OVer Missers in de Reisinformatie #19

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Thijs »

Daniel schreef:Schatten was niet de sterkste kant van de HC van de t1759... hij had het erover dat we een halfuur vertraging zouden oplopen als gevolg van een noodremtrekking (terwijl we notabene nog stilstonden). Uiteindelijk leverde het slechts +5 op...
Werd in Amersfoort de aansluiting op de IC naar Zwolle/Groningen nog gehaald?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Ja, deze week is bij vertraging steeds de t5659 bij Blauwkapel tegengehouden waardoor er wat ingelopen kon worden. Ook de t759 heeft elke dag de aankomst van de t1759 afgewacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Amazonous »

Al sinds oktober/november hebben we in Heino (en volgens mij ook in Raalte) geen CTA's meer, die zijn weggehaald. Dat is erg vervelend, vooral voor de 'dagjesmensen', de niet dagelijkse gebruikers van het OV. Gisteren heb ik (opnieuw) geTwittert met ProRail met de vraag wanneer wij iets van vertrekindicatie zouden krijgen, en vandaag kreeg ik de reactie dat:
Heino bleek tijdens onderzoek niet te voldoen aan de eisen (o.a. minimaal 1000 in- uitstappers per dag) voor een nieuw bord.
Ik snap dat ProRail ons niet druk genoeg vindt voor nieuwe displays, maar we krijgen dus helemaal geen reisindicatie meer. De NS laat helaas niets van zich horen. Ik zou dit toch graag een misser in de reisinformatie willen noemen. -o-

Alvast een fijn weekend allen!
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Tochjo »

Ik ken Heino niet, maar ik neem aan dat het vertrekstaten heeft en dat vertragingen en spoorwijzigingen worden omgeroepen? Schermen met reisinformatie zijn leuk, maar niet noodzakelijk.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door webguy »

En jullie hebben er ook geen overzichtsscherm voor terug gekregen?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Edwin »

Gister op Gouda op de schermen: De Intercity naar Utrecht Centraal rijdt niet verder dan Utrecht Centraal. Maar wel via Utrecht Centraal, Amersfoort, Zwolle en Steenwijk.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Amazonous »

webguy schreef:En jullie hebben er ook geen overzichtsscherm voor terug gekregen?
Niets, nada, noppes. Enkel zo'n geel stuk papier wat altijd scheef hangt met daarop niet-actuele vertrektijden ;-) Maar heb het nog maar even geTwittert met de vraag of we ook geen overzichtsschermen krijgen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door webguy »

Want stations als Oosterbeek die eerst niks hadden hebben er geloof ik nu wel een...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ardan »

Raalte heeft ook TB7's gekregen in ruil voor de CTA's. Maar ja, das ook wel een klein stukje drukker :)
Ik doe ook maar wat
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

Vanaf reed t20755 niet door een defecte trein tussen Utrecht en Gouda. De automatische omroep over de inkorting tot Utrecht werd echter gewoon gedraaid, terwijl enkele minuten daarvoor er een omroep was te horen dat deze trein niet zou rijden. Lekker tegenstrijdige berichten.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door wouter15 »

k keek vandaag gewoon eens uit verveling op een bord en las toen het volgende: Intercity Zwolle - stopt vanaf Zwolle op alle tussen gelegen stations. Volgens mij klopt dat niet helemaal
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Thom91 »

webguy schreef:Want stations als Oosterbeek die eerst niks hadden hebben er geloof ik nu wel een...
Die voldoet volgens ProRail wel aan de >1000 in- en uitstappers..
Komt wel goed schatje.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door tsov »

Telefoontje leeggeschud en deze tegengekomen
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Fles »

Wat is daar raar aan? :?:

Afbeelding

Nog nooit geweest of zo? :mrgreen:
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door reisthijs »

Edwin schreef:Gister op Gouda op de schermen: De Intercity naar Utrecht Centraal rijdt niet verder dan Utrecht Centraal. Maar wel via Utrecht Centraal, Amersfoort, Zwolle en Steenwijk.
In Utrecht van de week (omdat de s5700 niet naar Leiden doorreed) ook een leuke: "De Sprinter naar Weesp rijdt niet verder dan Hoofddorp"
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Daniel »

Er zijn ondertussen toch al wel diverse updates van het RIS in SGMm geweest gok ik zo, maar in de Sprinter naar Haarlem wordt bij Sloterdijk nogsteeds omgeroepen dat je er kunt overstappen voor Haarlem :roll:

En een DVM-fail op Amsterdam Zuid... terwijl het DVM-scherm nog niet wist of de t240 van spoor 1 of 2 zou vertrekken stond de bewuste trein al minutenlang op de TBP van spoor 2 aangekondigd :P De TBP van het buitenmodel probeerde trouwens ook nog een NS-Hispeed logo te tonen (terwijl die dingen normaal juist geen logo van de vervoerder tonen), maar meer dan wat blauwe stipjes wist 'ie er niet van te maken.

Tot slot de HC van de 240 in z'n omroep "In name of the train staff we would like to say goodbye... <stilte> to welcome you on this IC to Bad Bentheim" In het Nederlands waren er trouwens nog complete maaltijden mogelijk in de bordbistro, in het Engels waren het nog slechts "small dishes" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ennes »

Amazonous schreef:Al sinds oktober/november hebben we in Heino (en volgens mij ook in Raalte) geen CTA's meer, die zijn weggehaald. Dat is erg vervelend, vooral voor de 'dagjesmensen', de niet dagelijkse gebruikers van het OV. Gisteren heb ik (opnieuw) geTwittert met ProRail met de vraag wanneer wij iets van vertrekindicatie zouden krijgen, en vandaag kreeg ik de reactie dat:
Heino bleek tijdens onderzoek niet te voldoen aan de eisen (o.a. minimaal 1000 in- uitstappers per dag) voor een nieuw bord.
Ik snap dat ProRail ons niet druk genoeg vindt voor nieuwe displays, maar we krijgen dus helemaal geen reisindicatie meer. De NS laat helaas niets van zich horen. Ik zou dit toch graag een misser in de reisinformatie willen noemen. -o-

Alvast een fijn weekend allen!
Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat er slechts 1 treinserie stopt, en de noodzaak van een dergelijk scherm dus ook niet echt nodig is, elke trein is immers de juiste trein, dat zie je dus ook op een flink aantal andere stations waar slechts 1 serie stopt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:Er zijn ondertussen toch al wel diverse updates van het RIS in SGMm geweest gok ik zo, maar in de Sprinter naar Haarlem wordt bij Sloterdijk nogsteeds omgeroepen dat je er kunt overstappen voor Haarlem :roll:

En een DVM-fail op Amsterdam Zuid... terwijl het DVM-scherm nog niet wist of de t240 van spoor 1 of 2 zou vertrekken stond de bewuste trein al minutenlang op de TBP van spoor 2 aangekondigd :P
haha maar dat kan immers heel handig zijn, ik had van de week ook een reiziger die bleek al spelend met zijn telefoon Hlm voorbij te zijn gegaan, die kon dus mooi horen dat hij vanaf Ass naar Hlm (terug) kon reizen, :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Michael »

Er was vanochtend een wisselstoring tussen Breda en Dordrecht. Daardoor was de s1900 vertrek Breda .09 en .39 opgeheven. Alleen de s5000 reed. Er werd omgeroepen dat er om 9.52 een extra sprinter naar Dordrecht ging. Die kwam om 9.52 binnenrijden. Maar de TBP's gaven aan dat ie naar Den Haag zou gaan
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Justin »

Vandaag ging ik met m'n vriend naar de bios in Pathé de Kuip. Ik wilde even kijken of er nog een vertraging op het spoor was, dus keek ik op de Reisplanner Xtra op de vertrektijden. Eerste wat ik natuurlijk kreeg was Rtst, en daar stonden om 18:00 al treinen op die pas morgen zouden rijden...

Wist niet dat er zo ver van te voren een AV actueel kon zijn :p...

Ben gewoon naar Rtz gaan lopen overigens ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Klaasje »

Ennes schreef:Heeft dat er niet gewoon mee te maken dat er slechts 1 treinserie stopt, en de noodzaak van een dergelijk scherm dus ook niet echt nodig is, elke trein is immers de juiste trein, dat zie je dus ook op een flink aantal andere stations waar slechts 1 serie stopt.
Vanuit het systeem gedacht natuurlijk wel logisch maar vanuit de gedachte dat een reiziger graag ziet welke richting de eerstvolgende trein op gaat en graag wil zien of er vertragingen of storingen zijn is het natuurlijk gewenst dat er wel iets hangt natuurlijk.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Gekko123 »

En als je het vervolgens gaat vergelijken met het al eerder aangehaalde station Oosterbeek, daar stopt ook maar 1 treinserie (die in de daluren zelfs maar 1x/uur rijd) klopt die redenering van Ennes dus al niet..
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Suus »

Maar Oosterbeek ligt wel aan een drukke doorgaande spoorbaan, Heino niet.

Vergelijkbare stations met Heino, zoals zo'n beetje alle stations tussen Zwolle en Emmen zijn ook niet voorzien geweest van CTA's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door webguy »

Ik kwam gisteren in Huissen, en daar miste bij de halte waar ik weer instapte een plattegrond, er hing alleen een dienstregeling uit 2010 voor lijn 300 die niet meer kloppen. Scheelt dat een of andere bobo heeft bedacht daar bij letterlijk elke halte een DRIS of mini-DRIS neer te zetten, maar anders...
Amazonous
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 12 okt 2011, 00:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #19

Bericht door Amazonous »

Klaasje schreef: Vanuit het systeem gedacht natuurlijk wel logisch maar vanuit de gedachte dat een reiziger graag ziet welke richting de eerstvolgende trein op gaat en graag wil zien of er vertragingen of storingen zijn is het natuurlijk gewenst dat er wel iets hangt natuurlijk.
Dat er geen complete schermen voor beide kanten meer worden opgehangen lijkt mij logisch, dat is inderdaad compleet onnodig. Maar iets van een klein informatieschermpje (zo'n overzichtsscherm die je vaak ziet) met wat er verwacht wordt zou toch echt wel zo prettig zijn, we hadden immers altijd CTA's. Er komen op hetzelfde moment twee treinen, en ik zie zelf gewoon heel vaak onbekende mensen komen die nooit (vanaf Heino) met de trein reizen, en niet weten wat ze moeten doen. De vertrekstaten hangen altijd weggezakt of kapot in het bord wat ze onleesbaar maakt, en de speakers van de omroep zijn ook gaar aan het worden... Daarnaast klopt de informatie op de zijkant van de trein echt nooit*.

*vb: "Kampen", "Zwolle" op de trein naar Nvdw en "Nijverdal" op de trein naar Zl. "Zutphen", ook wel gezien, of "Nijmegen", twee keer. "Enschede", ook vaak op de trein naar Nvdw.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten