(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:Maar weet je toevallig of de halte van de Arriva nachtlijnen dan ook op die plaats blijft?
Ik kan me niet herinneren dat die verhuisd worden, dus waarschijnlijk wel :) Zal morgen nog wel even kijken, tenzij net de bus aan komt rijden natuurlijk :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

O, hoe laat ben jij meestal bij die halte?
Ik globaal tussen 7:50 en 8:00, dus misschien zie ik je wel als jij er dan ook bent. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag zag ik dat Arriva-Amba 8324 van de HW/GO de laatste 'a' aan de zijkant verloren heeft. Hij rijdt dus dus voor Arriv. :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:O, hoe laat ben jij meestal bij die halte?
Ik globaal tussen 7:50 en 8:00, dus misschien zie ik je wel als jij er dan ook bent. :)
Meestal rond 8.35 uur, aangezien ik meestal de t12518 van Utrecht naar Rotterdam neem ;)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Vanochtend werden er kleine zakjes Smoeltjes met een Connexxion-sticker erop uitgedeeld aan busreizigers op Den Haag Centraal. Als blijk van waardering voor de reiziger en een excuusgebaar voor de stakingen.

"Ik ben er over een uurtje nog een keer!"
-Owh, tof, dan zie ik je straks!
En ja, een uurtje later stond ze er weer :mrgreen: En ze zijn lekker :pos:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Waarom doen ze zoiets dan weer niet in Utrecht! :(

;)

Connexxion Heuvelrug is ook lekker bezig afgelopen dagen trouwens: gisteren al een gelede Duvedec op lijn 50 Utrecht - Wageningen, vanmorgen een Alliance op lijn 53 Zeist Busstation - Utrecht CS. Lekkere hogevloerbussen dus :D
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:Vanochtend werden er kleine zakjes Smoeltjes met een Connexxion-sticker erop uitgedeeld aan busreizigers op Den Haag Centraal. Als blijk van waardering voor de reiziger en een excuusgebaar voor de stakingen.

"Ik ben er over een uurtje nog een keer!"
-Owh, tof, dan zie ik je straks!
En ja, een uurtje later stond ze er weer :mrgreen: En ze zijn lekker :pos:
Ow, hopelijk doen ze dat ook in Arnhem want als ik daar vanavond aankom heb ik wel honger denk ik zo :D
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door MdJ »

De busjes rijden weer in Apeldoorn... en hoe
*Lijn 4 Matenhoeve->Gelre Zkh Lukas (V 15.01 Apeldoorn station richting Lukas) reed met Citaro 5450. :mrgreen:
*Vanochtend (rond 8:00) reed een Volvo 7700 het TSN-rondje door de Maten (Garage - Laan van Maten - Gildenlaan - Egelantierlaan - Heemradenlaan - Laan van Maten-Garage) 1+1=2? :mrgreen: :wink:
*Volvo 7700 3818 op lijn 3 R'kantoren->Matenhoeve (V 18.31 Apeldoorn Station richting Matenhoeve) heeft op de achterzijde nog het BBA-logo, ipv Ervaarhetov.nl. Zal zeer waarschijnlijk de achterkantreclame kwijt zijn :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Rijden er bij Connexxion in de regio Haaglanden nog steeds Duitse buschauffeurs rond? Vanmorgen had ik namelijk een chauffeur op Buslijn 50 van Zoetermeer CW naar Rijswijk en die had een aardig Duits accent toen hij "goede morgen" zei. Ook hoorde ik hem na een vraag van iemand tegen diegene "nein" zeggen. Dat klonk ook erg Duits.

Verder was het in de avondspits behoorlijk druk op de snelweg A27 van Utrecht naar Gorinchem. Hierdoor ging Q-Liner 387 van Utrecht naar Gorinchem niet via die A27, maar via de route van lijn 81/181 naar Gorinchem. Dus over de dijk bij Meerkerk. Die dijk stond door veel sluipverkeer ook nog eens vast en zo had de 387 veel vertraging opgelopen. Een bus op lijn 81 van Utrecht naar Gorinchem die die route hoort te rijden kwam ik met +30 tegen...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5862
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door reisthijs »

Vandaag in Utrecht:
- Bij de GVU 7872 (ex-Zuidtangent) waren buiten alle displays gedooft, deze 'spookbus' bleek lijn 212 te zijn.
- CXX 9180, een gelede Citaro, stond met de alarmlichten aan op de busbaan in Rijnsweerd, blijkbaar had deze het begeven want het was niet zo'n handige plek.
- Bij de halte Rijnsweerd-Zuid nog deze bus op de foto gezet (ik denk dat het een leeg mat-ritje is, lijn 281 gaat ten minste niet naar Vianen). Bus van Kassing Tours, ex-CXX 5598:
Afbeelding

- De chauffeur van lijn 7 nam de bocht Oudenoord-D.v.Mollemstraat wat al te entousiast want hij haalde deze (weliswaar krappe bocht) niet in een keer, gaat toch meestal wel goed.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Bij het Amsterdamse Amstelstation zijn werkzaamheden bezig aan de benedenzijde bij tram 12 voor de pendelbussen die gaan rijden bij de buitendienststelling van de metro. (slechte zin) Voor de gelegenheid worden buiten ook twee stempelautomaten geplaatst :idea:
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

mb90 schreef:Rijden er bij Connexxion in de regio Haaglanden nog steeds Duitse buschauffeurs rond? Vanmorgen had ik namelijk een chauffeur op Buslijn 50 van Zoetermeer CW naar Rijswijk en die had een aardig Duits accent toen hij "goede morgen" zei. Ook hoorde ik hem na een vraag van iemand tegen diegene "nein" zeggen. Dat klonk ook erg Duits.
Ik dacht het wel maar volgens mij vooral op bus 42 (Leidschenveen - Den Haag Centraal).

In Arnhem deelden ze trouwens geen koekjes uit :( maar ik blijf die trolleybussen wel erg tof vinden :) Bovenleiding zonder tramrails en bussen die metrogeluiden maken, het blijft apart :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Ook Arriva deed vandaag gewoon mee met de oranjegekte, in Dordrecht tenminste. Op lijn 801 ontkwam zelfs het materieel er niet aan, oranje was de bus al maar daar kon best nog wat bij...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Leuk hoor, die bushalteverplaatsingen op het Centraal Station. :? Lijn 49, 129 en 204 ('s middags) vertrekken nu helemaal ter hoogte van de Conradstraat. :shock:
Verder had vrijdagavond een tram op lijn 25 +30 (=30 minuten te vroeg) bij punctualiteit op het schermpje staan. Erg knap bij een 20-minutendienst. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Ehm, +30 = 30 minuten te vroeg??? :? Lijkt me eerder 30 minuten te laat, nogsteeds knap overigens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Nee, bij de RET is '+' te vroeg en '-' te laat (daarom zette ik het er ook nog even bij). :wink:
De RET gaat namelijk uit van de punctualiteit, waarbij een positieve punctualiteit te vroeg betekend en een negatieve punctualiteit te laat betekend.
Maar ik denk dat er in dit geval iets niet helemaal klopte met het schermpje, zoals wel vaker.
Ik heb het in dit geval dus over het schermpje in de bestuurderscabine van de Citadissen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Vinny »

Waarom moet de RET nu weer eigenwijs doen en tegen de conventie van de rest van het OV ingaan? :x
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Sebastiaan »

Gister reed er in Gouda een Frysker op lijn 180 :shock:
mvg,
Sebastiaan
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Deze kwam ik zaterdag tegen in Utrecht:
Afbeelding
Afbeelding
(toch een beetje nostalgie, heb vroeger wel eens in zo'n bus gespeeld ;) - lang verhaal)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Rijden er bij Connexxion in de regio Haaglanden nog steeds Duitse buschauffeurs rond? Vanmorgen had ik namelijk een chauffeur op Buslijn 50 van Zoetermeer CW naar Rijswijk en die had een aardig Duits accent toen hij "goede morgen" zei. Ook hoorde ik hem na een vraag van iemand tegen diegene "nein" zeggen. Dat klonk ook erg Duits.
Daantje schreef:Ik dacht het wel maar volgens mij vooral op bus 42 (Leidschenveen - Den Haag Centraal).
Lijn 42 bestaat sinds enkele maanden niet meer. Het was wel een gemakkelijk lijntje waar je vaak dezelfde chauffeurs op tegen kwam.
Er rijden nog steeds Duitsers in de buurt van Den Haag. Meestal rijden ze van die pendeldiensten (naar de Keukenhof, Duinrell etc.) omdat ze daarbij niet al te veel kennis hoeven te hebben van het OV-systeem. Het zou ook best kunnen dat er eentje op lijn 50 heeft gereden, een aantal Duitse chauffeurs overweegt zelfs om zich in Nederland te gaan vestigen.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door STF »

Ow ging het over die oude dubbeldeksbus, ik dacht over die displays. :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door webguy »

Ja, allebij :) Ik had geen zin om te lopen en wilde ook niet al te veel opvallen ;)
Maar het ging dus meer om de bus :D
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Op de Strawinskylaan bij de nieuwe tramhalte van Tram 5 (Station Zuid) waren de bouwvakkertjes weer erg snugger. Men had een oranje pion in het midden van het spoor gezet, de net vertrekkende tram kon dus weer gaan wachten, er werd 1x op het belletje gedrukt, en er begon een mannetje te rennen om het te verhelpen. Waarvoor dat pionnetje uberhaupt nuttig was, geen idee.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door M57 »

Om achter de pilon veilig te kunnen werken? Het klaphekjes-idee, zeg maar.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Ruben »

Men had de lijn dwars over de trambaan gezet, maar was daar niet aan het werk, maar op de banen voor de auto's.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten