OVer je reiservaringen in januari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
KM46 schreef:Mijn eerste ritje met de metro vandaag eindigde met 5 minuten vertraging. De eerste vertragingsminuten voor 2012 zijn dus ook al weer binnen :?.
En ook gisteren was het weer raak. Deze keer tien minuten op twee ritjes. Ik geloof dat ik de vertragingen dit jaar maar eens ga bijhouden in en excelbestandje.
En vandaag ook weer 10 minuten erbij ook drie ritjes van elk tien minuten. Gaat weer goed zo :?.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:
Thom91 schreef:
mb90 schreef:Dat is ook niet zo gek met verschillende frequenties. Bovendien heeft Schollevaar zelf een station, dus is het ook niet logisch om lijn 30 aan te laten sluiten op de IC's te Rta. Lijn 31 van en naar Capelle Centrum en Oostgaarde is de enige lijn die echt aansluit op de IC's te Rta.
Overdag gewoon 4x per uur, die dus waardeloos aansluiten..
Aankomst van de IC's uit Ut is om .01/.16/.31/.46 en die vanuit Rtd om .13/.28/.43/.58. Vertrek van lijn 30 is om .04/.19/.34/.49. 3 (vanuit Ut) en 6 (vanuit Rtd) minuten vind ik haalbaar daar.
Andersom is de aankomsttijd van lijn 30 om .04/.19/.34/.49 en regelmatig wat later door winkel/verkeersdrukte bij Alexandrium. Dat zijn ook geen slechte sluitseinaansluitingen.

Nu wil ik niet zeggen dat overal de aansluitingen perfect zijn (absoluut niet), maar hier is het wel acceptabel vind ik.
Hier sluit ik mij volledig bij aan :wink:.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Thom91 »

Ik neem tegenwoordig de bus minder vaak dan vroeger, maar inderdaad, het is slechter geweest. Ik doel ook vooral op het aansluiten richting Utrecht. 's Ochtends wachten is toch wat erger dan 's middags vind ik, maar ik heb het al gezien. Had het bij het verkeerde eind. ;)
Komt wel goed schatje.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Edwin »

Gister zou de s3700 om 10:52 aankomen op DH CS, maar weer was erg geen perron vrij en moesten we enkele minuten wachten. Dit "probleem" overkomt mij elke keer met de 3700. Meer mensen hier last van?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

TLP schreef:In elk geval een van de twee (de aankomende wagen ging naar de tailtrack), ik geloof dat de hele omloop geruild werd. Het kan ook mede liggen aan het feit dat de wagen die naar de tailtrack ging ook met +2 aankwam. De nieuwe wagen vertrok uiteindelijk om 13:36, dus dat zou betekenen dat voor het gehele proces 10 minuten nodig is wil je het op z'n snelst doen? Maar als je een omloop ruilt, er is immers toch (extra) personeel aanwezig op de eindpunten van metrostations, kunnen dan 2 á 3 van die lui het afnemen en opstellen van de metro's die uit dienst gaan niet regelen en dat de metrobestuurder dan alvast de in dienstdoende wagen(s) prepareert? Of is hier echt voor elk proces de volledige mankracht nodig? Dat zou dan betekenen dat een metro dus regelmatig te laat vertrekt alleen maar door het proces van opstellen/af-/aankoppelen/prepareren etc. Ik hoop toch echt dat het PvE daar rekening mee houdt, anders heb je als bedrijf toch wel een heel erg groot probleem! :N
(en waarom ik wat overhaast mijn conclusies trok is omdat ik net alweer de vierde keer op rij dat ik weer met de metro reis hoorde dat er metro's uitgevallen zijn, ook leuk :N Ik vraag me toch echt weleens af hoe dat komt...)
De officiële benaming is Tailtrack dus die gebruiken we ook. Een andere benaming (in het NL) is geen kopspoor maar keerspoor. :wink:

De tijd dat er lui op het eindpunt zaten te niksen is echt voorbij hoor. GVB bezuinigt ook dus het aantal mensen dat reservediensten hebben is minimaal. En natuurlijk zullen ze meestal ook een stukje krijgen, al is het maar een stuk rangeerdienst. En verder? Wat zit er daar allemaal... leidinggevenden (houden zich niet bezig met exploitatie), personeel dat pauze heeft of nog moet beginnen (hoef je ook niet te vragen).
Dus jah, dan moet wellicht dezelfde bestuurder die met de metro aankwam, de andere metro in dienst nemen.
En in dienst nemen betekent toch wel beide bediende cabines in dienst nemen, de wagens van binnen controleren e.d. Duurt al gauw 10 minuten als je het goed doet.
In het PvE staat dat metro's, trams, en bussen van het GVB op een beginpunt anders dan CS binnen 1 minuut na de officiële vertrektijd moeten vertrekken.
Het gebeurt niet de hele dag door dus de punctualiteit zal wel boven de marge blijven.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren weer mijn eerste treinritjes gemaakt van 2012. :)
In- en uitchecken met de SOV-Week ging volgensmij wel goed. Alleen wel blijven opletten bij de poortjes vanwege het relatief lage volume...

Op de terugweg naar huis had ik de s3000 van 16:48 vanuit Sloterdijk. Deze bleef even wat aan de lange kant staan, toen werden de deuren gesloten en duurde het ook nog eventjes voordat we optrokken. De conducteur riep om dat we +2 hadden, omdat er een melding was dat er rook van onder de trein kwam, maar dit bleek gelukkig loos alarm te zijn. Netjes geinformeerd dus. :pos:
Overigens jammer dat de s3000 nog steeds van spoor 4 op Sloterdijk vertrekt. Zou het wat betreft rijtijd niet beter zijn als die wisselt van spoor met de s4000 of dat er voor de Hemtunnel wat hogere snelheidswissels worden aangelegd?
Beul van de blindegeleidelijn
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Jurre »

Connexxion sneltram 5006 reed vanmorgen rond 10.45 van Utrecht Centraal naar Nieuwegein Zuid. Niemand opgevallen dat deze een geel/grijze jas heeft, gelijk aan de bussen? :) De oranje stippen en tekst miste nog.
Verder reed er ruim twee uur later (12.50) een Qbuzz over het Westplein in Utrecht, nummertje iets van 1046. Zag 'm vanuit lijn 14.
Weer in Hilversum stond Lions City 3857 klaar om naar Uithoorn te rijden, zo rond 13.20.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door reisthijs »

Dat was meerder mensen hier (waaronder ik) al opgevallen :wink: Die tram rijdt sinds een week of twee in dat gele jasje.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Milco »

Niet echt een reiservaring, maar op de actuele vertrektijden van Schiphol staat de Berlijn-IC die om 18:50 uur naar Duitsland had moeten vertrekken met +60 :shock:
Dat lijkt me wel heel veel voor een beginpunt. Zeker vanuit Duitsland wel heel veel vetraging gehad dan...
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

De t1759 had vandaag na het combineren in Utrecht vaste remmen opgelopen, waardoor deze met +15 vertrok. Na vrij lange tijd (trein stond al even voor het inrijsein) kwam men dan toch op het idee de t2861 te gaan spoorwijzigen vanwege bovengenoemde trein die in de weg stond. En niet één keer, nee, liefst drie keer in vijf minuten: eerst van 11 naar 9, toen naar 8a en uiteindelijk naar 9a (maar binnengenomen met geel voor het wissel, dus stond 'ie alsnog op 9ab).
Uiteindelijk ging de 1759 er overigens toch nog als eerste uit, gevolgd door de 2861 met +10.

Korte tijd later had men overigens weer een uitdaging in Utrecht want er kwam een IRM-VI binnen als t12756 en een setje ICM als t12561, terwijl die twee met elkaar moeten combineren :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door webguy »

Ik weet alweer waarom er niemand in Westervoort in of uitstapt. Halfuursdienst, en als er een trein uitvalt gaan ze niet extra stoppen ofzo bij Syntus... (gisteravond viel trein van 18:03 uit, trein van 18:18 (met +5) zou niet extra stoppen (of werd iig niet aangekondigd)).

Verder gisteren even met de bus in Nijmegen, maar op gegeven moment stonden er 5 bussen 210 en een lijn 10 op het station. Hoezo veel? Overigens waren er weinig rijen, maar het is nu ook voor de meeste RU studenten tentamenperiode geloof ik...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door VIRM »

Gisteren bleef t2680 wel erg lang voor de Riekerpolderaansluitging staan. Reden? De tegentrein reed volgens AV met +7. Nu is het nadeel dat het 's avonds was, dus er werd maar op één spoor gereden (het westelijke spoor). Kennelijk kon er niet even naar Lelylaan worden gereden en op spoor 2 worden gewacht, want dat had ook weer even gescheeld...
De conducteur zorgde er wel voor dat passagiers op Sloterdijk de aansluitging op de t4586 konden halen en riep dit ook netjes om. :)
Iemand enig idee waarom er slechts één spoor beschikbaar is? Bij één vertraagde trein is het dan vragen om een sneeuwbaleffect...
Beul van de blindegeleidelijn
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door M57 »

Ofwel ongepland werk door een storing ofwel ruimte in de dienstregeling voor regulier onderhoud waar wel of geen gebruik van wordt gemaakt door de aannemer.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Freek »

webguy schreef:Verder gisteren even met de bus in Nijmegen, maar op gegeven moment stonden er 5 bussen 210 en een lijn 10 op het station. Hoezo veel? Overigens waren er weinig rijen, maar het is nu ook voor de meeste RU studenten tentamenperiode geloof ik...
Overgrote deel heeft inderdaad tentamens deze weken. Overigens klopt het volgens mij wel redeijk dat er zoveel bussen zijn. naast de regulieren 4 minutendienst van lijn 10 vertrekt er een lijn 210 om 8.20, .22, .24, .26, .30, .32, .34.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

Vanmiddag lag de sneltram in Utrecht er weereens uit, typisch zo'n storing die natuurlijk niet te verbussen valt. Was zodoende ook wel weer goed te merken in de bussen die nog net niet doormidden braken en erg lang bezig waren om er zoveel mogelijk mensen in te proppen.
Ik had vanaf halte Europalaan een lijn 77 die volgens het InfoXX-schermpje met +10 reed, maar een paar meter voor ons reed de rit ervoor van lijn 77. Die had dus +20 op een 10-minutendienst :shock:

