OVer je reiservaringen in januari 2012

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Michael » Ma 30 Jan 2012, 17:34

Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

microshit
Berichten: 1016
Lid geworden op: Wo 02 Feb 2011, 17:53
Locatie: Culemborg
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor microshit » Ma 30 Jan 2012, 17:48

Het Utrechtse tramnetwerk heeft net een kwartier tot 20 minuten (minimaal) stil gelegen, iemand enig idee waardoor? Ik stond bij 5 Mei Plein, daar stond een tram stil met alarmlichten aan, zag verderop (voor zover het mogelijk was met dit weer) bij 24 Oktoberplein ook een tram stil staan. Bij de halte uiteraard. Verder geen extra info op de DRIP's

KM46
Berichten: 8078
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor KM46 » Ma 30 Jan 2012, 18:42

Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?

Geen idee, maar ik heb het ook een keertje gehad van Rta naar Amf (dit was op 29 december 2011).

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Justin » Ma 30 Jan 2012, 19:57

Het was vandaag redelijk donker om 15:30 op Rotterdam Centraal als gevolg van de stroomstoring - alle cico's, kaartautomaten, en aanliggende panden: niks werkte...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Jan 2012, 20:00

Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?

Dat betekend dat de kaartlezer is blijven hangen op de halte waar je ingecheckt hebt, maar dat er teveel tijd tussen de check-in en -out heeft gezeten volgens het systeem volgens mij.
Al moet 'ie dan al wel een aardig eindje voor het station zijn blijven hangen in jouw geval (en ik neem aan dat je op een product dat vrij-reizen geeft reisde?). Zelf ooit zoiets gehad op een reis van Gorinchem naar Vianen, die kostte me toen slechts de 79 cent instaptarief :P

@Justin: er werkte kennelijk nog wel meer niet... de s2800 lag er door deze stroomstoring uit tussen Utrecht en Rotterdam. Was wel lekker rustig daardoor in de t2861, gereden door het materieel van de t2856 wat in Utrecht keerde.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
stefanos
Berichten: 36
Lid geworden op: Do 10 Nov 2011, 15:00
Locatie: Oud-Beijerland

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor stefanos » Ma 30 Jan 2012, 21:31

Justin schreef:Het was vandaag redelijk donker om 15:30 op Rotterdam Centraal als gevolg van de stroomstoring - alle cico's, kaartautomaten, en aanliggende panden: niks werkte...


De metrolijnen ABC reden ook niet tussen blaak en schiedam. De trams die door west-rotterdam rijden reden ook bijna niet.. Heb erg geluk gehad, was 1 uur voor de storing weg uit die hoek *O*
Dagelijks Oud-Beijerland <->Zuid-Beijerland(lijn 162)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Jan 2012, 21:41

microshit schreef:Het Utrechtse tramnetwerk heeft net een kwartier tot 20 minuten (minimaal) stil gelegen, iemand enig idee waardoor? Ik stond bij 5 Mei Plein, daar stond een tram stil met alarmlichten aan, zag verderop (voor zover het mogelijk was met dit weer) bij 24 Oktoberplein ook een tram stil staan. Bij de halte uiteraard. Verder geen extra info op de DRIP's

Zie hier :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Michael » Ma 30 Jan 2012, 21:53

Daniel schreef:
Michael schreef:Ik reisde vanmiddag van station Breda naar het Centrum en toen ik uitcheckte gaf de kaartlezer aan Freeexit expired. En de ritprijs was 0,00. Iemand een idee wat daarmee bedoeld wordt?

Dat betekend dat de kaartlezer is blijven hangen op de halte waar je ingecheckt hebt, maar dat er teveel tijd tussen de check-in en -out heeft gezeten volgens het systeem volgens mij.
Al moet 'ie dan al wel een aardig eindje voor het station zijn blijven hangen in jouw geval (en ik neem aan dat je op een product dat vrij-reizen geeft reisde?). Zelf ooit zoiets gehad op een reis van Gorinchem naar Vianen, die kostte me toen slechts de 79 cent instaptarief :P


Ik reisde gewoon op saldo. Heb wel het dalkorting Brabant product op mijn ov chip staan. Maar het systeem stond wel gewoon op de halte Centrum volgens mij. Zal het van de week effe nakijken op internet
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Dexter » Ma 30 Jan 2012, 23:33

Beetje een apart sfeertje aan het einde van de middag op Rtd: Door een stroomstoring was de verlichting op de perrons, in de tunnel en in de winkels gedoofd. En boven in het personeelsverblijf zaten we met kaarsjes om wat te kunnen zien.

De dame van de bedrijfskantine moest in allerijl van haar bederfelijke waren af (yoghurt, melk, karnemelk, broodjes met filet americain) en die schonk ze daarom aan het personeel dat er zat. Geluk bij een ongeluk dus. :Y
Vallend blad maakt rails glad.

VIRM
Berichten: 3404
Lid geworden op: Zo 02 Mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor VIRM » Di 31 Jan 2012, 12:34

@Dexter: dus jij hebt even flink zitten bunkeren? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn

Gebruikersavatar
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: Wo 04 Mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Ennes » Di 31 Jan 2012, 14:48

Dexter schreef:Beetje een apart sfeertje aan het einde van de middag op Rtd: Door een stroomstoring was de verlichting op de perrons, in de tunnel en in de winkels gedoofd. En boven in het personeelsverblijf zaten we met kaarsjes om wat te kunnen zien.

De dame van de bedrijfskantine moest in allerijl van haar bederfelijke waren af (yoghurt, melk, karnemelk, broodjes met filet americain) en die schonk ze daarom aan het personeel dat er zat. Geluk bij een ongeluk dus. :Y
was volgens mij niet echt nodig geweest, want de kachel was ook uit, die yoghurt was vast goed gebleven die 3 uurtjes
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Fles » Di 31 Jan 2012, 16:01

Ennes schreef:was volgens mij niet echt nodig geweest, want de kachel was ook uit, die yoghurt was vast goed gebleven die 3 uurtjes

Plus dat het buiten gewoon koud genoeg was :D

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31500
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Suus » Di 31 Jan 2012, 16:45

Overdreven gedoe altijd. Basisregel 1 bij stroomuitval is dat je de koelkast gesloten moet houden tot de stroom weer aan gaat.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Fles » Di 31 Jan 2012, 17:09

Misschien was het wel zo'n open koelvitrine of zo he ;)

TLP
Berichten: 454
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor TLP » Di 31 Jan 2012, 17:35

Wat er vanochtend gebeurde was werkelijk te gek voor woorden en ook nog eens gevaarlijk te noemen:

Toen mijn metro 50 vanuit de Jan van Galenstraat vertrok ri. Vlugtlaan reden we met 30 km/h. Tussen Vlugtlaan en Sloterdijk remde de metro af tot bijna stilstand maar reden we uiteindelijk toch naar Sloterdijk. Even voor Sloterdijk hoorde ik via de microfoon een bericht dat de bestuurder niet verder moest rijden. Dat werd dus wachten op Sloterdijk. Het duurde en duurde maar voordat we gingen vertrekken, maar het werd ook nog eens gevaarlijk toen de deuren LETTERLIJK een 'deurtje open-deurtje dicht' spel gingen spelen (enkelen kwamen bijna bekneld te zitten :shocked:). Uiteindelijk vertrokken we na bijna 8 minuten halteren op Sloterdijk en we gingen onder de A10 weer stapvoets want er kwam een metro aan.
De uiteindelijke oorzaak van het wachten was volgens mij dat er op Isolatorweg tijdelijk maar 1 spoor werd gebruikt...
Laatst gewijzigd door TLP op Di 31 Jan 2012, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Met enige regelmaat weer te vinden op de lijnen 142, 170 en 172 van/naar Amsterdam.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor deadlock » Di 31 Jan 2012, 19:14

De conducteur die vandaag aankondigde dat we in Zl aankwamen en de overstaps omriep klonk PRECIES als Rita Verdonk :lol:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Aking
Berichten: 3305
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:20
Locatie: Utrecht/Sremska Kamenica
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Aking » Di 31 Jan 2012, 22:03

Zijn er (bekende) problemen met de toiletten van de ÖBB-stam?

Vanaf ongeveer 21:15 weer namelijk op Gv omgeroepen dat er in de Intercity naar Rotterdam, Antwerpen en Brussel van 21:27 geen functionerende toiletten aanwezig waren en dat men gebruik kon maken van de toiletten op het station...

Dit is tot binnenkomst van de trein nog een aantal keer herhaald...
WorldonRails.nl alles over Internationale treinreizen

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Caspar » Di 31 Jan 2012, 22:07

Ik zag vanmiddag in Alkmaar een DDZ staan, en ben er eventjes omheen gewandeld over het parkeerterrein aan de achterkant van het station. Van een afstand ziet het er niet uit vind ik, maar naar mate je dichterbij de trein komt viel me op dat het best mooi en stoer eruit ziet van buiten :)
Verder staat de s3400 ´s avonds ruim 10 minuten stil in Alkmaar en rijdt ie met SGMm, de buitendeuren sloten helaas niet automatisch waardoor het een tochtgat was vanavond. Na 2x de deuren te hebben gesloten vond ik het wel mooi geweest, iedere keer kwam er weer iemand die ze opende na een paar seconde.

Verder viel me nog wat anders op, ik zag in Hoorn 2 bussen van Connexxion op de buffer (met chauffeur erin) een minuut of 10 wachten tot het 1 minuut voor vertrektijd was, en dan kwamen ze pas voorgereden op de halte. Bij de haltes stonden een stuk of 20 mensen al die tijd te kleumen in de kou omdat je nergens binnen kan wachten. Ik snap niet waarom zo'n chauffeur dan niet alvast de bus voorrijdt om de mensen vast in te laten stappen als ie toch alleen maar in de lucht aan het staren is in zijn lege bus 100 meter verderop.

Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: Zo 09 Jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Thom91 » Di 31 Jan 2012, 22:11

Caspar schreef:Ik zag vanmiddag in Alkmaar een DDZ staan, en ben er eventjes omheen gewandeld over het parkeerterrein aan de achterkant van het station. Van een afstand ziet het er niet uit vind ik, maar naar mate je dichterbij de trein komt viel me op dat het best mooi en stoer eruit ziet van buiten :)
.

Staat er al ruim een week voor instructie maar is volgens berichten op Somda nu volledig defect...
Komt wel goed schatje.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Daniel » Di 31 Jan 2012, 22:16

Caspar schreef:Verder staat de s3400 ´s avonds ruim 10 minuten stil in Alkmaar en rijdt ie met SGMm

's avonds is dat de s14800, wat in feite gewoon een verlengde s4800 is (vandaar dus het SGMm). Die stilstand zal wel komen doordat het anders niet past op het enkelspoor tussen Heerhugowaard en Obdam.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Caspar » Di 31 Jan 2012, 22:19

Ja ik weet ook wel dat het door onder andere de aansluitingen in Hoorn etc komt, maar ik doelde er in dit geval op dat het koud was dat al die tijd alle deuren van de trein open bleven staan met de wind erop... En een sprinter is dankzij het mooie transparante interieur nou niet bepaald een beschutte schuilplaats in zo'n geval.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Chauf21 » Di 31 Jan 2012, 22:57

Caspar schreef:Verder viel me nog wat anders op, ik zag in Hoorn 2 bussen van Connexxion op de buffer (met chauffeur erin) een minuut of 10 wachten tot het 1 minuut voor vertrektijd was, en dan kwamen ze pas voorgereden op de halte. Bij de haltes stonden een stuk of 20 mensen al die tijd te kleumen in de kou omdat je nergens binnen kan wachten. Ik snap niet waarom zo'n chauffeur dan niet alvast de bus voorrijdt om de mensen vast in te laten stappen als ie toch alleen maar in de lucht aan het staren is in zijn lege bus 100 meter verderop.

Heb je in Hoorn vaste vertrekhaltes? Als er meerdere bussen van een halte vertrekken, kan het zijn dat je andere bussen gaat hinderen als je vroeg voorrijdt. Daarnaast kan je bij langere wachttijden ook het probleem van rij-/rusttijden hebben. Een bus een paar meter verplaatsen betekent al dat je niet meer voldoet aan de pauzeregeling, maar dat is in de meeste gevallen enkel theoretisch geneuzel. De meest waarschijnlijke verklaring is dat de chauffeur er niet aan heeft gedacht of dat hij of zij even een momentje voor zichzelf wilde.

hauptbahnhof
Berichten: 2893
Lid geworden op: Wo 20 Okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor hauptbahnhof » Di 31 Jan 2012, 23:08

Ik zeg altijd maar: als die mensen een halte verder stonden, dan stonden ze ook in de kou te wachten. Het is lullig maar wel de werkelijkheid. Dus dat de bus er al was, geeft niemand het recht om erover te klagen.

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Chauf21 » Di 31 Jan 2012, 23:21

Als het even kan wil ik wel alvast wat vroeger voorrijden. Dat wordt in de meeste gevallen wel positief ontvangen. Ik vind het ook een vorm van gastvrijheid waarvan het zonde is om 'm te laten liggen. Zeker als je toch alleen maar op de vertrektijd staat te wachten.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in januari 2012

Berichtdoor Dexter » Wo 01 Feb 2012, 00:02

Caspar schreef:Ja ik weet ook wel dat het door onder andere de aansluitingen in Hoorn etc komt, maar ik doelde er in dit geval op dat het koud was dat al die tijd alle deuren van de trein open bleven staan met de wind erop... En een sprinter is dankzij het mooie transparante interieur nou niet bepaald een beschutte schuilplaats in zo'n geval.

Waarschijnlijk is de trein daar overgenomen door een andere mcn en heeft de afstappende mcn in de tussentijd de stuurstroom in de 0-stand gezet, dan blijven de deuren openstaan. Blijft de stuurstroom instaan of zet je hem in de S(-choonmaak)-stand, dan blijven de deuren wel automatisch sluiten.
Vallend blad maakt rails glad.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast