OVer je reiservaringen in maart 2012

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door webguy »

Iemand op Facebook:
Ik zat net in een bus. Zette de buschauffeur bij Driebergen-Zeist ineens de bus uit. Stapt van zijn stoel, loopt naar een dame die twee stoelen achter hem zat en vraagt; “Gaat u nog ver met mij mee?” De vrouw zegt dat ze nog mee gaat naar Rhene. Loopt de chauffeur weg en komt 4 minuten later met koffie terug. Geeft die aan de vrouw, start en rijd verder. Wat een held, die man!
Lang leve lijn 50!
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

_O_
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door TheKnitter »

Gister had ik t9241 Brussel-Amsterdam gepland tot Dordrecht. Reed keurig met ÖBB-rijtuigen, reden keurig op tijd. Tot aan Antwerpen. Daar was de lok er mee opgehouden. Met +15 nog aan het perron eindelijk mededeling: Volgens de Treinbegeleider "De lokomotief aan de voorzijde van deze trein is gestorven, en een reanimatie mocht niet baten. Er is een vervangende lokomotief onderweg.". Nou, ik dacht het niet, want deze lokomotief moet uit één van de bundels in de Antwerpse havens komen, die van zaterdagmiddag 13:30 t/m zondagavond 22:00 gesloten zijn. Met +40 werd ons medegedeeld dat de trein niet door kon rijden, en dat je op de volgende intercity kon wachten, die over 20 minuten kwam. Ik ben het stoptreintje ingesprint, blij toe. Was iets eerder in Roosendaal, maar toen de Benelux t9245 aan kwam, was ik zeker blij. De trein zat enorm volgepropt, het was bij wijze van spreken driedubbele haringen in één tonnetje. Eerste klas werd ook gewoon volgepropt.
Ik ben doorgegaan met de sprinter naar Zwijndrecht, en was met +60 thuis.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Edwin »

Vinny schreef:Heerenveen IJsstadion heeft nu een in- en uitcheck paal voor de ov chipkaart
Die zijn er speciaal tijdelijk geplaatst ivm het WK Afstanden waarbij de treinen, zoals afgesproken wel stopten. Dat in het eerste weekend van maart, machinisten aardig waren en stopten op verzoek, mis ging want er was niks afgesproken en dus ook geen in- en uitcheckpalen is dus heel iets anders.

Verder stopte de trein op zondag rond 19:00 richting Leeuwarden iets te vroeg. Vanuit de achterste 2 deuren kon niemand in of uitstappen want dan sprong je op het hekje van de perronopgang.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door M57 »

Het bleek ook geen persoon te zijn, maar gevogelte :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Fles »

Waar reageer jij nou weer op? :D
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Thom91 »

Vermoedelijk op een reactie in een ander topic gaande over de 'aanrijding' vanmorgen tussen Gd en Gvc, dat met 2 ganzen bleek en niet met mensen.
Komt wel goed schatje.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door M57 »

Correct, foutje.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Ruben »

Je reinste aanfluiting weer op Ehv zojuist. IC naar Mt komt binnen om 11:02 en precies op vertrektijd vertrekt dat hok naar Vl. Die had echt nog wel een paar minuutjes mogen wachten.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Vanochtend nam ik vanaf Schiphol de s3700 van 10:22 naar Leiden. Wat zwemt dat ding in de rijdtijd zeg, want voor Leiden moestne we nog even wachten. AV gaf aan dat we op spoor 8b aankwamen, dus dat werd 9b. :) Overignes had ik met deze s3700 als met de s3300 daarvoor geen problemen met de sein- en wisselstoring tussen Centraal en Schiphol, die net een beetje op dat moment ontstond.
Aansluitend wilde ik op Leiden Centraal Veolia-bus 45 hebben richting Den Haag Centraal. Ik wachtte netjes op perronetje 1, waar de Veolia-bussen normaal stoppen. Toen een gevalletje van 'ik-ben-blij-dat-ik-nog-iets-zie': op perronetje 2 stond opeens een Veolia bus. Bleek het de 45 te zijn. Toen ik aan de chauffeur het hoe-en-wat vroeg, bleken er op perronetje 1 dus bussen naar de Keukenhof te vertrekken. Tsja, bedankt voor de pro-actieve houding. :(

Op de terugweg de s3700 uit Leiden Centraal van 15:52. +10 opgelopen omdat de roltrap op Schiphol naar spoor 3/4 was afgesloten. Door iemand naar de andere kant van de hal geholpen (tsja, obstakels en Prorail heeft dus lekker nagelaten boven gelelijnen aan te leggen, bedankt!) en vertelde dat spoor 3 'rechts' was. Tegen de tijd dat ik doorhad dat dat niet het geval was (de CTA's hangen niet echt bepaald dichtbij de trap) zag ik aan de overkant mijn s3300 wegrijden. Toen had ik mooi +10 te pakken. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Het is weer Keukenhofseizoen inderdaad. Meestal wordt in Leiden het busperron het dichtst bij het spoor volledig volgekwakt met dranghekken om een eventuele rij te kunnen herbergen, is dat dit jaar nog niet gebeurt dan?
Laatst gewijzigd door Suus op di 27 mar 2012, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Het is weer Keukenhofseizoen inderdaad. Meestal wordt in Leiden het busperron het dichts bij het spoor volledig volgekwakt met dranghekken om een eventuele rij te kunnen herbergen, is dat dit jaar nog niet gebeurt dan?
Dat is volgens mij het perron met het hoogste nummer (8, 9, 10 of die richting?). Ik heb er eerlijk gezegd niet op gelet. Verklaarde in ieder geval wel alle buitenlandssprekende mensen (:D) en de reden waarom mijn bus opeens van een ander perron vertrok (-o-).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

De dranghekken zijn te zien op Google Maps, die staan op het perron bedoeld voor uitstappers die van de zuidkant het stationsplein opkomen.

De perrons voor de bus zijn genummerd van 1 tot 7 (onderverdeeld in A en B), vanaf het station tot de gebouwen aan het plein, waarbij de uitstapperrons geen nummers hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

h dat perron. Met die handige boompjes (dacht ik).
Ik heb daar ook niet op gelet. Sowieso mogen ze dat hele Leidse busstation van mij helemaal afbreken en opnieuw proberen. Verschrikkelijk als je een bus op een perron moet zoeken (behalve Veolia).
Beul van de blindegeleidelijn
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Gekko123 »

Voor iemand die wat minder ziet is een dynamisch busstation een ramp, zeker als er geregeld een bus ergens staat zonder dat er bekend is waar. Het busstation van Nijmegen zal dan ook wel een ramp voor je zijn, want dat is ook hartstikke dynamisch. Een voordeel van een dynamisch busstation is wel dat er in principe minder ruimte nodig is...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Het busstation van Leiden is overigens ook wel semi-dynamisch te noemen, want er wordt maar zeer zelden afgeweken van een vast plan, meestal staan bepaalde lijnen altijd aan hetzelfde perron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Gekko123 schreef:Voor iemand die wat minder ziet is een dynamisch busstation een ramp, zeker als er geregeld een bus ergens staat zonder dat er bekend is waar. Het busstation van Nijmegen zal dan ook wel een ramp voor je zijn, want dat is ook hartstikke dynamisch. Een voordeel van een dynamisch busstation is wel dat er in principe minder ruimte nodig is...
Dynamische busstations kunnen best handig zijn. Maar dan moet er ook echt goed over na zijn gedacht. Leiden is zo'n typisch voorbeeld: de aanwijsborden met tijd/lijn/bestemming boven de perrons zijn niet te lezen, een gemeente-ambtenaar heeft ooit tegen mij verteld dat er een audiopaal staat maar die hebben ze echt vakkundig verstopt, de verlichting 's avonds is dramatisch, veel plezier als je uitstapt bij 1 van de 2 uitstaphaltes en vervolgens je weg wilt vinden naar het station (tenzij je het er kent). Als je blind bent hebben ze een heel mooi systeem om je naar het juiste perron te begeleiden: op de stoep staan allemaal paaltjes met voelbare perronnummers en dan mag je dus zelf gaan uitvogelen dat je daar in een rechte lijn moet oversteken. :mrgreen:

Over mijn eigen woonplaats (Zaandam) is ietsjes meer nagedacht. Maar daar zijn ook van die heerlijke missers! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Suus »

Staat de audiopaal niet bij de televisieschermen met de vertrektijden en vertrekperrons van de bussen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Wubbo »

Vanochtend, Den Haag Centraal. Een trein staat gereed om afgerangeerd te worden. Het sein wordt geel, de trein vertrekt. Op dat moment hoorde ik de portofoon van de procesleider perron: of het rangeerdeel nog even kon wachten, er moest nog met spoed iemand naar de Binckhorst. Dus rangeerdeel weer in de remmen. Het sein blijft geel. Na een minuut of 5 komt er een rangeerder aangelopen, die in het voorbijgaan nog even tegen de procesleider perron zegt "Ze vroegen me om met spoed naar de Binckhorst te gaan, maar spoed, dat kennen we niet bij NS".

Gevolg: een aankomende s2000 met +15 (had +10 kunnen zijn), een aankomende NoordOost met +3 en een vertrekkende s2000 en s9800 met allebei uiteindelijk +10 doordat de stoptrein zo nodig voor moest en de IC er weer langs in Ypenburg.
VIRM
Berichten: 7554
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door VIRM »

Bee schreef:Staat de audiopaal niet bij de televisieschermen met de vertrektijden en vertrekperrons van de bussen?
Geen idee. Ik zou als reiziger verwachten dat hij naast de blindegeleidelijn vanuit het station staat. Maar ik denk dat ik te logisch nadenk. Je moet de doelgroep hem immers niet gemakkelijk laten vinden heh? :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Klaasje
Berichten: 7124
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Klaasje »

Wubbo schreef:Vanochtend, Den Haag Centraal. Een trein staat gereed om afgerangeerd te worden. Het sein wordt geel, de trein vertrekt. Op dat moment hoorde ik de portofoon van de procesleider perron: of het rangeerdeel nog even kon wachten, er moest nog met spoed iemand naar de Binckhorst. Dus rangeerdeel weer in de remmen. Het sein blijft geel. Na een minuut of 5 komt er een rangeerder aangelopen, die in het voorbijgaan nog even tegen de procesleider perron zegt "Ze vroegen me om met spoed naar de Binckhorst te gaan, maar spoed, dat kennen we niet bij NS".

Gevolg: een aankomende s2000 met +15 (had +10 kunnen zijn), een aankomende NoordOost met +3 en een vertrekkende s2000 en s9800 met allebei uiteindelijk +10 doordat de stoptrein zo nodig voor moest en de IC er weer langs in Ypenburg.
Meteen instappen en wegrijden en anders sowieso wegrijden de volgende keer dus. :') Op deze manier geven we de anti-wissellobby ook wel een platform: Als je niet naar de Bkh kan dan gebeuren dit soort fratsen ook niet.
MdJ
Berichten: 4533
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door MdJ »

Nu valt het me al vaker op, maar of dat plaatselijk is, of per regio gebonden is...

Wij praten, 17:39, busstation Enschede. Lijn 1, 2, 3, 4, 5 (alleen Hogeland), 6 en 7 (alleen Servicelijn Noord) vertrekken. Officiele vertrektijd: 17:40. Tijd in de bus op de schermen: 17:39, klok op het busstation: 17:39. Het aantal minuten voor Vertrek op de borden boven de busperrons: "1".

Alleen krijgt de chauffeur een melding via infoxx om 17:39 dat hij/zij moet vertrekken, dus de bus vertrekt. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling dat dit zo gecommuniceerd wordt.

Komt het te vroeg vertrekken _door infoxx_ vaker voor in de andere CXX-regio's?
Bij twijfel: gebruik beton.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Freek »

Naar aanleiding van de audiopalen. In Nijmegen staat die ook. Keurig met geleidelijn er naar toe. Enige is dat er op 2 cm van de lijn ook een klein paaltje staat om te voorkomen dat auto's van het busplein het stationsplein op rijden. Volgens mij wil ik niet weten wat er gebeurd als VIRM naar de paal zou lopen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Ardan »

MdJ schreef:Wij praten, 17:39, busstation Enschede. (bladiebladiebla)
Nou nou, wel ÉÉN minuut te vroeg vertrokken allemaal! Stap naar de rechter, want dit KAN niet! :')
Gewoon op tijd op het busstation zijn, niks aan het handje. En anders rijden de bussen wel elk kwartier, zelfs in Enschede. Waar maak je je druk om. :wink:
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in maart 2012

Bericht door Daniel »

MdJ schreef:Komt het te vroeg vertrekken _door infoxx_ vaker voor in de andere CXX-regio's?
Ja, in Utrecht komt dat 1 minuut te vroeg vertrekken incidenteel ook voor. Maar niet elke chauffeur doet dat en heb me er gezien het aantal reismogelijkheden dat ik heb nooit druk over gemaakt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast