OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Alle reiservaringen die je met het OV hebt. Korte reiservaringen mogen in het algemene maandtopic. Grote fotoverslagen passen beter bij OV in Beeld.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Jan 2012, 19:14

De Connexxion 8678 was vanmiddag actief op lijn 138, gespot te Utrecht Centraal.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Meltrain » Ma 16 Jan 2012, 19:22

Ik denk dat ik een beetje een vermoeden heb waar een paar van de extra SLT's (om die 14 drukke Sprinters te verlengen) vandaan komen: op de Hoekse Lijn zag ik namelijk minimaal twee setjes SGMm rijden.
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Jan 2012, 19:27

Volgens mij was dat SGM op de Hoekse Lijn juist weer onderdeel van een andere doorschuifactie... als ik me niet vergis bedoeld om SLT vrij te maken voor series als de s4300 waar omlopen met SGM moeite hebben de rijtijden te halen waar de s2600 dan weer last van heeft.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Suus » Ma 16 Jan 2012, 19:33

Volgens mij zijn de problemen die met de s4300 spelen niet alleen te wijten aan het inzet van SGM. Ook het feit dat de intercity die achter de s4300 zit en deze trein probeert in te halen op Amsterdam Zuid vaak vertraagd is helpt niet echt mee die treinserie een beetje punctueel te laten rijden, vaak is die trein na een stop van vijf minuten nog meer vertraagd dan voor die stop :N
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Jan 2012, 19:37

Het ging over het probleem wat de s2600 van de s4300 ondervindt he... dat speelt alleen van Den Haag ri. Almere, de andere kant op rijdt de 4300 immers achter de 2600 aan :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Suus » Ma 16 Jan 2012, 19:43

Dat is de theorie, in de praktijk wil het nog wel eens andersom gebeuren :')
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Ma 16 Jan 2012, 19:47

Tja en dat zal dan natuurlijk mede het gevolg zijn van de vertraging die de s2600 op de heenweg opgelopen heeft waardoor 'ie z'n kering in Amsterdam niet haalt en dus achter de s4300 beland. Dat los je dus op door 'm op de heenweg minder vertraging te laten oplopen door sneller materieel in de 4300, want als je de kering in Amsterdam haalt zal het richting Den Haag wel goed gaan met de opvolging.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Klaasje
Berichten: 5992
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Klaasje » Ma 16 Jan 2012, 20:03

Sneller materieel heeft op die paar halteringen nauwelijks een meetbare invloed. De sleutelsnelheid van de conducteur doet veel meer. Wat ook niet echt meehelpt is dat er geen halteverkenbord voor Ssh staat maar ook die invloed zou marginaal moeten wezen. Al deze factoren bij elkaar opgeteld zouden er ook niet voor mogen zorgen dat een vertraging groter dan 3 minuten ontstaat. Waar het overigens wel fout gaat is dat de s2600 eigenlijk geen speling heeft na Schiphol terwijl dat één van de planningsuitgangspunten rond DVM is.

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Etienne » Di 17 Jan 2012, 16:54

De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Stefan » Di 17 Jan 2012, 17:03

Alsof ze bij de klantenservice tijd hebben om uit te zoeken waarom er 5600's in plaats van 5500's op lijn E rijden en andersom. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 17 Jan 2012, 17:10

Zag vandaag meerder Fyra's met de combinatie Loc-Rijtuigen-Loc rijden. Zijn er problemen met keringen?
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31517
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Suus » Di 17 Jan 2012, 17:31

Etienne schreef:De inzet van 5600 SG's op Metrolijn E is geen afwijking in materieelinzet meer. Blijkens een mail die ik aan de RET stuurde omtrent een vertraging (waarvan ik het antwoord niet geloof :roll: ) bestaat er geen onderscheid meer tussen de 5500 en 5600 metro's van de RET en kunnen deze zodoende dus beide op lijn E ingezet worden.

Er is inderdaad geen technisch onderscheid en aangezien het aantal 5500's redelijk krap is voor de gewenste inzet worden er ook 5600's ingezet.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Etienne
Berichten: 4063
Lid geworden op: Vr 26 Dec 2008, 14:01
Locatie: Pijnacker
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Etienne » Di 17 Jan 2012, 17:39

Verder zag ik rond 13.00 de Qbuzz 1073 rijden, deze kwam uit de Maastunnel en ging richting de Erasmusbrug. Wat die daar nou te zoeken had?
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Gebruikersavatar
JeffreyMeijer
Berichten: 3747
Lid geworden op: Ma 06 Jun 2011, 18:46
Locatie: Purmerend

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 17 Jan 2012, 17:45

Ik had het nog leuker. Kwam op de A7 bij de afrit Purmerend een GVB bus tegen. Denk je uit de stad weg te zijn
Leven, en laten leven.

Gebruikersavatar
Mark
Berichten: 1964
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Mark » Di 17 Jan 2012, 18:21

Vandaag reed er geen enkele SLT op de Hoekse lijn... alles met SGM en een setje mat'64.
Waar is al dat SLT opeens heen?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Di 17 Jan 2012, 20:13

Vooruit, een linkje naar een paar berichten hoger: viewtopic.php?f=8&t=7221&start=75#p187057 :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1462
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor marvinkok » Di 17 Jan 2012, 21:24

Vandaag een stukje door Nuenen gewandeld tot de wedstrijden in Eindhoven begonnen, en enkele Hermes Amba's gezien. Viel me op dat er voor het busnummer voorop nog een letter staat, bijvoorbeel (fictief) E 3320 of V 3321. Heeft dat met de stalling te maken ofzo? Ben niet zo thuis in die nummering daar :P Weet wer dat er in Amersfoort T voor nummers staat ivm een tunneltje waar je met een Airco-bus niet doorkomt.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Di 17 Jan 2012, 21:33

Die letters hebben inderdaad met de stallingen te maken. Als ik me niet vergis heb je E (= Eindhoven), R (= Reusel), H (= Helmond) en V (= Valkenswaard).
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Jurre » Di 17 Jan 2012, 22:11

Tegenwoordig meer regel dan uitzondering: een Lions City op lijn 121 Hilversum-Uithoorn, vandaag de 3925. Schijnt dat er maandag al een een Syntus Lions City gesignaleerd is? Verder ook een gelede Citaro op lijn 70 Hilversum-Amersfoort, de 9259.

Raymond
Berichten: 1058
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Raymond » Di 17 Jan 2012, 22:14

Daniel schreef:Die letters hebben inderdaad met de stallingen te maken. Als ik me niet vergis heb je E (= Eindhoven), R (= Reusel), H (= Helmond) en V (= Valkenswaard).

Klopt, al is het bij die letters ook gebleven. De bussen staan weer kris kras door elkaar op de verschillende stallingen ;) (en dat is in tegenstelling tot het tunneltje van Veenendaal geen probleem)

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor MdJ » Di 17 Jan 2012, 22:32

Jurre schreef:Tegenwoordig meer regel dan uitzondering: een Lions City op lijn 121 Hilversum-Uithoorn, vandaag de 3925. Schijnt dat er maandag al een een Syntus Lions City gesignaleerd is?

http://ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=8&t=7201&start=175#p187197 :wink: Vandaar dat er zo'n busje daar stond.
Bij twijfel: gebruik beton.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Daniel » Di 17 Jan 2012, 22:38

Jurre heeft het over maandag, die post met fotolink waarnaar je linkt gaat over vandaag (=dinsdag) :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

MdJ
Berichten: 3803
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:47
Locatie: Maartensdijk

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor MdJ » Di 17 Jan 2012, 22:42

Pfffft, ik word oud :X
Bij twijfel: gebruik beton.

Jurre
Berichten: 820
Lid geworden op: Ma 11 Okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Jurre » Wo 18 Jan 2012, 11:53

Schijnt dat die Syntus Lions City op lijn 130 reed (Breukelen-Uithoorn) op 14-01-12.

Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: Za 23 Jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Berichtdoor Edwin » Wo 18 Jan 2012, 12:46

De SLTjes rijden allemaal in de s3900. Zat in ieder geval in één gistermiddag tussen 14:00 en 14:30 van Almere naar Amsterdam.

Had daarvoor in de s3700 helaas nog een DDAR. VIRM is dan zoveel beter.
Remember to check-out with your ov-chipcard.


Terug naar “OVer je Reiservaringen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten