OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Wubbo »

Ook in het nieuwe jaar gaan we verder met de reiservaringen!
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door TLP »

Waar is trouwens het 'OVer je reiservaringen in december 2011' topic :?:
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Michael »

Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Fles »

Op de terugweg van mijn Nieuwjaarsritje liep ik nog 20 minuten vertraging op in Almelo omdat er op het perron iemand onwel geworden was waar men bij moest blijven. Daarna was het blijkbaar nog een hele toer om een pad te vinden voor de trein, dus in Deventer hebben ze hem gemakshalve maar opgeheven. Het zal wel haringen-tonnetje geweest zijn met de achteropkomende Pimpel 146 naar Schiphol :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Suus »

De sprinter van Alphen naar Gouda, vertrek 9:15 in Boskoop stond met de laatste deur achter het hek halverwege het perron. Er waren gelukkig daar geen uitstappers, maar waren die er geweest dan waren ze wel op het perron terechtgekomen maar had men er niet meer legaal af van kunnen komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Mijn eerste ritje met de metro vandaag eindigde met 5 minuten vertraging. De eerste vertragingsminuten voor 2012 zijn dus ook al weer binnen :?.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:De sprinter van Alphen naar Gouda, vertrek 9:15 in Boskoop stond met de laatste deur achter het hek halverwege het perron. Er waren gelukkig daar geen uitstappers, maar waren die er geweest dan waren ze wel op het perron terechtgekomen maar had men er niet meer legaal af van kunnen komen.
Tja, zo moeilijk zal men daar dan wel niet over doen als dit gebeurd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Meltrain »

Ik ging net met mijn fiets in de (Rotterdamse) metro en aangezien het voor 16:00 uur was, was het toegestaan.
Echter, de poortjes waren daar wat minder van overtuigd. :? Nog voordat mijn fiets helemaal door het poortje heen was, ging het poortje al dicht en kwam er een enorm gepiep. Misschien moeten de poortjes toch iets beter afgesteld worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door mb90 »

Vanmiddag weer eens een ritje gemaakt over de MerwedeLingeLijn. Tussen Dordrecht en Gorinchem werd er elke keer met +3 gereden. Zo was dus ook de aankomst terug in Dordrecht. Diegene die daar bedacht heeft dat er maar 2 overstappunten voor de OV-Chipkaart (dus met Arriva en NS paaltje naast elkaar) bij spoor 1/15 nodig zijn moet zich ook dood schamen. Bij beide punten stond er een rij om uit -en in te checken.. :roll:
De aansluitende IC naar Rotterdam stond al klaar, maar bleef gelukkig wel even wachten voor de overstappers. Mijn 5100 kon ik door de vertraging wel vergeten, maar gelukkig was er nog een met +20 rijdende IC t9229 in aantocht waardoor ik alsnog snel en dankzij de OBB-rijtuigen ook nog comfortabel in Rotterdam was.

Nog even terugkomend op de chipkaart op de MLL. Had geen zin om een kaartje te kopen, dus heb op saldo met mijn VDU over de lijn gereisd. Achteraf zag ik dat dat wel duurder was dan het gewone tarief uit de kaartautomaat (naar Gorinchem en Leerdam tenminste). :neg:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Ik zit in de stoptrein van 19.12 u van Vlissingen naar Roosendaal en er wordt net omgeroepen dat we met een paar minuten vertraging vertrekken "in verband met de aankomst van de sneltrein". Wat zou dat kunnen zijn? Moeten die twee elkaar kruisen?

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor die +4 weer weg is, of misschien gaat het juist van kwaad tot erger...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

De IC moet bij binnenkomst vanaf spoor 710 op spoor 2 inderdaad de rijweg van de sprinter van spoor 3 naar spoor 711 kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

We kwamen net als de vorige keer in Middelburg weer op het linkerspoor binnen. Ik dacht destijds dat dit extra service aan de reizigers was zodat die zo het station uit kunnen lopen, maar dat is blijkbaar niet zo want de trein naar Vlissingen zou wel aan de andere kant stoppen. Vlak na Middelburg gingen we naar het rechterspoor, maar het is me niet opgevallen wanneer we naar links gingen.

In Arnemuiden zaten we op +7 en onze arme plan V/T haalde daarna de 140 wel, maar pas na een lange aanloop zodat we op het stuk naar Goes waar 10 min voor staat maar één minuut inhaalden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Dat naar links gaan moet vlak voor binnenkomst in Middelburg geweest zijn, gezien je anders in Vlissingen niet op de binnenkomende IC had hoeven wachten (andere wissels van rechter- naar linkerspoor zijn er niet tussen Vs en Mdb)
Zal ongetwijfeld een vast ingepland stukje roestrijden zijn, met een dergelijke perronwisseling heb je gelijk alle wissels in Middelburg weer van roest ontdaan.

Edit: en owja, als ik de AV van Amersfoort mocht geloven reed de t12561 vandaag in twee delen. Er zou om 17.32 uur namelijk een extra IC naar Zwolle vertrekken, waarmee dus drie ICs vlak achter elkaar aan over de Veluwe gereden hebben.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Frank »

"Dames en heren, u bevindt zich in de stoptrein naar Elst en Tiel en alle mooie dorpjes daartussen."

Een extra in- en uitcheckpaaltje in Elst zou trouwens wel welkom zijn. Liefst helemaal aan de zijde van de overweg zodat je niet eerst helemaal tegen de reizigersstroom en huisroute in hoeft te lopen om uit te checken. Heb het in- en uitchecken zolang mogelijk gewijzigd hierom, maar nu kan ik er als student officieel niet meer omheen :wink: .

Op station Arnhem Zuid hangt bij het spoor waar de treinen naar Nijmegen normaliter halteren nog een oude defecte CTA. Aan de andere kant heeft te Arnhem Zuid nooit een CTA gehangen. Overal in de regio van het station zijn die dingen trouwens al lang vervangen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Nog even terugkomend op de chipkaart op de MLL. Had geen zin om een kaartje te kopen, dus heb op saldo met mijn VDU over de lijn gereisd. Achteraf zag ik dat dat wel duurder was dan het gewone tarief uit de kaartautomaat (naar Gorinchem en Leerdam tenminste). :neg:
Voorlopig geldt dat voor alle reizen waarbij je met NS en een andere vervoerder reist een papieren kaartje voordeliger is. Helaas...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Daar ligt het nu niet aan, hier ligt het probleem weer ergens anders: Arriva gebruikt voor reizen op saldo op de Merwedelingelijn andere tarieven dan NS.

Dus als ook als je alleen maar van Dordrecht naar Gorinchem reist is een papieren kaartje goedkoper. (Tenzij je vanuit die Spurt overstapt op een bus: dan is reizen op saldo weer iets voordeliger dan papier.)
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door STF »

Vanmiddag zat ik in een buslijn die weliswaar maar vijf ritten per dag kent, toch zijn er maarliefst vier verschillende routes voor, waardoor ik niet helemaal exact uit mijn hoofd weet hoe elke rit hoort te rijden maar evengoed begreep ik wel dat het vanmiddag absoluut niet kon kloppen toen we een wit bord met rode rand passeerden en een of ander smal boerenweggetje kilometers lang volgden... Thuis eens opgezocht hoe de route nou had horen te zijn; blijkt de chauffeur een van de dorpen waar de bus doorheen hoort te komen te hebben overgeslagen... Gewoon een afkortroute door de weilanden genomen dus... :?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Op de vertrekstaat van Middelburg staan maar een paar nachtelijke treinen per week die van het andere perron vertrekken. Wel typisch dat ik deze ongedocumenteerde uitzondering dus twee keer meemaakte.

Verder was ik overigens vandaag van Rilland naar Vlissingen en dan Breskens gereisd, van daar met bussen 3 en 4 naar Cadzand Bad en toen langs het Zwin naar Knokke gelopen. Aldaar verscheen de bus niet dus uiteindelijk helemaal naar het station doorgewandeld waar ik de trein naar Antwerpen en dan terug wilde nemen, maar dat rotstukje Knokke - Brugge ging zo traag (vertrek Knokke 16.06, aankomst Brugge 16.28, gepland vertrek 16.35) dat ik niet zag hoe ik de trein van rond 18 u in Antwerpen kon halen en dus maar bus 42 vanuit Brugge terug naar Breskens genomen heb. Die deed er ook lang over (ruim 1.15 u) en met een lange overstap op de sprinter in Vlissingen was mijn tijdwinst uiteindelijk maar een klein kwartier.

Dan hebben we het in Nederland toch nog relatief goed ondanks mijn frequente klachten, want er wordt daar in het zuiden erg langzaam gereden en vaak gestopt, en dan ook nog met maar één trein per uur vanuit bijvoorbeeld Brugge naar Antwerpen. Misschien zijn er meer opties met overstappen maar die waren me niet direct duidelijk.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Vanmorgen in een treintje van 2 x 2 bakken mat'64 (da's plan V, toch?) tusse Bergen op Zoom en Roosendaal controle door twee conducteurs bijgestaan door twee stuks politie...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Geert »

Jups, da's Plan V :)
Ik werd vanmorgen maar liefst drie keer gecontroleerd in de s9800: eerst door de conducteur bij vertrek uit Den Haag, daarna was er tussen Gouda en Gouda Goverwelle reizigersonderzoek en tussen Goverwelle en Woerden kwam de conducteur weer langs. Een goed begin van het jaar zullen we maar zeggen ;-)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Was vanmorgen beetje erg rommeltje in Arnhem en de reisinfo liet veel te wensen over...

Er was een storing Ede-Wageningen - Arnhem die kort na ik om 8:00 aankwam op Arnhem opgelost was. Er reden echter geen treinen, behalve de ICEs en een sprinter, en de s3100 was volgens de AV opgeheven, maar volgens een HC zou die gewoon rijden. Een s3600 was ook in Arnhem gestrand, snapte dat al niet.

Vervolgens kwam rond 08:05 de melding dat er een aanrijding was tussen Arnhem en Nijmegen maar dat de stoptrein naar Tiel wel reed. Mensen naar Den Bosch en verder konden via Utrecht omreizen. Aantal gingen dus met de stoptrein naar Ede. 20 minuten later reed de Intercity echter weer, dus die mensen zullen flink balen als ze inderdaad omreisden. Op de reisinfo van de NS (mobiel) was die storing echter nergens te vinden. De Intercity van 08:06 naar Nijmegen stond ook heel lang op de TBPs, en verdween, maar werd niet opgeheven ofzo. De intercity van 08:20 kwam vervolgens op de borden, toen als "Niet Instappen" en toen later weer wel omdat de storing voorbij was. Wat er dus precies was weet ik ook niet maar informeren konden ze iig niet.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

In Roosendaal stonden de LCD-schermen boven de perrons op zwart en de Benelux zou met +20 van spoor 1b (?) vertrekken. Ik heb een lunchafspraak in Amsterdam, dus ik heb maar de trein naar Breda genomen en vandaar de fyra. De toeslag is nu heel redelijk: € 3,70.

Blijkbaar heeft hispeed locs over, want we zijn voor en achter voorzien. Wat ik niet wist ia dat je het hele HSL-stuk Breda - Rotterdam op linkerspoor rijdt. Maar logisch natuurlijk, je doet die overgang liefst waar je geen 300 rijdt. Niet dat we harder dan 160 gaan, dit alles had dus ook over bestaand spoor gekund (als we tweederde van de stations sluiten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Kleinigheidje, als het goed is rijdt je pas vanaf Zevenbergschenhoek links... na de hele lange fly-over waarmee je over de twee normale sporen en de twee HSL sporen heen gaat. Na de Barendrechtse tunnel ga je dan bij de aansluiting op de normale sporen weer naar het rechterspoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

In GVB-nachtbus 355 wordt halte De Flinesstraat (in ieder geval richting Gein) omgeroepen als "Station Gein". Dit, inclusief de vermelding dat je niet vergeten om uit te checken met je OV-chipkaart.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door iljitsch »

Waar ik op doelde was vanaf het moment dat je van het rechter normale spoor via een flyover op het linker HSL-spoor komt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten