OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Za 28 Jan 2012, 22:32

Etienne schreef:Ik meende dat die dingen destijds (na reorganisatie van de stadsdienst Roosendaal) op de planning voor afvoer stonden, maar in de praktijk bleken er op andere stadsdiensten (o.m. Breda en Tilburg) extra bussen nodig. Dus de 250 - 256 werden in die richting(en) gestuurd. Daarom zijn ze ook nooit rood/wit gespoten.

Het was de ingang van de huidige concessie die deze bussen overbodig maakte, al zijn ze nog wel enige tijd in Roosendaal blijven rijden geloof ik omdat de nieuwe stadsbussen nog niet geleverd waren.
Daarna zijn ze inderdaad als tijdelijke bus in diverse concessies van Veolia gebruikt, maar een deel van de serie heeft ook enige tijd in opleg gestaan.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Meltrain » Zo 29 Jan 2012, 00:46

MdJ schreef:Aha, vandaar.

Groene bussen zijn de 1775, 1778, 1811, 1825, 1828, 1830, 8163, 8171-8173.

@250-256: bussen hebben ook in Delft en Apeldoorn gereden.

De 256 heeft inderdaad in Delft rondgereden:
Afbeelding
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Michael » Zo 29 Jan 2012, 19:39

Daniel schreef:
Etienne schreef:Ik meende dat die dingen destijds (na reorganisatie van de stadsdienst Roosendaal) op de planning voor afvoer stonden, maar in de praktijk bleken er op andere stadsdiensten (o.m. Breda en Tilburg) extra bussen nodig. Dus de 250 - 256 werden in die richting(en) gestuurd. Daarom zijn ze ook nooit rood/wit gespoten.

Het was de ingang van de huidige concessie die deze bussen overbodig maakte, al zijn ze nog wel enige tijd in Roosendaal blijven rijden geloof ik omdat de nieuwe stadsbussen nog niet geleverd waren.
Daarna zijn ze inderdaad als tijdelijke bus in diverse concessies van Veolia gebruikt, maar een deel van de serie heeft ook enige tijd in opleg gestaan.


De 250-256 zijn pas weggegaan uit Roosendaal nadat ze in Breda en Tilburg Volvo's hadden vrijgemaakt voor Roosendaal. Dat gebeurde pas in 2008 volgens mij. Daarna zijn ze her en der terechtgekomen
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Zo 29 Jan 2012, 20:07

De t4560 werd gereden door een DDAR (met planken) i.p.v. ICM. Nou niet heel erg IC-waardig...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9555
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Wubbo » Zo 29 Jan 2012, 23:00

DDAR rijdt al ongeveer sinds het begin dat het in dienst is gesteld IC-treinen. Vooral in de Flevolandse series hebben ze dienst gedaan, maar ze hebben ook nog in de s3000 (die toen nog van Nijmegen naar Amsterdam Centraal reed) gereden. Het is dus zeker geen uitzondering dat dat spul in IC's rijdt (ondanks de planken).

Ook in de s4500 rijden ze gepland las ik in de laatste Op de Rails, om VIRM vrij te maken voor een revisie.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Michael » Zo 29 Jan 2012, 23:26

Wat bedoelen jullie met planken?
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

lint41
Berichten: 421
Lid geworden op: Ma 09 Jun 2008, 19:49

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor lint41 » Zo 29 Jan 2012, 23:27


Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Michael » Zo 29 Jan 2012, 23:32

Ah okee. Duidelijk. Die planken zitten inderdaad voor geen meter
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Jan 2012, 06:20

Wubbo schreef:Ook in de s4500 rijden ze gepland las ik in de laatste Op de Rails, om VIRM vrij te maken voor een revisie.

Spotte 'm alleen in een ICM-omloop, dat lijkt dan niet helemaal gepland. Op de bekende site met materieelinzetten komt trouwens geen DDAR in de s4500 voor...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 30 Jan 2012, 07:11

t5818 met 10 bakken SLT te Amersfoort. Zag er best ruim bemeten uit.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Meltrain » Ma 30 Jan 2012, 19:11

De t5028 reed met een DD-AR. :D

Edit: verder reed er op lijn 70 een Alliance B96 uit de 900-serie.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
mb90
Berichten: 2586
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor mb90 » Ma 30 Jan 2012, 19:41

Qliner 388 (Utrecht - Dordrecht v.v.) reed vanochtend op de A27 met Scania 8075 i.p.v. een Integro.
OVopZuid - De site voor al het OV in Rotterdam-Zuid

Vanaf nu wat minder frequent in het OV te vinden.

OVAMS
Berichten: 55
Lid geworden op: Vr 09 Dec 2011, 22:52
Locatie: Amsterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor OVAMS » Ma 30 Jan 2012, 20:11

Sinds kort rijdt GVB Citaro G-317 tijdens 10 minutendiensten op buslijn 48 Borneo-Eiland - Station Sloterdijk. :D

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Dexter » Ma 30 Jan 2012, 23:30

Daniel schreef:t5818 met 10 bakken SLT te Amersfoort. Zag er best ruim bemeten uit.

Dat lijkt heel wat, maar 10 bakken SLT zijn 7 bakken 'normale' lengte. Of waren het werkelijk 2 viertjes + 1 zesje? :lol:

In de door de staking geamputeerde Benelux reed vandaag een Fyra-stam.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Di 31 Jan 2012, 06:14

Nee gewoon SLT-IV + VI. Zeven normale bakken is overigens al erg ruim voor een trein die normaal met 5 bakken SGM rijdt.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor TheKnitter » Di 31 Jan 2012, 19:07

mb90 schreef:Qliner 388 (Utrecht - Dordrecht v.v.) reed vanochtend op de A27 met Scania 8075 i.p.v. een Integro.

Ik zag die gisteravond ook al vertrekken vanaf station Dordrecht ri Utrecht.

Tegenwoordig zie ik in de Drechtsteden ed veel Scania's rijden. Ook bij Rotterdam Zuidplein al tegen gekomen.
Lijntjes 88, 92, 188, 11 (Dordrecht-Zwijndrecht enz), de 12(Zwijndrecht-Ridderkerk) en nog een aantal lijntjes. Wel opvallend.
Ik had begrepen dat het komt doordat dezen uit de Arriva Waterland komen, waar nu de EBS rijdt. Vind deze busjes wel prettiger! Hopelijk blijft het zo *O*

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25115
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Di 31 Jan 2012, 20:05

Blijft zo ja, de Wrights worden deels afgevoerd.

Edit: vandaag schijnt de 8072 op lijn 389 gereden te hebben...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor TheKnitter » Di 31 Jan 2012, 20:17

Ah, dat werd tijd. Vond dat maar rotbussen. Daarom ging ik hier bijna nooit met de bus :mrgreen:

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31502
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Suus » Di 31 Jan 2012, 20:19

Een fantastische serie busmateriaal is heengegaan en vervangen door de troep van Scania :cry:
Rame à l'approche

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor MdJ » Di 31 Jan 2012, 20:30

Wrights rijden prima... in het BUITENland.

En andere bussen? De scania's van EBS hebben gelede MB-citaro's, VDL's en scania's vervangen. Ja, een paar Intergo's, maar die rijden nog...
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9091
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Michael » Di 31 Jan 2012, 22:03

Er reed vandaag DDAR in de s5000
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor TheKnitter » Di 31 Jan 2012, 22:10

Zondag leuke afwijkingen:
- Plan V 452 solo tussen Utrecht en Baarn:
Afbeelding
NS Mat'64/Plan V 454+458 en 452
- Plan V 454 en 458 als duo tussen Utrecht en Baarn
- SGMm 2972(foto) solo tussen Utrecht en Baarn
- ICM-III in de s2800
*O*

PS: Verschuiving van Plan V naar Utrecht-Baarn heeft diverse redenen:
DDAR in de sprinter Den Haag-Almere haalt rijtijden niet, daar is SLT heen. DDAR is naar de stoptrein Roosendaal-Vlissingen, waar V'tjes vrij komen. Die rijden hier. Om nog meer SLT vrij te krijgen, hebben ze in de stopper Rotterdam-maassluis-hoek van holland ev SLT weggehaald, en SGMm geplant. Tussen Nijmegen en Deurne in de stopper rijdt daardoor ook extra Plan V ipv SGMm.

MdJ
Berichten: 3802
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor MdJ » Di 31 Jan 2012, 23:14

Nee.
Plan V naar de s5500 is bijsturingsactie, hoort SGMm te zijn.

Omdat er "ff" 40 bakken VIRM minder zijn, zijn er een aantal maatregelen genomen:
2800: 3 composities ICM (6-7 bakken) vervangen 3 VIRM-VI's
14500: 1 compositie DDM-1 vervangt 2xDD-AR'en (naar 4500)
4300/4600/6300: 2 SLT-VI'en vervangen 2 composities SGMm (naar 5800)
5400: 3x DDAR vervangen 3x composities SGMm (naar 5800)
5800: 5 composities vervangen 5 DD-AR (naar 5400)
4500:2 composites 2xDD-AR (uit 5800, 14500) vervangen door 2x VIRM-IV+IV
3700:1 DD-AR vervangt een VIRM-VI in de s3700.

Vervolgens is:
14500: tweede DDM-1 stam vervangt twee DD-AR
12100: twee DD-AR vervangt 2 composities MAT
4400/9600: MAT vervangt SGMm
Hoekselijn: SGMm vervangt SLT
SLT-> versterkingen in de 5000/5100 en 4300/4600/6300.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11148
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Meltrain » Di 31 Jan 2012, 23:47

Ik vind het allemaal prima. :pos:
Maar tot hoe lang zal dit vermoedelijk duren? (Ik moet op 1 maart naar Hld en dan zou ik het wel super chill vinden als er dan nog steeds SGMm rijdt daar... :oops: )
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: Vr 02 Jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor TheKnitter » Wo 01 Feb 2012, 07:10

MdJ schreef:Nee.
Plan V naar de s5500 is bijsturingsactie, hoort SGMm te zijn.

[knip]

Je leest niet wat ik zeg zeker?
Omdat DDAR rijtijden niet haalt, is daar meer SLT nodig. En om dat SLT daar te krijgen, is er een doorschuifactie gedaan. Die actie is pas later gestart dan de actie met VIRM. Dat staat in dit geval los van elkaar.
s12100 heeft nu DDAR, s5500 krijgt Plan V, s4400 / s9600 krijgt ook extra Plan V
SLT uit de s5500 en s4100 s4200 en s14100 gaat oa naar de spr Den Haag-Almere.
s4100, s4200 en s14100 rijden in dit geval volledig met SGMm. s5500 rijdt in dit geval met Plan V(2 omlopen) en SGMm(1 omloop). s4400 / s9600 rijdt in dit geval ook gemengd met Plan V en SGMm.
Er is ook extra SLT nodig om onder andere de s5000, s5100 en s9800 te verlengen, waardoor daar ook SLT heen geschoven is.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten