OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Zoiets :lol:
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Thijs »

Fles schreef:Ik dacht dat de stations van NS Poort waren? :?
NS Poort heet tegenwoordig weer NS Stations. En ja, er is een gedeelde verantwoordelijkheid, waarbij NS en Prorail allebei verantwoordelijkheden hebben. Ik dacht dat jij dat wel zou weten. ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Dus kipfrestaurant The Flying Chicken is van NS Stations, net zoals het Surinaamse Loket, maar de vloer bij de afhaalcounter van The Flying Chicken is weer van ProRail. Nee, dan snap ik hem :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Thijs schreef:Ik dacht dat jij dat wel zou weten. ;)
Waarom? :o
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Jef400 »

Het is mij weer gelukt vandaag. 2 bussen op 1 minuut missen -o-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Jurre »

Bee schreef:Maar even een e-mail gestuurd aan de NS met de vraag of men nu eindelijk iets kan gaan doen aan het perron van station Diemen Zuid. Er zijn geen witte strepen en het niet-overdekte gedeelte van het perron heeft veel last van allerlei onverklaarbare bobbels, alsof er luchtbellen proberen te ontsnappen die worden tegengehouden door de deklaag.
Le-vensgevaarlijk met ijzel, ondervond ik afgelopen winter.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Van een derde klacht heb ik trouwens geen melding gemaakt omdat ik het niet zeker weet, maar volgens mij heeft de uitgang Biesbosch geen OV-Chipkaartvoorzieningen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Ook niet beneden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Ik verwacht het niet, omdat de uitgang aan de andere kant van de loopbrug over de Gooiseweg zit.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7125
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Er is niets te zien in streetview... Conclusie: :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Omdat ik toch een half uur moest wachten op een update op de computer even een rondje gelopen.

Er staan inderdaad geen paaltjes bij de derde uitgang van Diemen Zuid.

Er gebeurde echter nog iets merkwaardigs. Ik liep om 22:27 de loopbrug op, de trein van 22:28 naar Hilversum passeerde mij. Toen ik op het perron was vertelde het beeldscherm dat er om 22:33 een trein naar Hilversum zou vertrekken. Toen ik helemaal aan de andere kant van het perron was kwam er inderdaad nog een DD-AR aanrijden die een stop maakte. Waar dat nu voor nodig was :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Valt me deze week op dat NS soms toch best goed kan bijsturen... afgelopen jaar meerdere keren gehad dat bij een storing ten oosten van Amersfoort de t2818 gewoon maar niet kwam (waarbij wel treinen ri. Deventer gestuurd werden) en uiteindelijk plots van de borden verdween zonder enige omroep, maar deze week laat een nogal tegengesteld beeld zien.
Afgelopen maandag was 't een brandje in de wisselverwarming bij Amersfoort-aansluiting, vandaag koperdiefstal in Deventer en in beide gevallen bleek men in staat de s2800 zonder dat er enige vertraging ontstond in Amersfoort te laten keren :) Vandaag zelfs nog met spoorwijziging en al om de NoordOost op 6/7 niet in de weg te staan.

Enige wat er nog wel mis ging: bij de storingen stond nergens dat er tussen Amersfoort en Deventer ook minder treinen reden. Je moet maar net weten dat de startende treinen in de s2800 vanuit Zutphen komen, dan was het door het gestremd zijn van Zutphen - Deventer wel te begrijpen dat ze niet in Deventer konden starten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Na een tip van forumgebruiker The Knitter gisteren, net even naar het station gelopen voor de 273 die perfect op tijd om 13:28 door Deventer kwam kachelen *O*

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Zo, vandaag moest de eerste spoorlijn in België maar eens aan een bordjesinspectie onderworpen worden.

Op Diemen Zuid lag een stapel kranten bovenop de vuilnisbak in de stationshal met een briefje erbij: "Ik heb vandaag een dagje vrij. Tot morgen. Groeten, Irma".

Na de s5700 in Schiphol overgestapt op de s600 en in Den Haag HS weer overgestapt op de s5100, aangezien ik nog steeds Delft Zuid niet had (al 3x eerder mislukt). Eenmaal raden wat er mislukte op Delft Zuid: De foto :roll: Achja, Dordrecht Zuid, Lage Zwaluwe, Zevenbergen en Oudenbosch zijn nu in ieder geval verbeterd, schone ramen en een fatsoenlijk fototoestel is beter dan gele ramen van Plan V en een telefooncamera.

In Roosendaal werd een man, die sprekend op forumlid Caspar leek maar dan met zeer jofele kleding en een rolkoffer aangehouden door een aantal politieagenten. De man zweette peentjes, dus dat zal wel iets met drugs te maken hebben gehad. Na het halen van een kop koffie in de stationshal en een retourtje Roosendaal Grens - Antwerpen in de Varkensneus naar Antwerpen gestapt. De IC naar Brussel, die werd verzekerd door een stam OBB-rijtuigen was tien minuten te laat, dus wij zouden ook tien minuten later vertrekken (normaal 11:37) volgens de vriendelijke conducteur die sprekend op Gert van Samson & Gert leek.

Toen de IC naar Brussel volledig vertrekgereed was, inclusief gesloten deuren, klonk het bericht dat er een sein- en overwegstoring was op het station en dat er geen treinverkeer mogelijk was naar Antwerpen en Bergen op Zoom. Na een goed kwartier werd het treinverkeer weer mogelijk. Eerst werd de IC naar Brussel weggestuurd, vervolgens de stoptrein naar Vlissingen en toen mocht eindelijk de stoptrein naar Antwerpen weg. Wel moesten alle overwegen tot de Belgische grens aangereden worden, wat er toch een behoorlijk aantal zijn. Alleen de overweg direct ten noorden van station Essen is namelijk Belgisch. Uiteindelijk kwam de trein met 35 minuten vertraging aan in Essen. Na een rustige rit naar Antwerpen-Luchtbal (waarbij werkelijk elke foto slaagde!) viel het mij op dat we niet op de juiste sporen stonden voor de tunnel. En tot mijn verbazing reed de trein na Luchtbal met gepaste snelheid door de stations Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost, die er natuurlijk (want het is België) nog net zo uitzagen als toen ze nog open waren. Uiteindelijk kwam de trein om 13:00 precies aan op spoor 1 van Antwerpen Centraal, normaal zou dat spoor 24 moeten zijn.

Op de terugweg (14:00 weg uit Antwerpen) ging alles uitstekend. In Antwerpen probeerde een mevrouw een hometrainer de trein mee in te krijgen, de conducteur zei dat het verstandiger was voortaan een echte fiets mee te nemen, die verplaats je wat makkelijker :mrgreen: Tot Rotterdam was de trein al opvallend leeg, maar in Rotterdam wordt de trein natuurlijk direct achter de reguliere trein gegooid, wat als voordeel heeft dat de trein nog steeds leeg blijft, terwijl de trein voor ons in Leiden wordt ingehaald (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Aking »

Een overwegstoring op het station? doen ze goed (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Je moet het lezen dat het bericht erover klonk op het station :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond mistte ik de s3700 van Leiden naar Schiphol van 20:22.
Ik raakte in gesprek met een S&V-medewerker die op het perron stond (en die bang was dat ik echt heel erg last-minute de trein in wilde springen, maar dat kon toen niet meer). Hij vond het wel leuk dat ik mijn smartphone uit mijn broekzak viste om te checken hoe het zat met de volgende trein en de NS-afkorting van Leiden Centraal intikte: ik kreeg daarna een mini-verhoring van enkele stationsafkortingen. :D
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

Ik vond vanmorgen lijn 77 ri. Nieuwegein wel erg rustig voor de ochtendspits. Oorzaak kwam ik tegen bij m'n uitstaphalte... daar stopten we direct achter de bus die de rit van 10 minuten eerder reed :P
Overigens nam ik de 77 omdat ik geen zin had door te lopen om de 65 van 7.31 nog te halen (77 gaat om 7.32 maar stopt dichterbij de uitgang van Utrecht Centraal, mooi alternatief zodoende). Bleek uiteindelijk die lijn 65 achter ons te rijden, goeie gok geweest dus :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Jurre »

Vanmorgen werd m'n reis Hvs-Asa bemoeilijkt. Aangezien er geen treinen reden vloog iedereen massaal op de 320, deze ritten gingen zitvol weg (niemand mag staand vervoerd worden). Een aankomende 320 had een zeer slechte chauffeur, hij reed snel weg waardoor enkele mensen buiten de bus vol tegen de grond werden gesmeten door het uitzwenken.
Toen er al een tijd geen 320 meer vertrokken was nam ik maar de 121 naar Vinkeveen, daar de 126 naar Ashd en toen de metro naar Asa.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Wat een feest vanochtend!

Extra vroeg richting het station gegaan toen ik hoorde dat er geen treinen richting Amsterdam reed. Ik werd meteen aangesproken door een S&V'er voordat ik uberhaupt de kans kreeg om mijn smartphone tevoorschijn te toveren. :) Die begeleidde mij door de grote mensenmassa naar de s4000 (minimaal 8 bakken VIRM) van 07:28 en vroeg de HC of die mij wilde helpen op de overstap in Uitgeest. :D Top!
In Uitgeest kwamen we aan op spoor 4 en de s3400 vertrok om 08:02 (met iets van +5) van spoor 3. De SLT zat bomvol, maar men wilde nog wel even ietsjepietsjes opschuiven toen ze mijn blindenstok zagen :mrgreen:. Dus als haringen-in-een-ton naar naar Haarlem. Daar overgestapt op de s2200 naar Leiden. Dus al met al iets meer dan een half uur langer onderweg.

Op de terugweg de s2600 van 12:07 uit Leiden. Na vertrek werd er pas omgeroepen dat we als Stoptrein naar Amsterdam Centraal reden, maar we kwamen nagenoeg optijd aan op Amsterdam Sloterdijk; volgensmij hebben we wel Hoofddorp overgeslagen, maar ik zat toen niet echt op te letten. Daar de s800 van 12:32 met +11 richting Zaandam genomen.

Wat een storingsdag: Amsterdam Centraal, Schiphol, toen ik op leiden Centraal 's middags stond was er net iets bij haarlem afgelopen (wisselstoring) en het scheen weer feest te zijn geweest bij Arnhem...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Bee schreef:Maar even een e-mail gestuurd aan de NS met de vraag of men nu eindelijk iets kan gaan doen aan het perron van station Diemen Zuid. Er zijn geen witte strepen en het niet-overdekte gedeelte van het perron heeft veel last van allerlei onverklaarbare bobbels, alsof er luchtbellen proberen te ontsnappen die worden tegengehouden door de deklaag.
Het wordt doorgegeven aan de desbetreffende afdeling, aldus de medewerkster van de klantenservice.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

Vraagje: is het Syntus-SuperTicket, dagkaart bij Syntus voor bus en trein, geldig in het hèle vervoersgebied van Syntus, of is een ticket gekocht op de Veluwe niet bij Syntus Overijssel geldig? Alvast bedankt!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door MdJ »

Met zo'n superticket kan je inderdaad naar Overijssel. Over lijn 20/73/74/80/81 (allen deels syntus) weet ik niet, maar lijn 43 en 86 van de Veluwe issie ook geldig bij Breng.
Bij twijfel: gebruik beton.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

Dankjewel! Ik vroeg me af of een kaartsoort van het ene gebied ook in het andere concessiegebied geldig was
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8579
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Milco »

Nog een vraagje: het Syntus BusTicket, is deze ook op de buurtbus te koop of alleen op de streekbussen?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 16-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten