Tristan schreef:Je zegt dat je het met negen punten oneens bent. Wat zijn dan die andere acht? Namen en rugnummers graag
Gedeeltelijk oneens maar het grootste gedeelte is feitelijke nonsens:
1. Ja de jure wel maar de facto worden ze regelmatig gratis aangeboden.
2. Al eerder gedebunked.
3. Dat klopt.
4. Anonimiteit bestaat dan ook compleet niet.
5. Dat het bij een ander product wel mogelijk is is geen reden om het dan maar overal te laten gelden. Sowieso is het niet vreemd dat er een minimumbedrag opgeladen moet worden en daarnaast is het minimumbedrag laag genoeg.
6. Dat is dan ook niet meer dan logisch aangezien over 5 jaar de huidige kaart eenvoudig te kraken zal zijn.
7. Waarom zijn 3 maanden onnodig lang?
8. Dat klopt alleen voor tram en busritten. Aan de andere kant is het reizen in bijvoorbeeld Rotterdam 11% goedkoper geworden sinds de invoering van de OV-chipkaart. Dit zijn cijfers van kassa uit 2010. Daarnaast is het nog maar de vraag of die prijsverhoging niet sowieso had moeten gebeuren aangezien het OV in Nederland zichzelf veel meer moet gaan renderen.
9. Bron? Volgens mij valt dit namelijk alleszins mee, ik reis al twee jaar alleen maar op saldo en de twee jaar daarvoor in de grote steden en het is bij mij nog geen enkele keer fout gegaan. Een persoonlijke ervaring geldt niet als autoriteit
10. Zelfde als bij vraag 9.
11. Dat klopt.
12. Dat klopt niet, dit is al sinds de zomer afgeschaft.
13. Dit klopt uiteraard niet. Ten tweede: Hoe moeilijk is het om gewoon zuinig met je spullen om te gaan. Voor je bankpas geldt namelijk hetzelfde.
14. Dit is al sinds oktober 2010 niet meer zo.
15. €6,- voor abonnementhouders en €16,- voor niet abonnementhouders. Trouwens ook logisch aangezien het anders wel heel goedkoop wordt om zwart te reizen (find_your_spot naamzoek).
16. Euh jah. Dan haal je een overgangsbewijs.
17. Bij een papieren kaartje en automatisme is hetzelfde aan de hand: Heb ik wel afgestempeld. Je vergelijking klopt niet en zou moeten gaan over abonnementen.
18. Dat klopt.
19. En op welke manier is dat anders dan in de oude situatie?
20. Bron? Persoonlijke ervaring zeker.
21. DISCRIMINASIE!
Alsjeblieft zeg.
22. ??? Leeftijdskorting zal je vroeger ook je paspoort voor hebben moeten tonen.
23. Dat klopt als je niet vantevoren op ns.nl of 9292.nl kijkt ja.
24. Voor wat betreft de spoorwegen zijn ze wel realtime. Verder is het natuurlijk niet zo'n probleem om een dag te moeten wachten tot de gegevens geactualiseerd zijn.
25. ??? Dit mag je uitleggen.
26. Dat was met het zonesysteem ook niet mogelijk tenzij je heel precies de ins en outs kende van de prijs per strip en in je hoofd een berekening maakt. Voor de normale reiziger is dit dus geen issue.
27. Maar van jou mochten ze niet iedere vijf jaar vervangen worden toch?
28. Men werd vroeger gedwongen met de strippenkaart te reizen en anders een veel duurder kaartje in de bus te kopen (soms tot vier keer duurder dan een normale ritprijs). Er is dus geen verschil met vroeger. Null & void dus.
29. Toch wordt er volgens de officiële cijfers veel minder zwartgereden.
30. Zie nummer 25.
31. Simpelweg onwaar. Als je een grensoverschrijdende reis koopt van bijvoorbeeld Utrecht naar Antwerpen dan hoef je niet meer in te checken.
Dat zijn er dus nog meer dan mijn eerder gestelde 9.