Pagina 7 van 10

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: do 19 jun 2008, 21:32
door Meltrain
Vanmiddag tussen 12:05 en 12:15 kwam op Rotterdam Blaak eerst over spoor 4 de losse 1251 voorbij en even later kwamen over spoor 3 twee Arriva-V'tjes voorbij.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 09:52
door deadlock
Zojuist hoorde ik een stoomfluit in Deventer en ik rook kolenlucht!

De SSN komt vandaag met de Harz expres voorbij, maar daar is het nog veel te vroeg voor. Heeft iemand de dienstregeling van de Harz expres en weet men of er nog andere oude beestjes voorbij komen in Deventer vandaag?

Re: Donderdag 16.55 ARNHEM spoor 3

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 10:01
door Linkerspoor
hmmg schreef:Op de betuwelijn tart de machinist de grenzen van de ATB en in Kesteren rijdt hij vol vaart binnen.
Tiel - Elst heeft geen atb. ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 10:18
door Mark
Daar ligt toch gewoon ATB-NG?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 10:20
door Geert
deadlock schreef:Zojuist hoorde ik een stoomfluit in Deventer en ik rook kolenlucht!

De SSN komt vandaag met de Harz expres voorbij, maar daar is het nog veel te vroeg voor. Heeft iemand de dienstregeling van de Harz expres en weet men of er nog andere oude beestjes voorbij komen in Deventer vandaag?
Ik zag wel wat gedamp rond 8.20 uur vanmorgen bij Rtng (waar de SSN zit), maar het lijkt me sterk dat je dan nog om 9.50 uur in Dv kan komen met een stoomtrein :P

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 10:43
door Daan
Mark schreef:Daar ligt toch gewoon ATB-NG?
Klopt, zie ook Wikipedia (kader rechts)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 10:46
door deadlock
Geert schreef:Ik zag wel wat gedamp rond 8.20 uur vanmorgen bij Rtng (waar de SSN zit), maar het lijkt me sterk dat je dan nog om 9.50 uur in Dv kan komen met een stoomtrein :P
Ja precies! Maar ik weet het zeker. Ik hoorde twee keer een fluit. Misschien is de VSM ergens aan het borrelen?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 11:26
door Mark
Om 11:00 uur was er nog niks door Aml gekomen i.i.g.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 12:16
door Linkerspoor
Mark schreef:Daar ligt toch gewoon ATB-NG?
Sinds wanneer dan? Want ik geloof niet heel erg lang geleden nog een bordje einde atb gezien te hebben, of hebben ze die gewoon niet weggehaald?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 12:19
door Daniel
Bij de overgang van ATB-EG naar ATB-NG staan ook einde-ATB bordjes :wink: Die dingen kan je bij het begin van heel wat dieselbaanvakken vinden.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 14:39
door Daan
En als het goed is vind je dan ook ergens een CODE-bord, evenals bakens in het spoor ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 17:09
door webguy
Einde ATB geeft aan dat hebt ATB-EG gebied afloopt, en een CODE bord geeft aan dat een ATB-NG gebied begint. Iig emplacement Gouda heeft beide systemen naast elkaar werkend, voor de A32 trams...

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 17:11
door Daan
Jep, zelfde verhaal op Den Haag - Leiden voor de Thalys.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 17:15
door webguy
Al heet dat weer ATBL-NL en ligt er een ander soort baken om het ATBM+ signaal voor 160km/u te sturen, maar inderdaad ;)

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 19:29
door Daniel
In Dordrecht heeft spoor 15 weer een juk gekregen, het betreft het exemplaar dat op spoor 16 stond. Opstelspoor 16 is daarom nu buiten dienst gesteld, bij gebrek aan een fatsoenlijk bevestigd juk aan het einde.
De buiten de spits stilstaande Arriva-V'tjes waren daarom naar spoor 20 verhuisd...

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 21:56
door Daniel
Trammetje duwen...
Afbeelding

:mrgreen:

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 21:58
door Suus
In de s4000 reed vandaag een setje T+V rond, ik heb zowieso de 505 gezien, en Somda meldt dat de 811 er aanhing.

Verder viel mij op dat SGMm-III 2943 (dacht ik) een omgenummerde bak heeft, de laatste twee cijfers zijn er later overgestickerd.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 22:11
door Daniel
Bijna goed, er zit wel een bak van de 2943 in...
HOV-RN juni 2008 schreef:Op 19-05 leverde het revisiebedrijf Haarlem de 2979 af, bestaande uit de AB en Bk2 van de 2979 en de Bk1 van de 2943.
Na een onderhoudsbeurt in het onderhoudsbedrijf Leidschendam kwam het treinstel op 28-05 in dienst.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: vr 20 jun 2008, 22:40
door Cookie
* Een Protos had vanmiddag problemen met de deuren. Hierdoor werd met +5 vertrokken uit Lunteren en moesten we in Barneveld Centrum wachten om te kruisen met een andere Protos.

* Tussen Beilen en Assen heb ik vanavond 25 minuten stilgestaan omdat er, volgens de omroep, in de trein voor ons een persoon onwel was geworden en een ambulance nodig had. Hoewel dit natuurlijk vervelend was, werd er door de HC of mcn elke 5 minuten wel omgeroepen wat de stand van zaken was en dat hij ons op de hoogte zou houden :pos:. Wat overigens apart was, was dat de site van ProRail het had over een ambulance die was gestrand op een overweg en ik in de trein een andere verklaring hoorde... Na afloop van dit euvel lagen er overigens ook wat overwegen in de storing.

* Omdat we +25 hadden, vroeg ik de HC of hij de trein naar Zuidbroek kon proberen te laten wachten in Groningen. Het was echter niet mogelijk naar de verkeersleiding te bellen, omdat Arriva niets met NS te maken heeft. Uiteindelijk heb ik die trein op 3 minuten gemist in Groningen, normaal wordt deze altijd wel vastgehouden :( . Ik heb toen 40 minuten later maar de bus gepakt naar thuisthuis.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: za 21 jun 2008, 13:04
door Daantje
Ik zat gisteren voor het eerst in ICL in trein t2063. Vond het wel leuk spul, ik zat in de huiskamer en dat ziet er echt grappig uit, zit ook lekker alleen is het in de spits niet echt praktisch dat er eerst twee mensen voor je op moeten staan in een gangpad wat ook al volstaat met mensen en bagage voordat je er uit kunt.

Verder erg veel aparte mensen tegen gekomen onderweg, onder andere:
- een man met leesbril die op Rotterdam Alexander probeerde om een boek te lezen maar in plaats van dat hij door zijn bril keek, kijk hij er overheen waardoor het boek zijn neus nog net niet raakte, zag er heel lachwekkend uit :mrgreen:
- twee vrouwen die in Utrecht instapten en in Ede-Wageningen eruit moesten en er pas achter kwamen dat we daar al waren toen we er al minstens vijf minuten stil stonden, ze begonnen te rennen en deden dat toen ze eenmaal op het perron waren nog, op naaldhakken.
- een vrouw met blindegeleidenhond en ik heb echt respect voor die beestjes want die doen dat zo goed. Ik heb ff opgelet of dat goed ging met uitstappen uit de trein maar ik vind die honden echt een uitvinding want dat ging allemaal prima.

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: za 21 jun 2008, 17:20
door Jurjen
Donderdag was ik onderweg naar Aachen, toen mijn s3500 niet genoeg remde voor Best. De loc en het grootste deel van het eerste rijtuig stonden niet meer langs het perron. Een geschrokken omroepbericht volgde, met de mededeling dat de trein nog even teruggezet ging worden; en zo geschiedde. Ik heb niet kunnen zien of de deuren inmiddels al geopend waren, maar ik weet wel dat er niemand bij de eerste deur uit wilde...

Had hier een omroep 'niet bij het voorste rijtuig uitstappen' niet handiger geweest?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 22 jun 2008, 01:02
door M57
Waarom niet altijd kiezen voor de meest veilige optie?

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 22 jun 2008, 11:26
door Dubbele P
Als de machinist inziet dat hij te ver doorgereden is, lijkt het me toch voor de hand liggend dat hij de deuren nog niet ontgrendelt en eerst zorgt dat de trein goed staat.

Het blijft overigens maar moeilijk, dat stoppen in Best, als ik die verhalen steeds hoor... :D

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 22 jun 2008, 18:23
door Daniel
Opvallendheidjes tijdens m'n reisje van vanmiddag...
- de t32545 werd gewassen in Leerdam, of was het toch gewoon een hele flinke plensbui :mrgreen:
- in Geldermalsen ging de ACTS 1613 met containertrein even aan de kant voor de t6044, waarin sprake was van enige wateroverlast aan de rechterkant van het voorste treinstel
- de overstap t2049 -> t31342 was zomaar ineens mogelijk de Ede-Wageningen! En heb nieteens gerend en zat ook al niet zodanig dat ik gelijk bij de trap uitkwam.
- de airco van de 4029 in de t2850-A (te Amf) koelde nou niet echt, hij verspreidde vooral een vieze geur
- de t561 reed met maarliefst twaalf bakken ICM(m) vanaf Rotterdam Centraal, dacht nog even dat het er vijftien waren maar het laatste stelletje op spoor 14 zat niet aan de trein vast. Zal wel mede veroorzaakt zijn door het volledig naar Rotterdam sturen van de t550 i.v.m. rommel op het spoor tussen Gouda en Zoetermeer Oost.

En owja: de twee GTW'tjes die op de Kijfhoek staan zijn bestickerd met het opschrift "MerwedeLingeLijn".

Re: OVer je treinreiservaringen in juni 2008

Geplaatst: zo 22 jun 2008, 20:45
door Meltrain
Toen ik gisteren met de s17800 aankwam op Zutphen, konden we precies de s3700 --> Nm zien wegrijden. Blijft leuk, zo'n -2 overstap. :roll:
Vervolgens dus maar de s7500 gepakt, waarin veel mensen met oranje kleding zaten.

Verder viel me gisteren op dat ik een ICM-IV met een frontplaat zag i.p.v. frontdeuren. Volgens mij was dat de 4206.