OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Wubbo »

Omdat het alweer februari blijkt te zijn: post hier al je verhalen over het OV en horrorwinters (of gewoon je reiservaringen, dat mag natuurlijk ook ;-))
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Wifi in de m8647 werkt keurig... In dit stel zijn, in ieder geval boven, bij de OBIS inbouw de oude koersdisplays wel blijven hangen. Ze tonen alleen geen informatie meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door The best »

Daniel schreef:Wifi in de m8647 werkt keurig... In dit stel zijn, in ieder geval boven, bij de OBIS inbouw de oude koersdisplays wel blijven hangen. Ze tonen alleen geen informatie meer.
Vind het toch wel heel lekker dat er in de treinen gewoon internet is. Als je een uur (of meer dan een uur) in de trein zit tussen Groningen en Zwolle is het toch wel heel chill. De online reisinformatie werkt nog niet heel goed trouwens. De startpagina van internet zegt dat er meldingen zijn op het traject, maar zodra je op die link klikt, laadt hij een pagina en gaat hij daarna direct weer terug naar de startpagina.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Soms staat er ook dat er meldingen zijn terwijl er niks aan de hand is...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door webguy »

Wat ook slecht / lelijk werkt is de meldingen van werkzaamheden/etc op het traject. Erg spartaans uitgevoerd alsof het een last minute toevoeging was.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Ik zat vanmiddag in de s3300 en hoorde de automatische omroepstem en ik vond haar echt niet als Loes klinken. De stem klonk anders en de zinnen waren veel meer 'haperig'. Was het een kwestie van de speakers, of wordt de stem van Loes vervangen?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Ja, er wordt een nieuwe stem in SGM geïntroduceerd. Ik denk zelf dat het de stem is die Arriva ook in haar treinen gebruikt, maar nog niet iedereen is daarvan overtuigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Ja, er wordt een nieuwe stem in SGM geïntroduceerd. Ik denk zelf dat het de stem is die Arriva ook in haar treinen gebruikt, maar nog niet iedereen is daarvan overtuigd.
Ah, okay. Alleen het stemmetje klinkt echt mega-sloom en maga-haperig... Ofwel: de bandjes zijn nog sterk voor verbetering vatbaar.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Het moet hooguit nog een beetje gefinetuned worden met het aansluiten van de stukjes, maar is iets langzamer ingesproken, Loes sprak namelijk behoorlijk snel en er wordt wat duidelijker gearticuleerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Ardan »

VIRM schreef:Was het een kwestie van de speakers, of wordt de stem van Loes vervangen?
Je weet dat Loes al een tijd is overleden? 54 jaar slechts. Ik vind het wel vreemd dat de stem nu iets van een jaar na dato pas wordt vervangen. Toen de stem van de Londense metro was overleden wisten ze niet hoe snel ze het moesten vervangen. Lijkt me voor de nabestaanden ook niks als je steeds haar stem terughoort.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

De stem was niet overleden in Londen, maar ontslagen omdat ze in de media negatieve uitlatingen had gedaan over het denkniveau van de reiziger ofzoiets.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Ardan »

Ah okee, whatever xD Ze was weg e moest snel vervangen worden :P
Maar nu je het zo zegt, dat verhaal heb ik wel eens voorbij horen komen ja.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

@Bee: nouja, dan hoop ik dat ze die stukjes snel goed aan elkaar plakken. :)

@Ardan: jups, daar is hier ook nog een apart topic aan gewijd geweest.

Gisteravond had ik vanaf Sloterdijk de een-na-laatste s4500 naar Zaandam van 00:15, ditmaal uitgevoerd met ICMm. Niet bepaald handig dat er een klapstoel bij mijn deur was waarbij, als een persoon erop gaat zitten, de halve deur wordt geblokkeerd. Laat er dan maar net een persoon op zitten die zich niks aantrok van wat er om hem heen gebeurde. Ik dacht dat de ICM-stellen onlangs van binnen waren geriviseerd? Dan wordt er toch wel over dit soort dingen nagedacht?
Beul van de blindegeleidelijn
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Dexter »

Bee schreef:De stem was niet overleden in Londen, maar ontslagen omdat ze in de media negatieve uitlatingen had gedaan over het denkniveau van de reiziger ofzoiets.
Emma had voor de gein wat humoristisch bedoelde stukjes in de studio ingesproken, zoals dat een reiziger moet stoppen met staren naar de voorgevel van de reizigster tegenover hem evenals een vriendelijk verzoek of een bepaald vervelend persoon een stap naar voren vanaf de perronrand wilde doen op het moment dat de metro binnenkwam.

Bij ons zou er hard om gelachen worden, maar daar werd het haar niet echt in dank afgenomen.

Ik ga vandaag alwéér naar Lelystad. Volgens mij heb ik daar een abonnement op sinds de nieuwe drgl. *O*
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Ardan »

Volgens mij heb jij op behoorlijk wat trajecten wegbekendheid, of niet? :)
Ik doe ook maar wat
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thomas »

De informatievoorziening op Utrecht Centraal gisterenavond was weer lekker uit vorm:

Om 18:05 kwam ik het station binnen via de Noordertunnel om de 3000 van 18:10 naar Amsterdam te nemen, die op het scherm in de tunnel gewoon stond aangekondigd op spoor 7. Aangekomen op dat spoor stonden de TBP's op zwart, maar om 18:08 kwam de trein wel gewoon binnen. Dus iedereen instappen, de 8 bakken zaten lekker vol.
Om 18:10 kwam de conducteur door de trein lopen met de mededeling dat het de trein naar Nijmegen was -o- en dat de trein naar Amsterdam zou vertrekken van spoor 8. Op het perron nog steeds geen enkele mededeling hierover gehoord, en de trein naar Nijmegen van 18:23 stond op de schermen nog steeds aangekondigd op spoor 14.

Nou ja, allemaal in de file over die paar (rol)trappen van spoor 7 naar spoor 8, waar de 3500 van 18:13 net wegreed (na eerst nog een minuut met gesloten deuren te hebben gewacht, terwijl diverse reizigers tevergeefs nog probeerden de deuren te openen). Om 18:20 werd eindelijk omgeroepen dat de IC naar Nijmegen van 18:23 klaarstond op spoor 7, maar over de IC van 18:10 heb ik geen omroep gehoord.

De 800 van 18:25 was gewoon op tijd, in de trein riep de conducteur nog wel om dat 'ondanks de verstoring' de trein gewoon in Amsterdam Amstel zou stoppen. De 3100 van 18:28 kwam tegelijk binnen op spoor 4, ook daarover heb ik geen omroep gehoord op het perron. Aangekomen op Amstel zag ik dat de volgende trein naar Den Helder ook weer zou uitvallen.
Maar wat er nou aan de hand was, geen idee :evil:.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door reisthijs »

Er was gisteren door een wisselstoring een tijdje beperkt treinverkeer mogelijk tussen Amsterdam en Utrecht, en rond 17:30 reed er helemaal niets via Amstel. Het is gebruikelijk om in zo'n geval alle IC's uit Nijmegen te laten keren in Utrecht. Als jouw trein toch via Amstel kon rijden heb je geluk gehad, dat was misschien wel de eerste die niet meer omgeleid werd.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Thomas »

Aha, dat verklaart een hoop. Zou toch sympathiek geweest zijn als er even een dergelijk omroepberichtje tegenaan gegooid zou zijn. Of ik moet net de 'pech' gehad hebben dat het 1 minuut voor ik op het station kwam voor het laatst is omgeroepen...
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door TLP »

Mijn eerste reiservaring in februari...

...dat ik mijn kont weer eens niet kon keren in de metro omdat mijn rit maar weer eens met slechts 2 CAFjes reed :N
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Aking »

Het viel mij daarnet op dat nstrein.ns.nl (de internet in de trein portal) zelfs het spiltsen en combineren met treinnummers vermeld:

Afbeelding

Geen idee of dit al lang zo is, maar ik zag het voor het eerst :)
TLP
Berichten: 1554
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 14:07

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door TLP »

Heb je dit letterlijk geprintscreened? Zo ja, dan is er een grote misser in de reisinformatie! Als je goed kijkt zie je dat drie keer dezelfde treinstellen worden genoemd (4011 en 4047) en dat er twee keer op station Deventer gecombineerd wordt... :N
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door TheKnitter »

Aking schreef:Het viel mij daarnet op dat nstrein.ns.nl (de internet in de trein portal) zelfs het spiltsen en combineren met treinnummers vermeld:

Afbeelding

Geen idee of dit al lang zo is, maar ik zag het voor het eerst :)
De OBIS-schermen hebben deze informatie nu ook. Hoewel er hier een foutje gemaakt werd, gaat het ook vaak goed.
Zondag in Utrecht op de schermen bij combineren, waar de nummertjes ook klopten:
Afbeelding

Let wel, wanneer er een verstoring in de omloop is, en ergens iets niet goed staat qua nummer-registratie bij NS, kan dit foutieve informatie geven. Het is een hulpmiddel, zoals ik kreeg te horen van iemand bij NS die hier aan werkt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Als er iets verkeerd staat in de nummers bij NS zie je dat vaak ook al aan de onzin-bestemmingen danwel niet kloppende tijden natuurlijk :wink:
En op jouw foto gaan ze ook nog de mist in met de plek van de nummers (staan immers vooral boven de tussendeuren) :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door TheKnitter »

Dat is inderdaad nog een schoonheidsfoutje, die ik al aan NS gemaild heb. Hopelijk doen ze er wat mee.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Is denk ik meer iets om ooit aan te geven als er een keer een klantenpanel is, dan is de kans groter dat er iets mee gebeurd. In de categorie splitsende treinen is het ook een uitkomst van zo'n bijeenkomst dat nu voor het omroepen van de nummers door de HC gemeld wordt dat deze zich boven de tussendeuren bevinden, i.p.v. pas nadat de nummers genoemd zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten