(BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Van de informatie op de site kan ik ook geen wijs worden. :? Leuke spelfout trouwens ook in de titel op http://www.ret.nl/?id=3405 :P
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

En het eerste slachtoffer van de omleiding van lijn 38 in Rotterdam is al gevallen, ik zag twee betonnen paaltjes bij Blijdorp wel heel erg schuin staan :twisted:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Vanmiddag vertrok de Arriva 728 op lijn 4 met enige vertraging van het beginpunt in Wielwijk. De oorzaak was wat minder alledaags: bij de uitstaphalte ging de chauffeur eerst even achter het motorluik kijken en lag even later plat op de straat om onder de bus te kijken :P
Uiteindelijk was de diagnose dat de uitlaat er niet zo best uitzag, met als belangrijkste symptoom dat de bus nu als een opgevoerde racewagen klinkt :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Vandaag stond er op de bufferzone bij metrostation Capelsebrug een RET-Citaro met Airport Shuttle-bestickering. Zowiezo is het al uitzonderlijk dat er hier een Citaro te vinden is, want de lijnen die hier komen worden met Volvo's gereden door de te hoge drempels in Capelle a/d IJssel, en dan is het er ook nog eentje van de Airport Shuttle. Op de bus zelf stond alleen het nummer 16, dus ik weet niet of hij ook in dienst op Buslijn 37 gereden heeft.
lausteen
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 11:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door lausteen »

Ik heb hier door Kralingen (Vlietlaan / Oudedijk) ook wel eens een Citaro met lijnnummer 16 gezien (zag hem alleen van de achterkant). De RET heeft nu geen lijnnummer 16 meer, vroeger was het een lijn die door Kralingen reed, dus niet geheel ontoevallig! Misschien een rit die personeel naar huis brengt, zag ik hier toen ook gebeuren..
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag vertrok de Arriva 728 op lijn 4 met enige vertraging van het beginpunt in Wielwijk. De oorzaak was wat minder alledaags: bij de uitstaphalte ging de chauffeur eerst even achter het motorluik kijken en lag even later plat op de straat om onder de bus te kijken :P
Uiteindelijk was de diagnose dat de uitlaat er niet zo best uitzag, met als belangrijkste symptoom dat de bus nu als een opgevoerde racewagen klinkt :mrgreen:
Tja, al die dagen stilstaan heeft niet al het goeds voor de bussen betekent :P Vanochtend had ik ook een bus die enorm piepte van achteren, ik vermoed dat de V-snaar niet helemaal goed meer is, maar ik was niet de enige die 'm bij TSN had geparkeerd :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Ehm, de stadsdienst Dordrecht staakte niet hoor :wink: Die zit gewoon zo krap in het wagenpark dat een bus weken met iets kleins als een defecte koplamp kan rijden.
Of om de chauffeur van de 728 te citeren: "De uitlaat zit los, maar die werkgever van mij repareert 'm pas als 'ie er onderuit valt" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Chauf21 »

Reiziger Ddrs schreef:Ehm, de stadsdienst Dordrecht staakte niet hoor :wink: Die zit gewoon zo krap in het wagenpark dat een bus weken met iets kleins als een defecte koplamp kan rijden.
Dan zit je niet krap in je wagenpark, dan klopt er gewoon iets niet in je organisatie: kleine defecten -vloeistof, koplampen- worden bij ons direct vervangen zodra de bus 's nachts de garage binnen komt. Daar heeft het grootte van het wagenpark niet zo veel mee te doen ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Vanmorgen kwam ik in HTM tram 2 een heuse controleploeg tegen. Dat had ik nog niet vaak meegemaakt bij de HTM :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daniel »

Tja, het is al een wonder dat de bussen hier 's nachts nog gewassen worden als ik de verhalen zo hoor: inmiddels zijn ze aan het negende schoonmaakbedrijf toe in anderhalf jaar :shock:
Geen idee hoe het verder met de onderhoudscontracten zit, maar grote kans dat er 's avonds en op zondag niet standaard een monteur aanwezig is en het te duur is er even eentje voor iets kleins langs te laten komen. Toen ik eens op 'n zondag een ritje meereed strandde de bus met een vaste rem en moest de ASL een monteur thuis opbellen om te informeren hoe 't verder moest: ter plekke werd er niets aan gedaan, na afkoelen was't een kwestie van bus ruilen (en de volgende dag strandde de bus met hetzelfde euvel, om een indruk te geven van de reputatie van het onderhoud bij Arriva)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hmmg
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door hmmg »

Stond ik vanmorgen in Tiel te wachten om 06.15 op lijn 42 (87) om naar Nijmegen te gaan. Kwam dus de bus niet. :evil: Ze zouden toch rijden in de spits, voor twee weken terug kwam de bus wel. Mailde beetje boos naar 9292. Kreeg bericht terug dat de bussen rijden tussen 07.00 - 09.00 uur. Balen....
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Karl »

Inderdaad erg slecht en verwarrend dat de bussen nu niet vanaf aanvang dienst tot negen uur en rond de middagpiekuren rijden. Zelf heb ik er nog geen donder aan dat de bussen nu vanaf 07:00 rijden en samen met mij vele forenzen.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

hmmg schreef:Stond ik vanmorgen in Tiel te wachten om 06.15 op lijn 42 (87) om naar Nijmegen te gaan. Kwam dus de bus niet. :evil: Ze zouden toch rijden in de spits, voor twee weken terug kwam de bus wel. Mailde beetje boos naar 9292. Kreeg bericht terug dat de bussen rijden tussen 07.00 - 09.00 uur. Balen....
Kun je voortaan niet beter naar de vervoerder mailen? 9292 is alleen maar een aanbieder van reisinformatie ;)

@Karl: inderdaad. Gelukkig is het goed fietsweer...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Aking »

Ik had daarnet zowaar een bus naar huis (noujah.. bijna dan... lijn 50 tot de utrechtseweg :p) 8-)
hmmg
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door hmmg »

Uit zeer betrouwbare bron weet ik dat 9292 alle info rechtstreeks van de vervoerder krijgt. Het stond ook goed op hun site. Ik heb alleen niet goed opgelet. Mailen was in dit geval dan ook bellen met die betrouwbare bron. :lol:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Aking »

maar dan nog kan 9292 er niks aan doen... net zo min als dat de telegraaf verantwoordelijk is voor een aanslag in irak die ze in de krant zetten :roll:
hmmg
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 25 mei 2008, 14:55

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door hmmg »

keleti palyaudvar schreef:maar dan nog kan 9292 er niks aan doen... net zo min als dat de telegraaf verantwoordelijk is voor een aanslag in irak die ze in de krant zetten :roll:
Helemaal mee eens. Maar hoe gaat dat.. Busje komt niet, snel naar het station, net nog met de trein mee. Dan wil je je frustratie uiten. Net bij de verkeerde dus.. Zoals ik al schreef ik had beter moeten kijken 8-) .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

De 38-soap lijkt eindelijk te zijn opgelost: lijn 38 rijdt gelukkig voor mij toch over de Beukelsdijk. :D
Verder als opvallende dingen vandaag:
-Op lijn 46 reed een bus uit de 600-serie. Normaal rijdt er hier een uit de 900-serie. Niet dat ik het erg vond overigens: het was wel leuk om weer eens met zo'n ouwetje door de Maastunnel te gaan. :)
- Ik had lijn 46 genomen vanaf het Erasmus MC, omdat lijn 44 te laat was. Ik stapte uit bij Nachtegaalplein om lijn 72 of 73 naar het Zuidplein te nemen. Omdat deze lijnen echter nog lang niet kwamen, liep ik naar de Wielewaalstraat omdat daar ook bus 67 komt. Maar net toen ik de Dorpsweg wilde oversteken, zag ik dat lijn 44 ook de Carnissesingel op wilde. Ik heb toen t/m de halte achter de bus aan gerend en had hem nog net gehaald. Al bij al had ik dus beter kunnen wachten. :?
Overigens was ik zelfs nog dommer ( :oops: ): als ik met lijn 46 verder was gegaan naar de Van Blommesteynweg en daar tram 2 had gepakt, was ik waarschijnl;ijk een kwartier eerder thuis geweest en had ik niet zo veel van Fort Boyard gemist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Aking »

ongeveer een uurtje geleden werd op utrecht centraal citaro 2839 afgesleept door meneer + takelwagen van modern
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door mb90 »

Na files op de wegen, was er gisterochtend ook een heuse metrofile en wel op de Calandlijn in Rotterdam tussen de boog bij Schenkel en Capelsebrug richting het centrum. Een file van 5 metro's. Vanaf Capelsebrug stond er eerst een metro met +8, daarna een 2-tje met +5, daarna een leeg spitsenkeltje, daarna een 2-tje met +3 bij station Schenkel en tot slot in de genoemde boog een 2-tje met +1.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

meltrain schreef:De 38-soap lijkt eindelijk te zijn opgelost: lijn 38 rijdt gelukkig voor mij toch over de Beukelsdijk. :D
Vandaag ook al :mrgreen: Oh ja: de bushalte voor de 38 is vanaf morgen verplaatst naar het stationsplein (waar die nieuwe bushokjes neergezet zijn). Toevallig zag ik twee RET-mannetjes net het oranje bordje ophangen, scheelt morgen een stukje omlopen 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Ah, mooi. Scheelt voor mij (vanaf de tramhalte) ook weer een stukje lopen. :D
Bedankt trouwens dat je het zegt: ik was vandaag vrij en kon het zelf dus niet zien. :)
meltrain schreef:-Op lijn 46 reed een bus uit de 600-serie. Normaal rijdt er hier een uit de 900-serie. Niet dat ik het erg vond overigens: het was wel leuk om weer eens met zo'n ouwetje door de Maastunnel te gaan. :)
Ook deze 'soap' is opgelost: de 'missende' 900 zag ik vandaag op lijn 48 rijden, waar alleen Citaro's horen te rijden.
(Of het met elkaar te maken heeft, weet ik niet, maar je kunt er zo wel een leuk verhaal van maken. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Geert »

Die nieuwe bushokjes zijn trouwens duidelijk ergens anders vandaan geplukt. Voor het verbeeldingsvermogen: er staan op het stationsplein in Rotterdam een stuk of vijf bushokjes op een rij, en ze hebben allemaal een andere haltenaam. Eentje heet zelfs "Station Rotterdam Noord", bijna goed hoor :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21333
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Meltrain »

Ja, dat had ik ook gezien. :lol:
Maar weet je toevallig of de halte van de Arriva nachtlijnen dan ook op die plaats blijft?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in juni 2008

Bericht door Daantje »

Ow, dan komen ze vast van het busstation daar, zal eens kijken als ik daar weer eens kom. Hier bij de halte Benthuizerstraat heeft ook heel lang een hokje gestaan met op de plattegrond 'Oostplein Metro' :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten