindegeleidenhond en ik heb echt respect voor die beestjes want die doen dat zo goed. Ik heb ff opgelet of dat goed ging met uitstappen uit de trein maar ik vind die honden echt een uitvinding want dat ging allemaal prima.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Jurjen »

Donderdag was ik onderweg naar Aachen, toen mijn s3500 niet genoeg remde voor Best. De loc en het grootste deel van het eerste rijtuig stonden niet meer langs het perron. Een geschrokken omroepbericht volgde, met de mededeling dat de trein nog even teruggezet ging worden; en zo geschiedde. Ik heb niet kunnen zien of de deuren inmiddels al geopend waren, maar ik weet wel dat er niemand bij de eerste deur uit wilde...

Had hier een omroep 'niet bij het voorste rijtuig uitstappen' niet handiger geweest?
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Waarom niet altijd kiezen voor de meest veilige optie?
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Dubbele P »

Als de machinist inziet dat hij te ver doorgereden is, lijkt het me toch voor de hand liggend dat hij de deuren nog niet ontgrendelt en eerst zorgt dat de trein goed staat.

Het blijft overigens maar moeilijk, dat stoppen in Best, als ik die verhalen steeds hoor... :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Opvallendheidjes tijdens m'n reisje van vanmiddag...
- de t32545 werd gewassen in Leerdam, of was het toch gewoon een hele flinke plensbui :mrgreen:
- in Geldermalsen ging de ACTS 1613 met containertrein even aan de kant voor de t6044, waarin sprake was van enige wateroverlast aan de rechterkant van het voorste treinstel
- de overstap t2049 -> t31342 was zomaar ineens mogelijk de Ede-Wageningen! En heb nieteens gerend en zat ook al niet zodanig dat ik gelijk bij de trap uitkwam.
- de airco van de 4029 in de t2850-A (te Amf) koelde nou niet echt, hij verspreidde vooral een vieze geur
- de t561 reed met maarliefst twaalf bakken ICM(m) vanaf Rotterdam Centraal, dacht nog even dat het er vijftien waren maar het laatste stelletje op spoor 14 zat niet aan de trein vast. Zal wel mede veroorzaakt zijn door het volledig naar Rotterdam sturen van de t550 i.v.m. rommel op het spoor tussen Gouda en Zoetermeer Oost.

En owja: de twee GTW'tjes die op de Kijfhoek staan zijn bestickerd met het opschrift "MerwedeLingeLijn".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Toen ik gisteren met de s17800 aankwam op Zutphen, konden we precies de s3700 --> Nm zien wegrijden. Blijft leuk, zo'n -2 overstap. :roll:
Vervolgens dus maar de s7500 gepakt, waarin veel mensen met oranje kleding zaten.

Verder viel me gisteren op dat ik een ICM-IV met een frontplaat zag i.p.v. frontdeuren. Volgens mij was dat de 4206.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten