Pagina 3 van 11

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 16:38
door Stefan
TLP schreef:De CXX 8360 rijdt nu zijn ritjes op lijn 170. Gespot om 13:40 bij de Amstelveenseweg richting Amsterdam.
Het valt me trouwens wel op dat ik de laatste tijd vrij weinig Amba's heb gezien. Vroeger zag ik ze minimaal 3x/week en zat ik er regelmatig in. Nu 1x in gezeten en 2-3x gezien sinds de nieuwe dienstregeling is ingegaan.
Komt ook omdat ze weg zijn. ;) Waarom? Geen idee.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 17:41
door MdJ
-Op lijn 109 (Apd-Ebk) reed de 5251, een veluwelijn MAN, omloop 212.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: wo 11 jan 2012, 20:42
door waldo79
STF schreef:
marvinkok schreef:Er kwamen hier al wel plaatjes voorbij van typische Luxemburgse bussen, maar deze is toch wel echt, ehm... apart...
Kwam hem tegen op OV in Boskoop...
Het stomme is dat ze naast een lelijk ontwerp ook nog een lelijke kleurstelling hebben en bovendien veel te klein zijn, ik zie ze altijd afgeladen vol voorbij komen door de stad.
Even opgezocht; 9 zitplaatsen, 10 staplaatsen.
Type is: Gruau Electrocity
Ach: in Rome stopt men je in zulke voertuigen:
Afbeelding
Daar passen zo'n 20 personen in op een oppervlakte van 3 bij 2 meter :X

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 08:55
door Daelea
Okeeee... er rijdt vanochtend VIRM-IV in de s7500 o_O

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 16:13
door Meltrain
waldo79 schreef:
Ach: in Rome stopt men je in zulke voertuigen:
Afbeelding
Daar passen zo'n 20 personen in op een oppervlakte van 3 bij 2 meter :X
Volgens mij zijn die bussen ook de enige die in het oude centrum rijden, omdat grotere bussen naar ik dacht niet door de smalle straatjes passen. Volgens mij rijden ze op twee lijnen, maar ik weet niet meer precies welke (volgens de foto dus in elk geval lijn 117 :P ).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 20:16
door Daniel
Ik dacht al wat maakt er zo'n hoop geluid vanmiddag op Utrecht Centraal... bleek de binnenkomende t7461 te zijn die met DDAR reed i.p.v. SLT. Da's toch wel een erg duidelijk hoorbaar verschil, zo'n 1700 of een SLT'tje :wink:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:23
door waldo79
Meltrain schreef: Volgens mij zijn die bussen in Rome ook de enige die in het oude centrum rijden, omdat grotere bussen naar ik dacht niet door de smalle straatjes passen. Volgens mij rijden ze op twee lijnen, maar ik weet niet meer precies welke (volgens de foto dus in elk geval lijn 117 :P ).
Klopt: het is vanwege de smalle straatjes. Die busjes zijn in elk geval erg populair.
De lijnen 116, 117 en 119 worden met deze minibusjes gereden 8-)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:30
door Suus
Toen ik in Rome was reden er overigens nog oudere busjes (nog met vouwdeuren) op die lijn, die waren volledig elektrisch aangedreven :D

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: do 12 jan 2012, 21:54
door Geert
Afgelopen zomer zag ik die busjes volgens mij ook door de Villa Borghese rijden in Rome. Ze rijden dus ook buiten het centrum :)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 16:17
door Wubbo
Rond 16:10 stond er een ddz op het opstelterrein Binckhorst in Den Haag. Vanaf de zijkant zien ze er erg hoekig uit, niet echt mooi...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 19:49
door Thom91
Staat er al een tijdje, staat ook op de Watergraafsmeer. Het is tegenwoordig trouwens NID (Nieuwe Intercity Dubbeldekker)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 22:41
door MdJ
-Syntus volvo 1412 mocht een inval(?)beurtje doen op lijn 20 (Es-Borculo). Zowel een vertrek rond 7.20 als om 17:50.

-De 9510 reed in de s7000, onderandere de t7040 en t7052. t7051 kwam Enschede binnenrijden met 5 bakken SGMm. Ik vermoed dat de VIRM te Apd wel gekeerd is op de t7051 en gereden heeft tot Dv en aldaar gekeerd is op de t2856. Die 5 bakken SGMm zullen wel ergens vandaan zijn geplukt. Opvallenderwijs niet geplitst, trein 7053 is opgeheven geweest tussen tenminste Hgl-Es en alle omlopen in de 7000 op vrijdagmiddag zijn solo III'tjes. Het achterste stel van de t7064 (5 bakken SGMm) erafhalen en naar Es sturen had een bak te weinig opgeleverd, maar er reed tenminste iets...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: vr 13 jan 2012, 22:46
door Mark
Rond 19:30 kwam er een hele zwik museummaterieel door Arnhem heen in de richting van Utrecht. Zat in ieder geval een plan U voorop. Zal wel op weg zijn geweest naar het spoorwegmuseum oid...

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 14 jan 2012, 11:41
door ODRAIL
Mark schreef:Rond 19:30 kwam er een hele zwik museummaterieel door Arnhem heen in de richting van Utrecht. Zat in ieder geval een plan U voorop. Zal wel op weg zijn geweest naar het spoorwegmuseum oid...
Men zal het Spoorwegmuseum wel weer opnieuw vol gaan zetten nu het Winterstation voorbij is en er weer meer ruimte ontstaat voor matrieel.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 14 jan 2012, 12:28
door Daniel
De t538 stond met IRM voor Rotterdam en ICM voor Den Haag erachter op spoor 6 te Amersfoort.
In de t2840 juist weer ICM i.p.v. IRM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 14 jan 2012, 21:13
door Meltrain
Daniel schreef:De t538 stond met IRM voor Rotterdam en ICM voor Den Haag erachter op spoor 6 te Amersfoort.
Hoe hebben ze dat dan gedaan? Hebben die twee treinen tussen Zl en Amf dan vlak achter elkaar gereden of kwam alleen die ICM uit Zwolle en is die VIRM pas in Amersfoort begonnen? (In dat laatste geval moeten ze t/m Ut nog steeds vlak achter elkaar rijden.)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: za 14 jan 2012, 21:37
door Daniel
Rotterdamse deel reed als 100538 oftewel als voortrein een paar minuten eerder :wink: Geheel kwam door die afwijkende treinnummertjes wel wat raar op de TBPs te staan: 100538 als extra trein naar Utrecht om 12.22 uur, de 538 als IC naar Rotterdam/Den Haag met "rijdt niet verder dan Utrecht C" onder de vermelding van het Rtd deel.

In Utrecht is vervolgens de 100538 gewoon als t20538 verder naar Rotterdam gegaan en de 538 in z'n geheel naar Den Haag.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 21:21
door Jef400
Zag in Aachen gister op lijn 44 Heerlen - Aachen een lions'city van Veolia rijden.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: zo 15 jan 2012, 21:29
door MdJ
Dat kan, die hebben ze daar. Alleen in geledevariant, inderdaad.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 11:43
door Michael
Maar het is wel een afwijking. Aangezien de geledes in Limburg op lijn 41 horen te rijden

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 12:22
door Etienne
Nee hoor, op zaterdag is er ook een omloop (of zelfs meerdere) omlopen voor lijn 44.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 14:50
door Suus
Vandaag:
GVB Citaro 375 op lijn 48
EBS 3040 als touringcar bij het JHM.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 16:52
door Vinny
Het Joods Historisch Museum ;) Ja die heb ik ook gezien. Vermoedelijk stond deze bus eerder opgesteld bij het Marnixbad (waar ik ook een Rnet EBS heb gezien een half uurtje eerder).

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 17:41
door Jurre
Nieuw in Hilversum sinds vandaag(?): Lions City's 8830 en 8834. Zag ze resp. op lijn 105 en 108. Tot voorkort reden er in het Gooi enkel Lions City's in de 8700 reeks. De 8830 en 8834 hebben wel de paarse sticker ''rijdt in opdracht van provincie Noord-Holland'' achterop zitten.

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Geplaatst: ma 16 jan 2012, 17:56
door Michael
De 8830 komt uit Alkmaar. En ik denk dat de 8834 daar ook vandaan komt. Vandaar dat de Noord Holland stickers ook achterop zitten