Pagina 5 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 12:48
door Edwin
Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Zag ik daarom de laatste 2 weken al RSG en SG gekoppeld rijden?

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 17:20
door 010jongen
ja of savonds een enkele wagen op lijn E met ret kleurstelling :? :? . heel vaag en onlogisch. je moet geen productformule gaan aanbieden als je daar al haast nooit genoeg metro's voor hebt

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 17:27
door Meltrain
Vandaag ben ik weer eens met een trein teruggereden van Dtz naar Rlb. (i.p.v. een veredelde metro) :P
De t5161 reed namelijk met een DD-AR. :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 19:40
door TLP
Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)

Verder blijkt Amba 8167 weer uitgelaten te zijn, ik spotte deze bus rond 17.55 op lijn 146 bij de brug over de Amstel in Ouderkerk.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:29
door flipje
Vanmiddag rond half 3 stond erop de buffer in Zwolle een rood witte Citaro (met lcd lijnfilm). Kon zo snel niet zien wat er op stond en van welke firma deze bus was. (waarschijnlijk Zwaluw Reizen?)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:58
door Xanland
Dat is een Ex-Veolia Citea leenbus voor Syntus (Overijssel). Rijdt op dit moment, wegens frequentieverhoging lijn 1, zeer vaak op lijn 9. Handig met de 3 instapdeuren en is een bus met veel ruimte, daarnaast zit hij ook dichtbij als de bus uitvalt.
Heeft, zoals MdJ zegt, alleen wel een LED-film.

Daar hebben ze tevens ook nog een blauw-witte ex-GVB van.


Edit 2:
Laat dus maar, rood-witte Citaro met LCD lijnfilm is niet een Citea. :P
Wat het wel eventueel kan zijn is een vanHool van South West Tours. Heeft namelijk ook een LCD-film.


Edit 3:
Zie hieronder, het is laat. :P _0-

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 20:59
door MdJ
@ Flipje: Kan wel, die citaro werd in Apeldoorn gebruikt voor "code 95". Vanaf 2016 moet iedere buschauffeur "Code95" op zijn rijbewijs hebben, dat was voorheen een chauffeursdiploma. Dit kan alleen door bijscholing en daarvoor wordt die bus gebruikt. (ik laat me graag corrigeren over de uitleg van "code95") Bus is volgens mij de "7" van Zwaluw Reizen. Kan ook de "1" zijn

@Xanland: Dat zijn Citea's. En hebben LED-display's, geen LCD-schermen :oops:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 18 jan 2012, 21:29
door Justin
Meltrain schreef:Vandaag ben ik weer eens met een trein teruggereden van Dtz naar Rlb. (i.p.v. een veredelde metro) :P
De t5161 reed namelijk met een DD-AR. :D
Hey.... ik ook :P. Alleen dan op Ddr-Ddzd :').

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 13:53
door VIRM
Gisteren weer wat DD-AR'etjes gespot:
De s4000 naar Rotterdam met vertrek 15:30 uit Zaandam.
De s3300 naar Hoofddorp met vertrek 19:26 uit Zaandam.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 14:19
door tsov
TLP schreef:Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)
Die rijdt daar nu een weekje rond ofzo. Hij is bestickerd (wat volgens mij gewoon mag hoor) omdat hij daaronder grijs is (hij komt van Voorne-Putten). Hij heeft overigens wel eerst een aantal maanden in het grijs op de Zuidtangent rondgehobbeld...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 15:05
door Milco
Op de webcam bij Amsterdam Zuid (http://zuidas.webcam.nl/) zie ik net een VIRM vertrekken als sprinter 4300 naar Almere. Deze VIRM rijdt dus ook in de 4600 en 6300... :shock: Luxe!

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 16:42
door TLP
tsov schreef:
TLP schreef:Vandaag zat ik terug naar huis in de 170. Deze reed met de 9113 (Citaro G uit Alkmaar), welke ik nog nooit gezien heb in mijn omgeving en er normaal gesproken ook niet rijdt.
De bus was overigens volledig bestickerd was met reclame van Studio Aalsmeer. Dat mag toch niet op een bus? (er waren trouwens veel verbaaste/verschrikte/verwarde reizigers toen de bus eraan kwam :N)
Die rijdt daar nu een weekje rond ofzo. Hij is bestickerd (wat volgens mij gewoon mag hoor) omdat hij daaronder grijs is (hij komt van Voorne-Putten). Hij heeft overigens wel eerst een aantal maanden in het grijs op de Zuidtangent rondgehobbeld...
Oh ja, dat viel mij ook al op :P. Dus dat is die bus...

Ik heb weliswaar wel gedeeltelijk bestickerde bussen gezien (met bestickering aan de achterkant bijvoorbeeld), maar nooit volledig. Als het goed is rijdt de bus nu nog rond op de 142. Ik zat er vanochtend alweer in en rond 15.50 spotte ik hem weer op Amstelveen Busstation als lijn 142 richting de Marnixstraat. Dus waarschijnlijk rijdt hij afhankelijk of hij direct vertrok óf nu in de omgeving van het Stadionplein of hij vertrekt over 3 minuten van de Marnixstraat.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 19:25
door MdJ
Milco1995 schreef:Op de webcam bij Amsterdam Zuid (http://zuidas.webcam.nl/) zie ik net een VIRM vertrekken als sprinter 4300 naar Almere. Deze VIRM rijdt dus ook in de 4600 en 6300... :shock: Luxe!
t7056 reed ook met VIRM, een zesje zelfs. Terwijl dit een omloop was die de hele dag met een solo SGMm-III'tje hoort te rijden :lol:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 19:36
door Daniel
De t554 was zo te zien ergens een stel verloren, zag er maar twee in het Rotterdamse deel zitten i.p.v. de gebruikelijke drie, maar niet goed kunnen zien of er toevallig een viertje tussen zat (554 heeft normaal 15 bakken in vorm van vijf drietjes, dus een viertje erin zorgt dat er iets af moet)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 19 jan 2012, 21:21
door ODRAIL
Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
Er schijnt wel degelijk (technisch) verschil te zijn tussen de 55 serie en de 56 serie. Het heeft iets te maken met de beveiliging. Niet alle voertuigen van de 56 serie kunnen op de RandstadRail rijden. Ons lid lex_1975 kan er misschien iets meer over vertellen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 01:43
door Suus
TLP schreef:Ik heb weliswaar wel gedeeltelijk bestickerde bussen gezien (met bestickering aan de achterkant bijvoorbeeld), maar nooit volledig.
In Amstelland heeft alweer enkele jaren terug een spierwitte bus met reclame van Converse rondgereden, zal 2008 of 2009 zijn geweest. Dat zal vast niet de enige keer zijn geweest dat het voor is gekomen.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 16:40
door Daniel
Te Utrecht C reden zowel de t2854 als de t2859 met ICM i.p.v. VIRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 21:43
door MdJ
Op lijn 86 reed vandaag een optare. :shock: De 5314 had de eer, en zou al de hele dag erop hebben gereden. Rond 19.00u werd het busje op Ede=Wageningen gewisseld voor een amba, de optare ging verder de 107 (naar Putten) rijden, na het wijzigen van het omloopbordje. (van 320 naar 361)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 22:13
door mb90
R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 20 jan 2012, 22:48
door TLP
Bah

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 21 jan 2012, 00:11
door Gekko123
Vanmiddag reed er een stammetje DDAR in de s5000 (en daarmee ook in de s5100). Gezien te Delft, op weg naar Breda.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 21 jan 2012, 02:04
door Michael 1988
mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
R-Net??? Moet dat niet nog Regionet zijn??

Hij staat namelijk niet in dit lijstje

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 21 jan 2012, 09:09
door Etienne
TLP schreef:Bah
Waar slaat zo'n reactie nou weer op :!: :?: :roll:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 21 jan 2012, 14:01
door mb90
Michael 1988 schreef:
mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
R-Net??? Moet dat niet nog Regionet zijn??

Hij staat namelijk niet in dit lijstje
Volgens de lijst van R-netlijnen op de Wiki hoort de 360 hier ook bij, dus daar heb ik het van.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 21 jan 2012, 16:33
door Thom91
mb90 schreef:R-Net lijn 360 (Alkmaar - Heerhugowaard) reed met een Amba uit de 5100-serie i.p.v. een Citaro G.
Is dat R-net tegenwoordig?