Verder niet gezien wat de storing was, maar wel opvallend was dat op het keerspoor bij de voormalige halte Moreelsepark een spitstram met de alarmlichten aan stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door microshit »

Maar moet 'ie dan gelijk helemaal uitvallen? Als ik me niet vergis is er bij Westplein een mogelijkheid om te keren.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Jef400 »

Ik weet het ben laat. Maar Vorige week Zaterdag weer eens de ASEAG mogen gebruiken. Lijn 33. Grens - Ziekenhuis - Weststation - Busstation heen. Bus rijdt verder naar Furchscherde voor de leken die dat niet weten. Terug een stampvolle 25. Het is geen wonder waarom deze lijn als laatste verbust is daar in Aachen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Daniel »

microshit schreef:Maar moet 'ie dan gelijk helemaal uitvallen? Als ik me niet vergis is er bij Westplein een mogelijkheid om te keren.
Niet echt, ligt slechts een overloopwissel één kant op tussen Westplein en Centraal. Je zou dan linkerspoor kunnen vertrekken vanaf centraal, maar links aankomen gaat niet. Enkelspoorrijden door de Leidseveertunnel dus en dat lijkt me vanwege de veiligheid niet echt gewenst: je ziet een eventuele tegenligger immers niet aankomen en je hebt ook geen seinen langs de trambaan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
KM46 schreef:
KM46 schreef:Mijn eerste ritje met de metro vandaag eindigde met 5 minuten vertraging. De eerste vertragingsminuten voor 2012 zijn dus ook al weer binnen :?.
En ook gisteren was het weer raak. Deze keer tien minuten op twee ritjes. Ik geloof dat ik de vertragingen dit jaar maar eens ga bijhouden in en excelbestandje.
En vandaag ook weer 10 minuten erbij ook drie ritjes van elk tien minuten. Gaat weer goed zo :?.
En vandaag ook weer 5 minuten vertraging bij de RET. Gaat al zeer goed dit jaar :? :neg:.

Over 5 reisdagen al 4 keer vertraging opgelopen. Sta nu al op 30 minuten. Kan nog wat worden dit jaar.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op do 12 jan 2012, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Zullen we maar vanuit gaan dat je gewoon elke dag vertraging oploopt? :roll:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Ja, dat begin ik nu ook wel te denken ja :shock: :?.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

KM46 schreef: En vandaag ook weer 5 minuten vertraging bij de RET. Gaat al zeer goed dit jaar :? :neg:.

Over 5 reisdagen al 4 keer vertraging opgelopen. Sta nu al op 30 minuten. Kan nog wat worden dit jaar.
Neem die plus 5 elke dag gewoon als standaard, kan het zomaar eens voorkomen dat je een keer 5 minuten eerder ben! :wink:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Edwin »

Ik heb gister tussen de RAI en P15/P16 de Connexxion Tours 2933, 2934 en 2938 gespot, die werd ingezet als pendelbussen aldaar. De 2933 en 2934 komen van de stalling uit Almere en de 2938 staat in de stalling in Leidschendam. Er zat zelfs ov-chipkaart-apparatuur in om in en uit te checken.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door ODRAIL »

Ennes schreef:Neem die plus 5 elke dag gewoon als standaard, kan het zomaar eens voorkomen dat je een keer 5 minuten eerder ben! :wink:
Daar zat ikn ook al aan te denken, maar waarom maakt men dan een dienstregeling :wink:.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Bericht door Ennes »

KM46 schreef:
Ennes schreef:Neem die plus 5 elke dag gewoon als standaard, kan het zomaar eens voorkomen dat je een keer 5 minuten eerder ben! :wink:
Daar zat ikn ook al aan te denken, maar waarom maakt men dan een dienstregeling :wink:.
Tja, denk dat er legio voorbeelden zijn te bedenken, waardoor die niet volledig haalbaar is.
Bij veel in- en uitstappers(via 1 deur), deuren openhouden enz enz heb je zo een paar minuten aan je broek.

Misschien zou men ook naar de vermelding moeten dat de tijden bij benadering zijn, dat scheelt dan een hoop gezeur m.b.t. de secondenneukers.

Met mijn TomTom haal ik bijvoorbeeld ook zelden precies de aangegeven reistijd, omdat die nogal afhankelijk is van vele externe invloeden. En ook bij railvervoer waarbij de halteringstijden nogal krap zijn, heb je met invloeden te maken die de punctualiteit onderuit halen. Okay men zou ruimer kunnen plannen, maar dat heeft ook weer negatieve effecten, zoals langere haltering op stille tijden, langere reistijd enz.

Hoe men het ook doet, het is in ieder geval nooit goed. ;)

Ben in ieder geval blij dat ik privé niet zo op de seconde leef, voldoende tijd uittrek omdat ik een hekel heb aan haasten en stressen, en ik kom toch wel op mijn bestemming, maar dan een stuk relaxter.
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 13 jan 2012, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten