OVer Missers in de Reisinformatie #19

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door TLP »

Stefan schreef:
TLP schreef:De enige verklaring die ik kon bedenken is dat de chauffeur een vergissing had gemaakt bij het instellen van de bestemmingsdisplay
Dat wordt allemaal geregeld via de Infoxx..
De chauf geeft toch neem ik aan zelf aan op welke lijn hij rijdt? Of zeg ik nu iets heel geks? Anders zou je dus enorm veel personeel op afstand moeten hebben om de stand van zaken bij Infoxx te controleren? Of is het systeem zo intelligent dat het kan 'raden' op welke lijn de chauffeur gaat rijden? (ik weet dat het systeem sowieso via GPS z'n huidige locatie kan bepalen, maar dat hoeft niets te betekenen op welke lijn hij gaat rijden. Ik weet dat in ieder geval t/m 10 december deze bussen 's weekends de standaard waren op lijn 171, dus het kan allemaal...)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Stefan »

De chauffeur logt in, leest zijn omloop af van zijn dienst(blaadje) en voert deze in Infoxx in, vervolgens krijg je de ritten van de omloop te zien, met de betreffende lijn- en ritnummers en ook de vertrektijd. Als de eerste rit eenmaal geselecteerd is, zou de rest in theorie allemaal van zelf moeten gaan. De lijnfilms aan de hand van de gekozen rit ingesteld.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

En soms ook wat te snel... zo herinner ik me net dat ik vanmiddag vanaf halte Balijelaan in Utrecht spontaan in lijn 53 naar Zeist Busstation zat i.p.v. lijn 65 naar Utrecht CS :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Vanmorgen werd op Utrecht Centraal omgeroepen dat vanwege een gestrande trein bij Amsterdam Zuid de s3500 werd omgeleid via Hilversum. Lijkt me een weinig zinvolle omleiding, je komt immers nogsteeds langs Amsterdam Zuid (en hebt net zoveel mogelijkheden om van spoor te wisselen)
In werkelijkheid bleek een wissel bij Amsterdam Bijlmer ArenA in storing te zijn, da's al een stuk logischer oorzaak voor de bewuste maatregel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Hmm, drie op een rij :P

Vanmorgen een GVU AG300 als lijn 29 naar "Geen Dienst via P&R Papendorp" op Utrecht Centraal gespot :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Vanochtend op het Amstelstation een Combino waar bij de bestemming nog een extra 12 op de film stond :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Vinny »

Dat zie je de laatste tijd wel vaker... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Anne »

Zocht in de NS-planner voor op zondag een trein terug uit Brussel.
Als de HSL-treinen ook worden aangegeven mist de Benelux van 18.18 uit Brussel-Zuid. :?
Als je het vinkje bij de HSL treinen uitzet krijg je wel die van 18.18 te zien. :?:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

Waarschijnlijk is er dan een HSL-trein die later vertrekt uit Brussel en eerder aankomt in Nederland, waardoor voor de reisplanner de 18.18 verbinding overbodig is (gelijkwaardig aantal overstappen, maar vertrekt eerder en komt later aan).
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Anne »

Nee dat is het niet want patroon is gelijk met uur ervoor en uur erna.
Voor relatie Brussel-Zuid (v) naar Delft (a):
17.18 – 19.25 = Benelux
17.50 – 19.19 = Thalis
18.18 – 20.25 = Benelux
18.50 - 20.19 = Thalis
19.18 – 21.25 = Benelux
19.50 – 21.19 = Thalis
Die van 17.18 en 19.18 worden wel gegeven.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daelea »

Volgens de AV van Ldl vertrekt om 17:08 een sneltrein (genummerd 29734) naar Ledn
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Vanochtend op het Amstelstation een Combino waar bij de bestemming nog een extra 12 op de film stond :lol:
Dat moet de 2078 zijn. Op zich geen probleem dat ie nogmaals 12 toont maar als deze op lijn 9 rijdt richting DMSS wordt er alleen "9" op die display gefilmd.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

t10140 na Hgl reed als 100140 naar Shl vandaag (trein t140 zou zijn opgeheven). Op de TBP van Hengelo werd dat:
21:06 Intecity NS Hispeed
Schiphol
Stopt te [stations]
Volgende trein: 21:06 Intercity Schiphol
Bij twijfel: gebruik beton.
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Bluearrow »

Milco1995 schreef:Op http://www.connexxion.nl staat er bij de dienstregeling van lijn 320 bij de zondagritten (die niet tussen Muiden en Amsterdam rijden) een a.
Onderaan de tabel staat er een voetnoot:
a: Vanaf Muiden P&R reist u met lijn 152 en lijn 157 verder naar Amsterdam Amstelstation en met lijn 158 verder naar Amsterdam Bijlmer/ArenA.
Eh... lijn 152, 157, 158? :roll: (152=322, 157=327, 158=328)

Bij de avondritten (zondag) op lijn 320 staat de 'voetnoot' a (zie hierboven bij het citaat van Milco) ook nog eens verkeerd. De ritten die in Huizen Busstation eindigen hebben een voetnoot dat je moet overstappen, terwijl de ritten die naar Muiden doorrijden juist de voetnoot niet hebben.......
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ronald »

Vandaag reed er door werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam Sloterdijk een extra IC van Leiden naar Amsterdam Centraal via Schiphol. Ik ben wel benieuwd naar de route: volgens de TBP stopt deze in Hoofddorp, Schiphol, Lelylaan, Sloterdijk en Duivendrecht...

Het viel me trouwens ook op dat terwijl de s2100 ingekort is tot Haarlem, er wel gewoon Amsterdam Centraal als eindbestemming op de TBP's wordt aangegeven. Ik zou zeggen dat je juist met de nieuwe TBP's flexibeler met de bestemmingen zou kunnen zijn bij werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Daniel »

Flexibel omgaan met bestemmingen doet men inderdaad om een of andere duistere reden niet op die TBPs. Men past juist alleen de tussenstations aan en laat de eindbestemming hetzelfde, terwijl dat op zich niet relevant is gezien men nergens in de reisinfo naar de eindbestemming verwijst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Stefan »

Toen ik afgelopen nacht om 2.30u over de Vaanweg in Rotterdam reed stonden er 2 bussen op de DRIP in de richting stad uit..

Code: Selecteer alles

860 Goudswaard   53
166 Dordrecht CS 32
En ja, in deze volgorde ja.. Maar toch wel opmerkelijk dat die 166 er bij staat om die tijd. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Ronald »

In de Arriva-trein naar Dordrecht werd op het binnenscherm het station Boven Hardinxveld al aangegeven als tussenstop, terwijl deze nog écht niet open is. De trein stopte er trouwens wel, maar niet als "reizigersstop" zoals op dat moment getoond werd...
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door VIRM »

Wat opvallende dingetjes:

1. Sinds de nieuwe dienstregeling valt het op dat in de GVB trams (in ieder geval de 4) bij haltes overstapmogelijkheden worden genoemd. In de 4 richting RAI mag je op z'n minst vier keer aanhoren dat je over kunt stappen op de 25, terwijl die gewoon voor een heel groot deel dezelfde routes hebt... De overstapmogelijkheid op de 16 bij halte Spui is niet helemaal goed ingesproken of er gaat wat fout met het bandje...

2. Op de TBP voor de s3000 richting Den Helder staat 'Stopt vanaf Alkmaar op tussengelegen stations'. Dat is dus voor meedere interpretaties vatbaar als je erg kritisch bent. Waarom hij dan vanaf Amsterdam Centraal gezien nog op Amsterdam Sloterdijk, Zaandam, Castricum en Heiloo stopte...?

3. En op Amsterdam Centraal werd er omgeroepen dat er een schoonmaakstaking is en dat het station hierdoor mogelijk vies kon zijn.
a. Dit heb ik nog niet op andere stations gehoord.
b. Er werd omgeroepen 'NS is geen partij in het conflict tussen de bonden en de schoonmakers'. Als NS de schoonmaaktaken aanbesteedt voor de laagste prijs, dan ben je wel degelijk partij in het conflict. Anders ben je gewoon struisvogelpolitiek aan het toepassen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Geert »

VIRM schreef:b. Er werd omgeroepen 'NS is geen partij in het conflict tussen de bonden en de schoonmakers'. Als NS de schoonmaaktaken aanbesteedt voor de laagste prijs, dan ben je wel degelijk partij in het conflict. Anders ben je gewoon struisvogelpolitiek aan het toepassen.
Je hebt wel een punt, maar NS is zeker niet het enige bedrijf dat voor de goedkoopste offerte zal kiezen, dat doen zoveel bedrijven. Logisch toch ook?
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door VIRM »

Geert schreef:
VIRM schreef:b. Er werd omgeroepen 'NS is geen partij in het conflict tussen de bonden en de schoonmakers'. Als NS de schoonmaaktaken aanbesteedt voor de laagste prijs, dan ben je wel degelijk partij in het conflict. Anders ben je gewoon struisvogelpolitiek aan het toepassen.
Je hebt wel een punt, maar NS is zeker niet het enige bedrijf dat voor de goedkoopste offerte zal kiezen, dat doen zoveel bedrijven. Logisch toch ook?
Dat is inderdaad logisch. Maar achter al die prullenbakken, vuilnisbakken en veegwagentjes zijn ook nog mensen die ze moeten bedienen. Als je als opdrachtgever de goedkoopste partij kiest, waarbij de arbeidsvoorwaarden worden uitgekleed, en je kop in het zand gaat steken bij een staking terwijl je duidelijk een onderdeel van het probleem bent en dan ook nog tegen je reizigers gaat zeggen 'wij zijn het niet'... tsja...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Suus »

Op busstation Holendrecht stond rond kwart over een een Citea van het GVB met op de lijnfilm 402 Station Bijlmer ArenA.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door MdJ »

Lijn 4 te Enschede ('tZwering-Stroinkslanden) heeft op Centraal Station richting 'tZwering de bestemming "'t Zwering via MST Haaksbergsestraat". Op de display's zou dat gaan scrollen, maar dat kan op de LCDbussen niet. Op het moment zijn er zeker 10 LCD-bussen (8371-8375, 1775, 1830, 8163, 8171, 8172), mogelijk nog meer (1811, 1778, 8173 en 8158 zijn eerder gesignaleerd, maar deze week niet meer gezien).

Daarnaast is het een rare "via": lijn 4 rijdt 2-3x per uur naar 'tZwering, terwijl de 1 4-6x/u, lijn 2 4-6x/u, lijn 20, 73 en 74 ook allemaal langs het MST-Haaksbergsestraat rijden, maar die via niet hebben.
Bij twijfel: gebruik beton.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door lint41 »

Lijn 211 in Utrecht heeft ook een leuke bestemming zag ik vanochtend: 'Utrecht, Rijnsweerd Noord'. Eenregelig dus, en zelfs in het kleinste lettertype op de GVU Citaro's past dat niet (laat staan dat het nog leesbaar is)...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #18

Bericht door Wubbo »

De s1900 rijdt niet vanaf Den Haag Centraal. Als advies voor reizigers naar Breda, Eindhoven en verder wordt reizen via Roosendaal genoemd, terwijl het naar Eindhoven volgens mij veel sneller en comfortabeler is om via Utrecht te gaan. De s5000 rijdt tot Lage Zwaluwe, wat op de tbp's de vermelding 'rijdt niet verder dan zwl' oplevert.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten