OVer je reiservaringen in februari 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Vanochtend een kortstondige maar heftige wisselstoring op Leiden - Schiphol, waarbij men het nodig vond er direct maar twee treinen uit te knikkeren. Het gevolg was dat het hele perron vol kwam te staan met kwebbelende dames uit Zeeland die op weg waren naar de huishoudbeurs :lol:

Later, toen er inmiddels weer het nodige reed, ging het per stoptrein weer verder richting Schiphol en Weesp enzo. Na de stop bij de Huishoudbeurs ging er een zucht van verlichting door de trein en daarna konden we vanuit de trein genieten van een enorme polonaise aan treinen die zich voor station RAI aan het verzamelen was omdat er een intercity wel erg lang nodig had alle vrouwen eruit te krijgen :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend de s2200 genomen met vertrek 08:18 uit Sloterdijk richting Leiden. De HC even later:
"Dames en heren, welkom in Haarlem! Wij gaan zometeen linksaf verder naar Dordrecht en stoppen nog te...". Even later kwam hij ook nog tamelijk vrolijk (ik neem aan dat het dezelfde HC was) door de coupe heen kaartjes controleren, wat sowieso opmerkelijk is voor de spits. :)

Op de terugweg de s2600 van 13:37 uit Leiden. Voor Schiphol diverse malen afgeremd en de DDAR schudde bij het remmen zo af en toe. Is dat normaal? In ieder geval met +4 op Sloterdijk aangekomen, zoner enige uitleg.
Op de aansluitende s3000 van 14:18 werd de HC opgebeld voor een reiziger die iets achter had gelaten in de achterste bak. En dan een toerist die wilde weten hoe bij Koog-Zaandijk te komen... Hoezo je treinreis naar de Zaanse Schans goed voorbereiden?
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

OVer Afwijkingen in Materieelinzet #14

Bericht door Etienne »

Vanochtend een technisch probleem bij metrostation Melanchtonweg, waardoor de metro's op lijn E niet reden tussen Rotterdam Centraal en Melanchtonweg. Alternatief was tram 25, welke in de ochtendspits niet berekend is op zo'n enorme toeloop. De reizigers die in de metro's van 06.45 (+10) en 07.00 zaten moesten zich dus in één tram proppen (waaronder mijzelf). Hierdoor moesten op de halten St. Franciscus Gasthuis t/m Weena mensen achterblijven.

Dit was overigens de 4e verstoring in 4 werkdagen. :roll: :evil:

Edit: Kan een Mod. deze verplaatsen naar OVer je Reiservaringen. :oops:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 21 feb 2012, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht verplaatst!
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Er was iets aan de hand op de Middenweg/Linaeusstraat in Amsterdam, aangezien er maar liefst drie Citea's van de 41 achter elkaar aan reden (normaal 10-minutendienst). Ook leek lijn 9 te rijden tussen het Muiderpoortstation (er kwamen twee trams uit de Wijttenbachstraat) en het Tropencircuit (ik trof daar twee trams aan die aan het keren waren).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Lijn 9 wordt meestal bij een stremming tussen Oosterpark en Diemen verlegd naar Flevopark. Is het niet zo dat die trams die vanaf FLP kwamen naar Diemen gingen maar via Tropencircuit moesten door gebrek aan een wisseltje naar links? :?:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

De trams in de Wijttenbach hadden als bestemming Centraal Station en die bij het Tropencircuit Centraal Station Niet Instappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

Vanochtend na de ochtendspits een ongeluk op de A20 t.h.v Spaanse Polder waardoor er 4 86'ers achter elkaar in de file stonden. Daarvoor was er ook al een rit uitgevallen, mogelijk door de gladheid en het niet strooien van gemeente Den Haag. Helaas ging de bus niet via de afrit Vlaardingen op de A20 maar sloot ie aan in de stilstaande file. Afrit Schiedam-Noord is afgesloten sinds begin deze maand dus kon de bus geen kant meer op, behalve aansluiten. Wel jammer dat de chauffeur(s) daar niet (meer) op anticiperen. Vroeger ging er bij file de bus via Maasland nog wel eens over de dijk ipv de A20 zelfs.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door hauptbahnhof »

Heel apart...
Al zeggen die films niet veel. Niet alle bestuurders letten daarop. (let maar 's op naar de inrukkers: rijden veel trams gewoon met de bestemming die ze als laatst hadden ipv dwangstrepen + SGD)...

Op dit moment ligt heel lijn 26 op z'n gat trouwens.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Suus »

Waar blijft Daniel met zijn opmerkingen over de uitgelopen werkzaamheden in Amersfoort en de destrastreuze invloed op de punctualiteit?!?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Bee schreef:Waar blijft Daniel met zijn opmerkingen over de uitgelopen werkzaamheden in Amersfoort en de destrastreuze invloed op de punctualiteit?!?
Eind van de maand denk ik, als de statistieken komen :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Mwoh, daar zal je het niet heel extreem meer in merken na de grote dip van eerder deze maand. Plus dat het slechts 'n +8 in de reis opleverde.

Verstoring leek overigens aan de oostkant te zitten: s5800 reed niet Amf - Avat, s4500 reed niet Amf - Amfs en s31400 reed in het geheel niet toen ik op 't station was. Verder was een wat aparte maatregel dat de gehele s2800 er tussen Utrecht en Deventer uit lag, terwijl de voortreinen van de NoordOost gewoon reden. Je zou toch zeggen dat je juist die voortreinen kwijt wilt om filevorming te voorkomen en omdat die veel meer door moeten wisselen wat het lastiger maakt om om de werkzaamheden heen te rijden.
Aan de westkant leek niets aan de hand te zijn namelijk... voortreinen eruit en 4a gebruiken om met een 2800 te keren zou me dan toch logischer lijken. Die maatregel geeft ook nog de minste overlast in met name de vroege spits gezien je dan de redelijk stille treinen opheft en de drukkere laat rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Dexter »

Soms gaan er weken voorbij zonder dat je iets bijzonders meemaakt tijdens je dienst, dan heb ik ook niets te posten. En soms heb je dagen dat de hemel op je kop valt en je zou willen dat je lekker in je bed was gebleven. Gisteren was zo'n dag:

- Gisterenmiddag was ik met de s2200 onderweg naar Asd met 10 bakken VIRM. Ik rij over De Vinkbrug en wil mijn remming inzetten voor de stop in Ledn. Ineens valt mijn tractie weg, de treinleiding loopt leeg, mijn trein gaat in de snelremming en doet vervolgens niets meer. Het was geen noodremtrekking, ATB-ingreep of andere verklaarbare reden. Nadat ik de trein gerest had, kon ik weer verder. Een hc vertelde me dat hem dat gisteren op dezelfde plek ook overkwam. Vreemde storing dus.

- Wat later sta ik met de s800 richting het zuiden klaar om uit Asd vertrekken. Het is vertrektijd, het sein staat veilig en de hc's beginnen de deuren te sluiten. Als ze klaar zijn en hun eigen deur willen sluiten, klinkt ineens van achteren een hoop kabaal en gegil, ik kijk uit mijn cabine en zie een groepje mensen ter hoogte van de zesde bak (van de 10) staan. Er wordt geroepen dat er iemand tussen de trein en het perron in is gevallen, we schrikken enorm, ik ontgrendel de deuren en gooi de parkeerrem erop, zodat de trein niet onverhoopt in beweging kan komen. Er bleek een tas tussen de trein en het perron in gevallen te zijn. Loos alarm dus gelukkig, maar wel +7.

- Later op de avond, onderweg met de s1900 (6 bakken ICMm) van Ehv naar Vl, kom ik net na Ehv tot stilstand voor een stoptonend sein. Ik bel de treindienstleider en die vertelt me dat er een onterecht-bezet-spoor-melding is, het sein blijft dus ten onrechte rood tonen en ik moet er met rijden op zicht langs. Hierdoor vallen ook ALLE overwegen tussen Ehv en Hm in storing en ik moet ze nu alle 11 (!!!) voorzichtig berijden. Ik dacht bij mezelf: Ditkanniewaarzijn! :shock: Dus 11x afremmen tot 10 km/h totdat de hele trein de overweg is gepasseerd, toeteren en eventueel stoppen voor hardleerse slalommers. Zoals bij de derde overweg, waar ik bijna een bestelbusje voor mijn trein had, hij schrok van mijn getoeter, bedacht zich en ging toch maar achteruit. Door dit hele gedoe +21 aan de broek, dus dag pauze in Vl...

- Op de terugweg in Hm sluit een van de deuren niet mee, waarschijnlijk omdat het perron daar in een boog loopt en de trein daardoor schuin in de bocht hangt. Op het oog leken alle deuren dicht, dus de conductrice en ik zoeken ons de blaren. In de tweede bak blijkt een deur nét niet in de vergrendeling te zitten, wat op het oog bijna niet te zien is. Die controlelampjes boven de deuren van ICRm zouden ze dus wat mij betreft overal mogen invoeren. Opnieuw +5, maar gelukkig ben ik op tijd in Ehv om na een verwoede strijd om toch nog de s800 het nakijken te geven tussen Ehv en Btl. 8-)

- Met een trein vol carnavalsvierders en dronkenlappen op weg en moe door slaaptekort en alle gebeurtenissen, maar toch met een voldaan gevoel dankzij het inmaken van de s800, rij ik van Tb naar Bd. Terwijl ik een overweg vlak voor Bd nader, komen er een oudere man en vrouw aanlopen. De man denkt kennelijk dat het nog wel kan, wil vrolijk oversteken, loopt tussen de bomen door en staat al in het spoor. :shock: Ik gooi de remkraan in de snelremstand en ga op mijn typhoon staan, daar schrikt hij van en doet toch maar een paar stappen terug. 800 meter verderop sta ik stil met gierende hartkleppen en remschijven. Ik begin nu toch wel aardig aan mijn taks te raken voor vandaag...

- Bij aankomst in Gvc blijken een aantal carnavalsvierders hun maaginhoud op het balkon gedeponeerd te hebben en ik glij bijna onderuit door de kots. Jek. :x Ik vind het nu wel goed geweest voor vandaag, nog één treintje, dan naar huis.

(Bovenstaande gebeurtenissen hebben plaatsgevonden tijdens 1 enkele dienst van 9 uur en 12 minuten lengte.)
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Justin »

Jech, dat is me een... zooi!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

Vanochtend rond 7:50 stond er op Leiden Centraal een Fyra V250 op het "wisselspoor" tussen perron 4/5 en perron 8/9 met aan de zijkant de schermen aan waarop reisinformatie staat, net zoals bij de DB-treinen. Heeft iemand 'm zien aankomen of vertrekken? Hij leek te vertrekken rond 7:55 maar bleef toch weer stil staan.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

@Dexter: maar de strijd met de s800 maakt dus altijd een hoop goed? :) Worden die... balkons met geejaculeerde consumpties... nog schoongemaakt ondanks de staking?

Overigens is het weer Huishoudbeurstijd! Gisteren in de ochtendspits weer een paar dames gesignaleerd, die het toch maar wat vonden dat er nog steeds een Spits werd uitgedeeld... En vandaag weer van die kakelende vrouwen op het perron, dat moet wel Huishoudbeurs zijn!
Beul van de blindegeleidelijn
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Edwin »

VIRM schreef:Overigens is het weer Huishoudbeurstijd! Gisteren in de ochtendspits weer een paar dames gesignaleerd, die het toch maar wat vonden dat er nog steeds een Spits werd uitgedeeld... En vandaag weer van die kakelende vrouwen op het perron, dat moet wel Huishoudbeurs zijn!
En het is ook de Huishoudbeurs, intercity's stoppen ook extra op RAI. Maar ook is er de negenmaandenbeurs, ook voor kakelende vrouwen.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Dexter »

Vanavond met een dikke +8 vertrokken met de s8800 uit Ut naar Ledn, vanwege een wisselstoring bij Vtn kwam de trein te laat binnen, dus dan vertrek je ook te laat. Onderweg zat alles mee: De tegentrein was vastgehouden in Bdg, de seinen stonden overal veilig door, de hc sleutelde vlot en door oerend hard door het Groene Hart te rijden, hadden we bij binnenkomst op Ledn nog maar +1. 8-)

Wat ik nog wel het leukste vond: Bij Ldl belde de treindienstleider om me een compliment te geven, hij vond dat ik hartstikke goed de vertraging eruit had gereden! Dat vond ik echt ontzettend leuk om te horen en ik bedankte hem ook voor het meedenken, omdat hij de kruising met de tegentrein in Bdg had gehandhaaft en de seinen overal veilig door had gezet, kon ik lekker vlot doorrijden en dat scheelde aanzienlijk. :pos: Het is dus niet altijd strijd tussen NS en Prorail.
Vallend blad maakt rails glad.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door STF »

Ik stapte vanmiddag rond 16.00 uur in de bus bij een chauffeuse die al sinds 5.40 uur aan het werk was, ze keek niet erg vrolijk dus ik vroeg wat er aan de hand was; zucht, je bent pas mijn derde passagier vandaag...

Ja ik kan me voorstellen dat je je knap nutteloos voelt om uur in, uur uit op en neer te tuffen met een lege bus, vooral als je er ook nog eens zo vroeg voor moet op staan.

Ik dacht dat het altijd al rustig was in de Luxemburgse bussen, maar deze week kun je in het OV echt een bom laten ontploffen zonder iemand te verwonden/doden; iedereen op vakantie of carnaval vieren...
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Heeft iemand verstand van treindeuren?
Ik stapte vanmiddag helemaal achterin de VIRM-6 op Schiphol in, die de t3736 reed. Toen ik op het treedplankje stond, ging de deur spontaan dicht (er was nog geen fluitsignaal geweest o.i.d.). Dus heb ik hem maar weer opengeduwd. Er stond, voor zover ik zag, niemand op het balkon die op de sluiten-knop had kunnen drukken.
Nu is een deel van mijn been een beetje dik en gevoelig, waarschijnlijk door de aanvaring met deze deur.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

Hmm, vandaag reed de metro in Rotterdam respectievelijk met een kleine vertraging, maar net niet genoeg om als vetraging in de boeken te gaan. Zelf begin ik vertraging te rekenen als een metro 5 minuten vertraging heeft. En dat was het nou net niet. En dus schrijf ik bij mijn eigen statistieken geen geen vertraging op voor deze reisdag.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op wo 22 feb 2012, 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door ODRAIL »

VIRM schreef:Heeft iemand verstand van treindeuren?
Ik stapte vanmiddag helemaal achterin de VIRM-6 op Schiphol in, die de t3736 reed. Toen ik op het treedplankje stond, ging de deur spontaan dicht (er was nog geen fluitsignaal geweest o.i.d.). Dus heb ik hem maar weer opengeduwd. Er stond, voor zover ik zag, niemand op het balkon die op de sluiten-knop had kunnen drukken.
Nu is een deel van mijn been een beetje dik en gevoelig, waarschijnlijk door de aanvaring met deze deur.
Dit heb ik jaren geleden ook een keertje gehad, gevolg een gekneusde enkel.

Was het soms een oud model VIRM-6? Daar was het bij mij ook gebeurd.
Het was zo'n zelfde situatie als jij hier beschrijft :?.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Daniel »

Die VIRM-deuren hebben inderdaad weleens de neiging om spontaan zonder enige waarschuwing dicht te gaan. Zelf ook al diverse keren zien gebeuren, waarbij ze in sommige gevallen daarna ook niet meer open wilden na een druk op de open-knop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door VIRM »

Hm, lijkt me niet echt handig dat een VIRM af en toe dan een deurtje heeft die een eigen willetje heeft. Ik kan wel tegen een stootje, maar voor hetzelfde geldt staat daar een oud omaatje...
Beul van de blindegeleidelijn
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Jef400 »

Op Sloterdijk heb ik ook nog een SGM-III'tje met deursores gezien. Ik opende hem en hij sloot gelijk weer. Gelukkig kan ik een tempoversnelling er in gooien
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in februari 2012

Bericht door Fles »

Mislukte treinenfoto in Deventer. Krijg de hik :P
Afbeelding

Lintje komt binnen in Vorden
Afbeelding

Ander lintje komt binnen in Vorden
Afbeelding

Provisorische sluisdeur-installatie in Eefde waar zo veel om te doen geweest is
Afbeelding

Treintje, bochtje, Zutphen
Afbeelding

Enjoy :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten